Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 113 takich materiałów
    SM to zdaniem wielu największe osiągnięcie francuskiej motoryzacji, ale jego historia wcale nie potoczyła się zgodnie z planem. Co poszło nie tak?
    13 lutego 2024, 17:01 przez DanAndCarsOfficial (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Citroen SM –
    13 października 2022, 21:31 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Citroen SM – Luksusowy samochód sportowy klasy GT produkowany przez francuską markę Citroen, we współpracy z włoskim Maserati w latach 1970-1975. Samochód oficjalnie zaprezentowano podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 1970 roku. W tym też roku pierwsze egzemplarze trafiły na rynek. Wersja dla USA wyposażona była w automatyczną skrzynię biegów Borg Warner 35. Pierwsze wersje wyposażone były w trzy sprzężone gaźniki Weber, zostały one zastąpione w następnym roku przez elektroniczny wtrysk BOSCH D-JETRONIC. Najmocniejszym dostępnym silnikiem było trzylitrowe V6, które generuje moc maksymalną 192 KM i moment obrotowy 253,5 Nm. Z tym silnikiem SM osiąga prędkość maksymalną 225 km/h. Z produkcji samochodu zrezygnowano w 1975 roku, z powodu kryzysu paliwowego. Powstało 12,920 egzemplarzy SM, z tego 2400 na rynek amerykański.
    Luksusowy samochód sportowy klasy GT produkowany przez francuską markę Citroen, we współpracy z włoskim Maserati w latach 1970-1975. Samochód oficjalnie zaprezentowano podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 1970 roku. W tym też roku pierwsze egzemplarze trafiły na rynek. Wersja dla USA wyposażona była w automatyczną skrzynię biegów Borg Warner 35. Pierwsze wersje wyposażone były w trzy sprzężone gaźniki Weber, zostały one zastąpione w następnym roku przez elektroniczny wtrysk BOSCH D-JETRONIC. Najmocniejszym dostępnym silnikiem było trzylitrowe V6, które generuje moc maksymalną 192 KM i moment obrotowy 253,5 Nm. Z tym silnikiem SM osiąga prędkość maksymalną 225 km/h. Z produkcji samochodu zrezygnowano w 1975 roku, z powodu kryzysu paliwowego. Powstało 12,920 egzemplarzy SM, z tego 2400 na rynek amerykański.
    Lotus Esprit S1 – Sportowy samochód osobowy produkowany przez brytyjską markę Lotus w latach 1976-2004. Esprit został zaprezentowany w październiku 1975 roku podczas Salonu Samochodowego w Paryżu i wszedł do produkcji w czerwcu 1976 roku zastępując model Europa. Pierwsza generacja Esprit znana jest jako Series 1 lub S1. Samochód napędzany był przez dwulitrowy silnik R4 generujący moc 162 KM i 190 Nm momentu obrotowego, co według producenta pozwalało na osiągnięcie prędkości maksymalnej 221 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 6,8 sekund. Moc przenoszona była na tylne koła poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów Citroen C35 stosowaną również w Citroenie SM oraz Maserati Merak.
    Sportowy samochód osobowy produkowany przez brytyjską markę Lotus w latach 1976-2004. Esprit został zaprezentowany w październiku 1975 roku podczas Salonu Samochodowego w Paryżu i wszedł do produkcji w czerwcu 1976 roku zastępując model Europa. Pierwsza generacja Esprit znana jest jako Series 1 lub S1. Samochód napędzany był przez dwulitrowy silnik R4 generujący moc 162 KM i 190 Nm momentu obrotowego, co według producenta pozwalało na osiągnięcie prędkości maksymalnej 221 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 6,8 sekund. Moc przenoszona była na tylne koła poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów Citroen C35 stosowaną również w Citroenie SM oraz Maserati Merak.