Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 89 takich materiałów
    Porsche 959 – Supersamochód klasy kompaktowej produkowany przez niemiecką firmę Porsche w latach 1986-1989. Premiera samochodu odbyła się we wrześniu 1985 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie. Już podczas tego wydarzenia zebrano 250 zamówień na Porsche 959. W chwili swojego debiutu Porsche 959 było najszybszym seryjnie produkowanym samochodem na świecie. Jak na lata produkcji, w 959 zastosowano szereg nowatorskich rozwiązań technicznych: nadwozie z kevlaru i aluminium, zaawansowany napęd na wszystkie koła czy silnik wyposażony w system doładowania - na niższych obrotach mniejsza z turbosprężarek wspomagała pracę trzech cylindrów, a przy wyższych druga turbina ładowała wszystkie sześć cylindrów, dzięki temu z pojemności 2,8 l silnik generuje moc 450KM. Silnik pochodził od wyczynowego Porsche 956, wcześniej używanego także w modelu Porsche 935. Porsche 959 przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekund i osiąga prędkość maksymalną 300 km/h. Razem z Ferrari F40 Porsche 959 zapoczątkowało erę superszybkich samochodów osobowych.
    Supersamochód klasy kompaktowej produkowany przez niemiecką firmę Porsche w latach 1986-1989. Premiera samochodu odbyła się we wrześniu 1985 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie. Już podczas tego wydarzenia zebrano 250 zamówień na Porsche 959. W chwili swojego debiutu Porsche 959 było najszybszym seryjnie produkowanym samochodem na świecie. Jak na lata produkcji, w 959 zastosowano szereg nowatorskich rozwiązań technicznych: nadwozie z kevlaru i aluminium, zaawansowany napęd na wszystkie koła czy silnik wyposażony w system doładowania - na niższych obrotach mniejsza z turbosprężarek wspomagała pracę trzech cylindrów, a przy wyższych druga turbina ładowała wszystkie sześć cylindrów, dzięki temu z pojemności 2,8 l silnik generuje moc 450KM. Silnik pochodził od wyczynowego Porsche 956, wcześniej używanego także w modelu Porsche 935. Porsche 959 przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekund i osiąga prędkość maksymalną 300 km/h. Razem z Ferrari F40 Porsche 959 zapoczątkowało erę superszybkich samochodów osobowych.
    19 czerwca 2022, 23:45 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Porsche 959 – Supersamochód klasy kompaktowej produkowany przez niemiecką firmę Porsche w latach 1986-1989. Premiera 959 miała miejsce we wrześniu 1985 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie. W chwili swojego debiutu Porsche 959 było najszybszym seryjnie produkowanym samochodem na świecie osiągając prędkość maksymalną 317 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 3,7 sekund. W samochodzie jak na lata produkcji, zastosowano szereg nowatorskich rozwiązań technicznych: nadwozie z kevlaru i aluminium, zaawansowany napęd na wszystkie koła czy silnik wyposażony w system doładowania - na niższych obrotach mniejsza z turbosprężarek wspomagała pracę trzech cylindrów, a przy wyższych druga turbina ładowała wszystkie sześć cylindrów, dzięki temu silnik B6 o pojemności tylko 2,8 l, który pochodzi z Porsche 956 generuje moc maksymalną 450KM oraz moment obrotowy 500 Nm. Powstała wersja 959 S, która miała bardziej skąpe wyposażenie, jednak dzięki lżejszemu nadwoziu charakteryzowała się lepszymi osiągami.
    Supersamochód klasy kompaktowej produkowany przez niemiecką firmę Porsche w latach 1986-1989. Premiera 959 miała miejsce we wrześniu 1985 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie. W chwili swojego debiutu Porsche 959 było najszybszym seryjnie produkowanym samochodem na świecie osiągając prędkość maksymalną 317 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 3,7 sekund. W samochodzie jak na lata produkcji, zastosowano szereg nowatorskich rozwiązań technicznych: nadwozie z kevlaru i aluminium, zaawansowany napęd na wszystkie koła czy silnik wyposażony w system doładowania - na niższych obrotach mniejsza z turbosprężarek wspomagała pracę trzech cylindrów, a przy wyższych druga turbina ładowała wszystkie sześć cylindrów, dzięki temu silnik B6 o pojemności tylko 2,8 l, który pochodzi z Porsche 956 generuje moc maksymalną 450KM oraz moment obrotowy 500 Nm. Powstała wersja 959 S, która miała bardziej skąpe wyposażenie, jednak dzięki lżejszemu nadwoziu charakteryzowała się lepszymi osiągami.
    30 kwietnia 2022, 22:21 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nissan Skyline R34 GT-R – Samochód sportowy klasy średniej bądź luksusowej produkowany w Japonii przez firmę Nissan od 1957 roku, dostępny w wersjach coupe lub sedan. R34 wszedł na rynek w 1999 roku; w porównaniu z poprzednikiem zostało zmodyfikowane podwozie, zmianom uległy również inne elementy. Bardziej wytrzymały blok N1 GT-R został założony we wszystkich R34 GT-R. Standardowo R34 był zaopatrzony w turbiny ze stalowymi wirnikami. Turbina w R34 N1 została zaopatrzona w łożyska kulkowe. Skrzynia biegów również została wzmocniona. Największą cechą i najbardziej znaczącą dla R34 GT-R, której nie było w żadnym innym modelu Skyline, był wyświetlacz na górze deski rozdzielczej o nazwie MFD (Multi Function Display). Ten wyświetlacz był bardzo znaczący dla samochodu w tym czasie. Pokazywał on wiele statystyk silnika samochodu, w tym ciśnienie doładowania, temperaturę oleju, temperaturę wody i wiele innych. Jako samochód z 1999 roku tego rodzaju technologia była wówczas bardzo rzadka i zaawansowana. Najsilniejszą wersją R34 była wersja GT-R Z-Tune z 2005 roku, która wyposażona została w 2,8-litrowy silnik RB28DETT Z2 Twin-turbo o mocy 500 KM i momencie obrotowym 540 Nm. Zostało wyprodukowanych tylko 20 sztuk tego modelu.
    Samochód sportowy klasy średniej bądź luksusowej produkowany w Japonii przez firmę Nissan od 1957 roku, dostępny w wersjach coupe lub sedan. R34 wszedł na rynek w 1999 roku; w porównaniu z poprzednikiem zostało zmodyfikowane podwozie, zmianom uległy również inne elementy. Bardziej wytrzymały blok N1 GT-R został założony we wszystkich R34 GT-R. Standardowo R34 był zaopatrzony w turbiny ze stalowymi wirnikami. Turbina w R34 N1 została zaopatrzona w łożyska kulkowe. Skrzynia biegów również została wzmocniona. Największą cechą i najbardziej znaczącą dla R34 GT-R, której nie było w żadnym innym modelu Skyline, był wyświetlacz na górze deski rozdzielczej o nazwie MFD (Multi Function Display). Ten wyświetlacz był bardzo znaczący dla samochodu w tym czasie. Pokazywał on wiele statystyk silnika samochodu, w tym ciśnienie doładowania, temperaturę oleju, temperaturę wody i wiele innych. Jako samochód z 1999 roku tego rodzaju technologia była wówczas bardzo rzadka i zaawansowana. Najsilniejszą wersją R34 była wersja GT-R Z-Tune z 2005 roku, która wyposażona została w 2,8-litrowy silnik RB28DETT Z2 Twin-turbo o mocy 500 KM i momencie obrotowym 540 Nm. Zostało wyprodukowanych tylko 20 sztuk tego modelu.
    28 kwietnia 2022, 21:52 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Test motoryzacyjny - Alfa Romeo 4c Spider, o mocy 320 koni mechanicznych i osiągach zbliżonych do supersamochodów: 3.8s do setki i prędkość maxymalna na poziomie prawie 300km/h - a przy tym zachowując niewielką masę: 1000kg. Istny gokart, który został zaprezentowany w tym materiale zarówno na ulicy jak i na torze! Brak wspomagania, 4 cylindrowy silnik ze świszczącą za uchem turbiną, butla z nitro w bagażniku, carbonowy monokok - ten samochód można opisywać godzinami, zapraszam do obejrzenia materiału!!
    11 stycznia 2021, 15:52 przez ~urlaubem | Do ulubionych | Skomentuj
    BMW e46 o mocy 854 koni mechanicznych, z silnikiem od corvette z06 i turbiną od ciężarówki Scania. Niesamowity projekt warty prawie pół miliona złotych, na torze na Islandii. Jedyne takie auto na świecie!
    18 sierpnia 2020, 17:22 przez ~otomotomoto | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    hi_5

    13 sierpnia 2020, 16:43 przez kolanko11 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    No i dziś przyszedł czas na strojenie którym zajął się Piotr zwany Lutek. Modyfikacje które zostały wprowadzone czyli zmiana elementów doładowania wraz z turbiną musieliśmy poukładać w tzw komputerze który odpowiada za prawidłową pracę silnika i dyferencjałów.
    16 kwietnia 2020, 16:23 przez Felixiada (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    felixiada

    Pierwszy w historii samochód napędzany turbiną gazową.
    25 sierpnia 2018, 20:25 przez kjkibi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Sportowy samochód osobowy produkowany przez niemiecką firmę Porsche w latach 1986–1989. W samochodzie jak na lata produkcji, zastosowano szereg nowatorskich rozwiązań technicznych: nadwozie z kevlaru i aluminium, zaawansowany napęd na wszystkie koła czy silnik wyposażony w system doładowania - na niższych obrotach mniejsza z turbosprężarek wspomagała pracę trzech cylindrów, a przy wyższych druga turbina ładowała wszystkie sześć cylindrów, dzięki temu z pojemności 2,8 litra silnik rozwijał moc 450KM.
    15 sierpnia 2018, 19:14 przez kjkibi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    youtube.com