EPA traktor jest kategorią prawa jazdy w Szwecji. Polega to na tym, że od 16-go roku życia istnieje możliwość jazdy samochodem do 30 km\h. EPA traktor'y mają założone blokady prędkości. Jak zapewne zauważyliście na zdjeciu, samochód posiada tylko jedną tablicę rejestracyjną a z tyłu w miejsce blachy wchodzi kawałek trojkąta bezpieczeństwa co oznacza, że to właśnie ten typ samochodu który jeździ wolno. Osobiście uważam, że to bardzo fajna opcja ponieważ młodzi kierowcy mogą zapoznać się z ruchem drogowym i jego zasadami przed możliwością prowadzenia samochodu z prędkością wystarczającą do spowodowania poważnego wypadku. Dobrą opcją jest również to, że młody kierowca EPA traktora nie musi brać podstawowych lekcji jazdy przy robieniu tego ''normalnego'' prawa jazdy jeżeli czuje, że tego nie potrzebuje. Jak już pisałem osobiście uważam, że jest to całkowicie w porządku opcja. Jakie są wasze opinie na ten temat?
P.S - Na zdjęciach jest EPA mojego kolegi, umieszczam je tutaj za jego zgodą.
Silnik zaprojektowany w 1936r, chłodzony cieczą o pojemności 3888cm³ i mocy 95KM. Miał służyć do napędu luksusowej limuzyny "Lux Sport", a po niewielkich zmianach lekkiego czołgu pływającego "PZInż. 130" i "4TP". Powstało kilka egzemplarzy prototypowych, z czego dziś wiadomo mi o trzech istniejących egzemplarzach. Jeden z nich w zeszłym roku przeszedł remont, w związku z czym miejmy nadzieję, że w końcu usłyszymy bulgot polskiego V8.
Jak dobrze pamiętam jedyny egzemplarz w Polsce. Silnik widlasty 12-cylindrowy, pojemność: 7291 cm³ moc: 525 KM moment obrotowy: 750 Nm
Silnik typ M120 z modelu SL 73 był wykorzystywany w niektórych wersjach Pagani Zondy.