Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 32 takie materiały
    Race Wars 2015 - Zolder circuit Belgia – Moje pierwsze podejście czysto dla zabawy, 1/8 mili. Emocje bardzo pozytywne. Polecam bez różnicy na moc i wiek auta! Dla samego fanu.
    Moje pierwsze podejście czysto dla zabawy, 1/8 mili. Emocje bardzo pozytywne. Polecam bez różnicy na moc i wiek auta! Dla samego fanu.
    4 maja 2015, 18:11 przez Jachyr (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    26 listopada 2014, 18:40 przez Lukasz02332 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    FSO wars –
    12 lipca 2014, 13:50 przez radzioqtno (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    własne

    FSO Wars 1.3 z 1986 roku – Obok stał jeszcze Micrus.
FOCUS MALL w Piotrkowie Trybunalskim
    Obok stał jeszcze Micrus.
    FOCUS MALL w Piotrkowie Trybunalskim
    30 czerwca 2014, 14:19 przez Kamilm10195 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    FSO Wars 1.3l 1986r – Wystawa aut "Polski sen o motoryzacji" Piotrków Trybunalski 

W tle Mikrus ale gdzieś mi zaginęły jego zdjęcia...

FSO Wars – prototyp kompaktowego samochodu osobowego, opracowany w latach 1981–1985 przez Fabrykę Samochodów Osobowych w celu zastąpienia modelu Polski Fiat/FSO 125p.
    Wystawa aut "Polski sen o motoryzacji" Piotrków Trybunalski

    W tle Mikrus ale gdzieś mi zaginęły jego zdjęcia...

    FSO Wars – prototyp kompaktowego samochodu osobowego, opracowany w latach 1981–1985 przez Fabrykę Samochodów Osobowych w celu zastąpienia modelu Polski Fiat/FSO 125p.
    30 czerwca 2014, 13:52 przez bikerr (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    Własne

    FSO Wars – FSO Wars miał to być następca Poloneza
(dokładnie Wars II jednak powstała tylko model w skali 1:5 i makieta 1:1)
    FSO Wars miał to być następca Poloneza
    (dokładnie Wars II jednak powstała tylko model w skali 1:5 i makieta 1:1)
    19 maja 2014, 17:31 przez pawel694 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    FSO Wars –
    25 marca 2014, 10:50 przez jacek199315 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Pomarańczowe i małe – Niewielki brytyjski sportowy trójkołowiec produkowany w latach 1970-74 w Tamworth. W ciągu czterech lat zbudowano jedynie 2270 tych niezwykle oryginalnych pojazdów. Samochody wyposażane były w silnik o pojemności 700 cm3 i mogły rozpędzić się do prędkości dochodzącej aż do 126 km/h. Pewną ciekawostką związaną z samochodem jest to, że podwozie jednego z egzemplarzy Bond Buga posłużył do budowy Landspeedera, wykorzystanego na planie Star Wars.
    Niewielki brytyjski sportowy trójkołowiec produkowany w latach 1970-74 w Tamworth. W ciągu czterech lat zbudowano jedynie 2270 tych niezwykle oryginalnych pojazdów. Samochody wyposażane były w silnik o pojemności 700 cm3 i mogły rozpędzić się do prędkości dochodzącej aż do 126 km/h. Pewną ciekawostką związaną z samochodem jest to, że podwozie jednego z egzemplarzy Bond Buga posłużył do budowy Landspeedera, wykorzystanego na planie Star Wars.
    6 marca 2014, 16:10 przez minecraf (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    Auto Kult

    Obi Wan Kenobi przyłapany w swoim Nissanie – Edycja limitowana - 350z Star Wars.
    Edycja limitowana - 350z Star Wars.
    6 lutego 2014, 16:22 przez Sarge (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Prototyp FSM BESKID – FSM Beskid (FSM Beskid 106) - polski samochód koncepcyjny o jednobryłowym nadwoziu zaprojektowany na początku lat 80. XX wieku w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Samochodów Małolitrażowych BOSMAL w Bielsku-Białej. Łącznie powstało 7 egzemplarzy tego modelu w czterech wersjach.
Historia modelu

W 1981 roku zespół projektantów pod kierownictwem inż. Wiesława Wiatraka rozpoczął prace konstruktorskie nad Beskidem 106. Design opracował Krzysztof Maissner z ASP w Warszawie. W 1982 roku były gotowe plany konstrukcyjne auta oraz rozpoczęto budowę pierwszego prototypu, który został zaprezentowany w 1983 roku.

Karoseria odznaczała się bardzo niskim współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym Cx=0,29, który powodował, że Beskid zużywał 3,9 l paliwa na 100 km przy prędkości 90 km/h.

Początkowo w aucie zamontowano chłodzony cieczą silnik o pojemności 594 cm³ i mocy maksymalnej 20,6 kW osiąganej przy 5500 obr./min.

W 1987 roku opracowano wersję modelu Beskid o długości 3,5 m z silnikiem z Fiata 126p BIS. W 1991 roku powstała makieta teoretycznej produkcyjnej wersji samochodu, częściowo zunifikowana pod względem wyglądu zewnętrznego z Cinquecento. Przy jej opracowaniu konstruktorzy z ośrodka BOSMAL i plastycy z krakowskiej ASP skupili się głownie dopracowaniu wnętrza pojazdu. W latach 80. nawiązano współpracę z FSO. Planowano wówczas wykorzystanie w Beskidzie elementów podwozia i silników modelu FSO Wars[1].

Z przyczyn ekonomiczno-politycznych nigdy nie rozpoczęto seryjnej produkcji. Powstało 7 prototypów tego samochodu, z czego 1 został rozbity w próbie zderzeniowej, a 6 przechodziło próby drogowe. Po 1989 roku władze nakazały zniszczenie prototypów, jednak inżynierowie nie wykonali polecenia. Beskida można dziś oglądać w Muzeum Motoryzacji w Warszawie, Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie (2 egzemplarze), na Politechnice Opolskiej, w Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie oraz w zakładowym muzeum ośrodka BOSMAL w Bielsku-Białej.

Jednobryłowe nadwozie pojazdu zostało opatentowane[potrzebne źródło], jednak brakowało funduszy na przedłużenie patentu. W 1993 roku, już po wygaśnięciu patentu nastąpiła premiera francuskiego Renault Twingo, którego bryła przypominała polską konstrukcję[2]. Twingo szybko stało się hitem w Europie i produkowane było w praktycznie nie zmienionej formie do 2007 roku, a w Kolumbii aż do 2012 roku.
    FSM Beskid (FSM Beskid 106) - polski samochód koncepcyjny o jednobryłowym nadwoziu zaprojektowany na początku lat 80. XX wieku w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Samochodów Małolitrażowych BOSMAL w Bielsku-Białej. Łącznie powstało 7 egzemplarzy tego modelu w czterech wersjach.
    Historia modelu

    W 1981 roku zespół projektantów pod kierownictwem inż. Wiesława Wiatraka rozpoczął prace konstruktorskie nad Beskidem 106. Design opracował Krzysztof Maissner z ASP w Warszawie. W 1982 roku były gotowe plany konstrukcyjne auta oraz rozpoczęto budowę pierwszego prototypu, który został zaprezentowany w 1983 roku.

    Karoseria odznaczała się bardzo niskim współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym Cx=0,29, który powodował, że Beskid zużywał 3,9 l paliwa na 100 km przy prędkości 90 km/h.

    Początkowo w aucie zamontowano chłodzony cieczą silnik o pojemności 594 cm³ i mocy maksymalnej 20,6 kW osiąganej przy 5500 obr./min.

    W 1987 roku opracowano wersję modelu Beskid o długości 3,5 m z silnikiem z Fiata 126p BIS. W 1991 roku powstała makieta teoretycznej produkcyjnej wersji samochodu, częściowo zunifikowana pod względem wyglądu zewnętrznego z Cinquecento. Przy jej opracowaniu konstruktorzy z ośrodka BOSMAL i plastycy z krakowskiej ASP skupili się głownie dopracowaniu wnętrza pojazdu. W latach 80. nawiązano współpracę z FSO. Planowano wówczas wykorzystanie w Beskidzie elementów podwozia i silników modelu FSO Wars[1].

    Z przyczyn ekonomiczno-politycznych nigdy nie rozpoczęto seryjnej produkcji. Powstało 7 prototypów tego samochodu, z czego 1 został rozbity w próbie zderzeniowej, a 6 przechodziło próby drogowe. Po 1989 roku władze nakazały zniszczenie prototypów, jednak inżynierowie nie wykonali polecenia. Beskida można dziś oglądać w Muzeum Motoryzacji w Warszawie, Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie (2 egzemplarze), na Politechnice Opolskiej, w Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie oraz w zakładowym muzeum ośrodka BOSMAL w Bielsku-Białej.

    Jednobryłowe nadwozie pojazdu zostało opatentowane[potrzebne źródło], jednak brakowało funduszy na przedłużenie patentu. W 1993 roku, już po wygaśnięciu patentu nastąpiła premiera francuskiego Renault Twingo, którego bryła przypominała polską konstrukcję[2]. Twingo szybko stało się hitem w Europie i produkowane było w praktycznie nie zmienionej formie do 2007 roku, a w Kolumbii aż do 2012 roku.
    2 grudnia 2013, 23:00 przez Toma22sz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)