Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 77 takich materiałów
    Następczyni Alfy 166, czyli konkurent dla E-Klasy lub 5 serii BMW.
    Auto będzie bazowało na płycie podłogowej Chryslera 300C, do napędu posłużą benzynowe i wysokoprężne motory o mocach od 250 do 450 KM, w tym 3.0 V6 Twin Turbo z technologią Multiair oraz 8-cylindrowy motor Maserati, z kolei napęd będzie przekazywany na tylną oś.
    Produkcja ma się zacząć w 2015 roku a cena minimalna ma wynosić 40 tyś euro (165 tyś zł).
    Nowy rok zapowiada się ciekawie, mi się podoba a wam?
    9 grudnia 2014, 9:47 przez Derve (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Źródło:

    Trochę swoimi słowami i trochę z Autoświatu.

    Niewielu z was zapewne wiedziało o takim modelu Hondy. "Ile zaworów ma Twój motocykl? 16? 20 jeśli masz R1? Cóż, Honda NR750 miała ich 32, a wszystkie były wykonane z tytanu. I nawet to nie jest najbardziej zaskakujące, bowiem motoryzacja motocyklowa przyzwyczaiła nas do tego, że tłoki mają okrągły kształt, jednak tutaj są one owalne. Mało tego, do każdego z nich przyczepione są po dwa korbowody. A do tego osiem świec pracujących w silniku V4." Nie był to najszybszy motocykl w tamtym okresie natomiast swoją zaawansowaną technologią potrafi zadziwić również dziś.
    31 października 2014, 19:46 przez DMstudiomotors (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    To była maszyna - Niemiecka technologia – Oto mój Simson, cały w oryginale, lecz niecały miesiąc temu musiałem go sprzedać z powodu braku gotówki.
    Oto mój Simson, cały w oryginale, lecz niecały miesiąc temu musiałem go sprzedać z powodu braku gotówki.
    12 lipca 2014, 11:14 przez Stanley07 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    źródło własne

    MINI Superleggera Vision – Mini podjęło próbę połączenia kształtów sprzed lat z nowoczesną technologią. Wszystko to z okazji 55-lecia marki, którą uczczono zaprezentowaniem niesamowitej wersji Mini – Superleggera Vision.

Samochód został oficjalnie zaprezentowany podczas imprezy Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2014 i jest dziełem Mini oraz studia projektowego Touring Superleggera. Pod względem designu miało to być „spotkanie brytyjskiego ducha motoryzacji z włoską duszą samochodu”.

Dane techniczne? Niestety Mini nie zdradza zbyt wiele. Wiemy jedynie, że za napęd odpowiada jednostka elektryczne. BMW nic nie wspomina jednak, czy Mini Superleggera w ogóle trafi do sprzedaży. Pozostaje mieć nadzieję, że tak się stanie.
    Mini podjęło próbę połączenia kształtów sprzed lat z nowoczesną technologią. Wszystko to z okazji 55-lecia marki, którą uczczono zaprezentowaniem niesamowitej wersji Mini – Superleggera Vision.

    Samochód został oficjalnie zaprezentowany podczas imprezy Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2014 i jest dziełem Mini oraz studia projektowego Touring Superleggera. Pod względem designu miało to być „spotkanie brytyjskiego ducha motoryzacji z włoską duszą samochodu”.

    Dane techniczne? Niestety Mini nie zdradza zbyt wiele. Wiemy jedynie, że za napęd odpowiada jednostka elektryczne. BMW nic nie wspomina jednak, czy Mini Superleggera w ogóle trafi do sprzedaży. Pozostaje mieć nadzieję, że tak się stanie.
    Latająca puszka ze znaczkiem VW, co Wy na to?
    16 maja 2014, 12:04 przez nombre87 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Solar Roadways – tak będą wyglądały drogi przyszłości – Co by było, gdyby wszystkie drogi, parkingi, ścieżki rowerowe i chodniki zastąpić panelami słonecznymi? Wg twórców projektu Solar Roadways – generowałyby one więcej energii elektrycznej, niż jesteśmy w stanie zużyć.

Za pomysłem stoi małżeństwo – Julie i Scott Brusaw z Idaho w USA. Pracują oni nad tym projektem już od 2006 roku, a Scott jest inżynierem z 25-letnim doświadczeniem w sprzęcie elektronicznym i oprogramowaniu. Technologia dróg z panelami słonecznymi faktycznie działa i co więcej – takie drogi są w stanie wytrzymać nacisk nawet największych ciężarówek o masie przekraczającej 100 ton.

Podstawowym zadaniem paneli jest generowanie energii elektrycznej. Panele są wykonane ze specjalnego rodzaju szkła, które wg twórców jest nie tylko bardzo wytrzymałe, ale dzięki specjalnej fakturze zapewnia także świetną przyczepność. Ponadto szkło zostało z powodzeniem przetestowane pod względem dużego obciążenia i odporności na uderzenia. Pojedyncze panele można też wymieniać w bardzo prosty sposób.

Funkcjonalność inteligentnych dróg z panelami słonecznymi jest jednak znacznie większa. Są one wyposażone w elementy grzewcze, co oznacza że nie trzeba ich odśnieżać, a energia słoneczna dotrze do nich niezależnie od pogody. Ponadto są wyposażone w diody LED w różnych kolorach. Panele sterowane są przez komputer, co oznacza że w bardzo prosty sposób na drodze można wyświetlać dowolne linie, znaki i komunikaty. Ponadto projekt „Solar Roadways” umożliwia indukcyjne ładowanie samochodów elektrycznych podczas jazdy. Ładowanie może odbywać się wszędzie gdzie tam, gdzie zostaną zamontowane – np. gdy zaparkujemy auto pod sklepem, lub pod pracą.

Nie ma też problemu z wodą deszczową. Twórcy Solar Roadways pomyśleli i o tym, a tego typu drogi bez problemu odprowadzą nadmiar wody, mimo że pod powierzchnią znajduje się zaawansowana elektronika.

Twórcy przytaczają też wyniki badań w Wielkiej Brytanii, które pokazały że zamontowanie diód LED w jezdni ogranicza liczbę wypadków nawet do 70 %. Projekt Solar Roadways idzie jeszcze dalej i potrafi np. wyświetlić informacje „Zwolnij” gdy wykryje zwierzęta znajdujące się na drodze przed samochodem.
    Co by było, gdyby wszystkie drogi, parkingi, ścieżki rowerowe i chodniki zastąpić panelami słonecznymi? Wg twórców projektu Solar Roadways – generowałyby one więcej energii elektrycznej, niż jesteśmy w stanie zużyć.

    Za pomysłem stoi małżeństwo – Julie i Scott Brusaw z Idaho w USA. Pracują oni nad tym projektem już od 2006 roku, a Scott jest inżynierem z 25-letnim doświadczeniem w sprzęcie elektronicznym i oprogramowaniu. Technologia dróg z panelami słonecznymi faktycznie działa i co więcej – takie drogi są w stanie wytrzymać nacisk nawet największych ciężarówek o masie przekraczającej 100 ton.

    Podstawowym zadaniem paneli jest generowanie energii elektrycznej. Panele są wykonane ze specjalnego rodzaju szkła, które wg twórców jest nie tylko bardzo wytrzymałe, ale dzięki specjalnej fakturze zapewnia także świetną przyczepność. Ponadto szkło zostało z powodzeniem przetestowane pod względem dużego obciążenia i odporności na uderzenia. Pojedyncze panele można też wymieniać w bardzo prosty sposób.

    Funkcjonalność inteligentnych dróg z panelami słonecznymi jest jednak znacznie większa. Są one wyposażone w elementy grzewcze, co oznacza że nie trzeba ich odśnieżać, a energia słoneczna dotrze do nich niezależnie od pogody. Ponadto są wyposażone w diody LED w różnych kolorach. Panele sterowane są przez komputer, co oznacza że w bardzo prosty sposób na drodze można wyświetlać dowolne linie, znaki i komunikaty. Ponadto projekt „Solar Roadways” umożliwia indukcyjne ładowanie samochodów elektrycznych podczas jazdy. Ładowanie może odbywać się wszędzie gdzie tam, gdzie zostaną zamontowane – np. gdy zaparkujemy auto pod sklepem, lub pod pracą.

    Nie ma też problemu z wodą deszczową. Twórcy Solar Roadways pomyśleli i o tym, a tego typu drogi bez problemu odprowadzą nadmiar wody, mimo że pod powierzchnią znajduje się zaawansowana elektronika.

    Twórcy przytaczają też wyniki badań w Wielkiej Brytanii, które pokazały że zamontowanie diód LED w jezdni ogranicza liczbę wypadków nawet do 70 %. Projekt Solar Roadways idzie jeszcze dalej i potrafi np. wyświetlić informacje „Zwolnij” gdy wykryje zwierzęta znajdujące się na drodze przed samochodem.
    Goodyear zaprezentował najcichsze opony na świecie! – Goodyear wprowadził do swoich opon rozwiązanie zapewniające jeszcze większy komfort w czasie jazdy. Technologia o nazwie SoundComfort ma za zadanie zmniejszenie hałasu generowanego w trakcie jazdy. Patent polega na umieszczeniu od wewnątrz opony pianki poliuretanowej o otwartej strukturze komórek. Taka konstrukcja tłumi ciśnienie akustyczne, które powstaje w efekcie rezonansu powietrza zamkniętego wewnątrz opony.

Naukowe wyjaśnienie tego mechanizmu jest skomplikowane, ale w efekcie poziom hałasu spada nawet o 11 dBA. To znów powoduje, że w aucie mamy ciszej nawet o całe 4 dBA. Goodyear chwali się, że dzięki technologi SoundComfort udało się stworzyć najcichszą oponę na świecie. Ponadto zastosowanie tego rozwiązania nie wpływa negatywnie na trwałość opony, efektywność paliwową, czy indeks prędkości.

Jak podaje producent nowa technologia będzie stosowana we wszystkich typach opon samochodowych. Jeśli mamy w swoim aucie felgi w rozmiarze 19” lub 20” to już dzisiaj możemy wypróbować nową technologię Goodyear. Pierwszym samochodem który fabrycznie wyposażany został w te opony jest Audi A8.
    Goodyear wprowadził do swoich opon rozwiązanie zapewniające jeszcze większy komfort w czasie jazdy. Technologia o nazwie SoundComfort ma za zadanie zmniejszenie hałasu generowanego w trakcie jazdy. Patent polega na umieszczeniu od wewnątrz opony pianki poliuretanowej o otwartej strukturze komórek. Taka konstrukcja tłumi ciśnienie akustyczne, które powstaje w efekcie rezonansu powietrza zamkniętego wewnątrz opony.

    Naukowe wyjaśnienie tego mechanizmu jest skomplikowane, ale w efekcie poziom hałasu spada nawet o 11 dBA. To znów powoduje, że w aucie mamy ciszej nawet o całe 4 dBA. Goodyear chwali się, że dzięki technologi SoundComfort udało się stworzyć najcichszą oponę na świecie. Ponadto zastosowanie tego rozwiązania nie wpływa negatywnie na trwałość opony, efektywność paliwową, czy indeks prędkości.

    Jak podaje producent nowa technologia będzie stosowana we wszystkich typach opon samochodowych. Jeśli mamy w swoim aucie felgi w rozmiarze 19” lub 20” to już dzisiaj możemy wypróbować nową technologię Goodyear. Pierwszym samochodem który fabrycznie wyposażany został w te opony jest Audi A8.
    Technologia SKYACTIV oznacza zaprojektowanie na nowo każdej istotnej części samochodu, od silnika, po podwozie i od nadwozia po skrzynię biegów. Dowiedz się, co skłoniło nas do poszukiwań lepszych osiągów i wydajności, jak udoskonaliliśmy metody i w jaki sposób doszliśmy do przełomowego rozwiązania -- technologii SKYACTIV
    3 marca 2014, 20:00 przez DanielTel (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    Oto Hyundai Intrado – Co czyni z tego auta konstrukcję wartą uwagi? źródło napędu Hyundai Intrado zasilany będzie ogniwami wodorowymi. W przyszłości gdy człowiek wyczerpie wszystkie zasoby ropy naftowej i gazu, ta technologia pozwoli nam dalej podróżować jak do tej pory i nie będzie potrzeby przesiadania się na zaprzęgi konne. Nie będzie też potrzeby spędzania całej doby na stacji benzynowej czekając na naładowanie akumulatora w naszym samochodzie elektrycznym.
    Co czyni z tego auta konstrukcję wartą uwagi? źródło napędu Hyundai Intrado zasilany będzie ogniwami wodorowymi. W przyszłości gdy człowiek wyczerpie wszystkie zasoby ropy naftowej i gazu, ta technologia pozwoli nam dalej podróżować jak do tej pory i nie będzie potrzeby przesiadania się na zaprzęgi konne. Nie będzie też potrzeby spędzania całej doby na stacji benzynowej czekając na naładowanie akumulatora w naszym samochodzie elektrycznym.
    3 marca 2014, 18:48 przez Zielin_PL (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    HYUNDAI INTRADO – Co czyni z tego auta konstrukcję wartą uwagi? Źródło napędu. Hyundai Intrado zasilany będzie ogniwami wodorowymi. W przyszłości, gdy człowiek wyczerpie wszystkie zasoby ropy naftowej i gazu, ta technologia pozwoli nam dalej podróżować jak do tej pory i nie będzie potrzeby przesiadania się na zaprzęgi konne. Nie będzie też potrzeby spędzania całej doby na stacji benzynowej czekając na naładowanie akumulatora w naszym samochodzie elektrycznym.

Dla zwykłego użytkownika niewiele się zmieni. Tak samo jak do tej pory kierowca będzie podjeżdżał do dystrybutora i tankował. Warto w tym miejscu zauważyć, że koszt wodoru jest dwa razy niższy od benzyny. Później dzięki koreańskiej technologi wodór zamieniany jest na elektryczność, która zostanie zmagazynowana w litowo-jonowy bateriach o dużej pojemności. I dalej w znany nam wszystkim sposób prąd z baterii napędza silnik elektryczny. Pozostałością po tym procesie jest czyste H2O, czyli zwykła woda.
    Co czyni z tego auta konstrukcję wartą uwagi? Źródło napędu. Hyundai Intrado zasilany będzie ogniwami wodorowymi. W przyszłości, gdy człowiek wyczerpie wszystkie zasoby ropy naftowej i gazu, ta technologia pozwoli nam dalej podróżować jak do tej pory i nie będzie potrzeby przesiadania się na zaprzęgi konne. Nie będzie też potrzeby spędzania całej doby na stacji benzynowej czekając na naładowanie akumulatora w naszym samochodzie elektrycznym.

    Dla zwykłego użytkownika niewiele się zmieni. Tak samo jak do tej pory kierowca będzie podjeżdżał do dystrybutora i tankował. Warto w tym miejscu zauważyć, że koszt wodoru jest dwa razy niższy od benzyny. Później dzięki koreańskiej technologi wodór zamieniany jest na elektryczność, która zostanie zmagazynowana w litowo-jonowy bateriach o dużej pojemności. I dalej w znany nam wszystkim sposób prąd z baterii napędza silnik elektryczny. Pozostałością po tym procesie jest czyste H2O, czyli zwykła woda.