Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 151 takich materiałów
    Silnik Wankla – Silnik ten został opracowany przez Felixa Wankla w 1954 roku. Silnik ten jest zbudowany z mimośrodowo umieszczonego w eliptycznym cylindrze tłoka w kształcie trójkąta o lekko zaokrąglonych bokach.

W zależności od kąta obrotu tłoka komory cylindra zmieniają kształt i objętość. W czasie jednego obrotu wału, silnik wykonuje 3 cykle pracy. Silnik dwusuwowy wykonuje w czasie jednego obrotu wału jeden cykl pracy, czterosuwowy zaś na jeden cykl pracy potrzebuje dwóch obrotów wału.
 Przeniesienie ruchu tłoka na wał odbywa się przez przekładnię zębatą o zazębieniu wewnętrznym. Przy czym koło zębate większe jest częścią tłoka, a mniejsze częścią wału napędowego.

zalety	              
małe rozmiary	
zwarta konstrukcja	
ogromna moc jednostkowa
równomierna praca
	wady
duże spalanie paliwa
duże spalanie oleju
problemy z uszczelnieniem
słabe materiały konstrukcyjne

Z powodu dużych wad konstrukcyjnych i technologicznych wszelke próby rozpowszechnienia tego silnika kończyły się niepowodzeniem.

Razem z rozwojem techniki firma Mazda wyprodukowała model RX-7 napędzany tym właśnie typem silnika. Obecnie już nieprodukowany model RX-7 zastąpiony został nowszym modelem RX-8, w którym również zastosowano silnik Wankla o nazwie Renesis. Wielokrotnie zdobył nagrody za najlepszy silnik roku.

Obecnie Mazda testuje ten silnik napędzając go... wodorem (RX-8 Hydrogen RE concept car). Będzie to bardzo ciekawy koncept, o ile ujrzy światło dzienne.
    Silnik ten został opracowany przez Felixa Wankla w 1954 roku. Silnik ten jest zbudowany z mimośrodowo umieszczonego w eliptycznym cylindrze tłoka w kształcie trójkąta o lekko zaokrąglonych bokach.

    W zależności od kąta obrotu tłoka komory cylindra zmieniają kształt i objętość. W czasie jednego obrotu wału, silnik wykonuje 3 cykle pracy. Silnik dwusuwowy wykonuje w czasie jednego obrotu wału jeden cykl pracy, czterosuwowy zaś na jeden cykl pracy potrzebuje dwóch obrotów wału.
    Przeniesienie ruchu tłoka na wał odbywa się przez przekładnię zębatą o zazębieniu wewnętrznym. Przy czym koło zębate większe jest częścią tłoka, a mniejsze częścią wału napędowego.

    zalety
    małe rozmiary
    zwarta konstrukcja
    ogromna moc jednostkowa
    równomierna praca
    wady
    duże spalanie paliwa
    duże spalanie oleju
    problemy z uszczelnieniem
    słabe materiały konstrukcyjne

    Z powodu dużych wad konstrukcyjnych i technologicznych wszelke próby rozpowszechnienia tego silnika kończyły się niepowodzeniem.

    Razem z rozwojem techniki firma Mazda wyprodukowała model RX-7 napędzany tym właśnie typem silnika. Obecnie już nieprodukowany model RX-7 zastąpiony został nowszym modelem RX-8, w którym również zastosowano silnik Wankla o nazwie Renesis. Wielokrotnie zdobył nagrody za najlepszy silnik roku.

    Obecnie Mazda testuje ten silnik napędzając go... wodorem (RX-8 Hydrogen RE concept car). Będzie to bardzo ciekawy koncept, o ile ujrzy światło dzienne.
    13 marca 2013, 19:18 przez kubek_GTI (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Silnik Wankla – SILNIK WANKLA Z WIRUJĄCYM TŁOKIEM

W silniku spalinowym Wankla główny element roboczy - tłok - wykonuje ruch obrotowy, podobnie jak w turbinowym silniku spalinowym wirnik turbiny. Jednak zasady działania tych silników są różne. W turbinowych silnikach spalinowych energia kinetyczna rozprężających się gazów działając na łopatki wprawia w ruch obrotowy wirnik silnika. Zasada działania silnika Wankla jest natomiast taka jak tradycyjnego silnika czterosuwowego.
    SILNIK WANKLA Z WIRUJĄCYM TŁOKIEM

    W silniku spalinowym Wankla główny element roboczy - tłok - wykonuje ruch obrotowy, podobnie jak w turbinowym silniku spalinowym wirnik turbiny. Jednak zasady działania tych silników są różne. W turbinowych silnikach spalinowych energia kinetyczna rozprężających się gazów działając na łopatki wprawia w ruch obrotowy wirnik silnika. Zasada działania silnika Wankla jest natomiast taka jak tradycyjnego silnika czterosuwowego.
    8 marca 2013, 18:58 przez ~mxi97 | Do ulubionych | Skomentuj
    Mazda Capella (RX-2) – Pod maską oczywiście silnik Wankla.
    Pod maską oczywiście silnik Wankla.
    20 lutego 2013, 16:55 przez staryjaponiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jestem przekonany że większość motokillerowiczów wiedziała o takim silniku, ale na pewno nie wszyscy, a pewnie nie którzy chcieli by się nieco więcej dowiedzieć o motoryzacji.

    Ciągle tylko silniki w układzie rzędowym albo w układzie V, dla odmiany proszę,,SILNIK WANKLA''

    ZASADA DZIAŁANIA:
    W tym silniku tłok w kształcie zbliżonym do trójkąta (trójkąt Reuleaux o lekko "wypukłych" bokach), mimośrodowo umieszczony w epitrochoidalnym korpusie, obracając się tworzy komory: ssawną, sprężania, rozprężania (pracy) i wydechową. W zależności od kąta obrotu tłoka komory te zmieniają kształt i objętość. W czasie jednego obrotu wału, silnik wykonuje 3 cykle pracy - ssanie, sprężanie, wydech - silnik dwusuwowy wykonuje w czasie jednego obrotu wału jeden cykl pracy, czterosuwowy zaś na jeden cykl pracy potrzebuje dwóch obrotów wału. W momencie, gdy mieszanka paliwowo-powietrzna jest maksymalnie sprężona następuje zapłon. Mieszanka paliwowo-powietrzna dostarczana jest przez kanał doprowadzający, a spaliny odprowadzane przez kanał odprowadzający. Ruch tłoka jest przenoszony na mimośrodowe odcinki wału centralnego. Ruch rotora jest kształtowany przez koła zębate nieruchomo przymocowane do płaskich ścian komory i współosiowe z wałem centralnym.
    To była zasada działania takiego silnika, czas na zastosowanie

    ZASTOSOWANIE:

    Silnik Wankla po raz pierwszy zastosowano seryjnie w samochodach NSU Spider – prezentacja miała miejsce w roku 1963 na salonie samochodowym we Frankfurcie. Cztery lata później firma Mazda zaprezentowała sportowy samochód Cosmo Sport z pierwszym silnikiem z dwiema komorami wyprodukowanym na licencji NSU-Wankla. W roku 1968 do produkcji wszedł model NSU Ro 80, także z silnikiem dwukomorowym.

    Głównymi zaletami silnika Wankla są stosunkowo małe rozmiary i masa, prosta konstrukcja (mniejsza liczba elementów niż w klasycznych silnikach), niewielkie wibracje, niska hałaśliwość podczas pracy oraz osiąganie wysokich prędkości obrotowych i wysoka sprawność mechaniczna. Mimo to jest on stosowany rzadko, zaś wiele prób rozpowszechnienia tego typu silnika zakończyło się niepowodzeniem z powodu problemów konstrukcyjnych i technologicznych. Do produkcji rotorów oraz bloku silnika używano stopów na tyle słabych, że silniki zużywały się dosyć szybko. Główne wady silnika to trudne do uszczelnienia obszary pracy związane z przedmuchami; z tego względu mniejsze jest ciśnienie sprężania i mniejsza sprawność termodynamiczna. Są też większe straty ciepła na skutek bardzo niekorzystnej (szerokiej i płaskiej) komory spalania - co zwiększa straty ciepła i generuje naprężenia termiczne związane z "gorącą" i "zimną" strefą pracy silnika. Nie bez znaczenia jest też spore jednostkowe zużycie paliwa i duża emisja gazów spalinowych na jednostkę mocy. Ta wada, wraz z niedostateczną trwałością uszczelnień tłoka, jest powodem małego zainteresowania tym silnikiem w praktyce motoryzacyjnej. Były nawet sytuacje, gdy bloki silnikowe na skutek naprężeń termicznych nie wytrzymywały i pękały. W praktyce konstrukcja silnika była bardzo trudna do uszczelnienia, a silnik zużywał dużo paliwa.

    Wraz z rozwojem techniki firma Mazda pokonała te problemy i zastosowała swój silnik w samochodzie Mazda RX-7. Obecnie już nie produkuje się tego modelu. Zastąpił go nowszy Mazda RX-8. Zastosowany w modelu RX-8 silnik Wankla nazwano Renesis. Kilkakrotnie zdobył on nagrody za najlepszy silnik roku. Konstrukcja silnika jest na tyle uniwersalna, że firma Mazda testuje silnik Wankla – Renesis używający jako paliwa wodoru (RX-8 Hydrogen RE concept car). 22 czerwca 2012 roku Mazda zakończyła produkcję modelu RX-8, który był ostatnim na świecie samochodem z silnikiem Wankla.
    24 lutego 2013, 10:04 przez stunter96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mazda RX-500 – Efektowny i futurystyczny prototyp Mazdy z 1970 roku, który zapowiadany był jako następca modelu Cosmo Sport. Posiadał silnik Wankla 10A (492 cm3 x 2 = 1.0L) o mocy 250 KM, była to jednostka znana z innych modeli Mazdy z lat 60 (rzecz jasna o dużo mniejszej mocy), ale na potrzeby RX-500 została poddana portingowi i reszcie modyfikacji (używana była przez Mazdę między innymi podczas 24-godzinnych wyścigów Spa-Francorchamps). Masa prototypu to 850 kg. Współczynnik oporu powietrza 0.312 Cd. Prędkość maksymalna to 250 km/h.
    Efektowny i futurystyczny prototyp Mazdy z 1970 roku, który zapowiadany był jako następca modelu Cosmo Sport. Posiadał silnik Wankla 10A (492 cm3 x 2 = 1.0L) o mocy 250 KM, była to jednostka znana z innych modeli Mazdy z lat 60 (rzecz jasna o dużo mniejszej mocy), ale na potrzeby RX-500 została poddana portingowi i reszcie modyfikacji (używana była przez Mazdę między innymi podczas 24-godzinnych wyścigów Spa-Francorchamps). Masa prototypu to 850 kg. Współczynnik oporu powietrza 0.312 Cd. Prędkość maksymalna to 250 km/h.
    21 lutego 2013, 18:16 przez staryjaponiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Wlepka – Możesz mówić, że silnik wankla to słaby, awaryjny silnik, ale to właśnie silnik wankla osiągający beż żadnych turbosprężarek 700 km przy 9000 obr/min i ok 608 Nm a bez ogranicznika, maksymalne obroty wału korbowego R26B (takie oznaczenie nosił silnik) to 11 000 obr./min i wtedy moc dochodziła do ok 900 KM. w 1991 wygrał Le mans w mazdzie 787. Najnowszy silnik montowany w rx8, Renesis został silnikiem roku 2003 w plebiscycie "International Engine of the Year". Mazda już pracuje nad kolejną generacją tego cudownego silnika. Dalej twierdzisz że to kiepski silnik?
    Możesz mówić, że silnik wankla to słaby, awaryjny silnik, ale to właśnie silnik wankla osiągający beż żadnych turbosprężarek 700 km przy 9000 obr/min i ok 608 Nm a bez ogranicznika, maksymalne obroty wału korbowego R26B (takie oznaczenie nosił silnik) to 11 000 obr./min i wtedy moc dochodziła do ok 900 KM. w 1991 wygrał Le mans w mazdzie 787. Najnowszy silnik montowany w rx8, Renesis został silnikiem roku 2003 w plebiscycie "International Engine of the Year". Mazda już pracuje nad kolejną generacją tego cudownego silnika. Dalej twierdzisz że to kiepski silnik?
    21 lutego 2013, 21:43 przez Junior (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (8)
    Po co budować bałwany? – skoro można zbudować Wankla
    Skoro można zbudować Wankla
    12 lutego 2013, 6:04 przez robert18mar (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    R6 Wankla – Tam drzemie moc!
    Tam drzemie moc!
    8 lutego 2013, 21:20 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    Felix Wankel wynalazca Wankla – Nigdy nie otrzymał prawa-jazdy.
A swoje patenty na silnik rotacyjny wysyłał do urzędu patentowego przez ponad 60 lat. W 1933 roku zgłosił wniosek patentowy na silnik z wirującym tłokiem, a otrzymał go w 1936. Był również więziony przez nazistów po kłótni z Adolfem Hitlerem przez kilka miesięcy. Ewidentnie ten człowiek napracował się na własny sukces, to dzięki niemu cieszymy się z wielu wspaniałych konstrukcji samochodowych takich jak chociażby Mazdy począwszy od Mazdy Cosmo-Sport  po RX7 i RX8. Jest naprawdę wiele konstrukcji z tym oto silnikiem.
LwG
    Nigdy nie otrzymał prawa-jazdy.
    A swoje patenty na silnik rotacyjny wysyłał do urzędu patentowego przez ponad 60 lat. W 1933 roku zgłosił wniosek patentowy na silnik z wirującym tłokiem, a otrzymał go w 1936. Był również więziony przez nazistów po kłótni z Adolfem Hitlerem przez kilka miesięcy. Ewidentnie ten człowiek napracował się na własny sukces, to dzięki niemu cieszymy się z wielu wspaniałych konstrukcji samochodowych takich jak chociażby Mazdy począwszy od Mazdy Cosmo-Sport po RX7 i RX8. Jest naprawdę wiele konstrukcji z tym oto silnikiem.
    LwG
    5 lutego 2013, 0:23 przez Bartekrx7 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Silnik Wankla + Madzia = Dreszcze na plecach
    5 lutego 2013, 18:43 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj