Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 14 takich materiałów
    26 września 2019, 15:59 przez kalixxx (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Film dokumentalny "Wraki Lubelszczyzny" reż. Jacek Wawryszuk.
    Zapraszam na stronę filmu https://www.facebook.com/WrakiLubelsz...

    Film dokumentalny "Wraki Lubelszczyzny" opowiada historie o zapomnianych legendach motoryzacji i smutnych ich końcach. Każdy przedstawiony w filmie auto-wrak to oddzielna opisująca go bardzo ciekawa legenda. Film nagrywany jest na terenie woj. Lubelskiego, autor stara się dotrzeć do jak największej ilości ciekawych lokalizacji położonych aut. W filmie można będzie zobaczyć takie perełki motoryzacji jak Syrena, Warszawa M20, Trabant pickup, Skoda Octavia z 1960r, Fiat Topolino z 1930r, VW Garbus i wiele innych. Nagrywanie materiału filmowego planowane jest w roku 2016.
    9 grudnia 2015, 15:26 przez ~Jacek | Do ulubionych | Skomentuj
    Fiat 500 Topolino –
    13 października 2014, 9:51 przez lupus10 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne zdjęcie

    Fiat 500 Topolino – Kolejny piękny klasyk rodem z Włoch.
    Kolejny piękny klasyk rodem z Włoch.
    11 czerwca 2014, 19:10 przez Jackass89 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne.

    Takiego klasyka ostatnio spotkałem – oczywiście mam na myśli Fiata 500 Topolino

Tam dalej stoi też Lancia Delta (na zdjęciu prawie jej nie widać)
    Oczywiście mam na myśli Fiata 500 Topolino

    Tam dalej stoi też Lancia Delta (na zdjęciu prawie jej nie widać)
    12 kwietnia 2014, 16:32 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    własne

    QUAD AL – Cztery silniki lotnicze z czasów drugiej wojny światowej, osadzone na podwoziu, które kiedyś zaczynało jako skromny Fiat Topolino? Brzmi nierealnie, ale właśnie taki, pasujący dokładnie do opisu potwór przez kilkanaście lat okupował w Księdze Rekordów Guinnessa miejsce dla najmocniejszego samochodu z silnikami tłokowymi.
Cała akcja zaczęła się gdzieś w Stanach Zjednoczonym w latach sześćdziesiątych od Jima Lytle'a, który pracował przy budowie wszelkiego typu hot rodów i dragsterów. Jeden z jego znajomych naszkicował pewnego razu samochód z ustawionymi obok siebie parami czterema silnikami lotniczymi, a Lytle doszedł do wniosku, że to da się i trzeba zbudować. Zwłaszcza, że takie silniki kosztowały wówczas dosłownie grosze. Machinę nazwano Quad Al.
Lytle nabył cztery jednostki V12 Allison, których produkcję zakończono w 1947 roku. Każda z nich mierzyła po 28 litrów pojemności i produkowała jakieś trzy tysiące koni mechanicznych w fabrycznej formie. Razem 12000 KM! Silniki osadzono na czymś, co było kiedyś małym Fiatem, a projekt wspomogły zakłady Cal Automotive (kabina kierowcy z włókien szklanych), Moon (specjalne zbiorniki paliwa) oraz Champion (osprzęt silników). Maszyna mogła pochwalić się 96 rurami wydechowymi, ośmioma oponami i planowanym napędem na wszystkie koła. Marzeniem konstruktora było wystawienie pojazdu do wyścigów na krótkim dystansie.
Problemy pojawiły się przy temacie sprzęgieł i skrzyń biegów, które należało zbudować na specjalne zamówienie po kosztach, którym Lytle nie mógł sprostać. Nieukończony Quad Al został sprzedany w 1965 roku razem z zaprojektowaną dla niego lawetą, z którą ważył ponad cztery tony. Od tego czasu zmieniał właścicieli kilka razy, ale o ukończeniu ze względu na konieczne do tego wydatki nie było już mowy. Po śmierci Lytle'a samochód został rozmontowany.
    Cztery silniki lotnicze z czasów drugiej wojny światowej, osadzone na podwoziu, które kiedyś zaczynało jako skromny Fiat Topolino? Brzmi nierealnie, ale właśnie taki, pasujący dokładnie do opisu potwór przez kilkanaście lat okupował w Księdze Rekordów Guinnessa miejsce dla najmocniejszego samochodu z silnikami tłokowymi.
    Cała akcja zaczęła się gdzieś w Stanach Zjednoczonym w latach sześćdziesiątych od Jima Lytle'a, który pracował przy budowie wszelkiego typu hot rodów i dragsterów. Jeden z jego znajomych naszkicował pewnego razu samochód z ustawionymi obok siebie parami czterema silnikami lotniczymi, a Lytle doszedł do wniosku, że to da się i trzeba zbudować. Zwłaszcza, że takie silniki kosztowały wówczas dosłownie grosze. Machinę nazwano Quad Al.
    Lytle nabył cztery jednostki V12 Allison, których produkcję zakończono w 1947 roku. Każda z nich mierzyła po 28 litrów pojemności i produkowała jakieś trzy tysiące koni mechanicznych w fabrycznej formie. Razem 12000 KM! Silniki osadzono na czymś, co było kiedyś małym Fiatem, a projekt wspomogły zakłady Cal Automotive (kabina kierowcy z włókien szklanych), Moon (specjalne zbiorniki paliwa) oraz Champion (osprzęt silników). Maszyna mogła pochwalić się 96 rurami wydechowymi, ośmioma oponami i planowanym napędem na wszystkie koła. Marzeniem konstruktora było wystawienie pojazdu do wyścigów na krótkim dystansie.
    Problemy pojawiły się przy temacie sprzęgieł i skrzyń biegów, które należało zbudować na specjalne zamówienie po kosztach, którym Lytle nie mógł sprostać. Nieukończony Quad Al został sprzedany w 1965 roku razem z zaprojektowaną dla niego lawetą, z którą ważył ponad cztery tony. Od tego czasu zmieniał właścicieli kilka razy, ale o ukończeniu ze względu na konieczne do tego wydatki nie było już mowy. Po śmierci Lytle'a samochód został rozmontowany.
    11 kwietnia 2014, 2:37 przez nombre87 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    autogen.pl

    Fiat 500 Topolino –
    29 marca 2014, 16:33 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    własne

    Fiat 500 Topolino –
    15 marca 2014, 11:35 przez 15SLE87MR (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Fiat Topolino –
    19 października 2013, 23:58 przez Wendetta (PW) | Do ulubionych | Skomentuj