Szukaj
Znalazłem 207 takich materiałów
VW Typ 1, nazywany częściej Garbusem czy też Beetle.
Zaprojektowany w 1938 roku przez Ferdinanda Porsche jako "Samochód dla ludu". Zleceniodawcą projektu był Adolf Hitler. Garbus miał być samochodem dla mieszkańców III Rzeszy. Jego konstrukcja w dużej mierze była oparta na Tatrze T97.
Beetle z napędem na tył był napędzany silnikami benzynowymi o pojemnościach od 1.1l do 1.6l. Następcą Typ 1 był VW Golf I oraz wznowione New Beetle w 98 roku.
pojemność skokowa: 2960cm3
moc: 280KM
moment obr.: 371Nm
układ silnika, liczba cylindrów: widlasty, 6
położenie silnika: przód
ustawienie silnika: podłużne
średnica x skok tłoka: 87.00mm x 83.00mm
typ: DOHC - podwójny wałek rozrządu w głowicy
stopień sprężania: 8.50:1
OSIĄGI
przyspieszenie 0-100 km/h: 5.9s
prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektronicznie)
stosunek mocy do masy: 0.178 KM/kg
ZAWIESZENIE
napęd: na koła tylne
hamulce przód / tył: tarczowe wentylowane / tarczowe
skrzynia biegów: liczba biegów: 5, skrzynia biegów: manualna
WYMIARY i WAGI
długość: 4525 mm
szerokość: 1800 mm
wysokość: 1255 mm
rozstaw osi: 2570 mm
prześwit: 130 mm
masa: 1550 kg
CIEKAWOSTKI
-Przednie reflektory 300ZX wykorzystane były w Lamborghini Diablo VT (1999).
-Nissan 300ZX był laureatem amerykańskiego pisma motoryzacyjnego "Car and Driver".
-Tym samym Nissanem jeździł Jerzy Kiler (Cezary Pazura) w filmie "Kiler"
-300ZX mimo dopracowanego układu jezdnego, mocnego widlastego silnika V6, zaawansowanej techniki i niezawodności nie odniósł takiego sukcesu jak np. Nissan Skyline lub Nissan 200SX. Najlepiej sprzedawał się w USA.
pojemność skokowa: 594 ccm
moc: 23KM
moment obr.: 39Nm
układ silnika, liczba cylindrów: rzędowy, 2
położenie silnika: tył
ustawienie silnika: podłużnie
średnica x skok tłoka: 73.50mm x 70.00mm
typ: OHV - zawory w głowicy, wałek rozrządu w bloku silnika
stopień sprężania: 7.50:1
OSIĄGI
przyspieszenie 0-100 km/h: 54s
prędkość maksymalna: 105km/h
stosunek mocy do masy: 0.04 KM/kg
ZAWIESZENIE
napęd: na koła tylne
hamulce przód / tył: bębnowe / bębnowe
skrzynia biegów: liczba biegów: 4, skrzynia biegów: manualna
WYMIARY i WAGI
długość: 3054mm
szerokość: 1378mm
wysokość: 1302mm
rozstaw osi: 1840mm
prześwit: 140mm
masa: 580kg
pojemność zbiornika paliwa: 21 litrów
CIEKAWOSTKI
-Łącznie wyprodukowano 4671586 sztuk Fiatów 126, z czego we Włoszech powstało 1352912 sztuk. W Polsce wyprodukowano łącznie 3318674 sztuk Fiatów 126, z czego w Bielsku-Białej – 1152325, a w Tychach – 2166349.
-W latach 1974-75 austriacka firma Steyr-Daimler-Puch w miejscowości Graz produkowała własną wersję Fiata 126, zwaną Fiat-Steyr 126 lub Steyr-Puch 126, gdzie przychodziły samochody bez silnika i bez kół.Montowany był własny, dwucylindrowy silnik typu bokser,o parametrach i osiągach lepszych niż Fiat 126 600. Pojemność skokowa wynosiła 643 cm³, moc 25 KM, moment obrotowy 41Nm przy, stopień sprężania 7,8. Silnik ten zapewniał wyraźnie lepsze osiągi niż 126p 600, do 100 km/h w zaledwie 37s zamiast 54s. Prędkość maksymalna również wzrosła do ok. 115 km/h (126p - 105 km/h). Spalanie było wyższe o ok. pół litra na 100 km. Samochód seryjnie wyposażony był w niezależne ogrzewanie benzynowe co miało wpływ na wyższą cenę o ok. 23%
pojemność skokowa: 1995cm3
moc: 215KM
moment obr.: 314Nm
układ silnika, liczba cylindrów: rzędowy, 4
położenie silnika: przód
ustawienie silnika: poprzecznie
średnica x skok tłoka: 84.00mm x 90.00mm
typ: DOHC - dwa wałki rorządu w głowicy
stopień sprężania: 8.00:1
OSIĄGI
przyspieszenie 0-100 km/h: 5.7s
prędkość maksymalna: 220 km/h
stosunek mocy do masy: 0.165 KM/kg
ZAWIESZENIE
napęd: 4x4
średnica zawracania: 10.40 m
hamulce przód / tył: wentylowane tarczowe / tarczowe , wspomaganie, ABS
skrzynia biegów: liczba biegów: 5, skrzynia biegów: manualna
WYMIARY i WAGI
długość: 3896mm
szerokość: 1770mm
wysokość: 1364mm
rozstaw osi: 2474mm
masa: 1300kg
CIEKAWOSTKI
-Cywilna wersja Delty została wybrana europejskim samochodem roku 1980.
-Rajdowe odmiany Lancii Delta były jednymi z bardziej udanych samochodów występujących w rajdach samochodowych.
-Kierowcy zasiadający za kierownicą Delty wygrali w sumie 49 eliminacji Rajdowych Mistrzostw Świata (w sezonach 1985-1992)
-Dzięki Delcie, Lancia sześć razy z rzędu otrzymała mistrzostwo świata w kategorii producentów (1987-1992)
pojemność skokowa: 2977cm3
moc: 274KM
moment obr.: 285Nm
układ silnika, liczba cylindrów: widlasty, 6
położenie silnika: centralnie
ustawienie silnika: poprzecznie
średnica x skok tłoka: 90.00mm x 78.00mm
typ: DOHC - dwa wałki rozrządu w głowicy
stopień sprężania: 10.20:1
OSIĄGI
przyspieszenie 0-100 km/h: 5.7s
prędkość maksymalna: 274km/h
stosunek mocy do masy: 0.196KM/kg
ZAWIESZENIE
napęd: na koła tylne
średnica zawracania: 11.60m
hamulce przód / tył: wentylowane tarczowe / wentylowane tarczowe , ABS
skrzynia biegów: liczba biegów: 6, skrzynia biegów: manualna
WYMIARY i WAGI
długość: 4404mm
szerokość: 1811mm
wysokość: 1171mm
rozstaw osi: 2530mm
prześwit: 135mm
masa: 1365kg
pojemność zbiornika paliwa: 70litrów
CIEKAWOSTKI
-Podwozie samochodu zostało zaprojektowane przy pomocy jednego z największych w historii kierowców Formuły 1 - Ayrtona Senny.
-Po testach na torze Nurburgring niemiecki kierowca Hans-Joachim Stuck powiedział – “Ta Honda to najlepsze Ferrari”
-Honda NSX była pierwszym autem na świecie z nadwoziem wykonanym w pełni z aluminium. Z lekkich stopów wykonano także podwozie oraz elementy innowacyjnego niezależnego przedniego i tylnego zawieszenia.
-Po raz pierwszy zastosowano również opracowany przez Hondę silnik ze zmiennymi fazami rozrządu - VTEC.
-Produkcję auta zakończono z powodu nie spełnienia restrykcyjnych norm emisji spalin oraz zmianami w przepisach dotyczących wyposażenia
-Proces nakładania lakieru na Hondę NSX składał się z 23 etapów zapewniając piękny połysk oraz świetną konserwację
pojemność skokowa: 4942cm3
moc: 390KM
moment obr.: 490Nm
układ silnika, liczba cylindrów: V12
położenie silnika: centralnie
ustawienie silnika: podłużnie
średnica x skok tłoka: 82.00mm x 78.00mm
typ: DOHC - wałek rozrządu w głowicy - dwa wałki rorządu w głowicy
stopień sprężania: 9.30:1
OSIĄGI
przyspieszenie 0-100 km/h: 5.2s
prędkość maksymalna: 275km/h
stosunek mocy do masy: 0.256KM/kg
ZAWIESZENIE
napęd: na koła tylne
hamulce przód / tył: wentylowane tarczowe / wentylowane tarczowe
skrzynia biegów: liczba biegów: 5, skrzynia biegów: manualna
WYMIARY i WAGI
długość: 4485mm
szerokość: 1976mm
wysokość: 1130mm
rozstaw osi: 2550mm
prześwit: 140mm
masa: 1506kg
pojemność zbiornika paliwa: 115litrów
CIEKAWOSTKI:
-Do 1991 roku sprzedano prawie dziesięć tysięcy egzemplarzy Testarossy.
-Nowy Testarossa w 1991 roku kosztował 115 500 funtów.
-Tym samym samochodem można było jeździć w "The Need For Speed" i był to 2, co do osiągów, w tej grze samochód (zaraz po Lamborghini Diablo).
pojemność skokowa: 4195 ccm
moc: 355KM
moment obr.: brak danych
układ silnika, liczba cylindrów: widlasty, 8
położenie silnika: centralnie
ustawienie silnika: podłużnie
średnica x skok tłoka: 95.50mm x 72.90mm
typ: OHV - zawory w głowicy, wałek rozrządu w bloku silnika
OSIĄGI
przyspieszenie 0-100 km/h: 5.5s
prędkość maksymalna: 225 km/h
stosunek mocy do masy: 0.405 KM/kg
WYMIARY i WAGI
długość: 4026mm
szerokość: 1778mm
wysokość: 1029mm
rozstaw osi: 2413mm
masa: 864kg
pojemność zbiornika paliwa: 125litrów
ps. Poniżej jak obiecałem, dane techniczne :)
SILNIK
pojemność skokowa: 2953 cm3
moc: 276KM
moment obr.: 275Nm
układ silnika, liczba cylindrów: widlasty, 12
położenie silnika: przód
ustawienie silnika: podłużnie
średnica x skok tłoka: 73.00mm x 58.80mm
typ: SOHC - wałek rozrządu w głowicy - pojedynczy wałek rozrządu w głowicy
stopień sprężania: 9.20:1
OSIĄGI
przyspieszenie 0-100 km/h: 6s
prędkość maksymalna: 240 km/h
WYMIARY i WAGI
długość: 4407mm
szerokość: 1753mm
wysokość: 1290mm
rozstaw osi: 2600mm
masa: 960kg
pojemność zbiornika paliwa: 90litrów