Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 182 takie materiały
    Jak wygląda recykling katalizatorów i dlaczego warto to robić? – Jak każdy element auta, katalizator po pewnym czasie ulega zużyciu. Zakup nowego oznacza jednak niemałe koszty - w zależności od modelu auta, cena katalizatora waha się od kilkuset nawet do kilku tysięcy złotych. Każdy właściciel auta który musi kupić nową część, może jednak liczyć na dodatkowy zastrzyk gotówki. W jaki sposób? Przez oddanie katalizatora do skupu.Co sprawia, że ceny katalizatorów są tak wysokie? Ten element zawiera metale szlachetne, dzięki czemu w łatwy sposób można sobie zrekompensować zakup nowej części. Odzysk cennych surowców to także bardzo dobry sposób na bycie EKO.
Jak zarobić na zużytym katalizatorze?
Mechanik zakwalifikował katalizator w Twoim samochodzie do wymiany? No cóż, to część wymienna jak każda inna. Warto jednak rozważyć oddanie katalizatora do skupu, bo pozwoli to odzyskać przynajmniej część kwoty, jaką zapłacisz przy zakupie nowej części. 
Współpraca z firmą oferującą recykling katalizatorów jest bardzo prosta - wystarczy, że wyślesz kurierem zużytą część do skupu, a pieniądze otrzymasz przelewem na konto. Tym sposobem możesz otrzymać nawet do kilkuset złotych.
Cennik katalizatorów w skupie
Kwota jaką otrzymasz za katalizator samochodowy na skupie zależy od kilku czynników. Znaczenie mają tu:
Typ części (katalizator ceramiczny/metalowy)
Stan katalizatora (waga, zawartość metali szlachetnych)Skąd Ty, jako kierowca/posiadacz samochodu masz wiedzieć, jaki katalizator jest w Twoim samochodzie? Nie musisz się na tym znać! Orientacyjne ceny za najpopularniejsze na rynku katalizatory:
Mercedes KT 1127 - 500 zł
Opel GM 28 - 350 zł
VW DD AC - 500 zł(dane pochodzą ze strony internetowej firmy Catalyst Recycling).
Jednak recykling katalizatorów to korzyść nie tylko dla portfela, ale przede wszystkim także dla środowiska. Przekonaj się, dlaczego warto zdecydować się na oddanie katalizatora do skupu.
Ochrona środowiska
Katalizator samochodowy zawiera całe mnóstwo metali szlachetnych. Przykładowo, katalizatory ceramiczne posiadają specjalne kanaliki, których pokrycie wykonane jest z palladu oraz platyny. Oddanie takiej części do recyklingu sprawia, że możliwe jest odzyskanie tych niezwykle cennych materiałów.
Dla przykładu, platyna jest wypłukiwana z korpusu katalizatora. Wewnątrz tej części krążą ciekłe metale, które wypychają platynę za pomocą pola elektromagnetycznego. Dzięki temu, udaje się odzyskać ten cenny pierwiastek, a przy tym nie uszkodzić go przez wysokie temperatury.Samą ceramikę czy też metal z katalizatora również można ponownie wykorzystać. Do usunięcia tych elementów stosuje się specjalne młyny kulkowe. Ich rolą jest rozdrobnienie tych pierwiastków, co przygotowuje je do użycia w przyszłości.
Oddanie katalizatora do skupu - bycie EKO
Warto pamiętać o tym, że katalizator samochodowy zawiera metale szlachetne, których coraz bardziej na świecie brakuje. Stąd też tak wysokie ceny tych części w skupie. Jeden katalizator poddany recyklingowi pozwala odzyskać kilka gram platyny.
I o ile te “kilka gram” nie brzmi może zbyt imponująco, to warto zdawać sobie sprawę z tego, że jedna tona katalizatorów wystarczy do wydobycia aż 75 ton rudy. Dlatego - warto oddawać katalizatory do recyklingu. Przyczyniamy się tym samym do ratowania naturalnych zasobów naszej planety.
Co jeszcze zawierają samochodowe katalizatory? Jednym z metali jest choćby pallad. Odzyskuje się go tak samo jak platynę. A z powodzeniem może on zastąpić ten droższy metal, szczególnie w branży motoryzacyjnej. Kolejny metalem jest rod. Jest go na świecie coraz mniej, a potrzebny jest w naprawdę wielu branżach. Wykonanie recyklingu katalizatora pozwala na odzyskanie sporych jego ilości, dzięki czemu znów ratujemy światowe zasoby. 
Recykling katalizatorów - komu je sprzedać?
Popyt na katalizatory samochodowe jest w tej chwili ogromny. W internecie bez problemu znaleźć można ogłoszenia różnych firm, które rzekomo tym się zajmują. Warto jednak pamiętać o tym, żeby taką firmę wybierać rozsądnie.
Przede wszystkim sprawdźmy, czy firma kupująca wykonuje też recykling. Jeżeli nie, to raczej nie warto z nimi współpracować - nie brakuje podmiotów, które nie działają do końca legalnie, przy okazji nie dbając o środowisko naturalne. A oddając katalizator do skupu, który od razu wykonuje też proces odzyskiwania surowców wtórnych możemy liczyć na to, że wszystko odbędzie się w sposób maksymalnie przyjazny dla środowiska.
Jest jeszcze jeden powód by nie oddawać katalizatora takim firmom - oferują one bowiem znacznie gorsze ceny niż podmioty, które zajmują się tematem kompleksowo. Są to bowiem kolejni pośrednicy, którzy muszą po prostu na całym procesie jakoś zarobić. Dlatego, jeżeli liczysz na dodatkowy zastrzyk gotówki przy oddawaniu katalizatora do recyklingu, lepiej ostrożnie wybrać firmę skupującą.
Przyjazny środowisku samochód
Na koniec uwaga. Jeżeli katalizator w Twoim aucie uległ uszkodzeniu i wymaga wymiany, zastąp go nowym. Jeżeli pojazd był fabrycznie wyposażony w katalizator, a Ty po wymianie nie zamontujesz sprawnej części, to musisz liczyć się z poważnymi konsekwencjami - w tym, z negatywną oceną w trakcie corocznego badania technicznego. Innymi słowy, Twój pojazd nie będzie dopuszczony do ruchu! Warto ryzykować?
Artykuł napisany we współpracy z firmą Catalyst Recycling z Międzyrzecza.

    Jak każdy element auta, katalizator po pewnym czasie ulega zużyciu. Zakup nowego oznacza jednak niemałe koszty - w zależności od modelu auta, cena katalizatora waha się od kilkuset nawet do kilku tysięcy złotych. Każdy właściciel auta który musi kupić nową część, może jednak liczyć na dodatkowy zastrzyk gotówki. W jaki sposób? Przez oddanie katalizatora do skupu.

    Co sprawia, że ceny katalizatorów są tak wysokie? Ten element zawiera metale szlachetne, dzięki czemu w łatwy sposób można sobie zrekompensować zakup nowej części. Odzysk cennych surowców to także bardzo dobry sposób na bycie EKO.

    Jak zarobić na zużytym katalizatorze?

    Mechanik zakwalifikował katalizator w Twoim samochodzie do wymiany? No cóż, to część wymienna jak każda inna. Warto jednak rozważyć oddanie katalizatora do skupu, bo pozwoli to odzyskać przynajmniej część kwoty, jaką zapłacisz przy zakupie nowej części. 

    Współpraca z firmą oferującą recykling katalizatorów jest bardzo prosta - wystarczy, że wyślesz kurierem zużytą część do skupu, a pieniądze otrzymasz przelewem na konto. Tym sposobem możesz otrzymać nawet do kilkuset złotych.

    Cennik katalizatorów w skupie

    Kwota jaką otrzymasz za katalizator samochodowy na skupie zależy od kilku czynników. Znaczenie mają tu:

    Typ części (katalizator ceramiczny/metalowy)

    Stan katalizatora (waga, zawartość metali szlachetnych)

    Skąd Ty, jako kierowca/posiadacz samochodu masz wiedzieć, jaki katalizator jest w Twoim samochodzie? Nie musisz się na tym znać! Orientacyjne ceny za najpopularniejsze na rynku katalizatory:

    Mercedes KT 1127 - 500 zł

    Opel GM 28 - 350 zł

    VW DD AC - 500 zł

    (dane pochodzą ze strony internetowej firmy Catalyst Recycling).

    Jednak recykling katalizatorów to korzyść nie tylko dla portfela, ale przede wszystkim także dla środowiska. Przekonaj się, dlaczego warto zdecydować się na oddanie katalizatora do skupu.

    Ochrona środowiska

    Katalizator samochodowy zawiera całe mnóstwo metali szlachetnych. Przykładowo, katalizatory ceramiczne posiadają specjalne kanaliki, których pokrycie wykonane jest z palladu oraz platyny. Oddanie takiej części do recyklingu sprawia, że możliwe jest odzyskanie tych niezwykle cennych materiałów.

    Dla przykładu, platyna jest wypłukiwana z korpusu katalizatora. Wewnątrz tej części krążą ciekłe metale, które wypychają platynę za pomocą pola elektromagnetycznego. Dzięki temu, udaje się odzyskać ten cenny pierwiastek, a przy tym nie uszkodzić go przez wysokie temperatury.Samą ceramikę czy też metal z katalizatora również można ponownie wykorzystać. Do usunięcia tych elementów stosuje się specjalne młyny kulkowe. Ich rolą jest rozdrobnienie tych pierwiastków, co przygotowuje je do użycia w przyszłości.

    Oddanie katalizatora do skupu - bycie EKO

    Warto pamiętać o tym, że katalizator samochodowy zawiera metale szlachetne, których coraz bardziej na świecie brakuje. Stąd też tak wysokie ceny tych części w skupie. Jeden katalizator poddany recyklingowi pozwala odzyskać kilka gram platyny.

    I o ile te “kilka gram” nie brzmi może zbyt imponująco, to warto zdawać sobie sprawę z tego, że jedna tona katalizatorów wystarczy do wydobycia aż 75 ton rudy. Dlatego - warto oddawać katalizatory do recyklingu. Przyczyniamy się tym samym do ratowania naturalnych zasobów naszej planety.

    Co jeszcze zawierają samochodowe katalizatory? Jednym z metali jest choćby pallad. Odzyskuje się go tak samo jak platynę. A z powodzeniem może on zastąpić ten droższy metal, szczególnie w branży motoryzacyjnej. Kolejny metalem jest rod. Jest go na świecie coraz mniej, a potrzebny jest w naprawdę wielu branżach. Wykonanie recyklingu katalizatora pozwala na odzyskanie sporych jego ilości, dzięki czemu znów ratujemy światowe zasoby. 

    Recykling katalizatorów - komu je sprzedać?

    Popyt na katalizatory samochodowe jest w tej chwili ogromny. W internecie bez problemu znaleźć można ogłoszenia różnych firm, które rzekomo tym się zajmują. Warto jednak pamiętać o tym, żeby taką firmę wybierać rozsądnie.

    Przede wszystkim sprawdźmy, czy firma kupująca wykonuje też recykling. Jeżeli nie, to raczej nie warto z nimi współpracować - nie brakuje podmiotów, które nie działają do końca legalnie, przy okazji nie dbając o środowisko naturalne. A oddając katalizator do skupu, który od razu wykonuje też proces odzyskiwania surowców wtórnych możemy liczyć na to, że wszystko odbędzie się w sposób maksymalnie przyjazny dla środowiska.

    Jest jeszcze jeden powód by nie oddawać katalizatora takim firmom - oferują one bowiem znacznie gorsze ceny niż podmioty, które zajmują się tematem kompleksowo. Są to bowiem kolejni pośrednicy, którzy muszą po prostu na całym procesie jakoś zarobić. Dlatego, jeżeli liczysz na dodatkowy zastrzyk gotówki przy oddawaniu katalizatora do recyklingu, lepiej ostrożnie wybrać firmę skupującą.

    Przyjazny środowisku samochód

    Na koniec uwaga. Jeżeli katalizator w Twoim aucie uległ uszkodzeniu i wymaga wymiany, zastąp go nowym. Jeżeli pojazd był fabrycznie wyposażony w katalizator, a Ty po wymianie nie zamontujesz sprawnej części, to musisz liczyć się z poważnymi konsekwencjami - w tym, z negatywną oceną w trakcie corocznego badania technicznego. Innymi słowy, Twój pojazd nie będzie dopuszczony do ruchu! Warto ryzykować?

    Artykuł napisany we współpracy z firmą Catalyst Recycling z Międzyrzecza.

    27 kwietnia 2020, 22:20 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Michelin Primacy 4 – popularne opony letnie klasy premium – Choć opony Michelin Primacy 4 nie należą do najtańszych, jakie oferuje dzisiejszy rynek, ten typ ogumienia cieszy się dużą popularnością wśród polskich kierowców. Szeroka oferta francuskiego producenta opon stale się rozwija, a od lata 2018 mamy do dyspozycji wspomniany model. W tym krótkim tekście postaramy się przyjrzeć najważniejszym cechom tych opon letnich.


Koncern Michelin i jego pozycja na rynku

	Jest to marka, o której słyszał prawdopodobnie nieraz każdy kierowca. Słynny „ludzik Michelin”, noszący imię Bibendum – jest jedną z najlepiej globalnie rozpoznawalnych postaci, pochodzących z reklam. Powodzenie i popularność tej marki opon, z siedzibą generalną we Francji, swoje źródło ma nie tylko w sprawnym marketingu, lecz przede wszystkim w fakcie, że od 130 lat ta firma dostarcza milionom kierowców na całym świecie innowacyjnych rozwiązań z branży oponiarskiej. Jest to drugi pod względem wielkości światowy dostawca ogumienia. Produkty Michelin są pozycjonowane w kategorii ogumienia premium. Obecnie jej udział w krajowym rynku sprzedaży opon szacuje się na 25%.


Krótka droga hamowania na mokrym

	Opony letnie Michelin Primacy 4 to rozwiązanie, które warto brać pod uwagę podczas poszukiwania nowego ogumienia na ciepłe miesiące roku. Zaletą tego modelu, którą szczególnie podkreśla producent, jest krótka droga hamowania na mokrej nawierzchni – nawet do 5 metrów mniej, niż na oponach konkurencyjnych dostawców. Na unijnej etykiecie, informującej o osiągach konkretnego modelu ogumienia, przy hamowaniu na mokrej nawierzchni znajduje się litera A.


Technologia EverGrip

	Omawiane opony letnie zawdzięczają tak wysokie osiągi przede wszystkim nowoczesnej mieszance gumowej oraz technologii EverGrip – zwiększającej przyczepność. Co jeszcze istotne, w tym modelu zdecydowano się na poszerzenie głównych rowków bieżnika o dwa milimetry w stosunku do poprzedniego modelu - Primacy 3. Skutkuje to sprawniejszym odprowadzaniem wody w razie ulewnych opadów, bez wpływu na właściwości jezdne i sprawność kierowania pojazdem.



	Optymalne właściwości mieszanki gumowej, wykorzystanej do produkcji opon Michelin Primacy 4 to także bardzo niski poziom hałasu, jaki emituje ten model podczas jazdy. Zwiększa to znacznie komfort prowadzenia i podróży.


Niski poziom ścieralności

	Warto wiedzieć, że model opon letnich Michelin Primacy 4 to także niski poziom ścieralności – nawet przy stosunkowo dynamicznym stylu jazdy. Będzie to szczególnie istotne dla posiadaczy droższych aut, którzy często odbywają nimi dłuższe trasy. Niska ścieralność to naturalnie dłuższy czas użytkowania danego ogumienia. Ma to bezpośrednie przełożenie na finanse – pozwala wygenerować oszczędności kierowcom, gdyż nie ma potrzeby tak częstego inwestowania w nowy komplet ogumienia. Oprócz tego, opony Michelin Primacy 4 zostały wyposażone w wygodny wskaźnik zużycia, dzięki któremu wymienimy je w odpowiednim momencie.


Troska o ekologię

	Jednym z filarów filozofii tej marki opon jest możliwie wysoki poziom troski o dobro środowiska naturalnego. Ma to przełożenie zarówno na same procesy produkcyjne, jak również profil proponowanych klientom rozwiązań. Starania o to, by opony Michelin służyły po zakupie jak najdłużej – to jeden z przejawów takiego, ekologicznego, podejścia do produkcji opon. W ofercie francuskiego giganta znajdziemy nawet model opon wyprodukowany specjalnie dla miłośników ekologii - Michelin Energy Saver+.



	Jak widać, opony letnie Michelin Primacy 4 (dostępne na stronie Sklep Opon) to co najmniej warta rozważenia opcja podczas podejmowania decyzji o zakupie nowego kompletu gum dla naszego samochodu. Ten model jest powszechnie uważany nie tylko za bardzo bezpieczny, wydajny i cichy. To także sposób na świadomy wybór marki, która dba o ekologię.

    Choć opony Michelin Primacy 4 nie należą do najtańszych, jakie oferuje dzisiejszy rynek, ten typ ogumienia cieszy się dużą popularnością wśród polskich kierowców. Szeroka oferta francuskiego producenta opon stale się rozwija, a od lata 2018 mamy do dyspozycji wspomniany model. W tym krótkim tekście postaramy się przyjrzeć najważniejszym cechom tych opon letnich.

    Koncern Michelin i jego pozycja na rynku

    Jest to marka, o której słyszał prawdopodobnie nieraz każdy kierowca. Słynny „ludzik Michelin”, noszący imię Bibendum – jest jedną z najlepiej globalnie rozpoznawalnych postaci, pochodzących z reklam. Powodzenie i popularność tej marki opon, z siedzibą generalną we Francji, swoje źródło ma nie tylko w sprawnym marketingu, lecz przede wszystkim w fakcie, że od 130 lat ta firma dostarcza milionom kierowców na całym świecie innowacyjnych rozwiązań z branży oponiarskiej. Jest to drugi pod względem wielkości światowy dostawca ogumienia. Produkty Michelin są pozycjonowane w kategorii ogumienia premium. Obecnie jej udział w krajowym rynku sprzedaży opon szacuje się na 25%.

    Krótka droga hamowania na mokrym

    Opony letnie Michelin Primacy 4 to rozwiązanie, które warto brać pod uwagę podczas poszukiwania nowego ogumienia na ciepłe miesiące roku. Zaletą tego modelu, którą szczególnie podkreśla producent, jest krótka droga hamowania na mokrej nawierzchni – nawet do 5 metrów mniej, niż na oponach konkurencyjnych dostawców. Na unijnej etykiecie, informującej o osiągach konkretnego modelu ogumienia, przy hamowaniu na mokrej nawierzchni znajduje się litera A.

    Technologia EverGrip

    Omawiane opony letnie zawdzięczają tak wysokie osiągi przede wszystkim nowoczesnej mieszance gumowej oraz technologii EverGrip – zwiększającej przyczepność. Co jeszcze istotne, w tym modelu zdecydowano się na poszerzenie głównych rowków bieżnika o dwa milimetry w stosunku do poprzedniego modelu - Primacy 3. Skutkuje to sprawniejszym odprowadzaniem wody w razie ulewnych opadów, bez wpływu na właściwości jezdne i sprawność kierowania pojazdem.

    Optymalne właściwości mieszanki gumowej, wykorzystanej do produkcji opon Michelin Primacy 4 to także bardzo niski poziom hałasu, jaki emituje ten model podczas jazdy. Zwiększa to znacznie komfort prowadzenia i podróży.

    Niski poziom ścieralności

    Warto wiedzieć, że model opon letnich Michelin Primacy 4 to także niski poziom ścieralności – nawet przy stosunkowo dynamicznym stylu jazdy. Będzie to szczególnie istotne dla posiadaczy droższych aut, którzy często odbywają nimi dłuższe trasy. Niska ścieralność to naturalnie dłuższy czas użytkowania danego ogumienia. Ma to bezpośrednie przełożenie na finanse – pozwala wygenerować oszczędności kierowcom, gdyż nie ma potrzeby tak częstego inwestowania w nowy komplet ogumienia. Oprócz tego, opony Michelin Primacy 4 zostały wyposażone w wygodny wskaźnik zużycia, dzięki któremu wymienimy je w odpowiednim momencie.

    Troska o ekologię

    Jednym z filarów filozofii tej marki opon jest możliwie wysoki poziom troski o dobro środowiska naturalnego. Ma to przełożenie zarówno na same procesy produkcyjne, jak również profil proponowanych klientom rozwiązań. Starania o to, by opony Michelin służyły po zakupie jak najdłużej – to jeden z przejawów takiego, ekologicznego, podejścia do produkcji opon. W ofercie francuskiego giganta znajdziemy nawet model opon wyprodukowany specjalnie dla miłośników ekologii - Michelin Energy Saver+.

    Jak widać, opony letnie Michelin Primacy 4 (dostępne na stronie Sklep Opon) to co najmniej warta rozważenia opcja podczas podejmowania decyzji o zakupie nowego kompletu gum dla naszego samochodu. Ten model jest powszechnie uważany nie tylko za bardzo bezpieczny, wydajny i cichy. To także sposób na świadomy wybór marki, która dba o ekologię.

    1 kwietnia 2020, 22:28 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Samochód dostawczy klasy wyższej i lekki samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5,5 tony produkowany przez niemiecką markę Volkswagen w latach 1975 - 1995.
    Co za typ –
    22 września 2019, 1:44 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Volkswagen Typ 4 – Vw model 411. Wyprodukowano 22.922 sztuk w latach 1968-1972
    Vw model 411. Wyprodukowano 22.922 sztuk w latach 1968-1972
    Audi Coupé (B2, Typ 85) – sportowy samochód osobowy produkowany przez niemiecką firmę Audi w latach 1980-1988. Dostępny jako 2-drzwiowe coupé.
    30 grudnia 2018, 19:10 przez kjkibi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    youtube.com

    Cadillac SRX – Produkowany
od 2004 do 2009 roku
Pojemność skokowa
4565 cm3
Typ silnika
benzynowy
Moc silnika
324 KM (238 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
420 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika
z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu
DOHC
Liczba cylindrów
8
Układ cylindrów
widlasty
Liczba zaworów
32
Stopień sprężania
11,0 : 1
Typ wtrysku
wielopunktowy (MPI)
    Produkowany
    od 2004 do 2009 roku
    Pojemność skokowa
    4565 cm3
    Typ silnika
    benzynowy
    Moc silnika
    324 KM (238 kW) przy 6400 obr/min
    Maksymalny moment obrotowy
    420 Nm przy 4400 obr/min
    Montaż silnika
    z przodu, podłużnie
    Umiejscowienie wałka rozrządu
    DOHC
    Liczba cylindrów
    8
    Układ cylindrów
    widlasty
    Liczba zaworów
    32
    Stopień sprężania
    11,0 : 1
    Typ wtrysku
    wielopunktowy (MPI)
    26 marca 2018, 21:17 przez Jeepman24 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Moje prywatne zdjęcie

    Opel Astra V6 – Początkowo zwykły HB 3D. Teraz Pakiet OPC2, silnik x30xe, tłumik 2,5" na 2 przelotowych tłumikach, hamulce 4 tłok Brembo z Alfy v6 + tarcze 330mm z Mercedesa. W środku czarna skóra + czarna podsufitka i słupki. Gwint FK + koła Mercedes CLS typ 219 2x 8,5J + 9,5J.
https://www.facebook.com/AstraV6FakeOPC/
    Początkowo zwykły HB 3D. Teraz Pakiet OPC2, silnik x30xe, tłumik 2,5" na 2 przelotowych tłumikach, hamulce 4 tłok Brembo z Alfy v6 + tarcze 330mm z Mercedesa. W środku czarna skóra + czarna podsufitka i słupki. Gwint FK + koła Mercedes CLS typ 219 2x 8,5J + 9,5J.
    https://www.facebook.com/AstraV6FakeOPC/
    23 lutego 2018, 9:29 przez blady1992 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne