Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 466 takich materiałów
    Nissan R390 GT1 – Supersamochód typu one-off produkowany przez japońską firmę Nissan w latach 1997-1998. Został zbudowany do wyścigów zgodnie z zasadami stylu Grand Touring, co wymagało zbudowania wersji drogowej. Powstał tylko jeden R390 w wersji drogowej, który jest przechowywany w zakładzie Nissana w Zama. Twierdzono, że w wersji drogowej samochód jest w stanie osiągnąć prędkość maksymalną 354 km/h, jednak nigdy nie zostało to udowodnione. Pojazd jest napędzany tym samym 3,5-litrowym silnikiem VRH35L V8 Twin-turbo, co wersja wyścigowa, który generuje moc 558 KM. ała ta moc jest przekazywana na tylne koła za pośrednictwem sześciobiegowej sekwencyjnej manualnej skrzyni biegów. R390 potrafi przyspieszyć do 60 mili na godzinę w 3,9 sekundy.
    Supersamochód typu one-off produkowany przez japońską firmę Nissan w latach 1997-1998. Został zbudowany do wyścigów zgodnie z zasadami stylu Grand Touring, co wymagało zbudowania wersji drogowej. Powstał tylko jeden R390 w wersji drogowej, który jest przechowywany w zakładzie Nissana w Zama. Twierdzono, że w wersji drogowej samochód jest w stanie osiągnąć prędkość maksymalną 354 km/h, jednak nigdy nie zostało to udowodnione. Pojazd jest napędzany tym samym 3,5-litrowym silnikiem VRH35L V8 Twin-turbo, co wersja wyścigowa, który generuje moc 558 KM. ała ta moc jest przekazywana na tylne koła za pośrednictwem sześciobiegowej sekwencyjnej manualnej skrzyni biegów. R390 potrafi przyspieszyć do 60 mili na godzinę w 3,9 sekundy.
    9 kwietnia 2022, 21:07 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ford GT40 – Supersamochód klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Ford w latach 1964-1968. Na początku lat 60. w wyścigach dominowały samochody Ferrari. Właściciel Ford Motor Company Henry Ford II postanowił zaistnieć w samochodach sportowych. W tym celu starał się wykupić Ferrari za 16 milionów dolarów. Enzo Ferrari najpierw wyraził zgodę, jednak w trakcie finalizacji transakcji wycofał się. Ford postanowił pokonać Ferrari na torze wyścigowym. Dotarły do niego projekty prototypu o nazwie Lola GT Erica Broadleya z firmy Lola Racing Cars. Główny konstruktor firmy Lola Eric Broadley rozpoczął prace nad nowym wozem pod kierunkiem Johna Wyera, byłego szefa Aston Martina. Już kilka miesięcy później opływowe coupe zamieniło się w Forda GT40. Jego nazwa pochodzi od „Grand Touring” i 40 cali wysokości, stąd GT i 40. Wybudowano go, żeby przełamać hegemonię Ferrari w wyścigach samochodowych. Pierwsze prototypy GT40 były napędzane silnikiem V8 o pojemności 4,3 l, jednak modele produkcyjne miały już pojemność 4,7 l silniki pochodziły z Forda Mustanga i generowały moc 310 KM. Osiągały one prędkość maksymalną 257 km/h i przyspieszały do 100 km/h w 5,3 sekundy. Pięć modeli prototypowych było roadsterami, wliczając to Forda X-1. Wykorzystane zostały skrzynie biegów: Hewland LG500 a w ostatnich modelach automatyczne skrzynie biegów. Ford GT40 był czterokrotnym zwycięzcą wyścigu Le Mans w latach 1966-1969.
    Supersamochód klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Ford w latach 1964-1968. Na początku lat 60. w wyścigach dominowały samochody Ferrari. Właściciel Ford Motor Company Henry Ford II postanowił zaistnieć w samochodach sportowych. W tym celu starał się wykupić Ferrari za 16 milionów dolarów. Enzo Ferrari najpierw wyraził zgodę, jednak w trakcie finalizacji transakcji wycofał się. Ford postanowił pokonać Ferrari na torze wyścigowym. Dotarły do niego projekty prototypu o nazwie Lola GT Erica Broadleya z firmy Lola Racing Cars. Główny konstruktor firmy Lola Eric Broadley rozpoczął prace nad nowym wozem pod kierunkiem Johna Wyera, byłego szefa Aston Martina. Już kilka miesięcy później opływowe coupe zamieniło się w Forda GT40. Jego nazwa pochodzi od „Grand Touring” i 40 cali wysokości, stąd GT i 40. Wybudowano go, żeby przełamać hegemonię Ferrari w wyścigach samochodowych. Pierwsze prototypy GT40 były napędzane silnikiem V8 o pojemności 4,3 l, jednak modele produkcyjne miały już pojemność 4,7 l silniki pochodziły z Forda Mustanga i generowały moc 310 KM. Osiągały one prędkość maksymalną 257 km/h i przyspieszały do 100 km/h w 5,3 sekundy. Pięć modeli prototypowych było roadsterami, wliczając to Forda X-1. Wykorzystane zostały skrzynie biegów: Hewland LG500 a w ostatnich modelach automatyczne skrzynie biegów. Ford GT40 był czterokrotnym zwycięzcą wyścigu Le Mans w latach 1966-1969.
    7 kwietnia 2022, 20:42 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lamborghini Gallardo Superleggera – Wzbogacona wersja Lamborghini Gallardo produkowana przez włoską firmę Lamborghini w latach 2007-2008. Samochód jest o 100kg lżejszy i silniejszy o 10 KM od standardowego Gallardo, co poprawia czas przyspieszenia do 100 km/h z 4,2 do 3,8 sekundy. Wzmocniony silnik V10 o pojemności 4,9 l ma moc 530 KM. Nazwa modelu oddaje hołd firmie Carrozzeria Touring Superleggera, która zaprojektowała i zbudowała pierwszy seryjny model Lamborghini - 350 GT. W 2008 roku w związku z faceliftingiem standardowego modelu Gallardo do wersji LP560-4, mającego lepsze osiągi zaprzestano produkcji modelu Superleggera.
    Wzbogacona wersja Lamborghini Gallardo produkowana przez włoską firmę Lamborghini w latach 2007-2008. Samochód jest o 100kg lżejszy i silniejszy o 10 KM od standardowego Gallardo, co poprawia czas przyspieszenia do 100 km/h z 4,2 do 3,8 sekundy. Wzmocniony silnik V10 o pojemności 4,9 l ma moc 530 KM. Nazwa modelu oddaje hołd firmie Carrozzeria Touring Superleggera, która zaprojektowała i zbudowała pierwszy seryjny model Lamborghini - 350 GT. W 2008 roku w związku z faceliftingiem standardowego modelu Gallardo do wersji LP560-4, mającego lepsze osiągi zaprzestano produkcji modelu Superleggera.
    Jaguar XK120 Drophead Coupe – Produkowany przez Jaguar Cars w latach 1948–1954, był następcą modelu SS100. Samochód dostępny był jako 2-drzwiowe coupe lub 2-drzwiowy roadster. Napędzany silnikiem R6 o pojemności 3,4 l, którzy wytwarzał 160 KM był pierwszym samochodem produkcyjnym, który osiągnął prędkość 200 km/h. Przez pierwszych 18 miesięcy większość aut produkowano z przeznaczeniem na eksport, a na rynku krajowym samochód pojawił się dopiero na początku lat 50. Imponujące jak na swoje czasy wygląd zawdzięcza wpływom stylistyki nadwozi włoskiej firmy Touring. Przez 6 lat produkcji powstało 12055 egzemplarzy.
    Produkowany przez Jaguar Cars w latach 1948–1954, był następcą modelu SS100. Samochód dostępny był jako 2-drzwiowe coupe lub 2-drzwiowy roadster. Napędzany silnikiem R6 o pojemności 3,4 l, którzy wytwarzał 160 KM był pierwszym samochodem produkcyjnym, który osiągnął prędkość 200 km/h. Przez pierwszych 18 miesięcy większość aut produkowano z przeznaczeniem na eksport, a na rynku krajowym samochód pojawił się dopiero na początku lat 50. Imponujące jak na swoje czasy wygląd zawdzięcza wpływom stylistyki nadwozi włoskiej firmy Touring. Przez 6 lat produkcji powstało 12055 egzemplarzy.
    BMW E46 TOURING – E46 w kolorze Stahlblau
    E46 w kolorze Stahlblau
    17 lutego 2022, 14:34 przez ~BirchMate | Do ulubionych | Skomentuj
    BMW M5 E34 Touring –
    5 grudnia 2021, 19:55 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj