Czy wiedzieliście, że Peugeot jeszcze w latach 90. eksportował swoje samochody do USA? Był zarazem ostatnim francuskim producentem który sprzedawał tam swoje auta. Dziś pokażemy wam specjalną wersję popularnej 405 Mi 16
180SX to coupe osadzone na płycie typu S13 z serii „Nissan S platform”. Nissan sprzedawał ten model tylko w Japonii. Na innych rynkach sprzedawany był pod innymi nazwami. Nazwa 180SX pochodzi od silnika 1,8. W 1991 roku silnik został udoskonalany do 2,0 a model, zaproponowany w dwóch wersjach: wolnossącej i turbodoładowanej. Chociaż nowy silnik miał większe możliwości, nazwa 180SX pozostała. W 1994 roku przeprowadzono dodatkowy lifting, a nazwy poziomów wyposażenia zmieniono na Type R i Type X. Type X był lepszą wersją z tych dwóch. Zarówno Type X, jak i Type R miały ten sam silnik o mocy 202 KM i ogólny pakiet mechaniczny, jednak Type R brakowało wielu kosmetycznych dodatków Type X takich jak tylny spojler, boczne progi czy 15-calowe felgi aluminiowe. Produkcję Type R i Type X zaprzestano w październiku 1998 roku, jednak produkcję Type S i wolnossącego Type G kontynuowano do grudnia 1998 roku, kiedy to zaprzestano całej produkcji 180SX.
Nie do wiary! Pomimo przedstawienia przez klienta szeregu oczywistych dowodów na wadliwość tego pojazdu, Mercedes-Benz w dalszym ciągu blokuje realizację roszczeń gwarancyjnych. Co ciekawe, już nie tylko klient, ale i sam dealer (Sobiesław Zasada Automotive), który sprzedawał, a następnie dokładnie sprawdzał samochód stoi na stanowisku, że wykazuje on fabryczne usterki. Pozostaje to jednak bez znaczenia dla importera - Mercedes-Benz Polska, który po pełnym kontrowersji "teście" publikowanym w poprzednim odcinku przestał reagować na pisma, poprzestając na twierdzeniu, że auto jest dobre. Leasingodawca pojazdu - Mercedes-Benz Leasing zleca tymczasem kolejną weryfikację wielokrotnie już zweryfikowanego auta serwisowi fabrycznemu, funkcjonującemu przy siedzibie importera... W tym odcinku S63 AMG za 1 000 000 zł trafia więc do Warszawy, gdzie wprawdzie załoga serwisu potwierdza występowanie zgłaszanych przez klienta wibracji, twierdząc jednak, że zostały one usunięte. Stan auta jednak nie zmienia się i wibracje oraz szarpnięcia podczas zmiany biegów występują nadal. Mercedes-Benz Warszawa w porozumieniu z leasingiem dokonuje także pewnych niezgodnych z procedurami czynności serwisowych poza wiedzą klienta. Co więcej serwis ten zataja przed klientem wszystkie dane związane z diagnostyką i kontrolą pojazdu. Postanawiamy wybrać się z kamerą do Mercedes-Benz Warszawa, gdzie samochód znajduje się do tej pory. Wizyta ta kończy się poważną awanturą. Wygląda na to, że Mercedes po prostu oszukuje klientów...
Zobaczcie sami jak wygląda obsługa gwarancyjna w Mercedes-Benz!
Kiedyś wrzucałem galerię z motocyklami i samochodami Hondy o tych samych nazwach, teraz dorzucam jeszcze jeden, który namierzyłem. Oto Honda Jazz/Rebel (w zależności od kraju sprzedaży) 50. Jest to lekki cruiser z silnikiem 49cm3 4T, na moje oko japońskim pierwowzorem 139fmb z 4-biegową skrzynią. Podobno kiepsko się sprzedawał, co poskutkowało szybkim zakończeniem produkcji. Następnie został skopiowany przez producentów z Chin i Tajwanu, czego owocem jest popularny w Polsce Kingway/Kinroad, zwany Łośiem.