Szukaj
Znalazłem 17 takich materiałów
pojemność skokowa: 594 ccm
moc: 23KM
moment obr.: 39Nm
układ silnika, liczba cylindrów: rzędowy, 2
położenie silnika: tył
ustawienie silnika: podłużnie
średnica x skok tłoka: 73.50mm x 70.00mm
typ: OHV - zawory w głowicy, wałek rozrządu w bloku silnika
stopień sprężania: 7.50:1
OSIĄGI
przyspieszenie 0-100 km/h: 54s
prędkość maksymalna: 105km/h
stosunek mocy do masy: 0.04 KM/kg
ZAWIESZENIE
napęd: na koła tylne
hamulce przód / tył: bębnowe / bębnowe
skrzynia biegów: liczba biegów: 4, skrzynia biegów: manualna
WYMIARY i WAGI
długość: 3054mm
szerokość: 1378mm
wysokość: 1302mm
rozstaw osi: 1840mm
prześwit: 140mm
masa: 580kg
pojemność zbiornika paliwa: 21 litrów
CIEKAWOSTKI
-Łącznie wyprodukowano 4671586 sztuk Fiatów 126, z czego we Włoszech powstało 1352912 sztuk. W Polsce wyprodukowano łącznie 3318674 sztuk Fiatów 126, z czego w Bielsku-Białej – 1152325, a w Tychach – 2166349.
-W latach 1974-75 austriacka firma Steyr-Daimler-Puch w miejscowości Graz produkowała własną wersję Fiata 126, zwaną Fiat-Steyr 126 lub Steyr-Puch 126, gdzie przychodziły samochody bez silnika i bez kół.Montowany był własny, dwucylindrowy silnik typu bokser,o parametrach i osiągach lepszych niż Fiat 126 600. Pojemność skokowa wynosiła 643 cm³, moc 25 KM, moment obrotowy 41Nm przy, stopień sprężania 7,8. Silnik ten zapewniał wyraźnie lepsze osiągi niż 126p 600, do 100 km/h w zaledwie 37s zamiast 54s. Prędkość maksymalna również wzrosła do ok. 115 km/h (126p - 105 km/h). Spalanie było wyższe o ok. pół litra na 100 km. Samochód seryjnie wyposażony był w niezależne ogrzewanie benzynowe co miało wpływ na wyższą cenę o ok. 23%
Polonez 2000Rally Grupy B - podobnie jak w przypadku Fiata to zaledwie jedna z wielu rajdowych wersji
Fiat 131 Abarth - 4 MŚ konstruktorów(1977-1980), 2 MŚ kierowców (1978,1980)
Reanault Alpine a110 - MŚ w sezonie 1973
Fiat Abarth 850 następca rajdowych 500, 595, 600 i bliźniak Steyr-Puch 850, którym jeździł min. Sobiesław Zasada
To już koniec tej serii, wydaje mi sie, że wyczerpałem temat samochodów rajdowych. W tym materiale zamieściłem te, które nie dostały sie na główną a są jednak bardzo istotne (131, A110) oraz te, które ciągle odkładałem na później. Bardzo prosze o dzielenie sie opiniami na temat tej serii, może uważacie, że coś ominąłem.
Jednym z montowanych w modelu 164 silników było legendarne V6 opracowane przez Giuseppe Busso. Niezawodne – przy odpowiednim serwisowaniu zapewniało bezproblemowe przebiegi rzędu 400 tys. km – i piękne, równie dobrze jak pod maską prezentowałoby się na eksponowanym miejscu w salonie, ciesząc oczy rzędem lśniących kolektorów.
Po liftingu z roku 1993 napędzający wcześniejszą wersję QV 200-konny silnik zyskał dodatkowych 12 zaworów i 32 konie. Okazało się jednak, że przedni napęd nie jest w stanie należycie wykorzystać potencjału jednostki. Rozwiązaniem okazał się napęd na wszystkie koła. Jego przygotowanie zlecono austriackiej firmie Steyr-Daimler-Puch, która stworzyła konstrukcję o niespotykanym na tamte czasy poziomie zaawansowania.
Zastosowano przedni dyferencjał konwencjonalny, tylny typu Torsen, natomiast centralnym elementem stałego napędu na cztery koła był układ Viscomatic, czyli kombinacja kół planetarnych i sprzęgła wiskotycznego, sprzężony z układem wspomagania progresywnego. Rozdziałem momentu między przednią a tylną oś sterował system elektroniczny analizujący prędkość, promień skrętu, obroty silnika, stopień otwarcia przepustnicy i dane z ABS-u. Układ był niezwykle skomplikowany.
Wyposażenie seryjne było bogate, zawierało między innymi automatyczną klimatyzację, podgrzewane i elektrycznie sterowane fotele, lusterka oraz szyby, reflektory soczewkowe, a przede wszystkim wspomniane zawieszenie z elektroniczną regulacją twardości.
Lista wyposażenia dodatkowego zawierała lakier metalizowany, elektrycznie otwierany dach i skórzane fotele Recaro Memory. Te ostatnie dzisiaj poszukiwane przez miłośników modelu osiągają astronomiczne ceny rzędu zwykłej przednionapędowej 164 w niezłym stanie
1 2 > ostatnia ›
« poprzednia 1 2 następna »