Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 113 takich materiałów
    Maserati Merak SS – Supersamochód klasy kompaktowej produkowany przez włoską markę Maserati w latach 1974-1982. Nazwa samochodu pochodzi od odległej od Ziemi o 79 lata świetlne gwiazdy - Merak leżącej w gwiazdozbiorze Wielka Niedźwiedzica. Zaprezentowany w 1974 pojazd zyskał określenie la Borina lub malej Bory, gdyż w zasadzie była to skromniejsza odmiana modelu Maserati Bora. Samochód posiada centralnie umieszczony silnik V6 o pojemności 3 l, który wytwarza moc 190 KM. Silnik ten jest rozwinięciem konstrukcji z Citroena SM. Bora z SM dzieli również deskę rozdzielczą oraz hydrauliczne hamulce. W 1976 zaprezentowano mocniejszą odmianę - SS o mocy 220 KM i mniejszej o 152 kg masie, osiągającą prędkość maksymalną 245 km/h.
    Supersamochód klasy kompaktowej produkowany przez włoską markę Maserati w latach 1974-1982. Nazwa samochodu pochodzi od odległej od Ziemi o 79 lata świetlne gwiazdy - Merak leżącej w gwiazdozbiorze Wielka Niedźwiedzica. Zaprezentowany w 1974 pojazd zyskał określenie la Borina lub malej Bory, gdyż w zasadzie była to skromniejsza odmiana modelu Maserati Bora. Samochód posiada centralnie umieszczony silnik V6 o pojemności 3 l, który wytwarza moc 190 KM. Silnik ten jest rozwinięciem konstrukcji z Citroena SM. Bora z SM dzieli również deskę rozdzielczą oraz hydrauliczne hamulce. W 1976 zaprezentowano mocniejszą odmianę - SS o mocy 220 KM i mniejszej o 152 kg masie, osiągającą prędkość maksymalną 245 km/h.
    Citroen CX GTi Turbo 2 – Samochód osobowy klasy wyższej-średniej, produkowany przez firmę Citroen w latach 1974–1991. Wersje nadwoziowe obejmowały czterodrzwiowy fastback, pięciodrzwiowe kombi, produkowane także w siedmioosobowej wersji Familiale oraz produkowaną na płycie podłogowej kombi wersję "dyplomatyczną" pod nazwami "Limousine" i "Prestige". Nazwa pojazdu pochodzi od współczynnika siły oporu aerodynamicznego, oznaczanego powszechnie Cx. Dla tego modelu współczynnik ten osiąga rekordową jak na ówczesne czasy wartość około 0,3. W samochodzie zastosowano nowatorskie wspomaganie kierownicy DIRAVI, użyte w po raz pierwszy w modelu SM. Charakterystycznym elementem było "zerowanie" pozycji kierownicy oraz zmienna siła wspomagania w zależności od prędkości. Samochód przeszedł lekki facelifting w 1985. Metalowe zderzaki zastąpiono plastikowymi, zmieniono lusterka oraz całkowicie odświeżono deskę rozdzielczą. Najmocniejszą wersją CX jest GTi Turbo 2 z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,5 l, który wytwarza moc 168 KM i pozwalał na osiągnięcie prędkości maksymalnej 208 km/h. W 1989 roku pojawił się Citroen XM, który zastąpił limuzynę, lecz kombi produkowano jeszcze przez dwa lata.
    Samochód osobowy klasy wyższej-średniej, produkowany przez firmę Citroen w latach 1974–1991. Wersje nadwoziowe obejmowały czterodrzwiowy fastback, pięciodrzwiowe kombi, produkowane także w siedmioosobowej wersji Familiale oraz produkowaną na płycie podłogowej kombi wersję "dyplomatyczną" pod nazwami "Limousine" i "Prestige". Nazwa pojazdu pochodzi od współczynnika siły oporu aerodynamicznego, oznaczanego powszechnie Cx. Dla tego modelu współczynnik ten osiąga rekordową jak na ówczesne czasy wartość około 0,3. W samochodzie zastosowano nowatorskie wspomaganie kierownicy DIRAVI, użyte w po raz pierwszy w modelu SM. Charakterystycznym elementem było "zerowanie" pozycji kierownicy oraz zmienna siła wspomagania w zależności od prędkości. Samochód przeszedł lekki facelifting w 1985. Metalowe zderzaki zastąpiono plastikowymi, zmieniono lusterka oraz całkowicie odświeżono deskę rozdzielczą. Najmocniejszą wersją CX jest GTi Turbo 2 z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,5 l, który wytwarza moc 168 KM i pozwalał na osiągnięcie prędkości maksymalnej 208 km/h. W 1989 roku pojawił się Citroen XM, który zastąpił limuzynę, lecz kombi produkowano jeszcze przez dwa lata.
    10 kwietnia 2022, 19:50 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Citroen SM – Samochód luksusowy produkowany przez francuskiego Citroena, we współpracy z włoskim Maserati w latach 1970-1975. Auto oficjalnie zaprezentowano na 1970 roku podczas Salonu Genewskiego. W tym też roku pierwsze egzemplarze trafiły na rynek. Najmocniejszym dostępnym silnikiem był trzylitrowy V6 o mocy 192 KM, który pozwalał osiągnąć prędkość maksymalną 225 km/h. Z jego produkcji zrezygnowano w 1975 roku, z powodu kryzysu paliwowego. Przez 5 lat wyprodukowano 12 920 sztuk, z tego 2400 trafiło na rynek amerykański.
    Samochód luksusowy produkowany przez francuskiego Citroena, we współpracy z włoskim Maserati w latach 1970-1975. Auto oficjalnie zaprezentowano na 1970 roku podczas Salonu Genewskiego. W tym też roku pierwsze egzemplarze trafiły na rynek. Najmocniejszym dostępnym silnikiem był trzylitrowy V6 o mocy 192 KM, który pozwalał osiągnąć prędkość maksymalną 225 km/h. Z jego produkcji zrezygnowano w 1975 roku, z powodu kryzysu paliwowego. Przez 5 lat wyprodukowano 12 920 sztuk, z tego 2400 trafiło na rynek amerykański.
    Citroen SM –
    29 września 2021, 22:03 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj