Szukaj
Znalazłem 72 takie materiały
Brawura i pomysłowość przyczyniły się do stworzenia AMG Hammera - najszybszej i najmocniejszej odmiany popularnego modelu W124. Model w zależności od wersji i wyposażenia (5,6/6.0 V8) mógł kosztować prawie tyle co dwie Testarossy, ale w zamian oferował praktycznie takie same osiągi, tyle że w komfortowej i użytecznej limuzynie. 400 KM mocy, v-max na poziomie 305 km/h i 5-sekundowe przyspieszenie do setki w 1987 roku to był istny kosmos, jednak AMG robiło swoje dopóki miałeś wystarczającą ilość zer na swoim koncie ( i to za jakąś cyfrą nie będącą zerem).
Od 1986 do 1991 roku powstało jedynie około 30 sztuk modelu. Do dziś przetrwało zaledwie kilkanaście, w tym także jedyny egzemplarz, indywidualnie kompletowanego Hammera w KOMBI. Wagon powstał na specjalne zamówienie i został zbudowany na bazie W124 w kombi z silnikiem Diesla w Kanadzie, przez co jego wykonanie jest porównywalne z europejskimi modelami.
Bestia z 6-litrowym sercem wystąpiła w ostatnim odcinku Petrolicious. W filmie możecie posłuchać opowieści Jonathana, który jest w posiadaniu tego klasyka od przeszło 7 lat.
DSF działa na zasadzie wyłączania poszczególnych cylindrów z pracy, jeśli ich moc nie jest akurat potrzebna co znacznie ogranicza emisje i spalanie. Sam pomysł nie jest zasadniczo nowy, ale nowe jest wykonanie. W obecnych na rynku rozwiązaniach tego typu możliwe jest bowiem wyłączenie tylko połowy cylindrów (V8 do 4, a V6 do 3) tak aby blok silnika zachował balans. DSF jednak wyłącza cylindry dynamicznie - może zatem być tak, że pracował będzie tylko jeden z nich, ale będzie on cały czas zmieniany, dzięki czemu silnik nadal będzie zbalansowany.
Przy użyciu tej technologii duży amerykański SUV GMC Denali był w stanie zaoszczędzić 18% paliwa, a kierowca nie odczuwał przy tym żadnego spadku mocy. Otwarte jednak pozostaje pytanie jak na dłuższą metę wpływać to będzie na żywotność silnika.
Sama technologia jest jednak bardzo ciekawa i jeśli pomyślimy o jej potencjalnym użyciu w silnikach hybrydowych to przejście na samochody elektryczne będzie mogło się odbyć bezboleśnie.
Właściciel ma jeszcze odrestaurowaną WSK z roku 1975 w wersji eksportowej (biało niebieska) - jeśli to zdjęcie się spodoba to również wrzucę zdjęcia WSK'i.