Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 213 takich materiałów
    Lamborghini Urus ST-X – Produkowany przez włoską markę Lamborghini od 2018 roku. W połowie 2017 roku Lamborghini ogłosiło, że prace konstrukcyjne nad seryjnym Urusem i samochód zostanie oficjalnie zaprezentowany pod koniec tego samego roku. Ostatecznie, samochód oficjalnie przedstawiono 4 grudnia 2017 roku podczas prezentacji w Sant’Agata Bolognese we Włoszech w siedzibie producenta. Urus ST-X to wyścigowa, nie dopuszczona do ruchu ulicznego odmiana standardowego Urusa, zbudowana przez dywizję Lamborghini Squadra Corse. Koncept został zaprezentowany w 2018 roku.  Zaprojektowany, aby spełniać przepisy FIA, produkcyjny ST-X jest wyposażony w pełną klatkę bezpieczeństwa, system przeciwpożarowy i zbiornik paliwa FT3. Samochód posiada 4-litrowy silnik V8 Twin-Turbo o mocy 641 KM.
    Produkowany przez włoską markę Lamborghini od 2018 roku. W połowie 2017 roku Lamborghini ogłosiło, że prace konstrukcyjne nad seryjnym Urusem i samochód zostanie oficjalnie zaprezentowany pod koniec tego samego roku. Ostatecznie, samochód oficjalnie przedstawiono 4 grudnia 2017 roku podczas prezentacji w Sant’Agata Bolognese we Włoszech w siedzibie producenta. Urus ST-X to wyścigowa, nie dopuszczona do ruchu ulicznego odmiana standardowego Urusa, zbudowana przez dywizję Lamborghini Squadra Corse. Koncept został zaprezentowany w 2018 roku. Zaprojektowany, aby spełniać przepisy FIA, produkcyjny ST-X jest wyposażony w pełną klatkę bezpieczeństwa, system przeciwpożarowy i zbiornik paliwa FT3. Samochód posiada 4-litrowy silnik V8 Twin-Turbo o mocy 641 KM.
    Alfa Romeo 156 GTA – Samochód osobowy klasy średniej produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 1997-2006. Samochód po raz pierwszy zaprezentowano w październiku 1997 roku podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie jako następca modelu 155. Został zaprojektowany przez centrum projektowe Centro Stile Alfa Romeo kierowane przez Waltera de'Silvę. W lutym 2002 roku na rynek wprowadzono usportowioną wersję GTA wyposażoną w sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,2 litra sprzężony z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów lub zautomatyzowaną skrzynią Selespeed. Silnik w wersji GTA miał moc 250 KM, co pozwalało na osiągnięcie prędkości maksymalnej 250 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 6,3 sekundy. Z zewnątrz wyróżniała się ona obniżonym zawieszeniem, przyciemnionymi wkładami przednich reflektorów oraz dedykowanym bodykitem. We wnętrzu zastosowano fotele z lepszym trzymaniem bocznym. W październiku 2005 roku zaprzestano produkcji wersji GTA ze względu na słaby popyt i zbliżanie się premiery następcy. Łącznie wyprodukowano 2973 sedanów i 1678 sportwagonów.
    Samochód osobowy klasy średniej produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 1997-2006. Samochód po raz pierwszy zaprezentowano w październiku 1997 roku podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie jako następca modelu 155. Został zaprojektowany przez centrum projektowe Centro Stile Alfa Romeo kierowane przez Waltera de'Silvę. W lutym 2002 roku na rynek wprowadzono usportowioną wersję GTA wyposażoną w sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,2 litra sprzężony z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów lub zautomatyzowaną skrzynią Selespeed. Silnik w wersji GTA miał moc 250 KM, co pozwalało na osiągnięcie prędkości maksymalnej 250 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 6,3 sekundy. Z zewnątrz wyróżniała się ona obniżonym zawieszeniem, przyciemnionymi wkładami przednich reflektorów oraz dedykowanym bodykitem. We wnętrzu zastosowano fotele z lepszym trzymaniem bocznym. W październiku 2005 roku zaprzestano produkcji wersji GTA ze względu na słaby popyt i zbliżanie się premiery następcy. Łącznie wyprodukowano 2973 sedanów i 1678 sportwagonów.
    Alfa Romeo 4C – Samochód sportowy klasy aut miejskich produkowany pod włoską marką Alfa Romeo w latach 2013-2020. Pojazd po raz pierwszy został zaprezentowany jako auto koncepcyjne podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2011 roku pod nazwą 4C Concept. Wersja produkcyjna pojazdu została zaprezentowana dwa lata później podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie.

Zamierzeniem producenta było zbudowanie samochodu o jak najmniejszej masie własnej, aby zapewnienić jak najlepsze osiągi. Nadwozie pojazdu zostało wykonane przy udziale materiałów lekkich - aluminium oraz włókna węglowego. Auto zostało wyposażone w jedną jednostkę napędową, specjalnie odchudzoną oraz wyposażoną w aluminiowy blok o pojemności 1.75 litra wyposażoną w turbosprężarkę znaną z modelu Giulietta QV. Silnik posiada moc 240 KM, rozpędza samochód 0-100 km w czasie 4,5 sekundy, a prędkość maksymalna samochodu wynosi 258 km/h.
    Samochód sportowy klasy aut miejskich produkowany pod włoską marką Alfa Romeo w latach 2013-2020. Pojazd po raz pierwszy został zaprezentowany jako auto koncepcyjne podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2011 roku pod nazwą 4C Concept. Wersja produkcyjna pojazdu została zaprezentowana dwa lata później podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie.

    Zamierzeniem producenta było zbudowanie samochodu o jak najmniejszej masie własnej, aby zapewnienić jak najlepsze osiągi. Nadwozie pojazdu zostało wykonane przy udziale materiałów lekkich - aluminium oraz włókna węglowego. Auto zostało wyposażone w jedną jednostkę napędową, specjalnie odchudzoną oraz wyposażoną w aluminiowy blok o pojemności 1.75 litra wyposażoną w turbosprężarkę znaną z modelu Giulietta QV. Silnik posiada moc 240 KM, rozpędza samochód 0-100 km w czasie 4,5 sekundy, a prędkość maksymalna samochodu wynosi 258 km/h.
    Maserati MC20 – Supersamochód klasy średniej, który produkowany pod włoską marką Maserati od 2020 roku. MC20 został zaprezentowany pod koniec września 2020 roku w Modenie. Samochód został opracowany w Maserati Innovation Lab a zbudowany w zakładzie Viale Ciro Menotti w Modenie. Nazwa "MC20" oznacza Maserati Corse 2020 i stanowi hołd powrotu marki Maserati do wyścigów.

Nowy model Maserati to ewolucja MC12 - samochodu, który w 2004 roku oznaczał powrót Maserati do wyścigów po 37 latach przerwy.

MC20 posiada 3-litrowy silnik Nettuno 90° twin-turbo V6 pozwalają generować moc 630 KM i 730 Nm momentu. To z kolei pozwala na rozpędzenie auta ważącego 1468 kg do 100 km/h w czasie 2,9 s, a do 200 km/h w czasie 8,8 s. Pojazd osiąga maksymalną prędkość ponad do 325 km/h.

Samochód posiada napęd na tył i skrzynię biegów, która ma 2 sprzęgła i 8 przełożeń.
    Supersamochód klasy średniej, który produkowany pod włoską marką Maserati od 2020 roku. MC20 został zaprezentowany pod koniec września 2020 roku w Modenie. Samochód został opracowany w Maserati Innovation Lab a zbudowany w zakładzie Viale Ciro Menotti w Modenie. Nazwa "MC20" oznacza Maserati Corse 2020 i stanowi hołd powrotu marki Maserati do wyścigów.

    Nowy model Maserati to ewolucja MC12 - samochodu, który w 2004 roku oznaczał powrót Maserati do wyścigów po 37 latach przerwy.

    MC20 posiada 3-litrowy silnik Nettuno 90° twin-turbo V6 pozwalają generować moc 630 KM i 730 Nm momentu. To z kolei pozwala na rozpędzenie auta ważącego 1468 kg do 100 km/h w czasie 2,9 s, a do 200 km/h w czasie 8,8 s. Pojazd osiąga maksymalną prędkość ponad do 325 km/h.

    Samochód posiada napęd na tył i skrzynię biegów, która ma 2 sprzęgła i 8 przełożeń.
    Ferrari 250 GTO – Produkowany przez włoską firmę Ferrari w latach 1962-1964, uznawany za najdroższy samochód świata. 250 GTO zasłynął w wielu wyścigach m.in. zajmując drugie miejsce w wyścigu Le Mans w 1962 roku. Według różnych źródeł powstało 33 lub 36 egzemplarzy tego samochodu. Auto posiadało silnik V12 o pojemności 3 l, który uzyskiwał moc ponad 300 KM, co na początku lat 60. było imponującą wartością. Wysokie osiągi samochód zawdzięczał nie tylko silnikowi, lecz także nowatorskiej, jak na tamte czasy, aerodynamicznej karoserii. Samochód osiągał prędkość maksymalną 265 km/h i przyspieszał do 100 km/h w 6,2 sekundy. W roku 1964 powstały 3 egzemplarze 250 GTO, które różniły się tym, że posiadały trzy zamiast dwóch wlotów po bokach oraz nową maskę, na której trzy duże wloty powietrza zastąpiono jednym. Został wyprodukowany także jeden model bez wlotów na masce. Kolejną zauważalną różnicą jest ułożenie rur wydechowych, które w 1964 roku montowano po bokach samochodu na wysokości drzwi. Różnica pomiędzy modelami z roku 1964, a wcześniejszymi jest zauważalna także w osiągach. 250 GTO z 1964 osiągały prędkość maksymalną 280 km/h, a 100 km/h w 6,1 sekundy.
    Produkowany przez włoską firmę Ferrari w latach 1962-1964, uznawany za najdroższy samochód świata. 250 GTO zasłynął w wielu wyścigach m.in. zajmując drugie miejsce w wyścigu Le Mans w 1962 roku. Według różnych źródeł powstało 33 lub 36 egzemplarzy tego samochodu. Auto posiadało silnik V12 o pojemności 3 l, który uzyskiwał moc ponad 300 KM, co na początku lat 60. było imponującą wartością. Wysokie osiągi samochód zawdzięczał nie tylko silnikowi, lecz także nowatorskiej, jak na tamte czasy, aerodynamicznej karoserii. Samochód osiągał prędkość maksymalną 265 km/h i przyspieszał do 100 km/h w 6,2 sekundy. W roku 1964 powstały 3 egzemplarze 250 GTO, które różniły się tym, że posiadały trzy zamiast dwóch wlotów po bokach oraz nową maskę, na której trzy duże wloty powietrza zastąpiono jednym. Został wyprodukowany także jeden model bez wlotów na masce. Kolejną zauważalną różnicą jest ułożenie rur wydechowych, które w 1964 roku montowano po bokach samochodu na wysokości drzwi. Różnica pomiędzy modelami z roku 1964, a wcześniejszymi jest zauważalna także w osiągach. 250 GTO z 1964 osiągały prędkość maksymalną 280 km/h, a 100 km/h w 6,1 sekundy.
    Lancia LC2 – Lancia LC2 czasami nazywana również Lancia-Ferrari to seria samochodów wyścigowych zbudowanych przez włoską firmę Lancia i napędzanych silnikami Ferrari. Brały udział w Mistrzostwach Świata Samochodów Sportowych w latach 1983-1986, lecz były używane przez prywatne zespoły aż do 1991. Napędzane 
trzylitrowym silnikiem Ferrari 308C Twin Turbo. W historii motorsportu LC2 wygrały 3 wyścigi, co dla Lancii było słabym wynikiem. W 1986 Lancia stwierdziła, że projekt LC2 nie jest wart kontynuowania, a Martini Racing wycofało się z mistrzostw, zamiast Grupy C Lancia w pełni skupiła się na Rajdowych Mistrzostwach Świata.
    Lancia LC2 czasami nazywana również Lancia-Ferrari to seria samochodów wyścigowych zbudowanych przez włoską firmę Lancia i napędzanych silnikami Ferrari. Brały udział w Mistrzostwach Świata Samochodów Sportowych w latach 1983-1986, lecz były używane przez prywatne zespoły aż do 1991. Napędzane
    trzylitrowym silnikiem Ferrari 308C Twin Turbo. W historii motorsportu LC2 wygrały 3 wyścigi, co dla Lancii było słabym wynikiem. W 1986 Lancia stwierdziła, że projekt LC2 nie jest wart kontynuowania, a Martini Racing wycofało się z mistrzostw, zamiast Grupy C Lancia w pełni skupiła się na Rajdowych Mistrzostwach Świata.
    Alfa Romeo 155 Q4 – Samochód produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 1992-1998. 155 powstała jako projekt unifikacji rozwiązań technicznych Alfy Romeo i Fiata. Wersja Q4 ma silnik z Lancii Delty o pojemności 2 l i mocy 190 KM. Skrzynia biegów pochodziła ze sportowej wersji Delty - Integrale. Samochód potrafił osiągnąć prędkość maksymalną 225 km/h oraz w 7 sekund osiągnąć prędkość 100 km/h.
    Samochód produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 1992-1998. 155 powstała jako projekt unifikacji rozwiązań technicznych Alfy Romeo i Fiata. Wersja Q4 ma silnik z Lancii Delty o pojemności 2 l i mocy 190 KM. Skrzynia biegów pochodziła ze sportowej wersji Delty - Integrale. Samochód potrafił osiągnąć prędkość maksymalną 225 km/h oraz w 7 sekund osiągnąć prędkość 100 km/h.
    Lamborghini Gallardo Superleggera – Wzbogacona wersja Lamborghini Gallardo produkowana przez włoską firmę Lamborghini w latach 2007-2008. Samochód jest o 100kg lżejszy i silniejszy o 10 KM od standardowego Gallardo, co poprawia czas przyspieszenia do 100 km/h z 4,2 do 3,8 sekundy. Wzmocniony silnik V10 o pojemności 4,9 l ma moc 530 KM. Nazwa modelu oddaje hołd firmie Carrozzeria Touring Superleggera, która zaprojektowała i zbudowała pierwszy seryjny model Lamborghini - 350 GT. W 2008 roku w związku z faceliftingiem standardowego modelu Gallardo do wersji LP560-4, mającego lepsze osiągi zaprzestano produkcji modelu Superleggera.
    Wzbogacona wersja Lamborghini Gallardo produkowana przez włoską firmę Lamborghini w latach 2007-2008. Samochód jest o 100kg lżejszy i silniejszy o 10 KM od standardowego Gallardo, co poprawia czas przyspieszenia do 100 km/h z 4,2 do 3,8 sekundy. Wzmocniony silnik V10 o pojemności 4,9 l ma moc 530 KM. Nazwa modelu oddaje hołd firmie Carrozzeria Touring Superleggera, która zaprojektowała i zbudowała pierwszy seryjny model Lamborghini - 350 GT. W 2008 roku w związku z faceliftingiem standardowego modelu Gallardo do wersji LP560-4, mającego lepsze osiągi zaprzestano produkcji modelu Superleggera.
    Czterodrzwiowe grand touring coupé produkowane przez włoską firmę Lamborghini w latach 1968-1978. Hiszpańska nazwa Espada oznacza szpadę, odnosząc się do miecza, którego toreador używa do zabicia byka w corridzie.
    7 listopada 2021, 12:24 przez kjkibi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj