Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 213 takich materiałów
    Lamborghini Diablo VT – Supersamochód produkowany przez włoską markę Lamborghini w latach 1991–2000. Lamborghini wprowadziło model Diablo w zastępstwie dla starzejącego się modelu Countach. Auto trafiło do sprzedaży 21 stycznia 1990. Silnik V12 o pojemności 5,7 l generuje moc 492 KM oraz moment obrotowy 580 Nm, przez co samochód osiąga 100 km/h w 4 sekundy i prędkość maksymalną 325 km/h. Po trzech latach produkcji bazowego modelu Diablo, firma Lamborghini postanowiła wprowadzić do produkcji nowszą wersję. W porównaniu z pierwszą generacją, dodano napęd na wszystkie koła, 4-tłoczkowe hamulce Brembo, odświeżoną wersję deski rozdzielczej oraz nowy system zawieszenia poprawiający twardą charakterystykę.
    Supersamochód produkowany przez włoską markę Lamborghini w latach 1991–2000. Lamborghini wprowadziło model Diablo w zastępstwie dla starzejącego się modelu Countach. Auto trafiło do sprzedaży 21 stycznia 1990. Silnik V12 o pojemności 5,7 l generuje moc 492 KM oraz moment obrotowy 580 Nm, przez co samochód osiąga 100 km/h w 4 sekundy i prędkość maksymalną 325 km/h. Po trzech latach produkcji bazowego modelu Diablo, firma Lamborghini postanowiła wprowadzić do produkcji nowszą wersję. W porównaniu z pierwszą generacją, dodano napęd na wszystkie koła, 4-tłoczkowe hamulce Brembo, odświeżoną wersję deski rozdzielczej oraz nowy system zawieszenia poprawiający twardą charakterystykę.
    Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio – Samochód osobowy klasy średniej produkowany przez włoską markę Alfa Romeo od 2016 roku. Został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany w 105. rocznicę istnienia marki Alfa Romeo. Prezentacja pojazdu miała miejsce w odnowionym muzeum marki w Arese niedaleko Mediolanu 24 czerwca 2015 roku. Najmocniejsza seryjnie produkowana wersja pojazdu Quadrifoglio wyposażona została w podwójnie doładowany silnik V6 o pojemności 2,9 l, opracowany przez inżynierów Ferrari, który wytwarza moc 510 KM. Jest to zmodyfikowany silnik Ferrari F154 - V8 3,9 l z uciętymi dwoma cylindrami. Prędkość maksymalna wynosi 307 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 3,9 sekund. Wersja Quadrifoglio wyróżnia się m.in. otworami wentylacyjnymi na przednich zderzakach, wylotami powietrza w pokrywie silnika oraz większą atrapą chłodnicy. W tylnej części pojazdu umieszczono dyfuzor z czterema końcówkami układu wydechowego oraz spojler. W celu zmniejszenia masy pojazdu większość elementów wykonano z aluminium, włókna węglowego oraz kompozytów. Pojazd otrzymał także system Alfa DNA Pro, który od podstawowego systemu Alfa DNA wyróżnia się m.in. trybem Race, który włącza overboost oraz wzmacnia dźwięk układu wydechowego, a także system aktywnego zawieszenia. Nazwa Quadrifoglio pochodzi od włoskiego nazwa "czterolistna koniczyna". Po raz pierwszy znak czterolistnej koniczyny został użyty w bolidzie Alfy Romeo w 1923 roku.
    Samochód osobowy klasy średniej produkowany przez włoską markę Alfa Romeo od 2016 roku. Został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany w 105. rocznicę istnienia marki Alfa Romeo. Prezentacja pojazdu miała miejsce w odnowionym muzeum marki w Arese niedaleko Mediolanu 24 czerwca 2015 roku. Najmocniejsza seryjnie produkowana wersja pojazdu Quadrifoglio wyposażona została w podwójnie doładowany silnik V6 o pojemności 2,9 l, opracowany przez inżynierów Ferrari, który wytwarza moc 510 KM. Jest to zmodyfikowany silnik Ferrari F154 - V8 3,9 l z uciętymi dwoma cylindrami. Prędkość maksymalna wynosi 307 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 3,9 sekund. Wersja Quadrifoglio wyróżnia się m.in. otworami wentylacyjnymi na przednich zderzakach, wylotami powietrza w pokrywie silnika oraz większą atrapą chłodnicy. W tylnej części pojazdu umieszczono dyfuzor z czterema końcówkami układu wydechowego oraz spojler. W celu zmniejszenia masy pojazdu większość elementów wykonano z aluminium, włókna węglowego oraz kompozytów. Pojazd otrzymał także system Alfa DNA Pro, który od podstawowego systemu Alfa DNA wyróżnia się m.in. trybem Race, który włącza overboost oraz wzmacnia dźwięk układu wydechowego, a także system aktywnego zawieszenia. Nazwa Quadrifoglio pochodzi od włoskiego nazwa "czterolistna koniczyna". Po raz pierwszy znak czterolistnej koniczyny został użyty w bolidzie Alfy Romeo w 1923 roku.
    Ferrari 812 GTS – Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez włoską markę Ferrari od 2017 roku. Ferrari 812 Superfast zaprezentowane zostało po raz pierwszy w lutym 2017 roku, na miesiąc przed międzynarodowymi targami motoryzacyjnymi w Genewie. Samochód powstał od podstaw jako nowa konstrukcja zastępująca dotychczas produkowane grand touter F12 Berlinetta, przyjmując podobne do niego proporcje smukłego 2-drzwiowego coupe z krótkim, ściętym tyłem i podłużną maską. We wrześniu 2021 roku zaprezentowana została druga, po 2-drzwiowym coupe, odmiana nadwoziowa 812 Superfast pod nazwą 812 GTS, która przy takich samych parametrach technicznych określona została najszybszym samochodem ze zdejmowanym dachem na rynku. 812 GTS napędzane jest 6,5-litrowym V12 generującym moc 789 KM, dzięki czemu samochód przyspiesza do 100 km/h w 3 sekund oraz osiąga prędkość maksymalną 339 km/h.
    Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez włoską markę Ferrari od 2017 roku. Ferrari 812 Superfast zaprezentowane zostało po raz pierwszy w lutym 2017 roku, na miesiąc przed międzynarodowymi targami motoryzacyjnymi w Genewie. Samochód powstał od podstaw jako nowa konstrukcja zastępująca dotychczas produkowane grand touter F12 Berlinetta, przyjmując podobne do niego proporcje smukłego 2-drzwiowego coupe z krótkim, ściętym tyłem i podłużną maską. We wrześniu 2021 roku zaprezentowana została druga, po 2-drzwiowym coupe, odmiana nadwoziowa 812 Superfast pod nazwą 812 GTS, która przy takich samych parametrach technicznych określona została najszybszym samochodem ze zdejmowanym dachem na rynku. 812 GTS napędzane jest 6,5-litrowym V12 generującym moc 789 KM, dzięki czemu samochód przyspiesza do 100 km/h w 3 sekund oraz osiąga prędkość maksymalną 339 km/h.
    Lamborghini Huracan Evo – Supersamochód klasy średniej produkowany pod włoską marką Lamborghini od 2014 roku. Na początku krążyły niepotwierdzone informacje, jakoby następca modelu Gallardo będzie się nazywał Cabrera. W grudniu 2013 roku Lamborghini podało nazwę i oznaczenie modelu (LP610-4), a także kod fabryczny LB724. Samochód został stylistycznie utrzymany w kierunku, jaki przedstawia większy i przedstawiony 2 lata wcześniej Aventador. Oficjalna premiera miała miejsce na Geneva Motor Show 4 marca 2014 roku. Na początku 2019 została zaprezentowana zmodernizowana wersja Huracana - Evo. Inżynierowie poprawili efektywność aerodynamiczną, która jest pięciokrotnie wyższa w stosunku do modelu z początku produkcji. Zmiany wizualne to m.in.: nowe obręcze, zderzaki, klapa silnika, zintegrowany spojler, inny dyfuzor. Silnik to V10 o pojemności 5,2 l, które generuje moc 640 KM i moment obrotowy 600 Nm. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 325 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 2,9 sekund.
    Supersamochód klasy średniej produkowany pod włoską marką Lamborghini od 2014 roku. Na początku krążyły niepotwierdzone informacje, jakoby następca modelu Gallardo będzie się nazywał Cabrera. W grudniu 2013 roku Lamborghini podało nazwę i oznaczenie modelu (LP610-4), a także kod fabryczny LB724. Samochód został stylistycznie utrzymany w kierunku, jaki przedstawia większy i przedstawiony 2 lata wcześniej Aventador. Oficjalna premiera miała miejsce na Geneva Motor Show 4 marca 2014 roku. Na początku 2019 została zaprezentowana zmodernizowana wersja Huracana - Evo. Inżynierowie poprawili efektywność aerodynamiczną, która jest pięciokrotnie wyższa w stosunku do modelu z początku produkcji. Zmiany wizualne to m.in.: nowe obręcze, zderzaki, klapa silnika, zintegrowany spojler, inny dyfuzor. Silnik to V10 o pojemności 5,2 l, które generuje moc 640 KM i moment obrotowy 600 Nm. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 325 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 2,9 sekund.
    Ferrari F50 GT – F50 to supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 1995–1997. Samochód został skonstruowany z okazji 50. lecia istnienia marki zaprezentowany podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 1995 roku. Samochód przenieść miał na drogi publiczne możliwie dużo rzeczy z F1. Samochód posiadał 4,7-litrowe V12 generujące moc 520 KM i 470 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna wynosi 325 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 3,7 sekund. F50 GT to wyścigowa wersja modelu przeznaczona do walki w najsilniejszej wówczas klasy samochodów drogowych GT1. Samochód wyposażono w mocniejszy silnik o mocy 750 KM. Prędkość maksymalna F50 GT wynosi ponad 370 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 2,9 sekund. Samochód został także odchudzony i zmodyfikowany do walki z bolidami takimi jak Mercedes CLK-GTR, McLaren F1 GTR czy Porsche 911 GT1. Powstały tylko 3 egzemplarze F50 GT.
    F50 to supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 1995–1997. Samochód został skonstruowany z okazji 50. lecia istnienia marki zaprezentowany podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 1995 roku. Samochód przenieść miał na drogi publiczne możliwie dużo rzeczy z F1. Samochód posiadał 4,7-litrowe V12 generujące moc 520 KM i 470 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna wynosi 325 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 3,7 sekund. F50 GT to wyścigowa wersja modelu przeznaczona do walki w najsilniejszej wówczas klasy samochodów drogowych GT1. Samochód wyposażono w mocniejszy silnik o mocy 750 KM. Prędkość maksymalna F50 GT wynosi ponad 370 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 2,9 sekund. Samochód został także odchudzony i zmodyfikowany do walki z bolidami takimi jak Mercedes CLK-GTR, McLaren F1 GTR czy Porsche 911 GT1. Powstały tylko 3 egzemplarze F50 GT.
    Ferrari 550 Maranello – Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez włoską firmę Ferrari w latach 1996–2002. Został zaprezentowany po raz pierwszy pokazany w lipcu 1996 grupie dziennikarzy na niemieckim torze Nurburgring. Nazwa 550 pochodzi od pojemności silnika wynoszącej 5,5 l. Samochód produkowano w wersjach: Maranello, Barchetta, Italtecnica, LM i Prodrive. 550 wyposażono w V12 o wcześniej wspomnianej pojemności 5,5 l, które generuje moc maksymalną 492 KM i 568 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna 550 wynosi 320 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 4,6 sekund. W 1998 samochód zdobył dwa rekordy średniej prędkości na dystansie 100 km i 100 mil w klasie pojemności 5-8 l. Uzyskane prędkości to odpowiednio 304,181 i 306,046 km/h. Rekord został pobity w 2002 roku przez Volkswagena W12. W roku 2002 auto zostało zastąpione przez model 575.
    Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez włoską firmę Ferrari w latach 1996–2002. Został zaprezentowany po raz pierwszy pokazany w lipcu 1996 grupie dziennikarzy na niemieckim torze Nurburgring. Nazwa 550 pochodzi od pojemności silnika wynoszącej 5,5 l. Samochód produkowano w wersjach: Maranello, Barchetta, Italtecnica, LM i Prodrive. 550 wyposażono w V12 o wcześniej wspomnianej pojemności 5,5 l, które generuje moc maksymalną 492 KM i 568 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna 550 wynosi 320 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 4,6 sekund. W 1998 samochód zdobył dwa rekordy średniej prędkości na dystansie 100 km i 100 mil w klasie pojemności 5-8 l. Uzyskane prędkości to odpowiednio 304,181 i 306,046 km/h. Rekord został pobity w 2002 roku przez Volkswagena W12. W roku 2002 auto zostało zastąpione przez model 575.
    Ferrari 365 GTB/4 Daytona – Ferrari Daytona, oficjalnie nazwany Ferrari 365 GTB/4 to dwumiejscowy grand tourer produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 1968-1973, oraz w latach 1971-1973 w wersji GTS/4. Samochód zaprezentowano po raz pierwszy na Paris Auto Salon w 1968 roku jako zastępcę modelu 275 GTB/4. Samochód zaprojektował projektant Pininfariny Leonardo Fioravanti, który wcześniej pracował nad stylizacją Ferrari Dino. Wczesne Daytony były wyposażone w stałe reflektory za osłoną ze szkła akrylowego. Nowe amerykańskie przepisy bezpieczeństwa zakazujące używania reflektorów za osłonami zaowocowały wysuwanymi podwójnymi reflektorami w 1971 roku. W przeciwieństwie do ówczesnego Lamborghini Miura z centralnie umieszczonym silnikiem silnik Daytony umieszczono z przodu, a samochód posiadał napęd na tył. Silnik Daytony to 4,4-litrowe V12 wytwarzające moc maksymalną 352 KM i moment obrotowy 431 Nm, co pozwalało na osiągnięcie prędkości maksymalnej 280 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 5,4 sekundy. Łącznie powstało 1284 egzemplarzy 365 GTB/4 oraz 122 egzemplarze 365 GTS/4.
    Ferrari Daytona, oficjalnie nazwany Ferrari 365 GTB/4 to dwumiejscowy grand tourer produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 1968-1973, oraz w latach 1971-1973 w wersji GTS/4. Samochód zaprezentowano po raz pierwszy na Paris Auto Salon w 1968 roku jako zastępcę modelu 275 GTB/4. Samochód zaprojektował projektant Pininfariny Leonardo Fioravanti, który wcześniej pracował nad stylizacją Ferrari Dino. Wczesne Daytony były wyposażone w stałe reflektory za osłoną ze szkła akrylowego. Nowe amerykańskie przepisy bezpieczeństwa zakazujące używania reflektorów za osłonami zaowocowały wysuwanymi podwójnymi reflektorami w 1971 roku. W przeciwieństwie do ówczesnego Lamborghini Miura z centralnie umieszczonym silnikiem silnik Daytony umieszczono z przodu, a samochód posiadał napęd na tył. Silnik Daytony to 4,4-litrowe V12 wytwarzające moc maksymalną 352 KM i moment obrotowy 431 Nm, co pozwalało na osiągnięcie prędkości maksymalnej 280 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 5,4 sekundy. Łącznie powstało 1284 egzemplarzy 365 GTB/4 oraz 122 egzemplarze 365 GTS/4.
    Ferrari California T – Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 2008–2017. Samochód zadebiutował jesienią 2008 roku w Maranello oraz podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu. Wyposażono go w system kontroli trakcji F1-Trac, który debiutował w modelu 599 GTB Fiorano, nowe tylne zawieszenie typu multilink oraz karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe. Silnik to konstrukcja adoptowana z Ferrari F430, jest nim V8 o pojemności 4,3 l, które generuje moc 460 KM. Silnik ten umieszczono z przodu za przednią osią, a by zachować dobry rozkład mas przed tylną osią znalazła się siedmiostopniowa przekładnia współpracująca z podwójnym sprzęgłem. W lutym 2014 roku Ferrari zaprezentowało model California T wyposażony w turbodoładowanie. To pierwszy samochód produkcyjny firmy wyposażony w turbosprężarkę od wielu lat. Ferrari jako jeden z nielicznych producentów stronił od tego typu rozwiązań. Ostatecznie zdecydowano się na turbinę by ograniczyć emisję spalin. Samochód napędzany jest V8, które generuje moc 560 KM i moment obrotowy 755 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 3,6 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 317 km/h.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 2008–2017. Samochód zadebiutował jesienią 2008 roku w Maranello oraz podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu. Wyposażono go w system kontroli trakcji F1-Trac, który debiutował w modelu 599 GTB Fiorano, nowe tylne zawieszenie typu multilink oraz karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe. Silnik to konstrukcja adoptowana z Ferrari F430, jest nim V8 o pojemności 4,3 l, które generuje moc 460 KM. Silnik ten umieszczono z przodu za przednią osią, a by zachować dobry rozkład mas przed tylną osią znalazła się siedmiostopniowa przekładnia współpracująca z podwójnym sprzęgłem. W lutym 2014 roku Ferrari zaprezentowało model California T wyposażony w turbodoładowanie. To pierwszy samochód produkcyjny firmy wyposażony w turbosprężarkę od wielu lat. Ferrari jako jeden z nielicznych producentów stronił od tego typu rozwiązań. Ostatecznie zdecydowano się na turbinę by ograniczyć emisję spalin. Samochód napędzany jest V8, które generuje moc 560 KM i moment obrotowy 755 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 3,6 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 317 km/h.
    Lamborghini Countach LP5000 QV – Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Lamborghini w latach 1974–1990. Nadwozie samochodu zaprojektował Marcello Gandini z Bertone, który pracował również przy wcześniejszych modelach Lamborghini. Samochód charakteryzował się otwieranymi do góry drzwiami. Zaprezentowany w Genewie żółty egzemplarz miał futurystyczne wnętrze, pozbawione analogowych wskaźników. Silnik, przeniesienie napędu i cała konstrukcja nadwozia były dziełem inżynierów Lamborghini pod kierownictwem Paolo Stanzaniego. Płytę podłogową wykonano ze stali, natomiast układ napędowy zbudowano z magnezu. W 1985 roku ponownie zmieniono konstrukcję silnika. Pojemność zwiększono z 4,8 l do 5,2 l, nowa wersja miała również 4 zawory na cylinder, stąd pochodzi włoska nazwa LP5000 Quattro Valvole lub w skrócie LP5000 QV. Gaźniki zostały przesunięte z boków na górę silnika, aby zapewnić lepsze chłodzenie. W późniejszych wersjach silnika gaźniki zostały zastąpione systemem wtrysku paliwa Bosch K-Jetronic. Silnik z wtryskiem paliwa wytwarza moc 414 KM. Europejskie wersje z gaźnikami wykorzystywały sześć gaźników Weber, które wytwarzały moc 449 KM i moment obrotowy 500 Nm. W tej specyfikacji zbudowano 610 samochodów, z czego 66 posiadało system wtrysku paliwa.
    Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Lamborghini w latach 1974–1990. Nadwozie samochodu zaprojektował Marcello Gandini z Bertone, który pracował również przy wcześniejszych modelach Lamborghini. Samochód charakteryzował się otwieranymi do góry drzwiami. Zaprezentowany w Genewie żółty egzemplarz miał futurystyczne wnętrze, pozbawione analogowych wskaźników. Silnik, przeniesienie napędu i cała konstrukcja nadwozia były dziełem inżynierów Lamborghini pod kierownictwem Paolo Stanzaniego. Płytę podłogową wykonano ze stali, natomiast układ napędowy zbudowano z magnezu. W 1985 roku ponownie zmieniono konstrukcję silnika. Pojemność zwiększono z 4,8 l do 5,2 l, nowa wersja miała również 4 zawory na cylinder, stąd pochodzi włoska nazwa LP5000 Quattro Valvole lub w skrócie LP5000 QV. Gaźniki zostały przesunięte z boków na górę silnika, aby zapewnić lepsze chłodzenie. W późniejszych wersjach silnika gaźniki zostały zastąpione systemem wtrysku paliwa Bosch K-Jetronic. Silnik z wtryskiem paliwa wytwarza moc 414 KM. Europejskie wersje z gaźnikami wykorzystywały sześć gaźników Weber, które wytwarzały moc 449 KM i moment obrotowy 500 Nm. W tej specyfikacji zbudowano 610 samochodów, z czego 66 posiadało system wtrysku paliwa.
    Maserati Levante GTS – Samochód osobowy SUV klasy wyższej produkowany pod włoską marką Maserati od 2016 roku. Zapowiedź pierwszego w historii samochodu Maserati z podwyższonym prześwitem została przedstawiona już w 2003 roku, kiedy to producent zaprezentował prototyp Kubang GT Wagon Concept. Kolejną studyjną wizję przedstawiono 8 lat później, jesienią 2011 roku, kiedy to producent ponownie użył nazwy Kubang dla bliskiego produkcyjnej formie prototypu zapowiadającego dużego SUV-a klasy wyższej. Maserati Kubang miało ostatecznie trafić do sprzedaży w bliskiej prototypowi formie w połowie 2013 roku. We wrześniu 2012 roku oficjalnie potwierdzono, że samochód otrzyma inną nazwę - nie Kubang, lecz Levante. Z kolei w marcu 2014 roku producent ogłosił, że premiera samochodu została przełożona co najmniej na 2015 rok. Ostatecznie, prezentacja seryjnego Maserati Levante odbyła się w połowie lutego 2016 roku, zapowiadając przedstawienie samochodu dla światowej publiczności na marzec tego samego roku, kiedy to odbywa się coroczne Geneva Motor Show. Samochód otrzymał zupełnie nowy projekt nadwozia w stosunku do prototypu Kubang z 2011 roku, wyróżniając się dużą atrapą chłodnicy z przodu i charakterystycznymi, wąskimi i zarazem podłużnymi reflektorami. Jednocześnie, Levante utrzymano w podobnym kierunku stylistycznym, co przedstawione kilka lat wcześniej sedany Ghibli i Quattroporte. W listopadzie 2018 roku Maserati przedstawiło sportową odmianę Levante GTS, która wyróżnia się specjalnym pakietem stylistycznym ze spojlerami i nakładkami na progi, a także mocniejszym silnikiem V8 o pojemności 3,8 l, który wytwarza moc 550 KM i 550 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu Levante GTS osiąga prędkość maksymalną 291 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 4,2 sekundy.
    Samochód osobowy SUV klasy wyższej produkowany pod włoską marką Maserati od 2016 roku. Zapowiedź pierwszego w historii samochodu Maserati z podwyższonym prześwitem została przedstawiona już w 2003 roku, kiedy to producent zaprezentował prototyp Kubang GT Wagon Concept. Kolejną studyjną wizję przedstawiono 8 lat później, jesienią 2011 roku, kiedy to producent ponownie użył nazwy Kubang dla bliskiego produkcyjnej formie prototypu zapowiadającego dużego SUV-a klasy wyższej. Maserati Kubang miało ostatecznie trafić do sprzedaży w bliskiej prototypowi formie w połowie 2013 roku. We wrześniu 2012 roku oficjalnie potwierdzono, że samochód otrzyma inną nazwę - nie Kubang, lecz Levante. Z kolei w marcu 2014 roku producent ogłosił, że premiera samochodu została przełożona co najmniej na 2015 rok. Ostatecznie, prezentacja seryjnego Maserati Levante odbyła się w połowie lutego 2016 roku, zapowiadając przedstawienie samochodu dla światowej publiczności na marzec tego samego roku, kiedy to odbywa się coroczne Geneva Motor Show. Samochód otrzymał zupełnie nowy projekt nadwozia w stosunku do prototypu Kubang z 2011 roku, wyróżniając się dużą atrapą chłodnicy z przodu i charakterystycznymi, wąskimi i zarazem podłużnymi reflektorami. Jednocześnie, Levante utrzymano w podobnym kierunku stylistycznym, co przedstawione kilka lat wcześniej sedany Ghibli i Quattroporte. W listopadzie 2018 roku Maserati przedstawiło sportową odmianę Levante GTS, która wyróżnia się specjalnym pakietem stylistycznym ze spojlerami i nakładkami na progi, a także mocniejszym silnikiem V8 o pojemności 3,8 l, który wytwarza moc 550 KM i 550 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu Levante GTS osiąga prędkość maksymalną 291 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 4,2 sekundy.