Szukaj
Znalazłem 77 takich materiałów
DSF działa na zasadzie wyłączania poszczególnych cylindrów z pracy, jeśli ich moc nie jest akurat potrzebna co znacznie ogranicza emisje i spalanie. Sam pomysł nie jest zasadniczo nowy, ale nowe jest wykonanie. W obecnych na rynku rozwiązaniach tego typu możliwe jest bowiem wyłączenie tylko połowy cylindrów (V8 do 4, a V6 do 3) tak aby blok silnika zachował balans. DSF jednak wyłącza cylindry dynamicznie - może zatem być tak, że pracował będzie tylko jeden z nich, ale będzie on cały czas zmieniany, dzięki czemu silnik nadal będzie zbalansowany.
Przy użyciu tej technologii duży amerykański SUV GMC Denali był w stanie zaoszczędzić 18% paliwa, a kierowca nie odczuwał przy tym żadnego spadku mocy. Otwarte jednak pozostaje pytanie jak na dłuższą metę wpływać to będzie na żywotność silnika.
Sama technologia jest jednak bardzo ciekawa i jeśli pomyślimy o jej potencjalnym użyciu w silnikach hybrydowych to przejście na samochody elektryczne będzie mogło się odbyć bezboleśnie.
Właściciel ma jeszcze odrestaurowaną WSK z roku 1975 w wersji eksportowej (biało niebieska) - jeśli to zdjęcie się spodoba to również wrzucę zdjęcia WSK'i.
A tak na poważnie. Oto moje Tico. Takie jakich miliony na drogach. Poza drobnostkami takimi jak zmodyfikowany dolot całkowicie seryjne. Najpierw postanowiłem zająć się pierdółkami bez których nie przeszedłby przeglądu. Dalszych modyfikacji nie przewiduje się.