Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 213 takich materiałów
    Lancia Stratos HF – Samochód produkowany przez włoską firmę Lancia w latach 1972-1974. Włoski projektant nadwozi Bertone musiał wziąć kredyt, żeby zrealizować i pokazać w roku 1970 na salonie samochodowym w Turynie koncepcyjny model swojego Stratosa. Autorem prototypu był wówczas 32-letni Marcello Gandini, znany z późniejszych projektów dla BMW i Lamborghini. W następnym roku ukazał się model Stratos HF, w którym zastosowano 2,4-litrowy silnik Ferrari V6 o mocy 190 KM. Zauważyła ten samochód firma Lancia i gdy w roku 1973 zaistniała potrzeba zbudowania 500 jego egzemplarzy dla uzyskania homologacji rajdowej, wynajęto firmę Bertone do wykonania tego zadania. W tym samym roku samochód Stratos odniósł pierwsze zwycięstwo w Rajdzie Firestone w Hiszpanii, ale prawdziwe sukcesy przyszły w roku następnym, już po zakończeniu produkcji dla celów homologacji, gdy model Stratos odniósł trzy kolejne zwycięstwa w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Samochód zawdzięczał te sukcesy swojej budowie. Miał stalową centralną konstrukcję klatkową z tylną ramą, na której był osadzony silnik i zawieszenie na kolumnach. Z przodu zastosowano wahacze. Stratos osiąga prędkość maksymalną 232 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 6,8 sekund.
    Samochód produkowany przez włoską firmę Lancia w latach 1972-1974. Włoski projektant nadwozi Bertone musiał wziąć kredyt, żeby zrealizować i pokazać w roku 1970 na salonie samochodowym w Turynie koncepcyjny model swojego Stratosa. Autorem prototypu był wówczas 32-letni Marcello Gandini, znany z późniejszych projektów dla BMW i Lamborghini. W następnym roku ukazał się model Stratos HF, w którym zastosowano 2,4-litrowy silnik Ferrari V6 o mocy 190 KM. Zauważyła ten samochód firma Lancia i gdy w roku 1973 zaistniała potrzeba zbudowania 500 jego egzemplarzy dla uzyskania homologacji rajdowej, wynajęto firmę Bertone do wykonania tego zadania. W tym samym roku samochód Stratos odniósł pierwsze zwycięstwo w Rajdzie Firestone w Hiszpanii, ale prawdziwe sukcesy przyszły w roku następnym, już po zakończeniu produkcji dla celów homologacji, gdy model Stratos odniósł trzy kolejne zwycięstwa w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Samochód zawdzięczał te sukcesy swojej budowie. Miał stalową centralną konstrukcję klatkową z tylną ramą, na której był osadzony silnik i zawieszenie na kolumnach. Z przodu zastosowano wahacze. Stratos osiąga prędkość maksymalną 232 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 6,8 sekund.
    Pagani Zonda R – Supersamochód skonstruowany i produkowany w latach 2009-2011 przez włoską markę Pagani Automobili S.p.A. Zonda R została zaprezentowana na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2007 roku. Do napędu użyto jednostki V12 o pojemności 6 l, która pochodzi z Mercedesa CLK-GTR. Silnik ten generuje moc 750 KM i moment obrotowy 710 Nm, dzięki czemu prędkość maksymalna wynosi 370 km/h, zaś przyspieszenie 0-100 km/h trwa 2,7 sekundy. Według niepotwierdzonych informacji możliwe jest osiągnięcie prędkości nawet 400 km/h. Jest to najszybsza wersja modelu Zonda. Pojazd nie jest dopuszczony do ruchu drogowego ani na brytyjskie tory ponieważ nie spełnia wymogów głośności. Zondę R testowano na niemieckim torze Nurburgring, gdzie miała najlepszy czas, ze wszystkich testowanych tam pojazdów, czyli 6:47.5 min. Powstało tylko 15 egzemplarzy Zondy R.
    Supersamochód skonstruowany i produkowany w latach 2009-2011 przez włoską markę Pagani Automobili S.p.A. Zonda R została zaprezentowana na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2007 roku. Do napędu użyto jednostki V12 o pojemności 6 l, która pochodzi z Mercedesa CLK-GTR. Silnik ten generuje moc 750 KM i moment obrotowy 710 Nm, dzięki czemu prędkość maksymalna wynosi 370 km/h, zaś przyspieszenie 0-100 km/h trwa 2,7 sekundy. Według niepotwierdzonych informacji możliwe jest osiągnięcie prędkości nawet 400 km/h. Jest to najszybsza wersja modelu Zonda. Pojazd nie jest dopuszczony do ruchu drogowego ani na brytyjskie tory ponieważ nie spełnia wymogów głośności. Zondę R testowano na niemieckim torze Nurburgring, gdzie miała najlepszy czas, ze wszystkich testowanych tam pojazdów, czyli 6:47.5 min. Powstało tylko 15 egzemplarzy Zondy R.
    Maserati Ghibli S Q4 GranSport – Samochód osobowy klasy wyższej produkowany przez włoską markę Maserati od 2013 roku, został pierwszy raz pokazany w 2013 roku na targach samochodowych w Szanghaju w Chinach. Jest to już trzeci model Maserati nazwany Ghibli, ale z poprzednikami nie ma nic wspólnego oprócz nazwy. Wszystkie wersje Ghibli posiadają 8-biegową skrzynię ZF 8HP oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. W opcji znajduje się adaptacyjne zawieszenie Skyhook. Maserati Ghibli dzieli płytę podłogową z szóstą generacją Quattroporte, ale ma 20 cm krótszy rozstaw osi, a całkowita długość jest krótsza o 29 cm. Sportowa wersja S jest dostępna z napędem na cztery koła. Do skrzyni biegów dołączona jest skrzynia rozdzielcza zawierająca elektronicznie sterowane wielotarczowe sprzęgło mokre, które przekazuje moc poprzez wał napędowy do mechanizmu różnicowego. Podczas normalnej eksploatacji napędzane są tylko tylne koła. S Q4 GranSport napędzane jest trzylitrowym V6 wytwarzającym moc 424 KM i moment obrotowy 550 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 286 km/h i przyspiesza do 100 km/h 4,7 sekundy.
    Samochód osobowy klasy wyższej produkowany przez włoską markę Maserati od 2013 roku, został pierwszy raz pokazany w 2013 roku na targach samochodowych w Szanghaju w Chinach. Jest to już trzeci model Maserati nazwany Ghibli, ale z poprzednikami nie ma nic wspólnego oprócz nazwy. Wszystkie wersje Ghibli posiadają 8-biegową skrzynię ZF 8HP oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. W opcji znajduje się adaptacyjne zawieszenie Skyhook. Maserati Ghibli dzieli płytę podłogową z szóstą generacją Quattroporte, ale ma 20 cm krótszy rozstaw osi, a całkowita długość jest krótsza o 29 cm. Sportowa wersja S jest dostępna z napędem na cztery koła. Do skrzyni biegów dołączona jest skrzynia rozdzielcza zawierająca elektronicznie sterowane wielotarczowe sprzęgło mokre, które przekazuje moc poprzez wał napędowy do mechanizmu różnicowego. Podczas normalnej eksploatacji napędzane są tylko tylne koła. S Q4 GranSport napędzane jest trzylitrowym V6 wytwarzającym moc 424 KM i moment obrotowy 550 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 286 km/h i przyspiesza do 100 km/h 4,7 sekundy.
    Maserati Shamal – Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez włoską markę Maserati w latach 1989-1996, samochód zaprojektował Marcello Gandini, który zasłynął poprzez zaprojektowanie Lamborghini Countacha. Nazwa Shamal pochodzi od nazwy gorącego, letniego wiatru wiejącego na pustynnych przestrzeniach Mezopotamii. Shamal napędzany jest 3,2-litrowym V8 z dwoma turbosprężarkami, który generuje moc 326 KM i moment obrotowy 436 Nm. Sprzężono go z sześciostopniową manualną skrzynią biegów i aktywną kontrolą zawieszenia. System ten reguluje zawieszenie każdego koła z osobna w zależności od prędkości, stanu nawierzchni czy wybranego poziomu resorowania. Samochód osiąga prędkość maksymalną 270 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 5,3 sekundy. Ostatni Shamal zszedł z taśmy produkcyjnej w 1996 roku jako egzemplarz oznaczony numerem 369.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez włoską markę Maserati w latach 1989-1996, samochód zaprojektował Marcello Gandini, który zasłynął poprzez zaprojektowanie Lamborghini Countacha. Nazwa Shamal pochodzi od nazwy gorącego, letniego wiatru wiejącego na pustynnych przestrzeniach Mezopotamii. Shamal napędzany jest 3,2-litrowym V8 z dwoma turbosprężarkami, który generuje moc 326 KM i moment obrotowy 436 Nm. Sprzężono go z sześciostopniową manualną skrzynią biegów i aktywną kontrolą zawieszenia. System ten reguluje zawieszenie każdego koła z osobna w zależności od prędkości, stanu nawierzchni czy wybranego poziomu resorowania. Samochód osiąga prędkość maksymalną 270 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 5,3 sekundy. Ostatni Shamal zszedł z taśmy produkcyjnej w 1996 roku jako egzemplarz oznaczony numerem 369.
    Lamborghini Aventador LP700-4 – Supersamochód klasy wyższej produkowany przez włoską markę Lamborghini od 2011 roku, został zaprezentowany publicznie przez włoską firmę Lamborghini 28 lutego 2011 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, pięć miesięcy po pierwszej prezentacji w Sant’Agata Bolognese. Aventador został stworzony jako następca dla produkowanego przez dziesięć lat Murcielago i zarazem nowy sztandarowy Lamborghini. Do napędu LP700-4 został użyty silnik V12 o pojemności 6,5 l. Silnik ten nosi wewnętrzne oznaczenie L539, jest to czwarty motor konstrukcji Lamborghini. Silnik generuje moc maksymalną 700 KM i moment obrotowy 690 Nm, dzięki czemu samochód przyspiesza do 100 km/h w 2,9 sekund i osiąga prędkość maksymalną 350 km/h.
    Supersamochód klasy wyższej produkowany przez włoską markę Lamborghini od 2011 roku, został zaprezentowany publicznie przez włoską firmę Lamborghini 28 lutego 2011 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, pięć miesięcy po pierwszej prezentacji w Sant’Agata Bolognese. Aventador został stworzony jako następca dla produkowanego przez dziesięć lat Murcielago i zarazem nowy sztandarowy Lamborghini. Do napędu LP700-4 został użyty silnik V12 o pojemności 6,5 l. Silnik ten nosi wewnętrzne oznaczenie L539, jest to czwarty motor konstrukcji Lamborghini. Silnik generuje moc maksymalną 700 KM i moment obrotowy 690 Nm, dzięki czemu samochód przyspiesza do 100 km/h w 2,9 sekund i osiąga prędkość maksymalną 350 km/h.
    Ferrari 458 Speciale – Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 2009-2015. Premiera samochodu odbyła się 15 września 2009 roku na Frankfurt Motor Show. 458 Italia jest następcą Ferrari F430. Nazwa 458 tradycyjnie odwołuje się do rodzaju zastosowanego silnika - 4,5 l V8. Za stylistykę auta odpowiedzialne jest biuro Pininfariny. W sierpniu 2013 roku Ferrari zaprezentowało wzmocnioną wersję auta o nazwie 458 Speciale. 4,5-litrowy silnik V8 wzmocniony został do 605 KM i 540 Nm. Oznacza to, że samochód wyposażono w najmocniejszą, wolnossącą jednostkę V8, jaką kiedykolwiek zaprojektowali inżynierowie Ferrari. Prędkość maksymalna 458 Speciale wynosi 325 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 3 sekundy.
    Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 2009-2015. Premiera samochodu odbyła się 15 września 2009 roku na Frankfurt Motor Show. 458 Italia jest następcą Ferrari F430. Nazwa 458 tradycyjnie odwołuje się do rodzaju zastosowanego silnika - 4,5 l V8. Za stylistykę auta odpowiedzialne jest biuro Pininfariny. W sierpniu 2013 roku Ferrari zaprezentowało wzmocnioną wersję auta o nazwie 458 Speciale. 4,5-litrowy silnik V8 wzmocniony został do 605 KM i 540 Nm. Oznacza to, że samochód wyposażono w najmocniejszą, wolnossącą jednostkę V8, jaką kiedykolwiek zaprojektowali inżynierowie Ferrari. Prędkość maksymalna 458 Speciale wynosi 325 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 3 sekundy.
    18 czerwca 2022, 23:33 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Alfa Romeo 4C – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 2013-2020. Samochód został po raz pierwszy zaprezentowany jako auto koncepcyjne podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2011 roku pod nazwą 4C Concept. Wersja produkcyjna została zaprezentowana dwa lata później podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Zamierzeniem producenta było zbudowanie samochodu o jak najmniejszej masie własnej, aby zapewnienić jak najlepsze osiągi. 4C wyposażono w jedną jednostkę napędową, specjalnie odchudzoną oraz wyposażoną w aluminiowy blok o pojemności 1,75 l wyposażoną w turbosprężarkę znaną z modelu Giulietta QV. Pod koniec 2013 roku zdecydowano o zmianie wyglądu przednich reflektorów, które przypominają te zastosowane w 4C Concept. Silnik ten wytwarza moc maksymalną 240 KM i moment obrotowy 350 Nm. 4C przyspiesza do 100 km/h w 4,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 258 km/h.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 2013-2020. Samochód został po raz pierwszy zaprezentowany jako auto koncepcyjne podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2011 roku pod nazwą 4C Concept. Wersja produkcyjna została zaprezentowana dwa lata później podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Zamierzeniem producenta było zbudowanie samochodu o jak najmniejszej masie własnej, aby zapewnienić jak najlepsze osiągi. 4C wyposażono w jedną jednostkę napędową, specjalnie odchudzoną oraz wyposażoną w aluminiowy blok o pojemności 1,75 l wyposażoną w turbosprężarkę znaną z modelu Giulietta QV. Pod koniec 2013 roku zdecydowano o zmianie wyglądu przednich reflektorów, które przypominają te zastosowane w 4C Concept. Silnik ten wytwarza moc maksymalną 240 KM i moment obrotowy 350 Nm. 4C przyspiesza do 100 km/h w 4,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 258 km/h.
    Ferrari 288 GTO – Supersamochód produkowany przez włoską firmę Ferrari, został zaprezentowany podczas Geneva Motor Show w 1984 roku. 288 GTO pierwotnie stworzono z myślą o startach w grupie B rajdowych mistrzostw świata, jednakże nigdy w tejże grupie nie wystartowało. Likwidacja grupy B w związku z wypadkiem Toivonena spowodowała zatrzymanie produkcji 288, przez co powstało jedynie 277 sztuk tego samochodu. 288 GTO był stylizowany przez Pininfarinę we współpracy z ekspertami Ferrari od aerodynamiki. W Ferrari 308 silnik V8 był instalowany poprzecznie za kabiną kierowcy, ze skrzynią biegów poniżej bloku silnika. W GTO silnik leżał podłużnie, a skrzynia biegów leżała za silnikiem. Ten klasyczny wyścigowy układ miał szereg nowych zalet, ale główną było to, że łatwiejszy był dostęp zarówno do silnika, jak i do skrzyni biegów, a to wielka zaleta podczas wyścigu. Obniżyło to środek ciężkości całego pojazdu. Nazwa 288 informuje, że silnik V8 ma pojemności 2,8 l. Silnik ten generuje moc maksymalną 400 KM i moment obrotowy 496 Nm, dzięki czemu 288 GTO przyspiesza do 100 km/h w 4,8 sekund i osiąga prędkość maksymalną 305 km/h.
    Supersamochód produkowany przez włoską firmę Ferrari, został zaprezentowany podczas Geneva Motor Show w 1984 roku. 288 GTO pierwotnie stworzono z myślą o startach w grupie B rajdowych mistrzostw świata, jednakże nigdy w tejże grupie nie wystartowało. Likwidacja grupy B w związku z wypadkiem Toivonena spowodowała zatrzymanie produkcji 288, przez co powstało jedynie 277 sztuk tego samochodu. 288 GTO był stylizowany przez Pininfarinę we współpracy z ekspertami Ferrari od aerodynamiki. W Ferrari 308 silnik V8 był instalowany poprzecznie za kabiną kierowcy, ze skrzynią biegów poniżej bloku silnika. W GTO silnik leżał podłużnie, a skrzynia biegów leżała za silnikiem. Ten klasyczny wyścigowy układ miał szereg nowych zalet, ale główną było to, że łatwiejszy był dostęp zarówno do silnika, jak i do skrzyni biegów, a to wielka zaleta podczas wyścigu. Obniżyło to środek ciężkości całego pojazdu. Nazwa 288 informuje, że silnik V8 ma pojemności 2,8 l. Silnik ten generuje moc maksymalną 400 KM i moment obrotowy 496 Nm, dzięki czemu 288 GTO przyspiesza do 100 km/h w 4,8 sekund i osiąga prędkość maksymalną 305 km/h.
    Maserati GranTurismo – Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez włoską markę Maserati w latach 2007–2019. Samochód po raz pierwszy został zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2007 roku. Pod przewodnictwem Jasona Castrioty Pininfarina zaprojektowała nadwozię GranTurismo. Do napędu użyto silników V8 a napęd przekazywany jest na koła tylne. GranTurismo dzieli wiele podzespołów z Ferrari 599 GTB Fiorano. Od 2010 roku produkowana jest także wersja kabriolet pod nazwą GranCabrio. W listopadzie 2019 roku Maserati przedstawiło pożegnalny egzemplarz GranTurismo Zeda, który powstał jako przypieczętowanie końca produkcji samochodu zarówno w wersji coupe, jak i cabriolet.
    Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez włoską markę Maserati w latach 2007–2019. Samochód po raz pierwszy został zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2007 roku. Pod przewodnictwem Jasona Castrioty Pininfarina zaprojektowała nadwozię GranTurismo. Do napędu użyto silników V8 a napęd przekazywany jest na koła tylne. GranTurismo dzieli wiele podzespołów z Ferrari 599 GTB Fiorano. Od 2010 roku produkowana jest także wersja kabriolet pod nazwą GranCabrio. W listopadzie 2019 roku Maserati przedstawiło pożegnalny egzemplarz GranTurismo Zeda, który powstał jako przypieczętowanie końca produkcji samochodu zarówno w wersji coupe, jak i cabriolet.
    Ferrari 599XX – Ferrari 599 samochód sportowy klasy wyższej produkowany pod włoską marką Ferrari w latach 2006–2012. Zaprezentowany na Geneva Motor Show w 2006 roku, zastępując popularny model 575M Maranello. Ferrari 599 GTB, pokrewny model do 612 Scaglietti, jest kolejnym modelem Ferrari, w którym zastosowano technologie z Formuły 1. Podczas Geneva Motor Show w marcu 2010 roku zaprezentowane zostało Ferrari 599XX. Jest to pozbawiona homologacji drogowej wersja przeznaczona na nawierzchnię torową, będąca zarazem to najmocniejszą odmiana 599. Sześciolitrowy silnik V12 wytwarza moc maksymalną 730 KM i moment obrotowy 683 Nm. Samochód rozpędza się do 100 km/h w 3,3 sekundy, a maksymalnie osiąga prędkość 345 km/h. Rok później, w 2011 roku, Ferrari przedstawiło specjalną odmianę 599XX - Evolution Package.
    Ferrari 599 samochód sportowy klasy wyższej produkowany pod włoską marką Ferrari w latach 2006–2012. Zaprezentowany na Geneva Motor Show w 2006 roku, zastępując popularny model 575M Maranello. Ferrari 599 GTB, pokrewny model do 612 Scaglietti, jest kolejnym modelem Ferrari, w którym zastosowano technologie z Formuły 1. Podczas Geneva Motor Show w marcu 2010 roku zaprezentowane zostało Ferrari 599XX. Jest to pozbawiona homologacji drogowej wersja przeznaczona na nawierzchnię torową, będąca zarazem to najmocniejszą odmiana 599. Sześciolitrowy silnik V12 wytwarza moc maksymalną 730 KM i moment obrotowy 683 Nm. Samochód rozpędza się do 100 km/h w 3,3 sekundy, a maksymalnie osiąga prędkość 345 km/h. Rok później, w 2011 roku, Ferrari przedstawiło specjalną odmianę 599XX - Evolution Package.