Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 49 takich materiałów
    Toyota Chaser – W gamie Toyoty było wiele modeli, które nie pasują do poglądu wylansowanego przez dziennikarzy testujących miejskie modele, przedstawiający samochody tej marki jako pospolite i zwyczajne. Ale jak wiadomo od dawna istnieje oblicze Toyoty, te bardziej rasowe, zdecydowanie bardziej nastawione na emocje i adrenalinę.

Na zdjęciu, trzy ostatnie generacje japońskiego, usportowionego sedana z napędem na tył. Od góry - X80 (1988-1992r.), X90 (1992-1996r.) oraz X100 (1996-2001r.). Chaser, to podobny model do Cresta i Mark II, jednak w porównaniu do nich, miał być tym usportowionym. Produkowano go z kierownicą po prawej stronie (podobnie jak Mark II i Cresta), stąd w Europie jest raczej mało znany. Najbardziej pożądane (najmocniejsze) wersje tych samochodów, to oczywiście GT Twin Turbo (JZX80) oraz Tourer V (JZX90 i JZX100). Generalnie, łączy je jedno - posiadają silnik 1JZ-GTE czyli R6 2.5L o mocy 280 KM. Warto zaznaczyć, że w przypadku Chaser X80 i X90 silnik posiadał twin turbo, natomiast generacja X100 miała jedną turbosprężarkę.

Toyota Chaser jest jedną z ikon driftu wśród japońskich sedanów. To doskonała baza, silniki 1JZ-GTE są bardzo rozwojowe, a dodatkowo popularną opcją są swapy na 2JZ-GTE, stąd do dzisiaj 20-letnie modele z powodzeniem stosowane są do wszelkiego upalania w krajach z ruchem lewostronnym. Chaser X100 używany był również w japońskich, profesjonalnych ligach wyścigowych oraz dostępny był z pakietem TRD Sports (Toyota Racing Development).

Najbliższym dla nas miejscem, gdzie najczęściej można podziwiać te samochody, to Ukraina i Rosja - z tego względu, że od dawna nie ma tam problemów z rejestracją takich samochodów, a kluby takie jak tourerv.ru od dawna skupiają społeczność. Kolejne europejskie skupisko jest w Irlandii i Wielkiej Brytanii. Natomiast największe zgromadzenie tych samochodów występuje w Australii, Nowej Zelandii oraz przede wszystkim oczywiście w Japonii.

Toyota Chaser JZX100 (1JZ-GTE 280 KM) z drugiej połowy lat 90, z automatyczną skrzynią biegów, przyspiesza do pierwszej setki w 5.6 s. Natomiast wersja z wolnossącym silnikiem (1JZ-GE 200 KM) i automatem, robi to w około 8 s.
    W gamie Toyoty było wiele modeli, które nie pasują do poglądu wylansowanego przez dziennikarzy testujących miejskie modele, przedstawiający samochody tej marki jako pospolite i zwyczajne. Ale jak wiadomo od dawna istnieje oblicze Toyoty, te bardziej rasowe, zdecydowanie bardziej nastawione na emocje i adrenalinę.

    Na zdjęciu, trzy ostatnie generacje japońskiego, usportowionego sedana z napędem na tył. Od góry - X80 (1988-1992r.), X90 (1992-1996r.) oraz X100 (1996-2001r.). Chaser, to podobny model do Cresta i Mark II, jednak w porównaniu do nich, miał być tym usportowionym. Produkowano go z kierownicą po prawej stronie (podobnie jak Mark II i Cresta), stąd w Europie jest raczej mało znany. Najbardziej pożądane (najmocniejsze) wersje tych samochodów, to oczywiście GT Twin Turbo (JZX80) oraz Tourer V (JZX90 i JZX100). Generalnie, łączy je jedno - posiadają silnik 1JZ-GTE czyli R6 2.5L o mocy 280 KM. Warto zaznaczyć, że w przypadku Chaser X80 i X90 silnik posiadał twin turbo, natomiast generacja X100 miała jedną turbosprężarkę.

    Toyota Chaser jest jedną z ikon driftu wśród japońskich sedanów. To doskonała baza, silniki 1JZ-GTE są bardzo rozwojowe, a dodatkowo popularną opcją są swapy na 2JZ-GTE, stąd do dzisiaj 20-letnie modele z powodzeniem stosowane są do wszelkiego upalania w krajach z ruchem lewostronnym. Chaser X100 używany był również w japońskich, profesjonalnych ligach wyścigowych oraz dostępny był z pakietem TRD Sports (Toyota Racing Development).

    Najbliższym dla nas miejscem, gdzie najczęściej można podziwiać te samochody, to Ukraina i Rosja - z tego względu, że od dawna nie ma tam problemów z rejestracją takich samochodów, a kluby takie jak tourerv.ru od dawna skupiają społeczność. Kolejne europejskie skupisko jest w Irlandii i Wielkiej Brytanii. Natomiast największe zgromadzenie tych samochodów występuje w Australii, Nowej Zelandii oraz przede wszystkim oczywiście w Japonii.

    Toyota Chaser JZX100 (1JZ-GTE 280 KM) z drugiej połowy lat 90, z automatyczną skrzynią biegów, przyspiesza do pierwszej setki w 5.6 s. Natomiast wersja z wolnossącym silnikiem (1JZ-GE 200 KM) i automatem, robi to w około 8 s.
    Lexus LFA V8 driftowóz – LFA do latania bokiem, z silnikiem Toyoty TRD V8. Kto bogatemu zabroni.
    LFA do latania bokiem, z silnikiem Toyoty TRD V8. Kto bogatemu zabroni.
    MR2 SW20 – SW20 TRD 2000GT. Moje oczko, weekendowe wozidło.
    SW20 TRD 2000GT. Moje oczko, weekendowe wozidło.
    31 sierpnia 2014, 8:48 przez boost3 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (32)
    Toyota PRIUS rekordzistą Nurburgringu! – Ale, nie jako najszybsza hybryda świata, ani jako najszybszy nienadający się na tor samochód. Tak właściwie to w ogóle nie była szybka. Pokonała Norschleife w 20 minut i 59 sekund (mniej niż 21min., zawsze coś). Rekord tkwi....w ekonomi. Otóż użyta w tej próbie Toyota Prius Plug-in TRD (Toyota Racing Development) osiągnęła średnie spalanie 698mpg (296.75 km/l). To jest pierwszy raz, w którym została podjęta taka próba, więc to było oczywiste, że pierwszy wynik będzie rekordem i miejmy nadzieję, że ten rekord nie zostanie jak najdłużej pobity (w sensie, żeby jak najmniej osób próbowało jeździć ekonomicznie na tym torze).
    Ale, nie jako najszybsza hybryda świata, ani jako najszybszy nienadający się na tor samochód. Tak właściwie to w ogóle nie była szybka. Pokonała Norschleife w 20 minut i 59 sekund (mniej niż 21min., zawsze coś). Rekord tkwi....w ekonomi. Otóż użyta w tej próbie Toyota Prius Plug-in TRD (Toyota Racing Development) osiągnęła średnie spalanie 698mpg (296.75 km/l). To jest pierwszy raz, w którym została podjęta taka próba, więc to było oczywiste, że pierwszy wynik będzie rekordem i miejmy nadzieję, że ten rekord nie zostanie jak najdłużej pobity (w sensie, żeby jak najmniej osób próbowało jeździć ekonomicznie na tym torze).
    15 lipca 2014, 16:38 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Świetnie zrobiony projekt z unikatowym body-kit'em TRD
    4 lutego 2014, 17:08 przez Majozen (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)