Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 213 takich materiałów
    Pagani Zonda F – Supersamochód skonstruowany i produkowany w latach 2005-2011 przez włoską firmę Pagani Automobili S.p.A. Zonda F została zaprezentowana na Geneva Motor Show w 2005 roku. Był to najbardziej rozbudowany wariant Zondy, choć miał wiele wspólnego ze swoimi poprzednikami, w tym 7,3-litrowy silnik V12 AMG, który generuje moc maksymalną 594 KM i moment obrotowy 760 Nm. Skrzynia biegów jest w dużej mierze taka sama jak C12 S, ale miała mocniejsze elementy wewnętrzne i mechanizmy różnicowe. Prędkość maksymalna Zondy F wynosi 345 km/h, a osiągnięcie 100 km/h trwa 3,6 sekund. Produkcja była ograniczona do tylko 25 egzemplarzy.
    Supersamochód skonstruowany i produkowany w latach 2005-2011 przez włoską firmę Pagani Automobili S.p.A. Zonda F została zaprezentowana na Geneva Motor Show w 2005 roku. Był to najbardziej rozbudowany wariant Zondy, choć miał wiele wspólnego ze swoimi poprzednikami, w tym 7,3-litrowy silnik V12 AMG, który generuje moc maksymalną 594 KM i moment obrotowy 760 Nm. Skrzynia biegów jest w dużej mierze taka sama jak C12 S, ale miała mocniejsze elementy wewnętrzne i mechanizmy różnicowe. Prędkość maksymalna Zondy F wynosi 345 km/h, a osiągnięcie 100 km/h trwa 3,6 sekund. Produkcja była ograniczona do tylko 25 egzemplarzy.
    Lancia 037 Stradale – Samochód sportowy produkowany przez włoską markę Lancia w latach 80. dostępny jako 2-drzwiowe coupe zbudowane z myślą o udziale w rajdach grupy B. Wymagania homologacyjne dla Grupy B Rajdowych Mistrzostw Świata zobowiązały Lancię do wyprodukowania co najmniej 200 samochodów drogowych w celu brania udziału w mistrzostwach Lancią 037. W latach 1982-1984 powstało 207 egzemplarzy 037 Stradale. Wersja drogowa samochodu posiadała opracowany przez firmę Abarth dwulitrowy silnik I4 turbo o mocy 205 KM. Prędkość maksymalna 037 Stradale wynosiła 220 km/h, a osiągnięcie 100 km/h trwało 5,8 sekund.
    Samochód sportowy produkowany przez włoską markę Lancia w latach 80. dostępny jako 2-drzwiowe coupe zbudowane z myślą o udziale w rajdach grupy B. Wymagania homologacyjne dla Grupy B Rajdowych Mistrzostw Świata zobowiązały Lancię do wyprodukowania co najmniej 200 samochodów drogowych w celu brania udziału w mistrzostwach Lancią 037. W latach 1982-1984 powstało 207 egzemplarzy 037 Stradale. Wersja drogowa samochodu posiadała opracowany przez firmę Abarth dwulitrowy silnik I4 turbo o mocy 205 KM. Prędkość maksymalna 037 Stradale wynosiła 220 km/h, a osiągnięcie 100 km/h trwało 5,8 sekund.
    Ferrari Enzo – Hipersamochód produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 2002–2004, zaprezentowany został po raz pierwszy podczas Międzynarodowych Targów Paryskich w 2003 roku. Został nazwany na cześć założyciela firmy - Enzo Ferrariego. Koncern Ferrari planował zaprezentować nowy model w 2007 roku, który tym razem miał zostać nazwany F60, jednak plany się nie spełniły. Do napędu Enzo użyto sześciolitrowego V12 o mocy 660 KM i momencie obrotowym 657 Nm. Podczas testów na włoskim owalnym torze w Nardo Enzo osiągnęło prędkość 355 km/h, czyli o 5 km/h większą od podawanej przez producenta. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmowało 3,3 sekundy. Łącznie powstało 400 egzemplarzy Enzo.
    Hipersamochód produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 2002–2004, zaprezentowany został po raz pierwszy podczas Międzynarodowych Targów Paryskich w 2003 roku. Został nazwany na cześć założyciela firmy - Enzo Ferrariego. Koncern Ferrari planował zaprezentować nowy model w 2007 roku, który tym razem miał zostać nazwany F60, jednak plany się nie spełniły. Do napędu Enzo użyto sześciolitrowego V12 o mocy 660 KM i momencie obrotowym 657 Nm. Podczas testów na włoskim owalnym torze w Nardo Enzo osiągnęło prędkość 355 km/h, czyli o 5 km/h większą od podawanej przez producenta. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmowało 3,3 sekundy. Łącznie powstało 400 egzemplarzy Enzo.
    Ferrari F430 Scuderia – Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 2004–2009, zaprezentowany po raz pierwszy podczas Paris Motor Show w 2004 roku. Podobnie jak jego poprzednik 360 nazwa pochodzi od pojemności silnika, która wynosi 4,3 l. F430 napędzane jest V8, które generuje moc maksymalną 490 KM i moment obrotowy 465 Nm. Oferowane były także wersje: Spider, Scuderia oraz Challenge. F430 Scuderia to następca Ferrari 360 Challenge Stradale, samochód został zaprezentowany na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2007 roku. Na celu ma konkurencję z Porsche 911 GT2 i Lamborghini Gallardo Superleggera. Scuderia jest o 100 kg lżejsza, mocniejsza o 20 KM i ma 5 Nm momentu obrotowego więcej od wersji standardowej. Prędkość maksymalna wynosi 320 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 3,6 sekund.
    Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 2004–2009, zaprezentowany po raz pierwszy podczas Paris Motor Show w 2004 roku. Podobnie jak jego poprzednik 360 nazwa pochodzi od pojemności silnika, która wynosi 4,3 l. F430 napędzane jest V8, które generuje moc maksymalną 490 KM i moment obrotowy 465 Nm. Oferowane były także wersje: Spider, Scuderia oraz Challenge. F430 Scuderia to następca Ferrari 360 Challenge Stradale, samochód został zaprezentowany na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2007 roku. Na celu ma konkurencję z Porsche 911 GT2 i Lamborghini Gallardo Superleggera. Scuderia jest o 100 kg lżejsza, mocniejsza o 20 KM i ma 5 Nm momentu obrotowego więcej od wersji standardowej. Prędkość maksymalna wynosi 320 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 3,6 sekund.
    Lamborghini 400 GT – Sportowe 4-osobowe coupe produkowane przez włoską firmę Lamborghini w latach 1966-1967 jako następca 350 GT. Samochód zaprezentowano po raz pierwszy w marcu 1966 roku w Genewie. W 1966 Lamborghini zaprezentowało Miurę P400, która posiadała doskonały silnik o pojemności 3,9 l, więc Lamborghini zastosowało ciekawy chwyt marketingowy. Silnik i skrzynię biegów z Miury zamontowano w 350 GT, tworząc w ten sposób 400 GT, które zostało zaprezentowane wraz z Miurą. Rama, nadwozie i wnętrze pochodzą prosto od 350 GT. 20 egzemplarzy 400 GT sprzedano ze stalowym nadwoziem, a ostatnie 3 sztuki posiadały całkowicie aluminiowe nadwozia Superleggera. Oferowały znacznie lepsze możliwości, jednak były niemal dwukrotnie droższe od stalowego 400 GT. Silnik pochodzący z Lamborghini Miury to V12 o pojemności 3,9 l wytwarzające moc 324 KM i moment obrotowy 355 Nm. Prędkość maksymalna wynosi 249 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 6,6 sekund.
    Sportowe 4-osobowe coupe produkowane przez włoską firmę Lamborghini w latach 1966-1967 jako następca 350 GT. Samochód zaprezentowano po raz pierwszy w marcu 1966 roku w Genewie. W 1966 Lamborghini zaprezentowało Miurę P400, która posiadała doskonały silnik o pojemności 3,9 l, więc Lamborghini zastosowało ciekawy chwyt marketingowy. Silnik i skrzynię biegów z Miury zamontowano w 350 GT, tworząc w ten sposób 400 GT, które zostało zaprezentowane wraz z Miurą. Rama, nadwozie i wnętrze pochodzą prosto od 350 GT. 20 egzemplarzy 400 GT sprzedano ze stalowym nadwoziem, a ostatnie 3 sztuki posiadały całkowicie aluminiowe nadwozia Superleggera. Oferowały znacznie lepsze możliwości, jednak były niemal dwukrotnie droższe od stalowego 400 GT. Silnik pochodzący z Lamborghini Miury to V12 o pojemności 3,9 l wytwarzające moc 324 KM i moment obrotowy 355 Nm. Prędkość maksymalna wynosi 249 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 6,6 sekund.
    Alfa Romeo 159 – Samochód osobowy klasy średniej produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 2005–2011, po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany na Geneva Motor Show w 2005 roku. Samochód zaprojektował włoski projektant i stylista motoryzacyjny Giorgetto Giugiaro we współpracy z Centro Stile Alfa Romeo. Charakterystycznym elementem pojazdu są zadziorne przednie reflektory wyposażone w trzy, osobno umieszczone soczewki na każdą ze stron, a także duża, trójkątna atrapa chłodnicy. Rok później do produkcji wprowadzona została wersja kombi pojazdu oznaczona 159 Sportwagon. W 2008 roku gama jednostek napędowych wzbogacona została o silnik 1,8 MPI konstrukcji General Motors, a we wnętrzu pojazdu zastosowano nowe pokrętła panelu klimatyzacji oraz inny wyświetlacz multimedialny. Silnik 2,4 JTDm po zmianach uzyskał dodatkowe 10 KM i nowa moc wynosiła 210 KM. W 2009 roku wprowadzono kolejne nowe silniki m.in. najmocniejszy silnik benzynowy V6 o pojemności 3,2 l, który wytwarzał moc maksymalną 260 KM i moment obrotowy 322 Nm. Pozwala to na osiągnięcie prędkości maksymalnej 250 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 7,1 s.
    Samochód osobowy klasy średniej produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 2005–2011, po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany na Geneva Motor Show w 2005 roku. Samochód zaprojektował włoski projektant i stylista motoryzacyjny Giorgetto Giugiaro we współpracy z Centro Stile Alfa Romeo. Charakterystycznym elementem pojazdu są zadziorne przednie reflektory wyposażone w trzy, osobno umieszczone soczewki na każdą ze stron, a także duża, trójkątna atrapa chłodnicy. Rok później do produkcji wprowadzona została wersja kombi pojazdu oznaczona 159 Sportwagon. W 2008 roku gama jednostek napędowych wzbogacona została o silnik 1,8 MPI konstrukcji General Motors, a we wnętrzu pojazdu zastosowano nowe pokrętła panelu klimatyzacji oraz inny wyświetlacz multimedialny. Silnik 2,4 JTDm po zmianach uzyskał dodatkowe 10 KM i nowa moc wynosiła 210 KM. W 2009 roku wprowadzono kolejne nowe silniki m.in. najmocniejszy silnik benzynowy V6 o pojemności 3,2 l, który wytwarzał moc maksymalną 260 KM i moment obrotowy 322 Nm. Pozwala to na osiągnięcie prędkości maksymalnej 250 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 7,1 s.
    Maserati Merak SS – Supersamochód klasy kompaktowej produkowany przez włoską markę Maserati w latach 1974-1982. Nazwa samochodu pochodzi od odległej od Ziemi o 79 lata świetlne gwiazdy - Merak leżącej w gwiazdozbiorze Wielka Niedźwiedzica. Zaprezentowany w 1974 pojazd zyskał określenie la Borina lub malej Bory, gdyż w zasadzie była to skromniejsza odmiana modelu Maserati Bora. Samochód posiada centralnie umieszczony silnik V6 o pojemności 3 l, który wytwarza moc 190 KM. Silnik ten jest rozwinięciem konstrukcji z Citroena SM. Bora z SM dzieli również deskę rozdzielczą oraz hydrauliczne hamulce. W 1976 zaprezentowano mocniejszą odmianę - SS o mocy 220 KM i mniejszej o 152 kg masie, osiągającą prędkość maksymalną 245 km/h.
    Supersamochód klasy kompaktowej produkowany przez włoską markę Maserati w latach 1974-1982. Nazwa samochodu pochodzi od odległej od Ziemi o 79 lata świetlne gwiazdy - Merak leżącej w gwiazdozbiorze Wielka Niedźwiedzica. Zaprezentowany w 1974 pojazd zyskał określenie la Borina lub malej Bory, gdyż w zasadzie była to skromniejsza odmiana modelu Maserati Bora. Samochód posiada centralnie umieszczony silnik V6 o pojemności 3 l, który wytwarza moc 190 KM. Silnik ten jest rozwinięciem konstrukcji z Citroena SM. Bora z SM dzieli również deskę rozdzielczą oraz hydrauliczne hamulce. W 1976 zaprezentowano mocniejszą odmianę - SS o mocy 220 KM i mniejszej o 152 kg masie, osiągającą prędkość maksymalną 245 km/h.
    Alfa Romeo 8C Spider – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 2007-2010. W latach 2007–2009 produkowana była wersja coupe, a w latach 2008–2010 wersja spider. Prototyp samochodu Alfa Romeo 8C Competizione zadebiutował jako samochód koncepcyjny podczas salonu samochodowego we Frankfurcie jesienią 2003 roku. Miał on silnik V8 firmy Maserati o pojemności 4,2  l. Oficjalna prezentacja wersji produkcyjnej nastąpiła podczas salonu samochodowego w Paryżu jesienią 2006 roku. Nazwa samochodu nawiązuje do tradycji Alfy (w latach 30. i 40. symbolem 8C producenci oznaczali auta z 8-cylindrowanymi silnikami), natomiast „Competizione” to nawiązanie do odnoszącego w latach 50. sukcesy Alfa Romeo 6C 2500 Competizione. Wersja Spider została zaprezentowana na Geneva Motor Show 2008, a produkcja rozpoczęła się rok później. Samochód napędzany jest 4,7-litrowym V8 o mocy 444 KM i momencie obrotowym 480 Nm. Spider osiąga prędkość maksymalną 290 km/h co oznacza, że jest o 2 km/h wolniejszy niż wersja coupe. Powstało 1000 egzemplarzy 8C z czego 500 to Competizione, a drugie 500 to Spidery.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 2007-2010. W latach 2007–2009 produkowana była wersja coupe, a w latach 2008–2010 wersja spider. Prototyp samochodu Alfa Romeo 8C Competizione zadebiutował jako samochód koncepcyjny podczas salonu samochodowego we Frankfurcie jesienią 2003 roku. Miał on silnik V8 firmy Maserati o pojemności 4,2 l. Oficjalna prezentacja wersji produkcyjnej nastąpiła podczas salonu samochodowego w Paryżu jesienią 2006 roku. Nazwa samochodu nawiązuje do tradycji Alfy (w latach 30. i 40. symbolem 8C producenci oznaczali auta z 8-cylindrowanymi silnikami), natomiast „Competizione” to nawiązanie do odnoszącego w latach 50. sukcesy Alfa Romeo 6C 2500 Competizione. Wersja Spider została zaprezentowana na Geneva Motor Show 2008, a produkcja rozpoczęła się rok później. Samochód napędzany jest 4,7-litrowym V8 o mocy 444 KM i momencie obrotowym 480 Nm. Spider osiąga prędkość maksymalną 290 km/h co oznacza, że jest o 2 km/h wolniejszy niż wersja coupe. Powstało 1000 egzemplarzy 8C z czego 500 to Competizione, a drugie 500 to Spidery.
    Lamborghini Reventon – Supersamochód klasy wyższej produkowany przez włoską markę Lamborghini w latach 2008-2009. Reventon powstał na bazie modelu Murcielago LP-640. Jego premiera miała miejsce na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie.  Samochód, zbudowany z laminatów wzmacnianych włóknem węglowym. Wnętrze samochodu wykonano przy użyciu alcantary, włókna węglowego, stopów lekkich i skóry. Deska rozdzielcza obejmuje trzy ciekłokrystaliczne monitory TFT z dwoma różnymi trybami wyświetlania. Instrumenty są zamieszczone w strukturze ze stałego bloku aluminium, pokrytej dodatkowo przez oprawę z włókna węglowego. Stylistyka auta nawiązuje bezpośrednio do najszybszych myśliwców na świecie m.in. F-22. Dominują ostre i kanciaste linie. Z tyłu pokrywa silnika została wykonana z laminowanego szkła. Z przodu siedem świateł wykonanych w technologii LED oskrzydla biksenonowe reflektory. Reventon napędzany jest wolnossącym V12 o pojemności 6,5 l, które generuje moc 652 KM i moment obrotowy 660 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 340 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,4 sekundy. Powstało tylko 20 egzemplarzy przeznaczonych dla prywatnych klientów.
    Supersamochód klasy wyższej produkowany przez włoską markę Lamborghini w latach 2008-2009. Reventon powstał na bazie modelu Murcielago LP-640. Jego premiera miała miejsce na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie. Samochód, zbudowany z laminatów wzmacnianych włóknem węglowym. Wnętrze samochodu wykonano przy użyciu alcantary, włókna węglowego, stopów lekkich i skóry. Deska rozdzielcza obejmuje trzy ciekłokrystaliczne monitory TFT z dwoma różnymi trybami wyświetlania. Instrumenty są zamieszczone w strukturze ze stałego bloku aluminium, pokrytej dodatkowo przez oprawę z włókna węglowego. Stylistyka auta nawiązuje bezpośrednio do najszybszych myśliwców na świecie m.in. F-22. Dominują ostre i kanciaste linie. Z tyłu pokrywa silnika została wykonana z laminowanego szkła. Z przodu siedem świateł wykonanych w technologii LED oskrzydla biksenonowe reflektory. Reventon napędzany jest wolnossącym V12 o pojemności 6,5 l, które generuje moc 652 KM i moment obrotowy 660 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 340 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,4 sekundy. Powstało tylko 20 egzemplarzy przeznaczonych dla prywatnych klientów.
    Ferrari 360 Modena – Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 1999-2005. 360 zostało zaprojektowane przez Pininfarinę i po raz pierwszy zaprezentowane podczas Geneva Motor Show w 1999 roku, jednocześnie zastępując Ferrari F355. Samochód był najlepiej sprzedającym się Ferrari. Podczas pięciu lat w sumie wyprodukowano ponad 16 tysięcy egzemplarzy. Podobnie jak w przypadku kilku innych Ferrari, oznaczenie odnosi się do pojemność silnika wynoszącej 3,6 l. Samochód można kupić w wersji Modena - coupe produkowane w latach 1999-2005, Spider - roadster produkowany w latach 2000-2005 oraz Challenge Stradale produkowane w latach 2004-2005. Do napędu 360 Modena użyto V8 o pojemności 3,6 l, które wytwarza moc maksymalną 400 KM i moment obrotowy 373 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 298 km/h, a osiągnięcie 100 km/h zajmuje 4,3 sekundy.
    Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 1999-2005. 360 zostało zaprojektowane przez Pininfarinę i po raz pierwszy zaprezentowane podczas Geneva Motor Show w 1999 roku, jednocześnie zastępując Ferrari F355. Samochód był najlepiej sprzedającym się Ferrari. Podczas pięciu lat w sumie wyprodukowano ponad 16 tysięcy egzemplarzy. Podobnie jak w przypadku kilku innych Ferrari, oznaczenie odnosi się do pojemność silnika wynoszącej 3,6 l. Samochód można kupić w wersji Modena - coupe produkowane w latach 1999-2005, Spider - roadster produkowany w latach 2000-2005 oraz Challenge Stradale produkowane w latach 2004-2005. Do napędu 360 Modena użyto V8 o pojemności 3,6 l, które wytwarza moc maksymalną 400 KM i moment obrotowy 373 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 298 km/h, a osiągnięcie 100 km/h zajmuje 4,3 sekundy.
    27 kwietnia 2022, 20:41 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj