Szukaj
Znalazłem 1000 takich materiałów
Po zamontowaniu układu dolotowego:
- zwiększone spalanie
- szybsza reakcja na wciśnięcie pedału gazu
- auto rozpędziło się o 15km/h więcej
Po doprowadzeniu powietrza z zewnątrz do filtra:
- auto zrobiło się bardziej żwawsze
- cały układ jest zimny po ostrej jeździe (wcześniej się trochę grzał)
niedługo będzie hamowanie Paska (zobaczymy ile wypluje - nie oczekuję rewelacji)
ps: wstawię też info po montażu IC
Zgodnie z serialem auto miało być "potężne jak goryl, a przy tym miękkie jak kuleczka", miało też posiadać trzy klaksony, miejsce na wielkie kubki, a także bańkę, w której można by zamknąć dzieci i mieć święty spokój."
Obudowa środkowa połączona z obudową kompresora i turbiny stanowi sztywną całość. Koło kompresora i koło turbiny zamocowane są na wspólnym wałku, który podtrzymywany jest, w większości rozwiązań, hydrodynamicznymi łożyskami poprzecznymi oraz łożyskiem wzdłużnym dwustronnego działania. Trzeba tu dodać, że koło turbiny stanowi wraz z wałkiem nierozłączną całość, natomiast koło kompresora osadzone jest na drugim końcu wałka wraz z oprawą łożyska wzdłużnego i zablokowane za pomocą nakrętki. Koło turbiny poprzez wałek przenosi napęd nadany przez gazy spalinowe na koło kompresora.
Z powodu dużego ciśnienia oraz wysokiej temperatury (średnio 830oC dla silnika ZS oraz 1080oC - ZI) spalin działających na koło turbiny jego łopatki poddane są dużym obciążeniom. Naprężenia na końcach łopatek sięgają 9 kg/mm2 i maleją w kierunku osi turbiny do wartości 2,1 kg/mm2. Gabaryty kół turbin i wałków są różne. Dąży się jednak do ich ciągłego minimalizowania (typoszereg T15 firmy GARRETT lub K03 i K04 firmy KKK), co powoduje zmniejszenie mas wirujących i ich momentu bezwładności. Prędkości obrotowe wirników w zależności od ich masy i wielkości wahają się w granicach 120 000 do 230 000 obr/min.