Luksusowe GT Mazdy z początku lat 90 (samochód bazował na koncepcie z połowy lat 80). Silnik Wankla z trzema rotorami i dwiema turbosprężarkami (oficjalnie 280 KM wg limitów mocy japońskich silników z tamtego okresu), napęd na tył, automatyczna skrzynia i sporo elektronicznych bajerów i gadżetów.
Jeden z najdroższych samochodów, jakie Mazda kiedykolwiek stworzyła.
Projekt Mazdy Rx-8 mojej siostry. Na zdjęciu autko po delikatnej blacharce, poszerzaniu tylnych błotników, i całkowitym malowaniu na dwa kolory. W miara możliwości będę dodawał zdjęcia dla zainteresowanych.
Sprzedawana była również w Europie z kierownicą po lewej stronie, jako RX-5 (z silnikiem Wankla) lub 121 (z tradycyjnym, 4-cylindrowym silnikiem). W Japonii nosiła nazwę Mazda Cosmo.
Obecny na Techno Classica Opel Genéve Concept zadebiutował w 1975 roku. Miał być napędzany silnikiem Wankla, lecz kryzys paliwowy lat 70. spowodował wstrzymanie projektu.