Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 26 takich materiałów
    Zgodnie z niedawną decyzją Parlamentu Europejskiego, zaczynając od roku 2035, na terenie Unii Europejskiej najprawdopodobniej nie kupimy już żadnego nowego auta z napędem spalinowym. W niektórych krajach zakaz ten zacznie obowiązywać jeszcze wcześniej - Niemcy i Holandia chcą zakończyć sprzedaż aut napędzanych benzyną lub dieslem już w 2030 roku. Niewykluczone jest więc, że w przeciągu kilkunastu, góra kilkudziesięciu lat samochody z silnikiem spalinowym będą już przestarzałą technologią, do której będziemy mogli wracać jedynie melancholijnymi wspomnieniami. Jednak jak to zwykło bywać z większością nowych i nieco kontrowersyjnych technologii nie trudno jest znaleźć przeciwników takich legislacji - i to nie tylko wśród pasjonatów motoryzacji bądź zarządów i pracowników koncernów paliwowych, czy też firm produkujących komponenty do silników spalinowych. Czy zatem auta elektryczne rzeczywiście mają szansę uratować naszą planetę, czy służą jedynie ratowaniu przemysłu motoryzacyjnego?
    15 lipca 2022, 18:18 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Samochód: 2022 Audi RS3 Sedan

    Silnik: 2.5L 5cyl Turbo - 400hp/500Nm/360lbft momentu obrotowego, z maksymalną mocą dostępną w zakresie 5600-7000rpm

    Osiągi: 0-100 km/h: 3,45 s (testowane), 3,8 s (oficjalne), prędkość maksymalna: 290 km/h

    Waga: 1574 kg/3472 funty

    Kolor: biały lodowiec

    Cena: od 60 tys. euro za Sportback, 62 tys. euro za sedana w UE
    7 maja 2022, 12:10 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Czyżby to był pierwszy krok do szatańskich i drogich aut autonomicznych?!
    29 maja 2019, 18:07 przez pojechani (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    pojechani.tv

    Ile i jakich dróg mamy w Polsce? Jak bardzo rozbudowano sieć i stan dróg od zakończenia PRL-u? Jaki w tym udział miała UE i jakie inwestycje są w trakcie realizacji? Krótko mówiąc - przeszłość, teraźniejszość i przyszłość dróg krajowych w Polsce.
    5 października 2017, 23:41 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Będą nowe drogi w Polsce. Rząd przeznaczy na to dodatkowo 28 miliardów złotych – Rada Ministrów znowelizowała dziś uchwałę w sprawie ustanowienia „Programu budowy dróg krajowych na lata 2014-2023, z perspektywą do 2025 r”. Na wniosek ministra infrastruktury i budownictwa, ze 107 do 135 mld zł zwiększono limit środków Krajowego Funduszu Drogowego, przeznaczonych na inwestycje realizowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Dodatkowe środki rząd chce pozyskać z opłaty paliwowej i elektronicznej, obligacji oraz kredytów i pożyczek - głównie od międzynarodowych instytucji finansowych. Wzrost tych nakładów uzasadniany jest koniecznością zwiększenia inwestycji we wschodniej Polsce. Chodzi o budowę brakujących odcinków szlaku Via Carpatia na trasie przyszłej S 19.

Jak przekonuje rząd, Via Carpatia to kluczowy transeuropejski korytarz transportowy, który może stać się nowym połączeniem Europy Północnej i Południowej, integrującym systemy transportowe Litwy, Polski, Słowacji, Węgier, Rumunii, Bułgarii i Grecji. Zaletami tej inwestycji ma być m.in. „włączenie regionów słabiej rozwiniętych w główny nurt międzynarodowej wymiany handlowej oraz wykorzystanie ich potencjałów rozwojowych”. Nowy ciąg komunikacyjny ma stworzyć możliwość otwarcia się Polski na inne kraje w ramach Unii Europejskiej oraz spoza UE, takie jak Turcja, Ukraina, czy kraje bałkańskie.

Rząd zobowiązał też szefa resortu infrastruktury do opracowania odrębnego programu zapewniającego dostosowanie dróg krajowych, zarządzanych przez GDDKiA, do przenoszenia nacisku 11,5 t/oś. Decyzja w tej sprawie jest efektem toczącego się w Komisji Europejskiej postępowania. Dotyczy ono wdrożenia w Polsce dyrektywy 96/53/WE ustanawiającej dla niektórych pojazdów drogowych, poruszających się na terytorium Wspólnoty maksymalnych dopuszczalnych wymiarów w ruchu krajowym i międzynarodowym oraz maksymalnego dopuszczalnego obciążenia w ruchu międzynarodowym. Chodzi o poruszanie się pojazdów o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t na wszystkich drogach w Polsce.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
    Rada Ministrów znowelizowała dziś uchwałę w sprawie ustanowienia „Programu budowy dróg krajowych na lata 2014-2023, z perspektywą do 2025 r”. Na wniosek ministra infrastruktury i budownictwa, ze 107 do 135 mld zł zwiększono limit środków Krajowego Funduszu Drogowego, przeznaczonych na inwestycje realizowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Dodatkowe środki rząd chce pozyskać z opłaty paliwowej i elektronicznej, obligacji oraz kredytów i pożyczek - głównie od międzynarodowych instytucji finansowych. Wzrost tych nakładów uzasadniany jest koniecznością zwiększenia inwestycji we wschodniej Polsce. Chodzi o budowę brakujących odcinków szlaku Via Carpatia na trasie przyszłej S 19.

    Jak przekonuje rząd, Via Carpatia to kluczowy transeuropejski korytarz transportowy, który może stać się nowym połączeniem Europy Północnej i Południowej, integrującym systemy transportowe Litwy, Polski, Słowacji, Węgier, Rumunii, Bułgarii i Grecji. Zaletami tej inwestycji ma być m.in. „włączenie regionów słabiej rozwiniętych w główny nurt międzynarodowej wymiany handlowej oraz wykorzystanie ich potencjałów rozwojowych”. Nowy ciąg komunikacyjny ma stworzyć możliwość otwarcia się Polski na inne kraje w ramach Unii Europejskiej oraz spoza UE, takie jak Turcja, Ukraina, czy kraje bałkańskie.

    Rząd zobowiązał też szefa resortu infrastruktury do opracowania odrębnego programu zapewniającego dostosowanie dróg krajowych, zarządzanych przez GDDKiA, do przenoszenia nacisku 11,5 t/oś. Decyzja w tej sprawie jest efektem toczącego się w Komisji Europejskiej postępowania. Dotyczy ono wdrożenia w Polsce dyrektywy 96/53/WE ustanawiającej dla niektórych pojazdów drogowych, poruszających się na terytorium Wspólnoty maksymalnych dopuszczalnych wymiarów w ruchu krajowym i międzynarodowym oraz maksymalnego dopuszczalnego obciążenia w ruchu międzynarodowym. Chodzi o poruszanie się pojazdów o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t na wszystkich drogach w Polsce.

    Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
    20 czerwca 2017, 16:08 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Żarówki pod lupą Unii Europejskiej – Pamiętacie, jak UE rozprawiła się z żarówkami o mocy ponad 100 Watów? To samo będzie czekać wkrótce żarówki samochodowe o mocy powyżej 30 Watów! Mają się one stać nielegalne za 10 lat, a ich sprzedaż będzie nielegalna. Wszystkie nowo wyprodukowane samochody muszą mieć światła w technologii HID lub LED. A 10 lat, to okres przejściowy, by pozbyć się się starych aut z żarówkami. Wyjątek będą stanowiły samochody klasyczne. Czyli że co? Polacy jednak odmłodzą swoje samochody? Gdzie rząd nie może, tam Unia da radę...
    Pamiętacie, jak UE rozprawiła się z żarówkami o mocy ponad 100 Watów? To samo będzie czekać wkrótce żarówki samochodowe o mocy powyżej 30 Watów! Mają się one stać nielegalne za 10 lat, a ich sprzedaż będzie nielegalna. Wszystkie nowo wyprodukowane samochody muszą mieć światła w technologii HID lub LED. A 10 lat, to okres przejściowy, by pozbyć się się starych aut z żarówkami. Wyjątek będą stanowiły samochody klasyczne. Czyli że co? Polacy jednak odmłodzą swoje samochody? Gdzie rząd nie może, tam Unia da radę...