Szukaj
Znalazłem 151 takich materiałów
Pojemność silnika obecnie wynosi 1.6 litra, lecz nadal jest on fizycznie bardzo mały i częściowo zbudowany z aluminium. Ma on sobie radzić z dwoma największymi problemami silników z tłokiem obrotowych - momentem obrotowym i zużyciem paliwa. Jego zapłon ma składać się z niewielkich (9 mm średnicy i 11 mm długości), lecz bardzo silnych laserów.
Zastosowanie laserów ma pozwolić na bardzo dokładne sterowanie momentem oraz miejscem zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej co ma zmniejszyć emisję spalin i poprawić ogólną wydajność jednostki. Już teraz Mazda twierdzi, że jednostka ta jest w stanie wyciągnąć moc 300 koni mechanicznych (przypominam, silnik 1.6 litra!).
Niestety nowego silnika możemy nigdy nie zobaczyć w Europie - już silnik zastosowany w RX-8 nie spełniał norm Euro 5, a nowy pewnie nie da rady zmieścić się w emisją w normie Euro 6.
Źródło: Autocar
Zdjęcie przedstawia prototyp Mazda Taiki, w którym jako pierwszym zainstalowano 16X Renesis (2).
1/4 mili: 6.75s @ 322km/h
Jak widać wyniki dosyć imponujące. I ten wrzask 3 rotorów...