Rocznik 1967. Gdy pojawił się na rynku w połowie lat 60-tych był podstawowym modelem prestiżowej serii W108/W109. Mercedes 250S W108 rezygnował z tylnych płetw, w zamian oferując elegancką sylwetkę i 130 KM uzyskane z sześciocylindrowego silnika M180, powiększonego tu do pojemności 2,5 l. Za jego kształt odpowiadał Francuz – Paul Bracq.
Następca modelu W108 wszedł na rynek z przytupem, zdobywając w plebiscycie na Samochód Roku 1974 pierwsze miejsce. W ciągu ośmiu lat sprzedano ich niemal pół miliona, co biorąc pod uwagę klasę i cenę tej limuzyny było rekordem i ogromnym sukcesem.
Mercedes W108/109 rocznik 1971 to pierwszy Merc, który zerwał z wszechobecną w latach 60-tych modą na tylne płetwy. Także dach – już nie półokrągły, lecz płaski, zwiastuje nową erę i optycznie wysmukla samochód.