Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 183 takie materiały
    Bo środek też się liczy – Nowy nabytek
    Nowy nabytek
    10 października 2013, 22:21 przez tasior (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    Źródło:

    własne

    Problem z podsufitką – posiadam Skodę 105  posada ona podsufitkę ze skaju (sztuczna skóra) oryginalnie była biała lecz zabrudziła się i gdzieniegdzie jest brudna. Próbowałem czyścić ją lecz nie udało mi się jej doczyścić

ambarans tkwi w tym że czy ktoś ma goood pomysł lub zaj***sty środek który to ogarnie bo szorowałem,czyściłem Sonaxem itp i nic

HELP!
    Posiadam Skodę 105 posada ona podsufitkę ze skaju (sztuczna skóra) oryginalnie była biała lecz zabrudziła się i gdzieniegdzie jest brudna. Próbowałem czyścić ją lecz nie udało mi się jej doczyścić

    ambarans tkwi w tym że czy ktoś ma goood pomysł lub zaj***sty środek który to ogarnie bo szorowałem,czyściłem Sonaxem itp i nic

    HELP!
    30 września 2013, 20:21 przez patryk105s (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (8)
    Oto elementy, które zużywają się w typowym przednim zawieszeniu – Oto elementy, które zużywają się w typowym przednim zawieszeniu. Podajemy koszty ich napraw i szacunkową wytrzymałość.

/Opel
Przednie zawieszenie zużywa się znacznie szybciej od tylnego. Wynika to m.in. z tego, że jest obciążone silnikiem i zawiera w sobie układ kierowniczy oraz - zwykle - przekazuje napęd. Co ciekawe, częściej naprawia się elementy przy prawym kole niż przy lewym. Wytłumaczenie jest proste: prawa strona drogi jest bardziej nierówna niż jej środek. Prawą stroną samochodu zwykle wjeżdża się także na krawężniki podczas parkowania. Poniżej prezentujemy najczęściej wymieniane elementy przedniego zawieszenia typu McPherson - najbardziej popularnego na rynku. Jego szczegółową diagnostykę może wykonać tylko mechanik, ale właściwa interpretacja niepokojących odgłosów pozwala kierowcy wstępnie oszacować zakres i koszty naprawy.

Każdy wahacz ma najczęściej jeden sworzeń i dwie tulejki. Ta druga na zdjęciu jest niewidoczna. /Motor

1. Łożysko kolumny McPhersona

Łożysko kolumny McPhersona łączy kolumnę z nadwoziem i umożliwia jej skręt razem z kołem.
Objawy zużycia: głośne skrzypienie podczas skręcania kołami w trakcie manewrów parkingowych.
Wymiana, koszty: trzeba zdemontować całą kolumnę i wymienić łożysko. Jego cena to zwykle ok. 150-200 zł. Wymiana kosztuje ok. 100 zł.
Wytrzymałość: nawet 100 tys. km.

2. Łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora łączy stabilizator z wahaczem lub z kolumną McPhersona. Stabilizator i łączniki ograniczają przechyły samochodu na zakrętach.
Objaw zużycia: głośne stuki nawet na najdrobniejszych nierównościach.
Wymiana, koszty: naprawa polega na odkręceniu starego łącznika i przykręceniu nowego. Koszt - od 30 do 150 zł.
Wytrzymałość: 20-40 tys. km. Łączniki należą do najczęściej wymienianych elementów każdego zawieszenia.

3. Łożysko koła

Na nim obraca się koło. W zależności od marki i modelu samochodu stosuje się łożyska "solo" lub całe zestawy z piastą (elementem, do którego przykręca się koło).

Wymiana: kompletne piasty są zwykle przykręcane. Same łożyska wymienia się używając prasy. Ceny kompletnej usługi to średnio 200-300 zł.

Wymiana: kompletne piasty są zwykle przykręcane. Same łożyska wymienia się używając prasy. Ceny kompletnej usługi to średnio 200-300 zł.
Wytrzymałość: nawet 100 tys. km.

4. Końcówka drążka kierowniczego

Końcówka drążka kierowniczego to przegub, który łączy drążek kierowniczy wychodzący z przekładni kierowniczej z kolumną McPhersona lub ze zwrotnicą.
Objawy zużycia: jeśli podczas krótkich ruchów kierownicą na postoju słychać stuki, zazwyczaj ich przyczyną są właśnie zużyte końcówki drążków.
Wymiana, koszty: wymiana polega na odkręceniu starych końcówek i przykręceniu nowych. Koszt wynosi ok. 50-100 zł. Niestety po tej usłudze trzeba regulować zbieżność, co kosztuje dodatkowo ok. 100 zł.
Wytrzymałość: ok. 40-50 tys. km.

5. Sworzeń i 6. Tuleje

Sworzeń to przegub kulowy, który łączy wahacz ze zwrotnicą. Tulejki łączą wahacz z nadwoziem.
Objawy zużycia: sporadyczne stukanie na nierównościach oraz luz na kole - kopnięcie w oponę sprawia, że koło poddaje się.
Wymiana: najczęściej możliwa jest wymiana poszczególnych elementów czasem całego kompletu razem z wahaczem. Ceny poszczególnych elementów to 30-60 zł za sztukę. Komplet z wahaczem: ok. 200-350 zł.
Wytrzymałość: sworznie - 40 tys. km, tuleje - 30 tys. km.

7. Guma stabilizatora

Guma stabilizatora łączy drążek stabilizatora z nadwoziem samochodu lub ramą pomocniczą.
Objawy zużycia: głuche stuki podczas jazdy na nierównościach.
Wymiana, koszty: wymiana jest zwykle prosta i tania (już od 20 zł), ale potrzebny jest podnośnik warsztatowy.
Wytrzymałość: po 20 tys. km zaczynają skrzypieć, po 30-50 tys. km wymagają wymiany.
    Oto elementy, które zużywają się w typowym przednim zawieszeniu. Podajemy koszty ich napraw i szacunkową wytrzymałość.

    /Opel
    Przednie zawieszenie zużywa się znacznie szybciej od tylnego. Wynika to m.in. z tego, że jest obciążone silnikiem i zawiera w sobie układ kierowniczy oraz - zwykle - przekazuje napęd. Co ciekawe, częściej naprawia się elementy przy prawym kole niż przy lewym. Wytłumaczenie jest proste: prawa strona drogi jest bardziej nierówna niż jej środek. Prawą stroną samochodu zwykle wjeżdża się także na krawężniki podczas parkowania. Poniżej prezentujemy najczęściej wymieniane elementy przedniego zawieszenia typu McPherson - najbardziej popularnego na rynku. Jego szczegółową diagnostykę może wykonać tylko mechanik, ale właściwa interpretacja niepokojących odgłosów pozwala kierowcy wstępnie oszacować zakres i koszty naprawy.

    Każdy wahacz ma najczęściej jeden sworzeń i dwie tulejki. Ta druga na zdjęciu jest niewidoczna. /Motor

    1. Łożysko kolumny McPhersona

    Łożysko kolumny McPhersona łączy kolumnę z nadwoziem i umożliwia jej skręt razem z kołem.
    Objawy zużycia: głośne skrzypienie podczas skręcania kołami w trakcie manewrów parkingowych.
    Wymiana, koszty: trzeba zdemontować całą kolumnę i wymienić łożysko. Jego cena to zwykle ok. 150-200 zł. Wymiana kosztuje ok. 100 zł.
    Wytrzymałość: nawet 100 tys. km.

    2. Łącznik stabilizatora

    Łącznik stabilizatora łączy stabilizator z wahaczem lub z kolumną McPhersona. Stabilizator i łączniki ograniczają przechyły samochodu na zakrętach.
    Objaw zużycia: głośne stuki nawet na najdrobniejszych nierównościach.
    Wymiana, koszty: naprawa polega na odkręceniu starego łącznika i przykręceniu nowego. Koszt - od 30 do 150 zł.
    Wytrzymałość: 20-40 tys. km. Łączniki należą do najczęściej wymienianych elementów każdego zawieszenia.

    3. Łożysko koła

    Na nim obraca się koło. W zależności od marki i modelu samochodu stosuje się łożyska "solo" lub całe zestawy z piastą (elementem, do którego przykręca się koło).

    Wymiana: kompletne piasty są zwykle przykręcane. Same łożyska wymienia się używając prasy. Ceny kompletnej usługi to średnio 200-300 zł.

    Wymiana: kompletne piasty są zwykle przykręcane. Same łożyska wymienia się używając prasy. Ceny kompletnej usługi to średnio 200-300 zł.
    Wytrzymałość: nawet 100 tys. km.

    4. Końcówka drążka kierowniczego

    Końcówka drążka kierowniczego to przegub, który łączy drążek kierowniczy wychodzący z przekładni kierowniczej z kolumną McPhersona lub ze zwrotnicą.
    Objawy zużycia: jeśli podczas krótkich ruchów kierownicą na postoju słychać stuki, zazwyczaj ich przyczyną są właśnie zużyte końcówki drążków.
    Wymiana, koszty: wymiana polega na odkręceniu starych końcówek i przykręceniu nowych. Koszt wynosi ok. 50-100 zł. Niestety po tej usłudze trzeba regulować zbieżność, co kosztuje dodatkowo ok. 100 zł.
    Wytrzymałość: ok. 40-50 tys. km.

    5. Sworzeń i 6. Tuleje

    Sworzeń to przegub kulowy, który łączy wahacz ze zwrotnicą. Tulejki łączą wahacz z nadwoziem.
    Objawy zużycia: sporadyczne stukanie na nierównościach oraz luz na kole - kopnięcie w oponę sprawia, że koło poddaje się.
    Wymiana: najczęściej możliwa jest wymiana poszczególnych elementów czasem całego kompletu razem z wahaczem. Ceny poszczególnych elementów to 30-60 zł za sztukę. Komplet z wahaczem: ok. 200-350 zł.
    Wytrzymałość: sworznie - 40 tys. km, tuleje - 30 tys. km.

    7. Guma stabilizatora

    Guma stabilizatora łączy drążek stabilizatora z nadwoziem samochodu lub ramą pomocniczą.
    Objawy zużycia: głuche stuki podczas jazdy na nierównościach.
    Wymiana, koszty: wymiana jest zwykle prosta i tania (już od 20 zł), ale potrzebny jest podnośnik warsztatowy.
    Wytrzymałość: po 20 tys. km zaczynają skrzypieć, po 30-50 tys. km wymagają wymiany.
    Mesiek W110 – Merc z 1967r. "Swap" Silnika z w114 na 3.0d (80km) ze skrzynia mechaniczna. Środek obszyty 2-kolorową, wentylowaną skórą. Zawieszenie na poduszkach powietrznych. Mogę dodać więcej zdjęć. Oceniajcie, proponujcie co dodać
    Merc z 1967r. "Swap" Silnika z w114 na 3.0d (80km) ze skrzynia mechaniczna. Środek obszyty 2-kolorową, wentylowaną skórą. Zawieszenie na poduszkach powietrznych. Mogę dodać więcej zdjęć. Oceniajcie, proponujcie co dodać
    21 września 2013, 21:56 przez przwoz17 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Źródło:

    Własne

    Jak wszyscy to i ja: BMW E36 316I COUPE - 1995r. – Witam, jest to moje 1 auto, silnik mógłby być większy, ale i tak jestem zadowolony. Bawarka jak na swoje lata bardzo zadbana, lakier prawie idealny, karoseria bez grama korozji. Środek bardzo czysty i zadbany, bez żadnych przetarć, otarć, dziur itp.

Wyposażenie:

- klimatyzacja (klimatronic)
- el. szyby
- el. lusterka
- el. szyberdach
- roleta przeciwsłoneczna (tył)
- podłokietnik
- 2 x AIR BAG
- ABS
- czujniki parkowania

Opinie mile widziane.
    Witam, jest to moje 1 auto, silnik mógłby być większy, ale i tak jestem zadowolony. Bawarka jak na swoje lata bardzo zadbana, lakier prawie idealny, karoseria bez grama korozji. Środek bardzo czysty i zadbany, bez żadnych przetarć, otarć, dziur itp.

    Wyposażenie:

    - klimatyzacja (klimatronic)
    - el. szyby
    - el. lusterka
    - el. szyberdach
    - roleta przeciwsłoneczna (tył)
    - podłokietnik
    - 2 x AIR BAG
    - ABS
    - czujniki parkowania

    Opinie mile widziane.
    20 września 2013, 18:52 przez kalasznikow (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (19)
    Środek Mercedesa Sprintera. – Środek bogaty (Bajka) ;)
    Środek bogaty (Bajka) ;)
    25 sierpnia 2013, 23:11 przez Szopeno (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Była E34 – Była E34 zamieniona na E36.
Silnik po swapie z 2.0 M20B25 na M50B25 Vanos. Fele 18' oponki tył 285 szerokość. Zmieniony kompletnie cały środek (skórzane siedzenia, drewniane wnętrze, podsufitka wraz ze słupkami w skórze, wstawiony komputer, liczniki pełny m-pakiet wraz z kierą i gałką biegów od BMW E60 M-pak oraz mnóstwo innych rzeczy
    Była E34 zamieniona na E36.
    Silnik po swapie z 2.0 M20B25 na M50B25 Vanos. Fele 18' oponki tył 285 szerokość. Zmieniony kompletnie cały środek (skórzane siedzenia, drewniane wnętrze, podsufitka wraz ze słupkami w skórze, wstawiony komputer, liczniki pełny m-pakiet wraz z kierą i gałką biegów od BMW E60 M-pak oraz mnóstwo innych rzeczy
    22 sierpnia 2013, 21:47 przez DiaboloRS (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Audi A3 skromny środek, a jakże zacny przód – moje małe marzenie które się już spełniło.. 2.0 TDI 140KM 2004r.
    Moje małe marzenie które się już spełniło.. 2.0 TDI 140KM 2004r.
    2 sierpnia 2013, 18:43 przez ~wrzos | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    MALEŃSTWO PO MODYFIKACJACH – 1. Auto po zakupie przez mnie zostało dokładnie rozebrane i jeszcze bardziej dokładnie wyczyszczone, po tym zabiegu został zakonserwowany cały spód, więc jest wszystko tak jak potrzeba.
2. Tylni most został całkowicie rozebrany, dokładnie wyczyszczony, wymienione uszczelniacze wewnętrzne zregenerowane półosie, wymienione uszczelniacze oraz łożyska, całość została dokładnie złożona, uszczelniona oraz zalana nowym olejem Marki Mobil SHC 75w90.
3.  Wymieniony całkowicie tylni układ hamulcowy, szczęki, cylinderki, zestaw montażowy, oraz nowe przewody hamulcowe miedziane, oraz bębny.
4. Nasmarowane krzyżaki na wale oraz wymienione przednie krzyżaki.
5. Rozebrany całkowicie przedni most wszystko dokładnie wyczyszczone zakonserwowane wymienione uszczelniacze wewnętrzne, wszystko zalane świeżym olejem Mobil SHC 75w90 uszczelnione tak jak potrzeba.
6. Wymienione Przednie piasto-łożyska.
7. Wymienione tarcze hamulcowe wraz z klockami oraz przerobionymi zaciskami hamulcowymi od nowszej wersji Cherokee.
8. Wymieniony olej w silniku Motul 10w40 wraz z filtrem oleju.
9. Wymieniony filtr powietrza.
10. Wymienione świece zapłonowe wraz przewodami.
11. Wymieniony płyn chłodniczy.
12. Wymieniony olej od wspomagania.
13. Wymieniony płyn hamulcowy.
14. Rozebrana i dokładnie wyczyszczona przepustnica wraz z wymianą silniczka krokowego. Oraz dokładną regulacją.
15.Uporządkowana instalacja elektryczna, wymienione wszystkie żarówki w aucie przednie H4 NARVA RANGE POWER WHITE, tylnie Philips, wymienione klemy wszystko dokładnie zakonserwowane.
16. Zregenerowany rozrusznik.
17. Wymienione wycieraczki szyby przedniej.
Są to w miarę elementy eksploatacyjne aczkolwiek wszystko zostało zrobione na bardzo dobrych markowych częściach, co oczywiście widać na aucie, teraz trochę bardziej szczegółowo.
1.Zrobiony Lift Zawieszenia 6 cali(sprężyny-polspring 580x16,5, wahacze-robione pod lift)
2. Resory-dołożone po 2 pióra+ długie wieszaki
3. Reduktor-opuszczony 25mm
4. Opony-265x65x16 tj. ok 33x12.5x15 zmieszczą się 35cali
5. Stalowy Zderzak wraz z Wyciągarka-6000lb 264;1
6.Instalacja gazowa lpg-sekwencja 2011 rok
7. Zamontowane halogeny dalekosiężne wraz z profesjonalną instalacją na przekaźnikach.
8.Instalcja car audio, radio kenwood, głośniki peiying alien, głośniki tył Sony plus grube przewody miedziane 1,5 mm 
9. Środek auta odświeżony spód wyłożony miękką gumą, która nie tylko jest bardzo praktyczna, ale i ładnie wygląda, przeniesiony zbiornik paliwa do środka wraz pompką paliwa, co poprawiło jeszcze bardziej i tak spory prześwit, podłoga w bagażniku wyłożona blachą ryflowaną. We wnętrzu auta zamontowane są 4 przełączniki 1 od pompki paliwowej 2 od świateł halogenowych oraz 1 jako dodatkowy włącznik wentylatora.
10.Zamontowany układ dolotowy SAFARI SNORKEL.
11.Przerobiony układ wydechowy na krótki, który dodatkowo zwraca uwagę przechodniów 
12.Auto z zewnątrz zostało przez mnie osobiście obklejone folią Carbon marki 3M, co moim zdaniem dodatkowo zwiększyło atrakcyjność auta.
    1. Auto po zakupie przez mnie zostało dokładnie rozebrane i jeszcze bardziej dokładnie wyczyszczone, po tym zabiegu został zakonserwowany cały spód, więc jest wszystko tak jak potrzeba.
    2. Tylni most został całkowicie rozebrany, dokładnie wyczyszczony, wymienione uszczelniacze wewnętrzne zregenerowane półosie, wymienione uszczelniacze oraz łożyska, całość została dokładnie złożona, uszczelniona oraz zalana nowym olejem Marki Mobil SHC 75w90.
    3. Wymieniony całkowicie tylni układ hamulcowy, szczęki, cylinderki, zestaw montażowy, oraz nowe przewody hamulcowe miedziane, oraz bębny.
    4. Nasmarowane krzyżaki na wale oraz wymienione przednie krzyżaki.
    5. Rozebrany całkowicie przedni most wszystko dokładnie wyczyszczone zakonserwowane wymienione uszczelniacze wewnętrzne, wszystko zalane świeżym olejem Mobil SHC 75w90 uszczelnione tak jak potrzeba.
    6. Wymienione Przednie piasto-łożyska.
    7. Wymienione tarcze hamulcowe wraz z klockami oraz przerobionymi zaciskami hamulcowymi od nowszej wersji Cherokee.
    8. Wymieniony olej w silniku Motul 10w40 wraz z filtrem oleju.
    9. Wymieniony filtr powietrza.
    10. Wymienione świece zapłonowe wraz przewodami.
    11. Wymieniony płyn chłodniczy.
    12. Wymieniony olej od wspomagania.
    13. Wymieniony płyn hamulcowy.
    14. Rozebrana i dokładnie wyczyszczona przepustnica wraz z wymianą silniczka krokowego. Oraz dokładną regulacją.
    15.Uporządkowana instalacja elektryczna, wymienione wszystkie żarówki w aucie przednie H4 NARVA RANGE POWER WHITE, tylnie Philips, wymienione klemy wszystko dokładnie zakonserwowane.
    16. Zregenerowany rozrusznik.
    17. Wymienione wycieraczki szyby przedniej.
    Są to w miarę elementy eksploatacyjne aczkolwiek wszystko zostało zrobione na bardzo dobrych markowych częściach, co oczywiście widać na aucie, teraz trochę bardziej szczegółowo.
    1.Zrobiony Lift Zawieszenia 6 cali(sprężyny-polspring 580x16,5, wahacze-robione pod lift)
    2. Resory-dołożone po 2 pióra+ długie wieszaki
    3. Reduktor-opuszczony 25mm
    4. Opony-265x65x16 tj. ok 33x12.5x15 zmieszczą się 35cali
    5. Stalowy Zderzak wraz z Wyciągarka-6000lb 264;1
    6.Instalacja gazowa lpg-sekwencja 2011 rok
    7. Zamontowane halogeny dalekosiężne wraz z profesjonalną instalacją na przekaźnikach.
    8.Instalcja car audio, radio kenwood, głośniki peiying alien, głośniki tył Sony plus grube przewody miedziane 1,5 mm 
    9. Środek auta odświeżony spód wyłożony miękką gumą, która nie tylko jest bardzo praktyczna, ale i ładnie wygląda, przeniesiony zbiornik paliwa do środka wraz pompką paliwa, co poprawiło jeszcze bardziej i tak spory prześwit, podłoga w bagażniku wyłożona blachą ryflowaną. We wnętrzu auta zamontowane są 4 przełączniki 1 od pompki paliwowej 2 od świateł halogenowych oraz 1 jako dodatkowy włącznik wentylatora.
    10.Zamontowany układ dolotowy SAFARI SNORKEL.
    11.Przerobiony układ wydechowy na krótki, który dodatkowo zwraca uwagę przechodniów 
    12.Auto z zewnątrz zostało przez mnie osobiście obklejone folią Carbon marki 3M, co moim zdaniem dodatkowo zwiększyło atrakcyjność auta.
    11 lipca 2013, 20:03 przez ~TOMUS | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    Źródło:

    WŁASNE

    Jak wszyscy to i ja – Moja Omega B design robiony na BFL. Rok 1996 silnik 3.0 mv6 211 km manualna skrzynia biegów. Kupiłem ją za 8,500 ale warto było :) Idzie jak rakieta tylko lać mu i jeździć :DD Wyposażenie full oprócz skóry ale przedstawie:
- ABS
- Centralny zamek
- Klimatyzacja dwustrefowa
- 4x el. szyby
- 2x poduszki powietrzne
- Podłokietnik
- Tempomat
- Wspomaganie kierownicy
- Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka
- Reflektory ksenonowe
- Komputer pokładowy
- Kontrola trakcji
- Podgrzewane fotele
- Elektryczna roleta tylnej szyby
- Spryskiwacze przednich reflektorów
Auto ma design BFL. Czyli: Przedni zderzak, maska, klamki, tylni zderzak, reflektory. Środek od omegi B tylko fotele od BFL. Auto miało robioną blacharkę rok temu więc zero rdzy. Posiada LPG żeby było ekonomiczne. Spali 12/13l na 100 km. Sory że nie umyta, ale jak umyje wstawię inne foto. Myślę że się spodoba
    Moja Omega B design robiony na BFL. Rok 1996 silnik 3.0 mv6 211 km manualna skrzynia biegów. Kupiłem ją za 8,500 ale warto było :) Idzie jak rakieta tylko lać mu i jeździć :DD Wyposażenie full oprócz skóry ale przedstawie:
    - ABS
    - Centralny zamek
    - Klimatyzacja dwustrefowa
    - 4x el. szyby
    - 2x poduszki powietrzne
    - Podłokietnik
    - Tempomat
    - Wspomaganie kierownicy
    - Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka
    - Reflektory ksenonowe
    - Komputer pokładowy
    - Kontrola trakcji
    - Podgrzewane fotele
    - Elektryczna roleta tylnej szyby
    - Spryskiwacze przednich reflektorów
    Auto ma design BFL. Czyli: Przedni zderzak, maska, klamki, tylni zderzak, reflektory. Środek od omegi B tylko fotele od BFL. Auto miało robioną blacharkę rok temu więc zero rdzy. Posiada LPG żeby było ekonomiczne. Spali 12/13l na 100 km. Sory że nie umyta, ale jak umyje wstawię inne foto. Myślę że się spodoba
    8 lipca 2013, 12:59 przez patryk2828 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (8)
    Źródło:

    własne