Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 52 takie materiały
    24 września 2014, 22:39 przez ~artixpl | Do ulubionych | Skomentuj
    Twingo – Moje skromne Twingo.
    Moje skromne Twingo.
    15 sierpnia 2014, 11:10 przez ~barteekkkkkk | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Źródło:

    własne

    Renault Twingo –
    14 kwietnia 2014, 15:21 przez KlokON (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Źródło:

    Własne

    Nowe Renault Twingo ma silnik z tyłu i napęd na tylną oś! – Renault ma nawet wyjaśnienie dlaczego silnik w nowym Twingo zawędrował do tyłu. Po pierwsze nowy model ma dzięki temu mniejszy promień skrętu, co brzmi jak rozsądny argument w przypadku auta typowo miejskiego. Kolejną zaletą takiego rozwiązania była możliwość skrócenia maski i powiększenia kabiny.
    Renault ma nawet wyjaśnienie dlaczego silnik w nowym Twingo zawędrował do tyłu. Po pierwsze nowy model ma dzięki temu mniejszy promień skrętu, co brzmi jak rozsądny argument w przypadku auta typowo miejskiego. Kolejną zaletą takiego rozwiązania była możliwość skrócenia maski i powiększenia kabiny.
    Poznajesz to autko? – W podpowiedzi - to nie Twingo
    W podpowiedzi - to nie Twingo
    5 stycznia 2014, 22:34 przez Tlenoholik (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Prototyp FSM BESKID – FSM Beskid (FSM Beskid 106) - polski samochód koncepcyjny o jednobryłowym nadwoziu zaprojektowany na początku lat 80. XX wieku w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Samochodów Małolitrażowych BOSMAL w Bielsku-Białej. Łącznie powstało 7 egzemplarzy tego modelu w czterech wersjach.
Historia modelu

W 1981 roku zespół projektantów pod kierownictwem inż. Wiesława Wiatraka rozpoczął prace konstruktorskie nad Beskidem 106. Design opracował Krzysztof Maissner z ASP w Warszawie. W 1982 roku były gotowe plany konstrukcyjne auta oraz rozpoczęto budowę pierwszego prototypu, który został zaprezentowany w 1983 roku.

Karoseria odznaczała się bardzo niskim współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym Cx=0,29, który powodował, że Beskid zużywał 3,9 l paliwa na 100 km przy prędkości 90 km/h.

Początkowo w aucie zamontowano chłodzony cieczą silnik o pojemności 594 cm³ i mocy maksymalnej 20,6 kW osiąganej przy 5500 obr./min.

W 1987 roku opracowano wersję modelu Beskid o długości 3,5 m z silnikiem z Fiata 126p BIS. W 1991 roku powstała makieta teoretycznej produkcyjnej wersji samochodu, częściowo zunifikowana pod względem wyglądu zewnętrznego z Cinquecento. Przy jej opracowaniu konstruktorzy z ośrodka BOSMAL i plastycy z krakowskiej ASP skupili się głownie dopracowaniu wnętrza pojazdu. W latach 80. nawiązano współpracę z FSO. Planowano wówczas wykorzystanie w Beskidzie elementów podwozia i silników modelu FSO Wars[1].

Z przyczyn ekonomiczno-politycznych nigdy nie rozpoczęto seryjnej produkcji. Powstało 7 prototypów tego samochodu, z czego 1 został rozbity w próbie zderzeniowej, a 6 przechodziło próby drogowe. Po 1989 roku władze nakazały zniszczenie prototypów, jednak inżynierowie nie wykonali polecenia. Beskida można dziś oglądać w Muzeum Motoryzacji w Warszawie, Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie (2 egzemplarze), na Politechnice Opolskiej, w Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie oraz w zakładowym muzeum ośrodka BOSMAL w Bielsku-Białej.

Jednobryłowe nadwozie pojazdu zostało opatentowane[potrzebne źródło], jednak brakowało funduszy na przedłużenie patentu. W 1993 roku, już po wygaśnięciu patentu nastąpiła premiera francuskiego Renault Twingo, którego bryła przypominała polską konstrukcję[2]. Twingo szybko stało się hitem w Europie i produkowane było w praktycznie nie zmienionej formie do 2007 roku, a w Kolumbii aż do 2012 roku.
    FSM Beskid (FSM Beskid 106) - polski samochód koncepcyjny o jednobryłowym nadwoziu zaprojektowany na początku lat 80. XX wieku w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Samochodów Małolitrażowych BOSMAL w Bielsku-Białej. Łącznie powstało 7 egzemplarzy tego modelu w czterech wersjach.
    Historia modelu

    W 1981 roku zespół projektantów pod kierownictwem inż. Wiesława Wiatraka rozpoczął prace konstruktorskie nad Beskidem 106. Design opracował Krzysztof Maissner z ASP w Warszawie. W 1982 roku były gotowe plany konstrukcyjne auta oraz rozpoczęto budowę pierwszego prototypu, który został zaprezentowany w 1983 roku.

    Karoseria odznaczała się bardzo niskim współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym Cx=0,29, który powodował, że Beskid zużywał 3,9 l paliwa na 100 km przy prędkości 90 km/h.

    Początkowo w aucie zamontowano chłodzony cieczą silnik o pojemności 594 cm³ i mocy maksymalnej 20,6 kW osiąganej przy 5500 obr./min.

    W 1987 roku opracowano wersję modelu Beskid o długości 3,5 m z silnikiem z Fiata 126p BIS. W 1991 roku powstała makieta teoretycznej produkcyjnej wersji samochodu, częściowo zunifikowana pod względem wyglądu zewnętrznego z Cinquecento. Przy jej opracowaniu konstruktorzy z ośrodka BOSMAL i plastycy z krakowskiej ASP skupili się głownie dopracowaniu wnętrza pojazdu. W latach 80. nawiązano współpracę z FSO. Planowano wówczas wykorzystanie w Beskidzie elementów podwozia i silników modelu FSO Wars[1].

    Z przyczyn ekonomiczno-politycznych nigdy nie rozpoczęto seryjnej produkcji. Powstało 7 prototypów tego samochodu, z czego 1 został rozbity w próbie zderzeniowej, a 6 przechodziło próby drogowe. Po 1989 roku władze nakazały zniszczenie prototypów, jednak inżynierowie nie wykonali polecenia. Beskida można dziś oglądać w Muzeum Motoryzacji w Warszawie, Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie (2 egzemplarze), na Politechnice Opolskiej, w Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie oraz w zakładowym muzeum ośrodka BOSMAL w Bielsku-Białej.

    Jednobryłowe nadwozie pojazdu zostało opatentowane[potrzebne źródło], jednak brakowało funduszy na przedłużenie patentu. W 1993 roku, już po wygaśnięciu patentu nastąpiła premiera francuskiego Renault Twingo, którego bryła przypominała polską konstrukcję[2]. Twingo szybko stało się hitem w Europie i produkowane było w praktycznie nie zmienionej formie do 2007 roku, a w Kolumbii aż do 2012 roku.
    2 grudnia 2013, 23:00 przez Toma22sz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Renault Twingo na BBS-ach –
    30 kwietnia 2013, 21:51 przez matio (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Beskid – Samochód mało co znany, zaprojektowany przez polaków w zakładach FSM (Fabryka Samochodów Małolitrażowych) w Bielsko Białej.

Wygląd karoserii został zapożyczony przez markę renault do modelu Twingo
    Samochód mało co znany, zaprojektowany przez polaków w zakładach FSM (Fabryka Samochodów Małolitrażowych) w Bielsko Białej.

    Wygląd karoserii został zapożyczony przez markę renault do modelu Twingo
    5 marca 2013, 20:13 przez Damiannero (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (8)
    Renault Twingo GT – Tego jeszcze tu nie widziałem 
110km 
1.2 turbo 
Mały, ale daje rade
    Tego jeszcze tu nie widziałem
    110km
    1.2 turbo
    Mały, ale daje rade
    14 grudnia 2012, 18:45 przez crestv8 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Źródło:

    Własne

    Beskid&Renault Twingo – Na pierwszym zdjęciu jest przedstawiony beskid wymyślony przez polskich inżynierów w czasach PRL-u.Ten pojazd to prototyp który nie został wprowadzony do seryjne produkcji . 


Na drugim zdjęciu jest przedstawiony Renualt Twingo . Napiszę krótko ... Renault ściągnął projekt samochodu z czasów PRL-u
    Na pierwszym zdjęciu jest przedstawiony beskid wymyślony przez polskich inżynierów w czasach PRL-u.Ten pojazd to prototyp który nie został wprowadzony do seryjne produkcji .


    Na drugim zdjęciu jest przedstawiony Renualt Twingo . Napiszę krótko ... Renault ściągnął projekt samochodu z czasów PRL-u
    14 sierpnia 2012, 9:39 przez lopatek21 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)