Szukaj
Znalazłem 81 takich materiałów
W przeciwieństwie do innych prototypów zaprojektowanych dla Gran Turismo (np. Subaru, BMW czy Mitsubishi), Chaparral jest prawdziwy. Ale też nie jedyny. Mercedes i Volkswagen także skusili się na zbudowanie oryginalnego modelu.
Chaparral 2X VGT napędzany jest prądem i powietrzem. Litowo-jonowe baterie oraz powietrzny generator razem produkują czystą moc wynoszącą 900 KM. To terytorium McLarena P1 czy Ferrari LaFerrari. Chevy tłumaczy, że ich napęd był inspirowany zaawansowanymi technologiami wykorzystywanymi w statkach kosmicznych. Piękne. Nie będziemy wnikać jak to działa...
2X Vision Gran Turismo ma niespotykany design. Równie kosmiczna jest pozycja za kierownicą. Jak już uda Ci się wsiąść do ciasnej komory, zdasz sobie sprawę, że im lepiej znasz ten pojazd, tym mniej przypomina on samochód. Leży się bowiem z głową skierowaną w dół, a nogi i ręce wyciągnięte są w stronę kół. Są chętni?
„Chaparral 2X VGT pokazuje jak zaawansowane technologie mogą w przyszłości wpłynąć na kształt auta wyścigowego oraz wrażenia z prowadzenia. Samochody i technologie Chaparrala (teksańska firma, która współpracowała z Chevy) były 40. lat temu postrzegane jako szalone i niepotrzebne. Dziś wiemy, że było inaczej. 2X VGT za cztery dekady może stać się codziennością"
Nowe jest także wnętrze pojazdu z jasnobrązowym, skórzanym wykończeniem, dającym poczucie większego wyrafinowania. W projektowaniu kokpitu inspiracją dla stylistów były postacie współczesnych super-bohaterów, a szczególnie zaawansowane technologicznie gadżety i materiały, którymi się otaczają.
Druga odsłona modelu FT-1 powstała w amerykańskim studiu projektowym Toyoty – Calty Design Research. Podobnie jak pierwsza, czerwona odmiana modelu studyjnego FT-1, oraz edycja „Vision GT”, stworzona wyłącznie na potrzeby świata wirtualnego, najnowsza interpretacja FT-1 będzie dostępna do pobrania w grze Gran Turismo 6, oferowanej na konsolach Playstation.
Auto jest wciąż w formie konceptu, a producent nie zdradza żadnych szczegółów na temat wersji produkcyjnej. Wiadomo jedynie, że silnik umieszczony został z przodu, a napęd przekazywany jest na tylną oś. Mimo to auto można było zobaczyć na żywo m.in. podczas imprezy Irvine Cars & Coffee w USA (film poniżej). Wiele osób upatruje w FT-1 następcy popularnej Supry. Toyota twierdzi, że o ile FT-1 trafi do produkcji, jego ceny będą zaczynały się od 60 tys. dolarów (ok. 190 tys. zł).
SILNIK:
D16Z6 zalany olejem Motul 8100+ 5W40
strojenie-wykonano
Panewki głowne ACL RACE -WYKONANO
Panewki korbowe King -WYKONANO
Pierścienie NPR -WYKONANO
Uszczelniacze OEM Honda -WYKONANO
Poskładać cały silnik -WYKONANO
UKLAD DOLOTOWY:
Soft Turbo: -wykonano
+ TE05-12B @ 0,6 BAR
+ IC Mercedes
+ flansza D15Z1
+ BOV - F1-Z
UKLAD WYDECHOWY:
kpl. wydech by by QPX ("Gazda-Tech" Paweł Gazda)
wydech 2,25 ′
tłumik WM Sport
wersja wyścigowa (rurex)
Downpipe
OBX Twin Loop -WYKONANO
plany:
Owinęcie Turbiny i flanszy bandażem ceramicznym -wykonać
ELEKTRONIKA:
W pełni sprawne PM7 OBD0 VTEC ECU by Turbogenics (ArturVF500)
Vtec @5100 rpm
procedura startowa @3,5 k rpm
EGT M sport
BOOST AG
OIL TEMP AG
UKLAD NAPĘDOWY:
sprzęgło F1 Racing Stage 3 (350 Nm)
Skrzynia:
3,4 - CRX - WYKONANO
5 ekonomiczna - WYKONANO
ZAWIESZENIE:
Obniżenie -60/-40
Stabil przedni
Stabil tylny
Rozpórka od VTI
Kompletny Zestaw Poliuretanów (Energy suspension):
-Przednie i tylne tuleje wahacza,
-Przednie i tylne tuleje amortyzatorów,
-Osłona końcówki drążka kierowniczego,
-Gumy drążka zmiany biegów,
-Gumy układu kierowniczego,
-Przednie i tylne gumy stabilizatorów,
-Tuleje poprzeczne w wahaczu tylnym (cukierki)
3) Gwint TA Technix -wykonać
UKLAD HAMULCOWY:
262 mm z VTi - wykonano
Tarcze 239 mm -WYKONANO
BODY-KIT:
Denji HD-767 przerobione na potrzeby UE
Alufelgi 15′
Tylne Lampy USDM
Ambery przód
Lotka Spoon
Dokładka VTI (Laminat) -zdjęto
Przemalowanie maski na czarno
Przemalowanie autka na standardowy kolor (B-62P)
Parę naklejek
Opony Toyo Proxes T1-R
plany:
Dokładka Poliuretanowa VTI przód - wykonać
ŚRODEK:
czarne wnętrze od EG5 -wykonano
INNE:
Spryskiwacze od C3
Phillips Blue Vision
Co sądzicie Moi Drodzy - prawie wszystko wykonałem sam - poprzednie malowanie robione u kogoś... i było wykonane tak dobrze, że musialem niedawno sam usunąć rdzę z tylnych nadkoli i oczywiście je pomalować... wykonałem to z kumplem (elementy troche się różnią, ale jak na moje pierwsze malowanie to raczej źle nie wyszło hehe) a Wy co o nim sądzicie ? :) Liczę na Wasze opinie :)