Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 77 takich materiałów
    AE86 vs EK9

    AE86 to dość kultowy samochód, właściwie ikona driftu, pewnie dobrze wam znana?

    Kilka ciekawostek: AE86 Dorikina zostało przygotowane przez TRD (Toyota Racing Development). Pod maską siedzi swap 20V blacktopa lub silvertopa 4A-GE 1.6L, który został specjalnie przygotowany przez TRD i kręci gdzieś do 9 tysięcy obrotów i generuje na oko coś koło 180-190 koni. Swoją drogą, niektóre 20V blacktopy/silvertopy 4A-GE przygotowane przez TRD kręcą do 11 obrotów i generują ok. 240-250 koni przy pojemności 1.6L.
    20 czerwca 2013, 3:25 przez ~JustPassingThru | Do ulubionych | Skomentuj
    Corolla Levin / Sprinter Trueno AE86 – W 2013 roku mija dokładnie 30 lat, od premiery tych modeli Toyoty. W 1983 roku, generacja E80 (Corolla i Sprinter) pojawiła się na rynku, a w tym 3-drzwiowe modele, czyli AE85 (Hachi-Go) i AE86 (Hachi-Roku), pierwszy ukierunkowany był na oszczędność, natomiast drugi na sport. Z czasem model AE86 zaczął zyskiwać coraz większe uznanie i szacunek, lokalna (japońska) scena sportu samochodowego była nasycona tym modelem, od lig wyścigowych, rajdowych, poprzez gymkhana, a kończąc oczywiście na driftingu. W krajach gdzie popularność i ilość AE86 była mniejsza, stosunek ten był odpowiednio mniejszy. Tak czy inaczej, powoli zaczęło się to przeradzać w kult, napędzała to również ciekawość JDM, który kilkanaście lat temu zaczynał być popularyzowany, przelewały się tony informacji, zdjęć, filmów itp, przedstawiające ten samochód w klimatach, do których został stworzony.
Ale mimo wszystko, dzisiaj nie wszyscy łapią klimat tego samochodu. 
Jedni nie zwracają uwagi na ten model, ponieważ śledzą jedynie aktualności, słowo "Corolla" kojarzy im się z przednionapędowymi modelami, o których czytają dziś na onecie. 
Dla innych to nadal "tylko toyota" albo "tylko corolla", poza tym myślą, że jego popularność to wyłącznie "japońska bajka" (chodzi im o mangę i anime Initial D). 
Jednak istnieje też spora grupa ludzi, dla których ten samochód to nie kończąca się miłość i pasja, obiekt fascynacji dotyczących najmniejszych ciekawostek oraz szczegółów, czy też dyskusji na temat wyników wyścigów sprzed kilkunastu lat i specyfikacji danych modeli, nie zapominając o bazie modyfikacji które nadal przedłużają życie tego samochodu, itp. itd. 
Sport jest esencją duszy AE86. Osobiście za każdym razem jak myślę o tym modelu, mam przez oczami jego specyfikację N2 łącznie z wyglądem, albo driftowóz z solidnie zbudowanym silnikiem 4A lub 3S po swapie, czy też jakikolwiek projekt który jest efektem pasji, aby po 30 latach od opuszczenia fabryki, mieć sportowy samochód który oferuje taki poziom doznań, że niektórym ludziom ciężko pozbywać się Toyoty AE86.
    W 2013 roku mija dokładnie 30 lat, od premiery tych modeli Toyoty. W 1983 roku, generacja E80 (Corolla i Sprinter) pojawiła się na rynku, a w tym 3-drzwiowe modele, czyli AE85 (Hachi-Go) i AE86 (Hachi-Roku), pierwszy ukierunkowany był na oszczędność, natomiast drugi na sport. Z czasem model AE86 zaczął zyskiwać coraz większe uznanie i szacunek, lokalna (japońska) scena sportu samochodowego była nasycona tym modelem, od lig wyścigowych, rajdowych, poprzez gymkhana, a kończąc oczywiście na driftingu. W krajach gdzie popularność i ilość AE86 była mniejsza, stosunek ten był odpowiednio mniejszy. Tak czy inaczej, powoli zaczęło się to przeradzać w kult, napędzała to również ciekawość JDM, który kilkanaście lat temu zaczynał być popularyzowany, przelewały się tony informacji, zdjęć, filmów itp, przedstawiające ten samochód w klimatach, do których został stworzony.
    Ale mimo wszystko, dzisiaj nie wszyscy łapią klimat tego samochodu.
    Jedni nie zwracają uwagi na ten model, ponieważ śledzą jedynie aktualności, słowo "Corolla" kojarzy im się z przednionapędowymi modelami, o których czytają dziś na onecie.
    Dla innych to nadal "tylko toyota" albo "tylko corolla", poza tym myślą, że jego popularność to wyłącznie "japońska bajka" (chodzi im o mangę i anime Initial D).
    Jednak istnieje też spora grupa ludzi, dla których ten samochód to nie kończąca się miłość i pasja, obiekt fascynacji dotyczących najmniejszych ciekawostek oraz szczegółów, czy też dyskusji na temat wyników wyścigów sprzed kilkunastu lat i specyfikacji danych modeli, nie zapominając o bazie modyfikacji które nadal przedłużają życie tego samochodu, itp. itd.
    Sport jest esencją duszy AE86. Osobiście za każdym razem jak myślę o tym modelu, mam przez oczami jego specyfikację N2 łącznie z wyglądem, albo driftowóz z solidnie zbudowanym silnikiem 4A lub 3S po swapie, czy też jakikolwiek projekt który jest efektem pasji, aby po 30 latach od opuszczenia fabryki, mieć sportowy samochód który oferuje taki poziom doznań, że niektórym ludziom ciężko pozbywać się Toyoty AE86.
    16 czerwca 2013, 18:29 przez staryjaponiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Trueno –
    28 maja 2013, 15:02 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Toyota Corolla Levin Coupe (E20) – Klasyczny napęd, w najlepszej wersji (TE27 - 1600GT) silnik DOHC 1.6L 115KM i masa 855 kg. Samochód produkowany w latach 70. W Japonii sprzedawany też jako Toyota Sprinter Trueno, który to różnił się nieco przednim grillem, światłami i był ~10 kg cięższy.
    Klasyczny napęd, w najlepszej wersji (TE27 - 1600GT) silnik DOHC 1.6L 115KM i masa 855 kg. Samochód produkowany w latach 70. W Japonii sprzedawany też jako Toyota Sprinter Trueno, który to różnił się nieco przednim grillem, światłami i był ~10 kg cięższy.
    Trueno –
    20 kwietnia 2013, 15:12 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Toyota Trueno –
    16 kwietnia 2013, 19:01 przez kamilosbkr (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Toyota MR2 AW11 (1984-1989r.) – Historia MR2 z pierwszej generacji sięga 1976 roku. Wtedy padł pomysł wyprodukowania niewielkiego, ekonomicznego i sportowego samochodu, dającego "radość z jazdy", jednak nie była jeszcze znana ostateczna konfiguracja silnika i napędu, w dodatku prace spowalniał kryzys paliwowy i wzrastające ceny paliw.
Konkretne prace zaczęły się w 1979 roku, natomiast w 1981 roku pojawiła się pierwsza zapowiedź MR2, a mianowicie prototyp SA-X, który posiadał silnik (centralnie) i napęd (RWD) w miejscu, w którym pozostały do zakończenia produkcji wszystkich generacji. Zaczęły się testy na torach wyścigowych itp. W 1983 roku, na targach Japan Motor Show, zaprezentowany został koncept SV-3. Samochód spotkał się z dużym zainteresowaniem, pierwsze wrażenia były bardzo pozytywne.
Ostatecznie, wersja produkcyjna otrzymała nazwę MR2, w topowej wersji posiadała wolnossący silnik 1.6L 130 KM 149 Nm (znany też np. z modeli Levin / Trueno AE86) i masę 950 kg, sprzedaż została zaplanowana na połowę 1984 roku na rynek japoński (1985 r. dla reszty świata). Był to pierwszy seryjne produkowany, japoński samochód z centralnie umieszczonym silnikiem. W 1986 r. do gamy silników dołączyła doładowana (sprężarka rootsa) wersja 1.6L, która miała 145 KM i 186 Nm.
    Historia MR2 z pierwszej generacji sięga 1976 roku. Wtedy padł pomysł wyprodukowania niewielkiego, ekonomicznego i sportowego samochodu, dającego "radość z jazdy", jednak nie była jeszcze znana ostateczna konfiguracja silnika i napędu, w dodatku prace spowalniał kryzys paliwowy i wzrastające ceny paliw.
    Konkretne prace zaczęły się w 1979 roku, natomiast w 1981 roku pojawiła się pierwsza zapowiedź MR2, a mianowicie prototyp SA-X, który posiadał silnik (centralnie) i napęd (RWD) w miejscu, w którym pozostały do zakończenia produkcji wszystkich generacji. Zaczęły się testy na torach wyścigowych itp. W 1983 roku, na targach Japan Motor Show, zaprezentowany został koncept SV-3. Samochód spotkał się z dużym zainteresowaniem, pierwsze wrażenia były bardzo pozytywne.
    Ostatecznie, wersja produkcyjna otrzymała nazwę MR2, w topowej wersji posiadała wolnossący silnik 1.6L 130 KM 149 Nm (znany też np. z modeli Levin / Trueno AE86) i masę 950 kg, sprzedaż została zaplanowana na połowę 1984 roku na rynek japoński (1985 r. dla reszty świata). Był to pierwszy seryjne produkowany, japoński samochód z centralnie umieszczonym silnikiem. W 1986 r. do gamy silników dołączyła doładowana (sprężarka rootsa) wersja 1.6L, która miała 145 KM i 186 Nm.
    Corolla Trueno –
    24 lutego 2013, 19:50 przez xXxBlachaxXx (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Toyota Trueno AE86 –
    23 lutego 2013, 23:59 przez robert18mar (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Trueno –
    11 lutego 2013, 17:57 przez Putson (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)