Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 151 takich materiałów
    Mazda RX-4 (Luce Rotary) – Tylnonapędowa Mazda Luce z drugiej generacji, wychodziła z tradycyjnymi silnikami oraz Wankla. Wersje przeznaczone na eksport z silnikiem Wankla, nazywane były RX-4 oraz sprzedawane w latach 1972-1979.
    Tylnonapędowa Mazda Luce z drugiej generacji, wychodziła z tradycyjnymi silnikami oraz Wankla. Wersje przeznaczone na eksport z silnikiem Wankla, nazywane były RX-4 oraz sprzedawane w latach 1972-1979.
    Nowy pomysł Mazdy na zapłon – Mimo, że mówiło się, iż Mazda wraz z wprowadzeniem na rynek modelu RX-8 zrezygnowała z produkcji silników Wankla, lecz nie jest to prawdą. Motor z tłokiem obrotowym kolejnej generacji nosić ma nazwę 16X Renesis (2), a pracę nad nim rozpoczęły się już w roku 2007. Najbardziej uwagę przykuwa zapłon tej jednostki, który ma być laserowy.

Pojemność silnika obecnie wynosi 1.6 litra, lecz nadal jest on fizycznie bardzo mały i częściowo zbudowany z aluminium. Ma on sobie radzić z dwoma największymi problemami silników z tłokiem obrotowych - momentem obrotowym i zużyciem paliwa. Jego zapłon ma składać się z niewielkich (9 mm średnicy i 11 mm długości), lecz bardzo silnych laserów.

Zastosowanie laserów ma pozwolić na bardzo dokładne sterowanie momentem oraz miejscem zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej co ma zmniejszyć emisję spalin i poprawić ogólną wydajność jednostki. Już teraz Mazda twierdzi, że jednostka ta jest w stanie wyciągnąć moc 300 koni mechanicznych (przypominam, silnik 1.6 litra!).

Niestety nowego silnika możemy nigdy nie zobaczyć w Europie - już silnik zastosowany w RX-8 nie spełniał norm Euro 5, a nowy pewnie nie da rady zmieścić się w emisją w normie Euro 6.

Źródło: Autocar

Zdjęcie przedstawia prototyp Mazda Taiki, w którym jako pierwszym zainstalowano 16X Renesis (2).
    Mimo, że mówiło się, iż Mazda wraz z wprowadzeniem na rynek modelu RX-8 zrezygnowała z produkcji silników Wankla, lecz nie jest to prawdą. Motor z tłokiem obrotowym kolejnej generacji nosić ma nazwę 16X Renesis (2), a pracę nad nim rozpoczęły się już w roku 2007. Najbardziej uwagę przykuwa zapłon tej jednostki, który ma być laserowy.

    Pojemność silnika obecnie wynosi 1.6 litra, lecz nadal jest on fizycznie bardzo mały i częściowo zbudowany z aluminium. Ma on sobie radzić z dwoma największymi problemami silników z tłokiem obrotowych - momentem obrotowym i zużyciem paliwa. Jego zapłon ma składać się z niewielkich (9 mm średnicy i 11 mm długości), lecz bardzo silnych laserów.

    Zastosowanie laserów ma pozwolić na bardzo dokładne sterowanie momentem oraz miejscem zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej co ma zmniejszyć emisję spalin i poprawić ogólną wydajność jednostki. Już teraz Mazda twierdzi, że jednostka ta jest w stanie wyciągnąć moc 300 koni mechanicznych (przypominam, silnik 1.6 litra!).

    Niestety nowego silnika możemy nigdy nie zobaczyć w Europie - już silnik zastosowany w RX-8 nie spełniał norm Euro 5, a nowy pewnie nie da rady zmieścić się w emisją w normie Euro 6.

    Źródło: Autocar

    Zdjęcie przedstawia prototyp Mazda Taiki, w którym jako pierwszym zainstalowano 16X Renesis (2).
    17 lipca 2013, 12:58 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Mazda RX-7 IMSA GTO (FC) – Druga generacja RX-7, używana na przełomie lat 80/90 w amerykańskich wyścigach IMSA (International Motor Sports Association). Samochód posiadał silnik Wankla (13J) z czterema rotorami (4 x 654 cm3 - 2.6L), około 600 KM i 529 Nm, przy masie pojazdu 1020 kg.
    Druga generacja RX-7, używana na przełomie lat 80/90 w amerykańskich wyścigach IMSA (International Motor Sports Association). Samochód posiadał silnik Wankla (13J) z czterema rotorami (4 x 654 cm3 - 2.6L), około 600 KM i 529 Nm, przy masie pojazdu 1020 kg.
    Silniczek Wankla – Kto mi opisze jego schemat? czy jest lepszy od innych silników?
    Kto mi opisze jego schemat? czy jest lepszy od innych silników?
    27 czerwca 2013, 13:36 przez raf19972025 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    Od niedawna oficjalnie najszybsze auto z silnikiem rotacyjnym (Wankla) na świecie. Napędzany silnikiem 20B - 3-cylindrowy Wankiel o pojemności 2.0L, turbodoładowany. Moc to "skromne" 1600 koni mechanicznych.
    1/4 mili: 6.75s @ 322km/h
    Jak widać wyniki dosyć imponujące. I ten wrzask 3 rotorów...
    6 czerwca 2013, 19:45 przez robert18mar (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mazda Savanna RX-7 – Pierwsza generacja RX-7 z lat 1978-1985. Najmocniejsza wersja wyszła na rynek japoński w 1983 r., Turbo GT-X, czyli silnik Wankla 1.2L turbo, 165 KM, prędkość maksymalna 221 km/h, masa około 1050 kg.
    Pierwsza generacja RX-7 z lat 1978-1985. Najmocniejsza wersja wyszła na rynek japoński w 1983 r., Turbo GT-X, czyli silnik Wankla 1.2L turbo, 165 KM, prędkość maksymalna 221 km/h, masa około 1050 kg.
    Japanese Grand Touring Championship – Fotka z lat 90. Dwie Toyoty Supry + Lamborghini Diablo. A przed nimi... Mazda MX-5! Do dziś jest to jeden z najbardziej unikalnych samochodów w historii JGTC (dzisiejsze Super GT). MX-5 została przygotowana przez Nogami Project (NOPRO), jeździła w klasie GT300, pod maską miała silnik Wankla 13B o mocy ponad 300 KM.
    Fotka z lat 90. Dwie Toyoty Supry + Lamborghini Diablo. A przed nimi... Mazda MX-5! Do dziś jest to jeden z najbardziej unikalnych samochodów w historii JGTC (dzisiejsze Super GT). MX-5 została przygotowana przez Nogami Project (NOPRO), jeździła w klasie GT300, pod maską miała silnik Wankla 13B o mocy ponad 300 KM.
    Nissan Skyline z silnikiem Wankla 13B z Mazdy RX-7 – Hit, czy kit ?
    Hit, czy kit ?
    25 kwietnia 2013, 20:38 przez robert18mar (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (9)
    Ciekawa konstrukcja, polecam obejrzeć cały filmik. Traktorek napędzany jednocylindrowym silnikiem Wankla, ale jak widać jest moc
    11 kwietnia 2013, 17:04 przez robert18mar (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Mazda Luce MK1 – Pierwsza generacja produkowana była w latach 1966-1972. Pod maską brak silnika Wankla, wersja w nadwoziu sedan miała tradycyjne silniki (rzędowe, 4-cylindrowe).
    Pierwsza generacja produkowana była w latach 1966-1972. Pod maską brak silnika Wankla, wersja w nadwoziu sedan miała tradycyjne silniki (rzędowe, 4-cylindrowe).