Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 164 takie materiały
    5 listopada 2022, 9:08 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jaguar XJ –
    21 października 2022, 20:16 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jeep Cherokee XJ –
    9 października 2022, 19:19 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jaguar XJ-S TWR –
    2 września 2022, 20:02 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jaguar F-Type SVR – Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez brytyjskiego Jaguara od 2013 roku. Nazwa F-Type została po raz pierwszy użyta w parze zupełnie niepowiązanych ze sobą konceptów już w 1982 roku, kiedy Jaguar zorientował się, że XJ-S jest za duży aby można go było uznać za właściwego następcę E-Type. Koncepty F-Type miały być następcami modelu E-Type. Kabriolet F-Type został po raz pierwszy zaprezentowany w Sundance w Londynie, po czym nastąpiła prezentacja na Paris Motor Show 2012 i Goodwood Festival of Speed ​​2013. Wersja SVR została zaprezentowana na Geneva Motor Show w 2016 roku. Samochód dostępny był jako coupe i kabriolet. SVR wyposażone jest w ten sam pięciolitrowy silnik V8 co wersje V8, S i R, ale moc silnika została zwiększona do 575 KM, a moment obrotowy do 700 Nm, przez co samochód przyspiesza do 100 km/h w 3,5 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 322 km/h, co czyni go pierwszym samochodem drogowym Jaguara od XJ220 , który osiągnął taką prędkość. Kabriolet SVR osiąga trochę mniejszą prędkość maksymalną, bo wynosi ona 312 km/h. Produkcja wersji SVR zakończyła się 2020 roku.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez brytyjskiego Jaguara od 2013 roku. Nazwa F-Type została po raz pierwszy użyta w parze zupełnie niepowiązanych ze sobą konceptów już w 1982 roku, kiedy Jaguar zorientował się, że XJ-S jest za duży aby można go było uznać za właściwego następcę E-Type. Koncepty F-Type miały być następcami modelu E-Type. Kabriolet F-Type został po raz pierwszy zaprezentowany w Sundance w Londynie, po czym nastąpiła prezentacja na Paris Motor Show 2012 i Goodwood Festival of Speed ​​2013. Wersja SVR została zaprezentowana na Geneva Motor Show w 2016 roku. Samochód dostępny był jako coupe i kabriolet. SVR wyposażone jest w ten sam pięciolitrowy silnik V8 co wersje V8, S i R, ale moc silnika została zwiększona do 575 KM, a moment obrotowy do 700 Nm, przez co samochód przyspiesza do 100 km/h w 3,5 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 322 km/h, co czyni go pierwszym samochodem drogowym Jaguara od XJ220 , który osiągnął taką prędkość. Kabriolet SVR osiąga trochę mniejszą prędkość maksymalną, bo wynosi ona 312 km/h. Produkcja wersji SVR zakończyła się 2020 roku.
    Jeep Cherokee XJ – Samochód osobowy typu SUV klasy kompaktowej, a następnie klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Jeep od 1974 roku. W 2013 roku została wprowadzona piąta i najnowsza generacje Jeepa Cherokee. Druga generacja samochodu została zaprezentowana po raz pierwszy w 1983 roku i otrzymała kod fabryczny XJ. Prace konstrukcyjne nad nowym, kompaktowym modelem Jeepa ruszyły wspólnie z inżynierami Renault pod koniec lat 70. W efekcie współpracy powstała druga generacja Cherokee zbudowana według nowej koncepcji. Samochód charakteryzuje się kanciastym nadwoziem o pudełkowatnych proporcjach. Motyw ten widoczny był nie tylko w kształcie karoserii, ale i detalach nadwozia takich jak atrapa chłodnicy, reflektory czy lampy. Gama nadwoziowa Cherokee pierwszej generacji składała się zarówno z wariantu 3-drzwiowego, jak i 5-drzwiowego. W 1990 roku Jeep podjął decyzję o zakończeniu produkcji bliźniaczego, nieznacznie zmodyfikowanego luksusowego modelu Wagoneer opartego na bazie Cherokee, zastępując go topowym wariantem Cherokee Limited. Po 13 latach produkcji, Jeep gruntownie zmodernizował Cherokee w 1997 roku. W ramach restylizacji samochód zyskał zmodernizowany pas przedni z przestylizowaną atrapą chłodnicy, umieszczone na błotnikach kierunkowskazy, zaokrąglone błotniki i kanty maski, a także odświeżony kształt nadkoli i bardziej zaokrąglone tylne lampy. Zmodernizowany Jeep Cherokee zyskał też wygląd kabiny pasażerskiej, z zupełnie nową deską rozdzielczą. Zmieniono wygląd konsoli centralnej, montując bardziej konwencjonalny układ przyrządów. Zmienił się też wygląd kierownicy, a także zegarów, konsoli centralnej, tunelu środkowego i boczków drzwi, nawiązując do większego modelu Grand Cherokee. Najsilniejszym dostępnym w Cherokee XJ silnikiem jest czterolitrowe R6 o mocy 195 KM.
    Samochód osobowy typu SUV klasy kompaktowej, a następnie klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Jeep od 1974 roku. W 2013 roku została wprowadzona piąta i najnowsza generacje Jeepa Cherokee. Druga generacja samochodu została zaprezentowana po raz pierwszy w 1983 roku i otrzymała kod fabryczny XJ. Prace konstrukcyjne nad nowym, kompaktowym modelem Jeepa ruszyły wspólnie z inżynierami Renault pod koniec lat 70. W efekcie współpracy powstała druga generacja Cherokee zbudowana według nowej koncepcji. Samochód charakteryzuje się kanciastym nadwoziem o pudełkowatnych proporcjach. Motyw ten widoczny był nie tylko w kształcie karoserii, ale i detalach nadwozia takich jak atrapa chłodnicy, reflektory czy lampy. Gama nadwoziowa Cherokee pierwszej generacji składała się zarówno z wariantu 3-drzwiowego, jak i 5-drzwiowego. W 1990 roku Jeep podjął decyzję o zakończeniu produkcji bliźniaczego, nieznacznie zmodyfikowanego luksusowego modelu Wagoneer opartego na bazie Cherokee, zastępując go topowym wariantem Cherokee Limited. Po 13 latach produkcji, Jeep gruntownie zmodernizował Cherokee w 1997 roku. W ramach restylizacji samochód zyskał zmodernizowany pas przedni z przestylizowaną atrapą chłodnicy, umieszczone na błotnikach kierunkowskazy, zaokrąglone błotniki i kanty maski, a także odświeżony kształt nadkoli i bardziej zaokrąglone tylne lampy. Zmodernizowany Jeep Cherokee zyskał też wygląd kabiny pasażerskiej, z zupełnie nową deską rozdzielczą. Zmieniono wygląd konsoli centralnej, montując bardziej konwencjonalny układ przyrządów. Zmienił się też wygląd kierownicy, a także zegarów, konsoli centralnej, tunelu środkowego i boczków drzwi, nawiązując do większego modelu Grand Cherokee. Najsilniejszym dostępnym w Cherokee XJ silnikiem jest czterolitrowe R6 o mocy 195 KM.
    30 kwietnia 2022, 0:07 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jaguar XJR-S – Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę Jaguar w latach 1975–1996. Zastąpił on model E-Type we wrześniu 1975 roku i był oparty na nadwoziu limuzyny XJ. Został on opracowany jako XK-F, mimo że miał zupełnie inny charakter niż jego poprzednik. Nie miał tego samego sportowego stylu, jednak był udanym grand tourerem i był bardziej aerodynamiczny niż E-Type. Od 1988 roku, specjalna wersja XJR-S z silnikiem V12 o pojemności 5,3 l została wyprodukowana przez JaguarSport, oddzielnej spółki należącej pół na pół do Jaguara i TWR. Samochód ten miał charakterystyczny body kit, specjalne felgi aluminiowe i zawieszenie oraz zwiększenie sterowności. Pierwsze 100 z tych samochodów były określane jako "celebracja Le Mans" w celu upamiętnienia zwycięstwa Jaguara 1988 w Le Mans. W latach 1988 i 1989 łącznie 350 XJR-S zostało wyprodukowanych z silnikiem 5,3 l. Po wrześniu 1989 r. Zmiana ta została wprowadzona do specjalnego silnika sześciolitrowego silnika z systemem zarządzania mocą 314 KM później 329 KM, który znacznie różnił się od standardowego silnika stosowanego w późniejszych modelach XJS 6 l. XJR-S pozostawał na linii produkcyjnej do 1993 roku, a łącznie powstało 1130 egzemplarzy.
    Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę Jaguar w latach 1975–1996. Zastąpił on model E-Type we wrześniu 1975 roku i był oparty na nadwoziu limuzyny XJ. Został on opracowany jako XK-F, mimo że miał zupełnie inny charakter niż jego poprzednik. Nie miał tego samego sportowego stylu, jednak był udanym grand tourerem i był bardziej aerodynamiczny niż E-Type. Od 1988 roku, specjalna wersja XJR-S z silnikiem V12 o pojemności 5,3 l została wyprodukowana przez JaguarSport, oddzielnej spółki należącej pół na pół do Jaguara i TWR. Samochód ten miał charakterystyczny body kit, specjalne felgi aluminiowe i zawieszenie oraz zwiększenie sterowności. Pierwsze 100 z tych samochodów były określane jako "celebracja Le Mans" w celu upamiętnienia zwycięstwa Jaguara 1988 w Le Mans. W latach 1988 i 1989 łącznie 350 XJR-S zostało wyprodukowanych z silnikiem 5,3 l. Po wrześniu 1989 r. Zmiana ta została wprowadzona do specjalnego silnika sześciolitrowego silnika z systemem zarządzania mocą 314 KM później 329 KM, który znacznie różnił się od standardowego silnika stosowanego w późniejszych modelach XJS 6 l. XJR-S pozostawał na linii produkcyjnej do 1993 roku, a łącznie powstało 1130 egzemplarzy.
    18 kwietnia 2022, 19:32 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj