Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 34 takie materiały
    14 kwietnia 2015, 22:02 przez Mofeix (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Gotowe do startu – Strefa maszyn. Rajd Targum w Mielcu.
    Strefa maszyn. Rajd Targum w Mielcu.
    28 października 2014, 20:01 przez Norbi97 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Wypadek Dawida Karkosika (BUD MAT Auto Drift Team) podczas 3 rundy Drift Master GP która odbyła się 13 i 14 września w Karpaczu. Dawid bardzo mocno zniszczył swoje auto lecz na szczęście zawodnikowi nic się nie stało. Kibic stojący poza strefą kibica doznał jak się okazało niewielkich otarć przez co policja musiała wszcząć dochodzenie, zawody zostały przerwane z powodu długotrwałej pracy policji i zbliżającego się zmroku. PAMIĘTAJCIE, bezpieczeństwo to podstawa, zawsze oglądajmy zawody z bezpiecznych stref kibica, z powodu kilku nie rozważnych osób tysiące prawdziwych kibiców nie doczekało się finału zawodów.
    15 września 2014, 12:33 przez ~kobson93 | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Już jutro zaczyna się Lubelskie Święto Motoryzacji w Targach Lublin! – Już 10 i 11 maja odbędzie się druga edycja Lubelskiego Święta Motoryzacji. W tym roku swoje siły połączą dwie największe imprezy motoryzacyjne Lubelszczyzny – targi MotoSession oraz zlot Moto Event East. Ubiegłoroczna edycja MotoSession cieszyła się ogromnym powodzeniem – obydwie hale w ciągu dwóch dni odwiedziło 12 000 zwiedzających. Tegoroczna edycja to dwa dni pełne licznych atrakcji i ekscytujących wydarzeń.  
MotoSession
MotoSession to doskonała okazja do zapoznania się z ofertą najnowszych aut prezentowanych przede wszystkim przez lokalnych dealerów. Na hali o powierzchni 8 tysięcy m2  zaprezentują się auta salonowe, nowinki techniczne oraz stoiska związane z  branżą motoryzacyjną. Wśród wielu modeli aut pojawią się takie marki jak m.in. : Audi, Alfa Romeo, Citroen, Dacia, Fiat, Hyundai, Lexus, Mazda, Nissan, Renault, Suzuki, Volkswagen.
Moto Event East
Moto Event East to zlot, który jednoczy i integruje wszystkie klasy aut o specjalnych, nietuzinkowych walorach. Podczas poprzednich edycji licznie gościły zarówno auta tuningowane jak i klasyki, zabytki, auta amerykańskie oraz auta egzotyczne (ponad 200 aut). 

Wydarzenia towarzyszące:

• Zawody Stunt Cup – organizator: WSCHODNIA.TV 

Ogólnopolskie zawody w jeździe wyczynowej motocyklistów. Pierwsze w historii, które odbędą się 
w województwie lubelskim. Rangę zawodów podnosi włączenie ich do Pucharu Polski oraz generalnej klasyfikacji punktowej ligi PSC. Najlepsi zawodnicy z całego kraju będą rywalizować w klasie regulaminowej oraz nieregulaminowej. Oprócz konkurencji technicznych: stoppie na odległość oraz drift challenge.

• Tor i pokazy Modeli RC w skali 1:10

Na hali C u boku prawdziwych i lśniących samochodów zaparkują również profesjonalne rajdówki w skali 1:10. Pod ich maską znajdziemy silnik elektryczny, który pozwoli rozpędzić te małe maszyny nawet do 30 km/h. Dodatkowo napęd na cztery koła i niezależne zawieszenie sprawią, że wrażenia z prowadzenia takiego autka będą podobne do emocji panujących na rajdowych oesach. Do Lublina na Moto Event East & Moto Session 2014 przyjedzie zespół Subaru Poland RC Team, który udostępni wszystkim chętnym swoje elektryczne samochody w skali 1:10. Każdy zwiedzający będzie  miał okazję zmierzyć się na „odcinku specjalnym” 
i posmakować jazdy zdalnie sterowaną rajdówką. Podczas dwudniowej zabawy nie zabraknie prezentacji modeli RC, rajdowej szkoły jazdy w małej skali czy pokazów „mistrzów”. 


• Trial Show – pokazy Przemysława Kaczmarczyka z wykorzystaniem przeszkód , pokazy w trialu rowerowym - Karol Serwin 

Trial to obok wyścigów najstarsza dyscyplina sportów motocyklowych. Przez ekspertów uważany za prekursora każdego offroadowego jeżdżenia. Jest jedyną dyscypliną sportu motocyklowego, którą można oglądać 
z niewielkiej odległości, praktycznie dotykając motocykli. Precyzja z jaką poruszają się zawodnicy gwarantuje pełne bezpieczeństwo zgromadzonej widowni.

Na MotoSession & Moto Event East niezwykłe emocje, na specjalnie przygotowanym na tę okazje torze 
z przeszkodami, zagwarantuje Przemek Kaczmarczyk - Mistrz Polski w Trialu Motocyklowym oraz Oskar Kaczmarczyk  Mistrz Polski Młodzików w Trialu Motocyklowym. Dodatkowe atrakcje, tylko w niedzielę 11 maja zwiedzającym, zapewni Karol Serwin - 11-krotny Mistrz Polski, 2-krotny Wicemistrz Świata w trialu rowerowym. Aktualnie 9 zawodnik światowego rankingu UCI w kategorii Elite. 

Pokazy Przemka Kaczmarczyka – sobota godz.: 11:30, 14:30, 16:15 oraz niedziela godz.: 11:30, 14:15
Pokazy Karola Serwina – niedziela godz.: 13:00, 15:15

Dodatkowo:
- wystawa aut zabytkowych – Lubelskie Klasyki Nocą
- pokazy ratownictwa przy współpracy ze Strażą Pożarną i Policją
- wystawa pojazdów policyjnych 
- strefa piknikowa 
Targi Lublin
SOBOTA 10.05.2014 oraz  NIEDZIELA 11.05.2014,  godz.: 10:00-19:00
Dworcowa 11, Lublin

http://www.moto.targi.lublin.pl

http://www.motoeast.pl
    Już 10 i 11 maja odbędzie się druga edycja Lubelskiego Święta Motoryzacji. W tym roku swoje siły połączą dwie największe imprezy motoryzacyjne Lubelszczyzny – targi MotoSession oraz zlot Moto Event East. Ubiegłoroczna edycja MotoSession cieszyła się ogromnym powodzeniem – obydwie hale w ciągu dwóch dni odwiedziło 12 000 zwiedzających. Tegoroczna edycja to dwa dni pełne licznych atrakcji i ekscytujących wydarzeń.
    MotoSession
    MotoSession to doskonała okazja do zapoznania się z ofertą najnowszych aut prezentowanych przede wszystkim przez lokalnych dealerów. Na hali o powierzchni 8 tysięcy m2 zaprezentują się auta salonowe, nowinki techniczne oraz stoiska związane z branżą motoryzacyjną. Wśród wielu modeli aut pojawią się takie marki jak m.in. : Audi, Alfa Romeo, Citroen, Dacia, Fiat, Hyundai, Lexus, Mazda, Nissan, Renault, Suzuki, Volkswagen.
    Moto Event East
    Moto Event East to zlot, który jednoczy i integruje wszystkie klasy aut o specjalnych, nietuzinkowych walorach. Podczas poprzednich edycji licznie gościły zarówno auta tuningowane jak i klasyki, zabytki, auta amerykańskie oraz auta egzotyczne (ponad 200 aut).

    Wydarzenia towarzyszące:

    • Zawody Stunt Cup – organizator: WSCHODNIA.TV

    Ogólnopolskie zawody w jeździe wyczynowej motocyklistów. Pierwsze w historii, które odbędą się
    w województwie lubelskim. Rangę zawodów podnosi włączenie ich do Pucharu Polski oraz generalnej klasyfikacji punktowej ligi PSC. Najlepsi zawodnicy z całego kraju będą rywalizować w klasie regulaminowej oraz nieregulaminowej. Oprócz konkurencji technicznych: stoppie na odległość oraz drift challenge.

    • Tor i pokazy Modeli RC w skali 1:10

    Na hali C u boku prawdziwych i lśniących samochodów zaparkują również profesjonalne rajdówki w skali 1:10. Pod ich maską znajdziemy silnik elektryczny, który pozwoli rozpędzić te małe maszyny nawet do 30 km/h. Dodatkowo napęd na cztery koła i niezależne zawieszenie sprawią, że wrażenia z prowadzenia takiego autka będą podobne do emocji panujących na rajdowych oesach. Do Lublina na Moto Event East & Moto Session 2014 przyjedzie zespół Subaru Poland RC Team, który udostępni wszystkim chętnym swoje elektryczne samochody w skali 1:10. Każdy zwiedzający będzie miał okazję zmierzyć się na „odcinku specjalnym”
    i posmakować jazdy zdalnie sterowaną rajdówką. Podczas dwudniowej zabawy nie zabraknie prezentacji modeli RC, rajdowej szkoły jazdy w małej skali czy pokazów „mistrzów”.


    • Trial Show – pokazy Przemysława Kaczmarczyka z wykorzystaniem przeszkód , pokazy w trialu rowerowym - Karol Serwin

    Trial to obok wyścigów najstarsza dyscyplina sportów motocyklowych. Przez ekspertów uważany za prekursora każdego offroadowego jeżdżenia. Jest jedyną dyscypliną sportu motocyklowego, którą można oglądać
    z niewielkiej odległości, praktycznie dotykając motocykli. Precyzja z jaką poruszają się zawodnicy gwarantuje pełne bezpieczeństwo zgromadzonej widowni.

    Na MotoSession & Moto Event East niezwykłe emocje, na specjalnie przygotowanym na tę okazje torze
    z przeszkodami, zagwarantuje Przemek Kaczmarczyk - Mistrz Polski w Trialu Motocyklowym oraz Oskar Kaczmarczyk Mistrz Polski Młodzików w Trialu Motocyklowym. Dodatkowe atrakcje, tylko w niedzielę 11 maja zwiedzającym, zapewni Karol Serwin - 11-krotny Mistrz Polski, 2-krotny Wicemistrz Świata w trialu rowerowym. Aktualnie 9 zawodnik światowego rankingu UCI w kategorii Elite.

    Pokazy Przemka Kaczmarczyka – sobota godz.: 11:30, 14:30, 16:15 oraz niedziela godz.: 11:30, 14:15
    Pokazy Karola Serwina – niedziela godz.: 13:00, 15:15

    Dodatkowo:
    - wystawa aut zabytkowych – Lubelskie Klasyki Nocą
    - pokazy ratownictwa przy współpracy ze Strażą Pożarną i Policją
    - wystawa pojazdów policyjnych
    - strefa piknikowa
    Targi Lublin
    SOBOTA 10.05.2014 oraz NIEDZIELA 11.05.2014, godz.: 10:00-19:00
    Dworcowa 11, Lublin

    http://www.moto.targi.lublin.pl

    http://www.motoeast.pl
    W tym filmie nagrałem strefę Mercedesa niedostępną dla innych oraz strefę Rolls Royce m.in wnętrze.
    2 kwietnia 2014, 21:59 przez ~xSTAROSTAx | Do ulubionych | Skomentuj
    40-letnie "nowe" Toyoty w opuszczonym salonie – Utworzenie "zielonej linii", która w 1974 r. podzieliła Cypr na dwie części, przyniosła coś więcej, niż polityczne konsekwencje. W tej zdemilitaryzowanej strefie znajduje się obecnie wiele opuszczonych budynków, w tym salon samochodów Toyota.

Obecnie tzw. zielona linia to szeroka na 800 metrów strefa zdemilitaryzowana, która przechodzi m.in. przez stolicę Cypru - Nikozję. W momencie jej utworzenia część nieruchomości w tym mieście została opuszczona. Obecnie budynki w tej strefie wyglądają, jakby zostały zatrzymane w czasie.

Strefę zdemilitaryzowaną, do której nie ma dostępu, udało się spenetrować holenderskiemu dziennikarzowi Bo de Visserowi. Przy okazji wizyty w tym niezwykłym miejscu Holender trafił na salon Toyoty, w którym... wciąż stoi kilkanaście fabrycznie nowych, choć mocno zniszczonych, egzemplarzy aut japońskiej marki.

Toyoty w opuszczonym salonie na Cyprze Toyoty w opuszczonym salonie na Cyprze Foto: fot. Bo de Visser
Każdy z nich ma na liczniku zaledwie kilkadziesiąt mil. Samochody są mocno zakurzone, mają powybijane szyby i pogięte dachy, ale poza tym są zupełnie nieużywane. Tym samym ich wartość kolekcjonerska urosła do ogromnych rozmiarów. Co stanie się z salonem sprzed lat? Oficjalnie nie można tam dotrzeć, nie mówiąc o próbie uratowania zabytkowych pojazdów. Jednak rozgłos, jaki zdobyło w ostatnim czasie to znalezisko może sprawić, że ktoś się tym zainteresuje.

Z jednej strony warto byłoby zachować ten "wehikuł czasu" i pozostawić zniszczony salon bez zmian. Z drugiej jednak, może warto by pomyśleć o przeniesieniu samochodów do muzeum, żeby zapobiec ich dalszemu niszczeniu?
    Utworzenie "zielonej linii", która w 1974 r. podzieliła Cypr na dwie części, przyniosła coś więcej, niż polityczne konsekwencje. W tej zdemilitaryzowanej strefie znajduje się obecnie wiele opuszczonych budynków, w tym salon samochodów Toyota.

    Obecnie tzw. zielona linia to szeroka na 800 metrów strefa zdemilitaryzowana, która przechodzi m.in. przez stolicę Cypru - Nikozję. W momencie jej utworzenia część nieruchomości w tym mieście została opuszczona. Obecnie budynki w tej strefie wyglądają, jakby zostały zatrzymane w czasie.

    Strefę zdemilitaryzowaną, do której nie ma dostępu, udało się spenetrować holenderskiemu dziennikarzowi Bo de Visserowi. Przy okazji wizyty w tym niezwykłym miejscu Holender trafił na salon Toyoty, w którym... wciąż stoi kilkanaście fabrycznie nowych, choć mocno zniszczonych, egzemplarzy aut japońskiej marki.

    Toyoty w opuszczonym salonie na Cyprze Toyoty w opuszczonym salonie na Cyprze Foto: fot. Bo de Visser
    Każdy z nich ma na liczniku zaledwie kilkadziesiąt mil. Samochody są mocno zakurzone, mają powybijane szyby i pogięte dachy, ale poza tym są zupełnie nieużywane. Tym samym ich wartość kolekcjonerska urosła do ogromnych rozmiarów. Co stanie się z salonem sprzed lat? Oficjalnie nie można tam dotrzeć, nie mówiąc o próbie uratowania zabytkowych pojazdów. Jednak rozgłos, jaki zdobyło w ostatnim czasie to znalezisko może sprawić, że ktoś się tym zainteresuje.

    Z jednej strony warto byłoby zachować ten "wehikuł czasu" i pozostawić zniszczony salon bez zmian. Z drugiej jednak, może warto by pomyśleć o przeniesieniu samochodów do muzeum, żeby zapobiec ich dalszemu niszczeniu?
    18 listopada 2013, 23:32 przez wolfpiotr (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Nowy tor Jastrząb w pod Radomiem – 1. Wjazd na teren
2. Parking ogólnodostępny
3. Plac wejściowy
4. Budynek administracyjno szkoleniowy
5. Stacja diagnostyczna
6. Strefa serwisowa
7. Płyta poślizgowa prostokątna
8. Płyta poślizgowa prostokątna
9. Płyta poślizgowa pierścieniowa
10. Płyta poślizgowa na spadku
11. Plac manewrowy dla motocykli
12. Plac manewrowy dla samochodów
13. Tory szkoleniowe asfaltowe
14. Tory szkoleniowe szutrowe
15. Rów z wodą dla motocykli


Przetestował go już Paweł Trela oraz Karol Kowalski (drifterzy) , tor ukonczony bedzie w przyszłym roku.
    1. Wjazd na teren
    2. Parking ogólnodostępny
    3. Plac wejściowy
    4. Budynek administracyjno szkoleniowy
    5. Stacja diagnostyczna
    6. Strefa serwisowa
    7. Płyta poślizgowa prostokątna
    8. Płyta poślizgowa prostokątna
    9. Płyta poślizgowa pierścieniowa
    10. Płyta poślizgowa na spadku
    11. Plac manewrowy dla motocykli
    12. Plac manewrowy dla samochodów
    13. Tory szkoleniowe asfaltowe
    14. Tory szkoleniowe szutrowe
    15. Rów z wodą dla motocykli


    Przetestował go już Paweł Trela oraz Karol Kowalski (drifterzy) , tor ukonczony bedzie w przyszłym roku.
    19 września 2013, 19:04 przez arko1233 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Sposób na mandaty z fotoradarów. – Dla tych, co pokornie płacą mandaty karne za prędkość ! :

"Szanowny Panie Komendancie,
W dniu 22.07.2012 o godz. 19.30, zostało zrobione zdjęcie (rzekomo mojego pojazdu) o Numerze Rej. 12PIGS43 i przesłano dokumentację na mój adres. Jednakże obawiam się, że przesłana dokumentacja jest niestety niekompletna, a co za tym idzie, obawiam się również, że wykazany na zdjęciu z fotoradaru - pomiar prędkości - może niestety nie być prawidłowy, o ile na zdjęciu został faktycznie uwieczniony mój pojazd. Bardzo chciałbym pomóc Panu Komendantowi w ustaleniu sprawcy wykroczenia, ale najpierw proszę o rozwianie wszelkich moich wątpliwości. Jednak - do rzeczy:

Oświadczam zgodnie z prawdą, iż nie wiem, czy na zdjęciu został uwieczniony mój pojazd, gdyż po polskich drogach porusza się wiele pojazdów podobnych do tych z przesłanego przez Państwa zdjęcia, natomiast tablice rejestracyjne są elementem łatwo wymienialnym i można je bez problemu podrobić i zamontować w innym pojeździe. Moje wątpliwości mogłyby zostać rozwiane w przypadku umożliwienia porównania znaków szczególnych pojazdu jak numer identyfikacyjny pojazdu czy numer silnika z danymi w dowodzie rejestracyjnym mojego pojazdu, tak jak to jest sprawdzane na przeglądach okresowych. Nie wspomnę już o tym, że na zdjęciu nie widać /ani marki ani modelu pojazdu ani rodzaju nadwozia/, a także nie mam możliwości sprawdzenia koloru pojazdu, co budzi moje wątpliwości czy to faktycznie jest mój pojazd. Tutaj jednak poproszę o przesłanie zdjęcia w wyższej rozdzielczości (i jeśli to możliwe w kolorze), co niewątpliwie pozwoli na rozpoznanie pewnych cech szczególnych sfotografowanego pojazdu, natomiast nie ulega wątpliwości, że większość samochodów, wygląda podobnie (szczególnie w perspektywie zdjęcia „od tyłu” / „z przodu”), więc i mój samochód jest podobny do tego pojazdu ze zdjęcia. Dlatego też zwracam się z uprzejmą prośbą o przesłanie fotografii w wysokiej rozdzielczości i w kolorze – rozpoznanie cech szczególnych mojego pojazdu, oraz niewykadrowanej, żeby mieć pewność, że na oryginalnym zdjęciu nie znajduje się inny pojazd, którego ewentualna obecność mogłaby zafałszować pomiar prędkości.

Poproszę o przesłanie dokumentu uprawniającego Komendę Policji w Pacanowie do użycia fotoradaru marki /nazwa marki fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/ w dn. 22.07.2012 na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/ lub podanie odpowiednich aktów prawnych, na mocy których Komenda Policji w Pacanowie dokonała pomiaru prędkości. A także dokumentu zezwalającego funkcjonariuszom Komendy Policji w Pacanowie na prowadzenie pomiarów w lokalizacji umiejscowienia fotoradaru przy użyciu radarowego przyrządu kontroli prędkości, wydaną i podpisaną przez odpowiedzialnego za ten rejon Komendanta Policji na wskazany czas kontroli (Ustawa prawo o ruchu drogowym Dz. U. z 2005 r. nr 108, poz. 908, z późniejszymi zmianami).

Poproszę o podanie dokładnego adresu umiejscowienia fotoradaru w dniu 22.07.2012 na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/.

Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej, iż zgodnie z przepisami prawnymi obowiązującymi od 1 lipca 2011 r. strefa pomiaru prędkości była oznaczona znakiem D-51. a urządzenie fotoradaru było oznaczone kolorem żółtym.

Poproszę o przesłanie dokumentu legalizacji wtórnej oraz ponownej/kolejnej/okresowej urządzenia użytego w czasie pomiaru.

Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej brak występowania zakłóceń mechanicznych, elektromagnetycznych i innych mających wpływ na dokonywanie pomiaru przez radarowy przyrząd pomiaru prędkości wydany przez właściwy Państwowy/ Okręgowy Urząd Miar w formie oficjalnego pisma np. świadectwa legalizacji miejsca dokonywania pomiaru lub świadectwa homologacji miejsca dokonywania kontroli. Prośbę swoją motywuję faktem, iż miejsce pomiaru prędkości musi spełniać wymagania wskazane w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 listopada 2007 r. w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym.

Poproszę o przesłanie informacji na temat sytuacji meteorologicznej w dniu 22.07.2012 (ze szczególnym uwzględnieniem godzin /zakres godzinowy przed i po godzinie zdarzenia/), która również ma wpływ na wynik prowadzonego pomiaru tj. temperatury oraz wilgotności względnej powietrza. Szczególnie ważnym czynnikiem jest wilgotność względna powietrza, a z tego co pamiętam to /tu wymienić np. że w miesiącu kiedy nastąpiło zdarzenie/ był dość bogaty w opady atmosferyczne, więc istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że wilgotność względna powietrza przekroczyła graniczną wartość 95%, a więc pomiar dokonany w wilgotności powietrza powyżej 95% byłby nieprawidłowy.

W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje danych funkcjonariuszy dokonujących kontroli i/lub instalujących urządzenie wraz z osobowym zezwoleniem do wykonywania kontroli wydanym przez KPP (Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 18 lipca 2008 r. w sprawie kontroli ruchu drogowego Dz. U. z dnia 18 lipca 2008 art. 14), a zgodnie z kodeksem drogowym dokonujący kontroli ma obowiązek okazać te dokumenty samodzielnie lub na żądanie osoby kontrolowanej. Pomijam fakt, że wysłana do mnie korespondencja była podpisana faksem, a nie oryginalnym podpisem funkcjonariusza Policji. Stąd prośba o przesłanie stosownych dokumentów.

W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje również informacji o sposobie instalacji fotoradaru oraz jego osłonie w czasie przeprowadzenia pomiaru, czyli rodzaj gruntu, na jakim umiejscowiono fotoradar, kącie, jaki oś fotoradaru tworzyła z osią jezdni w chwili pomiaru. Nieprawidłowe ustawienie kąta powoduje zafałszowany pomiar prędkości, a przez to niezachowanie urzędowego wymogu dokładności pomiaru urządzenia. Nie znając kąta pomiaru urządzenia, nie można ustalić rzeczywistej prędkości mierzonego pojazdu, a urządzenia radarowe mogą pokazywać błędne dane w przypadku niezachowania wymaganego kąta między osią fotoradaru a osią jezdni. Dlatego też proszę o przesłanie stosownych dokumentów.

Proszę o dokładne informacje - czy w przesłanej przez Państwa dokumentacji prędkość zarejestrowanego pojazdu jest już pomniejszona o błąd pomiarowy, który dla urządzenia /nazwa fotoradaru/ wynosi ± /podać błąd pomiarowy urządzenia/ km/h (dla prędkości poniżej 100 km)?

Na jakiej podstawie prawnej Komenda Policji w Pacanowie wystawia wezwanie i mandat karny? Proszę o podanie stosownych regulacji prawnych.

Uprzejmie proszę o przesłanie informacji kto jest właścicielem fotoradaru marki /nazwa fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/, a także czy Komenda Policji w Pacanowie sama zajmuje się obróbką zdjęć wykonanych przez ww. fotoradar czy zleca to firmom zewnętrznym? Jeżeli tak, to proszę o podanie danych podmiotu.

Na zakończenie pragnę zwrócić się do Pana Komendanta z prośbą o przesłanie ww. dokumentów (podanych w punktach), dzięki którym będę mógł rozwiać swoje wątpliwości odnośnie przesłanego mi wezwania / mandatu karnego, a także odnośnie pojazdu oraz osoby znajdującej się na zdjęciu z fotoradaru.

Niekompletna dokumentacja stawia pod znakiem zapytania zasadność wskazania sprawcy wykroczenia, gdyż nie jest do końca jasnym, czy faktycznie doszło do wykroczenia, tj. czy zarejestrowane zdarzenie spełnia warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, oraz szczegółowy zakres badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych z dn. 9 listopada 2007 r. Proszę o przesłanie ww. dokumentacji w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania niniejszego pisma.

W przypadku braku przesłania ww. dokumentacji będę mieć podstawy do przypuszczenia, iż Komenda Policji w Pacanowie nie posiada ww. dokumentów a jednocześnie, że doszło po prostu do próby wyłudzenia grzywny (przez Urzędników Administracji Terenowej w celu podreperowania moim kosztem - budżetu Państwa oraz Gminy Pacanów - co stanowi podstawę (i jest moim prawnym obowiązkiem) do złożenia w Prokuraturze doniesienia o popełnieniu przestępstwa z Art. 300 KK.

Oczekując na Państwa odpowiedź, pozostaję

Z poważaniem,

Jan Kowalski".
    Dla tych, co pokornie płacą mandaty karne za prędkość ! :

    "Szanowny Panie Komendancie,
    W dniu 22.07.2012 o godz. 19.30, zostało zrobione zdjęcie (rzekomo mojego pojazdu) o Numerze Rej. 12PIGS43 i przesłano dokumentację na mój adres. Jednakże obawiam się, że przesłana dokumentacja jest niestety niekompletna, a co za tym idzie, obawiam się również, że wykazany na zdjęciu z fotoradaru - pomiar prędkości - może niestety nie być prawidłowy, o ile na zdjęciu został faktycznie uwieczniony mój pojazd. Bardzo chciałbym pomóc Panu Komendantowi w ustaleniu sprawcy wykroczenia, ale najpierw proszę o rozwianie wszelkich moich wątpliwości. Jednak - do rzeczy:

    Oświadczam zgodnie z prawdą, iż nie wiem, czy na zdjęciu został uwieczniony mój pojazd, gdyż po polskich drogach porusza się wiele pojazdów podobnych do tych z przesłanego przez Państwa zdjęcia, natomiast tablice rejestracyjne są elementem łatwo wymienialnym i można je bez problemu podrobić i zamontować w innym pojeździe. Moje wątpliwości mogłyby zostać rozwiane w przypadku umożliwienia porównania znaków szczególnych pojazdu jak numer identyfikacyjny pojazdu czy numer silnika z danymi w dowodzie rejestracyjnym mojego pojazdu, tak jak to jest sprawdzane na przeglądach okresowych. Nie wspomnę już o tym, że na zdjęciu nie widać /ani marki ani modelu pojazdu ani rodzaju nadwozia/, a także nie mam możliwości sprawdzenia koloru pojazdu, co budzi moje wątpliwości czy to faktycznie jest mój pojazd. Tutaj jednak poproszę o przesłanie zdjęcia w wyższej rozdzielczości (i jeśli to możliwe w kolorze), co niewątpliwie pozwoli na rozpoznanie pewnych cech szczególnych sfotografowanego pojazdu, natomiast nie ulega wątpliwości, że większość samochodów, wygląda podobnie (szczególnie w perspektywie zdjęcia „od tyłu” / „z przodu”), więc i mój samochód jest podobny do tego pojazdu ze zdjęcia. Dlatego też zwracam się z uprzejmą prośbą o przesłanie fotografii w wysokiej rozdzielczości i w kolorze – rozpoznanie cech szczególnych mojego pojazdu, oraz niewykadrowanej, żeby mieć pewność, że na oryginalnym zdjęciu nie znajduje się inny pojazd, którego ewentualna obecność mogłaby zafałszować pomiar prędkości.

    Poproszę o przesłanie dokumentu uprawniającego Komendę Policji w Pacanowie do użycia fotoradaru marki /nazwa marki fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/ w dn. 22.07.2012 na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/ lub podanie odpowiednich aktów prawnych, na mocy których Komenda Policji w Pacanowie dokonała pomiaru prędkości. A także dokumentu zezwalającego funkcjonariuszom Komendy Policji w Pacanowie na prowadzenie pomiarów w lokalizacji umiejscowienia fotoradaru przy użyciu radarowego przyrządu kontroli prędkości, wydaną i podpisaną przez odpowiedzialnego za ten rejon Komendanta Policji na wskazany czas kontroli (Ustawa prawo o ruchu drogowym Dz. U. z 2005 r. nr 108, poz. 908, z późniejszymi zmianami).

    Poproszę o podanie dokładnego adresu umiejscowienia fotoradaru w dniu 22.07.2012 na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/.

    Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej, iż zgodnie z przepisami prawnymi obowiązującymi od 1 lipca 2011 r. strefa pomiaru prędkości była oznaczona znakiem D-51. a urządzenie fotoradaru było oznaczone kolorem żółtym.

    Poproszę o przesłanie dokumentu legalizacji wtórnej oraz ponownej/kolejnej/okresowej urządzenia użytego w czasie pomiaru.

    Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej brak występowania zakłóceń mechanicznych, elektromagnetycznych i innych mających wpływ na dokonywanie pomiaru przez radarowy przyrząd pomiaru prędkości wydany przez właściwy Państwowy/ Okręgowy Urząd Miar w formie oficjalnego pisma np. świadectwa legalizacji miejsca dokonywania pomiaru lub świadectwa homologacji miejsca dokonywania kontroli. Prośbę swoją motywuję faktem, iż miejsce pomiaru prędkości musi spełniać wymagania wskazane w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 listopada 2007 r. w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym.

    Poproszę o przesłanie informacji na temat sytuacji meteorologicznej w dniu 22.07.2012 (ze szczególnym uwzględnieniem godzin /zakres godzinowy przed i po godzinie zdarzenia/), która również ma wpływ na wynik prowadzonego pomiaru tj. temperatury oraz wilgotności względnej powietrza. Szczególnie ważnym czynnikiem jest wilgotność względna powietrza, a z tego co pamiętam to /tu wymienić np. że w miesiącu kiedy nastąpiło zdarzenie/ był dość bogaty w opady atmosferyczne, więc istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że wilgotność względna powietrza przekroczyła graniczną wartość 95%, a więc pomiar dokonany w wilgotności powietrza powyżej 95% byłby nieprawidłowy.

    W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje danych funkcjonariuszy dokonujących kontroli i/lub instalujących urządzenie wraz z osobowym zezwoleniem do wykonywania kontroli wydanym przez KPP (Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 18 lipca 2008 r. w sprawie kontroli ruchu drogowego Dz. U. z dnia 18 lipca 2008 art. 14), a zgodnie z kodeksem drogowym dokonujący kontroli ma obowiązek okazać te dokumenty samodzielnie lub na żądanie osoby kontrolowanej. Pomijam fakt, że wysłana do mnie korespondencja była podpisana faksem, a nie oryginalnym podpisem funkcjonariusza Policji. Stąd prośba o przesłanie stosownych dokumentów.

    W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje również informacji o sposobie instalacji fotoradaru oraz jego osłonie w czasie przeprowadzenia pomiaru, czyli rodzaj gruntu, na jakim umiejscowiono fotoradar, kącie, jaki oś fotoradaru tworzyła z osią jezdni w chwili pomiaru. Nieprawidłowe ustawienie kąta powoduje zafałszowany pomiar prędkości, a przez to niezachowanie urzędowego wymogu dokładności pomiaru urządzenia. Nie znając kąta pomiaru urządzenia, nie można ustalić rzeczywistej prędkości mierzonego pojazdu, a urządzenia radarowe mogą pokazywać błędne dane w przypadku niezachowania wymaganego kąta między osią fotoradaru a osią jezdni. Dlatego też proszę o przesłanie stosownych dokumentów.

    Proszę o dokładne informacje - czy w przesłanej przez Państwa dokumentacji prędkość zarejestrowanego pojazdu jest już pomniejszona o błąd pomiarowy, który dla urządzenia /nazwa fotoradaru/ wynosi ± /podać błąd pomiarowy urządzenia/ km/h (dla prędkości poniżej 100 km)?

    Na jakiej podstawie prawnej Komenda Policji w Pacanowie wystawia wezwanie i mandat karny? Proszę o podanie stosownych regulacji prawnych.

    Uprzejmie proszę o przesłanie informacji kto jest właścicielem fotoradaru marki /nazwa fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/, a także czy Komenda Policji w Pacanowie sama zajmuje się obróbką zdjęć wykonanych przez ww. fotoradar czy zleca to firmom zewnętrznym? Jeżeli tak, to proszę o podanie danych podmiotu.

    Na zakończenie pragnę zwrócić się do Pana Komendanta z prośbą o przesłanie ww. dokumentów (podanych w punktach), dzięki którym będę mógł rozwiać swoje wątpliwości odnośnie przesłanego mi wezwania / mandatu karnego, a także odnośnie pojazdu oraz osoby znajdującej się na zdjęciu z fotoradaru.

    Niekompletna dokumentacja stawia pod znakiem zapytania zasadność wskazania sprawcy wykroczenia, gdyż nie jest do końca jasnym, czy faktycznie doszło do wykroczenia, tj. czy zarejestrowane zdarzenie spełnia warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, oraz szczegółowy zakres badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych z dn. 9 listopada 2007 r. Proszę o przesłanie ww. dokumentacji w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania niniejszego pisma.

    W przypadku braku przesłania ww. dokumentacji będę mieć podstawy do przypuszczenia, iż Komenda Policji w Pacanowie nie posiada ww. dokumentów a jednocześnie, że doszło po prostu do próby wyłudzenia grzywny (przez Urzędników Administracji Terenowej w celu podreperowania moim kosztem - budżetu Państwa oraz Gminy Pacanów - co stanowi podstawę (i jest moim prawnym obowiązkiem) do złożenia w Prokuraturze doniesienia o popełnieniu przestępstwa z Art. 300 KK.

    Oczekując na Państwa odpowiedź, pozostaję

    Z poważaniem,

    Jan Kowalski".
    9 sierpnia 2013, 11:30 przez wnucek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (14)
    Perełki z Gdyni – Spotkane na praktykach, strefa tuningu Gdynia
    Spotkane na praktykach, strefa tuningu Gdynia
    23 maja 2013, 20:16 przez crs50sm (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Źródło:

    własne