Szukaj
Znalazłem 70 takich materiałów
Kierowca srebrnego auta z prawego pasa zjeżdża pod autora nagrania. Dochodzi do wymiany zdań na temat znajomości przepisów.
Zasada jazdy na suwak
Kierowca przebywający na kończącym się pasie powinien dojechać do końca i dopiero tam włączać się do ruchu. Należy utrzymywać prędkość zbliżoną do samochodów na sąsiednim pasie. Zamiar zmiany pasa należy wcześniej zasygnalizować kierunkowskazem.
Jeżeli jesteś kierowcą, który zmienia pas ruchu w korku, masz pierwszeństwo wyłącznie przed samym końcem tego pasa – nigdy wcześniej! Jeżeli więc znajdujesz się kilka metrów przed zakończeniem pasa ruchu albo jedzie przed Tobą inny pojazd, nie masz pierwszeństwa.
Jazda na suwak obowiązuje tylko w korku – jazda na suwak zaczyna obowiązywać w momencie pojawienia się zatoru na drodze.
Odnośnie kretyna (w koszulce firmy ochroniarskiej firmy SOLID) z Mercedesa LLB 91160 sprawę zgłosiłem na Stop Agresji na Drodze jednak została umorzona z powodu niewykrycia sprawcy: "(...) nie można jednoznacznie ustalić kto nadużył sygnałów dźwiękowych w obszarze zabudowanym (...)", natomiast odnośnie używania słów powszechnie uznanych za obelżywe: "(...) słupek kierowcy zasłaniał twarz kierującego samochodem marki Mercedes o numerze rej. LLB91160, dlatego też nie można jednoznacznie stwierdzić jaka osoba dopuściła się wykroczenia z art. 141 KW (...)"
Mam zamiar zrobić autko naprawdę o morderczym wyglądzie i brzmieniu.
Wbijaj na Film i nie zapomnij Suba zostawić by być na bieżąco acha i Like mile widziany.
Mandaty za złamanie przepisów na rondach
- Nieustąpienie pierwszeństwa przy zmianie pasa ruchu - 250 zł/5 pkt
- Nieodpowiednie ustawienie pojazdu na jezdni przed skrętem - 150 zł
- Nieustąpienie pierwszeństwa nadjeżdżającemu pojazdowi szynowemu - 250 zł/6 pkt
- Niezastosowanie się do znaku C-12 „ruch okrężny” - 250 zł/5 pkt
- Nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniu oznaczonym znakami określającymi pierwszeństwo - do 500 zł/6 pkt
Jeśli przed rondem umieszczono znaki „ruch okrężny” i „ustąp pierwszeństwa”, to pojazdy znajdujące się już na skrzyżowaniu mają pierwszeństwo przed tymi, które na skrzyżowanie chcą wjechać; ta zasada dotyczy również tramwajów – wjeżdżając na rondo, przepuszczają pojazdy znajdujące się na nim, natomiast przy zjeździe ze skrzyżowania nabywają pierwszeństwa. Uwaga! Jeżeli przed rondem umieszczono wyłącznie znak C-12 „ruch okrężny” (bez znaku „ustąp pierwszeństwa”), to obowiązuje zasada „prawej ręki”, czyli wjeżdżający na rondo mają pierwszeństwo przed tymi, którzy już po nim jadą. Tak oznakowane skrzyżowania zdarzają się jednak bardzo rzadko.
Jeżeli na rondzie funkcjonuje sygnalizacja świetlna, to ona decyduje o pierwszeństwie przejazdu (dotyczy także tramwajów); jeśli sygnalizatory jednocześnie zezwalają na ruch tramwajów i samochodów, to tramwaj ma pierwszeństwo przed samochodem. Ważne: na skrzyżowaniu oznaczonym znakami C-12 tramwaj ma pierwszeństwo także wtedy, gdy skręca, a auto jedzie na wprost!
Zajmując pas ruchu przed wjazdem na rondo, należy robić to zgodnie z ogólnymi zasadami. Jeśli jedziemy prosto lub skręcamy w prawo, najwygodniej i najbezpieczniej zająć prawy pas; podczas opuszczania ronda z pasa innego niż prawy przecinamy inne pasy ruchu. W takiej sytuacji mamy obowiązek ustąpić pierwszeństwa pojazdom znajdującym się na tych pasach (np. jadącym na wprost).
Przy zmianie pasa na rondzie obowiązują takie same zasady, jak na prostej drodze, a to oznacza, że zgodnie z kodeksem drogowym kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony. Zmieniając pas, ustępujemy temu, kto już po nim jedzie, a w sytuacji, kiedy wykonujemy manewr zmiany pasa równocześnie z innym autem, pierwszeństwo ma ten, kto jest po prawej stronie.
Wiele kontrowersji wzbudza kwestia używania kierunkowskazów na rondzie i tuż przed nim. Niektórzy kierowcy, szczególnie na niewielkich rondach, sygnalizują zamiar skrętu w lewo jeszcze przed wjazdem na skrzyżowanie, a dopiero przed samym zjazdem z ronda włączają prawy kierunkowskaz. Takiego zachowania uczą swoich kursantów niektóre szkoły nauki jazdy, zdarzało się nawet, że oczekiwali tego egzaminatorzy podczas egzaminów na prawo jazdy.
-Bardzo dziękuję za obejrzenie filmu i odwiedzenie mojego profilu. Nie zapomnij za subskrybować mojego kanału oraz koniecznie zostaw łapkę w górę i komentarz-
Subskrybuj i bądź na bieżąco
https://www.facebook.com/ZamiarGarage/
https://www.facebook.com/czerneckiaut...
https://www.facebook.com/andron.biuro/
Music:
Helleboers by mathbonus
support the artists!!