Piękna Mazda z lat 80. W 1982 roku samochód miał silnik Wankla o mocy 165 KM i przez krótki czas uważany był za jednego z najszybszych japońskich samochodów.
Druga generacja kultowego sportowego samochodu Mazdy z silnikiem Wankla (1.3L), z drugiej połowy lat 80. W najmocniejszej opcji, samochód ma 215 KM, jest to limitowana edycja RX-7 Efini z 1989 roku, tylko na rynek Japonii. W Europie najmocniejsza opcja ma 200 KM (od 1989 r.).
Co ciekawe, RX-7 z drugiej generacji jest póki co ostatnim seryjnym samochodem w historii, który dostępny jest w nadwoziu kabriolet z silnikiem Wankla pod maską.
Samochód Mazda RX-7 oficjalnie zaprezentowano w marcu 1978 roku. Było to auto sportowe, które charakteryzowało się bardzo niskim jak na tamte czasy współczynnikiem oporu powietrza Cx=0,36. We wszystkich modelach tego auta montowany był oryginalny silnik z tłokiem obrotowym skonstruowany według patentu Feliksa Wankla nazwany od jego nazwiska silnikiem Wankla. Pierwszy model RX-7 był wyposażony w silnik o pojemności 1146 cm³ (2x573cm³) porównywalną z pojemnością 2292 cm³ silnika konwencjonalnego. Początkowo był produkowany w dwóch wersjach silnikowych o mocy 95 KM i 105 KM. Od roku 1983 pojazd otrzymał nowy turbodoładowany silnik i elektroniczny system wtrysku paliwa. W roku 1985 pojawiła się druga generacja modelu RX-7 o pojemności 2x654 cm³ z turbodoładowaniem. Trzecia generacja tego modelu produkowana była od roku 1992. Zasadniczą wadą tego modelu było wysokie spalanie. Obecnie jego miejsce w Europie zajmuje nowy model sportowego coupe - Mazda RX-8.