Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 44 takie materiały
    BMW Z4 – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez niemiecką firmę BMW od 2002 roku. Zaprezentowany po raz pierwszy w 2002 jako następca modelu Z3. Na Paris Motor Show w sierpniu 2018 roku zaprezentowano trzecią i najnowszą generację modelu Z4, w tym samym roku rozpoczęła się produkcja, przywracając do oferty emblemat Z4 po prawie dwóch latach przerwy. Trzecie wcielenie Z4 otrzymało kod fabryczny G29. Samochód zachował formę małego roadstera, nawiązując do aktualnego kierunku stylistycznego marki. Auto opracowano wraz z Toyotą, która w podobnym czasie przedstawiła nowe sportowe coupe pod wskrzeszonym emblematem Supra. Sprzedawana na rynku amerykańskim wersja M40i posiada najsilniejszy dostępny silnik w trzeciej generacji Z4. Jest nim trzylitrowe I6 turbo o mocy 382 KM i momencie obrotowym 500 Nm, z tym silnikiem samochód przyspiesza 0-100 km/h w 4,2 sekundy.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez niemiecką firmę BMW od 2002 roku. Zaprezentowany po raz pierwszy w 2002 jako następca modelu Z3. Na Paris Motor Show w sierpniu 2018 roku zaprezentowano trzecią i najnowszą generację modelu Z4, w tym samym roku rozpoczęła się produkcja, przywracając do oferty emblemat Z4 po prawie dwóch latach przerwy. Trzecie wcielenie Z4 otrzymało kod fabryczny G29. Samochód zachował formę małego roadstera, nawiązując do aktualnego kierunku stylistycznego marki. Auto opracowano wraz z Toyotą, która w podobnym czasie przedstawiła nowe sportowe coupe pod wskrzeszonym emblematem Supra. Sprzedawana na rynku amerykańskim wersja M40i posiada najsilniejszy dostępny silnik w trzeciej generacji Z4. Jest nim trzylitrowe I6 turbo o mocy 382 KM i momencie obrotowym 500 Nm, z tym silnikiem samochód przyspiesza 0-100 km/h w 4,2 sekundy.
    Nissan Silvia S15 – Sportowe coupe produkowane w latach 1964-1968, a później w latach 1974-2002 przez japońską firmę Nissan, oparte na platformie Nissan S. W 1999 roku w Japonii na sprzedaż trafiła nowa wersja Silvii - S15, samochód zawiera agresywną stylistykę wewnątrz i na zewnątrz, aktualizując poprzedni styl Silvii  zgodnie z nowoczesnymi trendami w projektowaniu samochodów. Wymiary nadwozia zostały zmniejszone w stosunku do poprzedniej generacji tak, aby odpowiadało klasie kompaktów rządu japońskiego, co miało wpływ na sprzedaż poprzedniego modelu. Silvia S15 wyposażona jest w dwulitrowy silnik SR20DET I4, który dzięki modernizacji turbosprężarki z łożyskami kulkowymi, a także ulepszonemu systemu zarządzania silnikiem wytwarza moc 247 KM i moment obrotowy 275 Nm. Bez turbo moc wynosi 165 KM. W sierpniu 2002 roku Nissan zaprzestał produkcji platformy S, a ostatnim samochodem zbudowanym na tej płycie była Silvia S15. Produkcja Silvii zakończyła się w 2002 roku w wyniku starań Nissana o zmniejszenie liczby dostępnych platform.
    Sportowe coupe produkowane w latach 1964-1968, a później w latach 1974-2002 przez japońską firmę Nissan, oparte na platformie Nissan S. W 1999 roku w Japonii na sprzedaż trafiła nowa wersja Silvii - S15, samochód zawiera agresywną stylistykę wewnątrz i na zewnątrz, aktualizując poprzedni styl Silvii zgodnie z nowoczesnymi trendami w projektowaniu samochodów. Wymiary nadwozia zostały zmniejszone w stosunku do poprzedniej generacji tak, aby odpowiadało klasie kompaktów rządu japońskiego, co miało wpływ na sprzedaż poprzedniego modelu. Silvia S15 wyposażona jest w dwulitrowy silnik SR20DET I4, który dzięki modernizacji turbosprężarki z łożyskami kulkowymi, a także ulepszonemu systemu zarządzania silnikiem wytwarza moc 247 KM i moment obrotowy 275 Nm. Bez turbo moc wynosi 165 KM. W sierpniu 2002 roku Nissan zaprzestał produkcji platformy S, a ostatnim samochodem zbudowanym na tej płycie była Silvia S15. Produkcja Silvii zakończyła się w 2002 roku w wyniku starań Nissana o zmniejszenie liczby dostępnych platform.
    Dodge Viper ACR – Dodge Viper VX I to piąta i ostatnia generacja Vipera. Wprowadzony w roku modelowym 2013 samochód został całkowicie przeprojektowany i zawierał takie funkcje, jak system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania, elektroniczna kontrola stabilności i kontrola trakcji, dzięki którym samochód był zgodny z nowoczesnymi standardami bezpieczeństwa pojazdu. Na targach SEMA 2014 Dodge zaprezentował samochód koncepcyjny Viper ACR oparty na VX I. Samochód został ostatecznie wprowadzony w 2015 roku na rok modelowy 2016. Viper ACR 2016 został wyposażony w zupełnie nowy aerodynamiczny zestaw karoserii wykonany z włókna węglowego, który zawierał nowy przedni splitter i nieruchome tylne skrzydło z włókna węglowego, wytwarzając łącznie 680,5 kg docisku na zakrętach. Silnik V10 o pojemności 8,4 l wytwarzał moc 645 KM i 813Nm momentu obrotowego. Viper ACR osiąga prędkość maksymalną 284 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 3,9 s. Produkcja VX I zakończyła się w sierpniu 2017 roku i oznaczała zakończenie produkcji Vipera.
    Dodge Viper VX I to piąta i ostatnia generacja Vipera. Wprowadzony w roku modelowym 2013 samochód został całkowicie przeprojektowany i zawierał takie funkcje, jak system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania, elektroniczna kontrola stabilności i kontrola trakcji, dzięki którym samochód był zgodny z nowoczesnymi standardami bezpieczeństwa pojazdu. Na targach SEMA 2014 Dodge zaprezentował samochód koncepcyjny Viper ACR oparty na VX I. Samochód został ostatecznie wprowadzony w 2015 roku na rok modelowy 2016. Viper ACR 2016 został wyposażony w zupełnie nowy aerodynamiczny zestaw karoserii wykonany z włókna węglowego, który zawierał nowy przedni splitter i nieruchome tylne skrzydło z włókna węglowego, wytwarzając łącznie 680,5 kg docisku na zakrętach. Silnik V10 o pojemności 8,4 l wytwarzał moc 645 KM i 813Nm momentu obrotowego. Viper ACR osiąga prędkość maksymalną 284 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 3,9 s. Produkcja VX I zakończyła się w sierpniu 2017 roku i oznaczała zakończenie produkcji Vipera.
    Bentley Continental GT V8 – Samochód sportowy klasy wyższej produkowany pod brytyjską marką Bentley od 2003 roku. Trzecia i najnowsza generacja modelu została zaprezentowana po raz pierwszy w 2017 roku. Continental GT trzeciej generacji został zaprezentowany 7 lat po premierze dotychczasowego wcielenia, w sierpniu 2017 roku. W porównaniu do poprzednika, samochód zyskał bardziej awangardową sylwetkę, zdobioną jeszcze większą ilością chromu i wyraźnie zaakcentowanych przetłoczeń. Pojawiły się większe przednie reflektory, szersze nadkola i zupełnie inaczej wyglądający tył. Odtąd, zdobią go wąskie, owalnopodobne lampy, zrywające z wizerunkiem dotychczasowych dwóch wcieleń. Choć Continental GT III jest dłuższy, szerszy i ma większy rozstaw osi, to konstruktorom Bentleya udało się obniżyć masę całkowitą do nieco ponad 2,2 tony. Continental GT V8 tak jak mówi nazwa posiada ośmiocylindrowy silnik Twin-turbo o pojemności 4 l, który wytwarza moc 542 KM i moment obrotowy 770 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 319 km/h i przyspiesza 0-60 mil na godzinę w 3,9 s.
    Samochód sportowy klasy wyższej produkowany pod brytyjską marką Bentley od 2003 roku. Trzecia i najnowsza generacja modelu została zaprezentowana po raz pierwszy w 2017 roku. Continental GT trzeciej generacji został zaprezentowany 7 lat po premierze dotychczasowego wcielenia, w sierpniu 2017 roku. W porównaniu do poprzednika, samochód zyskał bardziej awangardową sylwetkę, zdobioną jeszcze większą ilością chromu i wyraźnie zaakcentowanych przetłoczeń. Pojawiły się większe przednie reflektory, szersze nadkola i zupełnie inaczej wyglądający tył. Odtąd, zdobią go wąskie, owalnopodobne lampy, zrywające z wizerunkiem dotychczasowych dwóch wcieleń. Choć Continental GT III jest dłuższy, szerszy i ma większy rozstaw osi, to konstruktorom Bentleya udało się obniżyć masę całkowitą do nieco ponad 2,2 tony. Continental GT V8 tak jak mówi nazwa posiada ośmiocylindrowy silnik Twin-turbo o pojemności 4 l, który wytwarza moc 542 KM i moment obrotowy 770 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 319 km/h i przyspiesza 0-60 mil na godzinę w 3,9 s.
    18 kwietnia 2022, 20:13 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nissan Skyline R33 GT-R Nismo 400R – Samochód sportowy klasy średniej bądź luksusowej produkowany w Japonii przez firmę Nissan od 1957 roku. Dostępne są wersje coupe lub sedan. Skyline R33 został wyprodukowany w sierpniu 1993 roku. Nieco cięższy od R32, dostępny był w wersji dwu i czterodrzwiowej; wszystkie modele miały silniki sześciocylindrowe. Limitowaną serie stworzono w 1996 roku, która otrzymała nazwę NISMO 400R, co oznaczało 400 KM. Kierowca testowy Nissana Dirk Schoysman okrążył północną pętlę toru Nurburgring w mniej niż 8 minut. Był to praktycznie pierwszy samochód, który pokonał barierę 8 minut, poza Jaguarem XJ220, który uzyskał czas 7 minut i 46 sekund. Do napędu wersji 400R użyto sześciocylindrowego silnika RBX-GT2 Twin-turbo o pojemności 2,8 l.
    Samochód sportowy klasy średniej bądź luksusowej produkowany w Japonii przez firmę Nissan od 1957 roku. Dostępne są wersje coupe lub sedan. Skyline R33 został wyprodukowany w sierpniu 1993 roku. Nieco cięższy od R32, dostępny był w wersji dwu i czterodrzwiowej; wszystkie modele miały silniki sześciocylindrowe. Limitowaną serie stworzono w 1996 roku, która otrzymała nazwę NISMO 400R, co oznaczało 400 KM. Kierowca testowy Nissana Dirk Schoysman okrążył północną pętlę toru Nurburgring w mniej niż 8 minut. Był to praktycznie pierwszy samochód, który pokonał barierę 8 minut, poza Jaguarem XJ220, który uzyskał czas 7 minut i 46 sekund. Do napędu wersji 400R użyto sześciocylindrowego silnika RBX-GT2 Twin-turbo o pojemności 2,8 l.
    15 kwietnia 2022, 18:50 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Subaru BRZ – Samochód sportowy o nadwoziu coupe produkowany przez japońską markę Subaru od 16 marca 2012 roku do 2020 roku. W sierpniu 2013 roku wprowadzono do sprzedaży w Japonii BRZ w wersji tS (Tuned by STI). Samochód opracowany został przez fabrycznego tunera Subaru, czyli STI. Silnik pozostał bez zmian, poprawiono natomiast zawieszenie i aerodynamikę. Samochód ten stanowi jednocześnie zapowiedź mocniejszej wersji, która będzie nazywać się BRZ STI. W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2013 wraz z Toyotą GT86 model zajął 2. pozycję za siódmą generacją Volkswagena Golfa. BRZ posiada dwulitrowy silnik R4 16V o mocy 200 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 230 km/h i osiąga przyspieszenie do 100 km/h w z manualną skrzynią biegów w 7,6 sekund, a z automatyczną w 8,2 sekundy.
    Samochód sportowy o nadwoziu coupe produkowany przez japońską markę Subaru od 16 marca 2012 roku do 2020 roku. W sierpniu 2013 roku wprowadzono do sprzedaży w Japonii BRZ w wersji tS (Tuned by STI). Samochód opracowany został przez fabrycznego tunera Subaru, czyli STI. Silnik pozostał bez zmian, poprawiono natomiast zawieszenie i aerodynamikę. Samochód ten stanowi jednocześnie zapowiedź mocniejszej wersji, która będzie nazywać się BRZ STI. W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2013 wraz z Toyotą GT86 model zajął 2. pozycję za siódmą generacją Volkswagena Golfa. BRZ posiada dwulitrowy silnik R4 16V o mocy 200 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 230 km/h i osiąga przyspieszenie do 100 km/h w z manualną skrzynią biegów w 7,6 sekund, a z automatyczną w 8,2 sekundy.
    15 kwietnia 2022, 20:33 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Toyota Aristo – Samochód osobowy klasy średniej wyższej produkowany przez japońską markę Lexus w latach 1991-2020. Pierwsze dwie generacje sprzedawane były na japońskim rynku pod nazwą Toyota Aristo, a eksportowane jako Lexus GS. Druga generacja została zaprezentowana w styczniu 1997 podczas Detroit Auto Show jako prototyp o nazwie "High Performance Sedan". W Japonii w sierpniu tego samego roku uruchomiono produkcję drugiej generacji modelu Aristo (oznaczenie JZS160 dla silnika 2JZ-GE, JZS161 (V300 version) dla turbodoładowanych jednostek 2JZ-GTE). Silniki standardowo wyposażone były w system VVT-i co zaowocowało wzrostem wartości momentu obrotowego. Wersja twin-turbo dostępna była z elektronicznie sterowanym systemem skrętu czterech kół, kontrolą trakcji oraz automatyczną skrzynią biegów z trybem sekwencyjnym. Przy projektowaniu pojazdu użyto nowej płyty podłogowej znanej z Toyoty Crown. Podstawowym źródłem napędu został nieco zmodyfikowany silnik R6 3.0 2JZ-GE o mocy 231 KM i maksymalnym momencie obrotowym 305 Nm znany z pierwszej generacji. Na rynek USA przygotowano także wersję GS 400 (UZS160) wyposażoną w silnik V8 4.0 1UZ-FE o mocy 304 KM i momencie obrotowym 420 Nm. Oba modele dostępne były z 5-biegową skrzynią automatyczną, GS 400 dodatkowo wyposażony był w przyciski do zmiany biegów zamontowane na kole kierownicy, w GS 300 rozwiązanie to pojawiło się dopiero w 2001 roku. W roku 2000 przeprowadzono facelifting modelu, zmodernizowana wersja oferowana była na rynku USA jako rocznik 2001. Była to jedyna większa modernizacja drugiej generacji Lexusa GS. W 1998 Lexus GS zdobył tytuł "Import Car of the Year" w rankingu magazynu Motor Trend.
    Samochód osobowy klasy średniej wyższej produkowany przez japońską markę Lexus w latach 1991-2020. Pierwsze dwie generacje sprzedawane były na japońskim rynku pod nazwą Toyota Aristo, a eksportowane jako Lexus GS. Druga generacja została zaprezentowana w styczniu 1997 podczas Detroit Auto Show jako prototyp o nazwie "High Performance Sedan". W Japonii w sierpniu tego samego roku uruchomiono produkcję drugiej generacji modelu Aristo (oznaczenie JZS160 dla silnika 2JZ-GE, JZS161 (V300 version) dla turbodoładowanych jednostek 2JZ-GTE). Silniki standardowo wyposażone były w system VVT-i co zaowocowało wzrostem wartości momentu obrotowego. Wersja twin-turbo dostępna była z elektronicznie sterowanym systemem skrętu czterech kół, kontrolą trakcji oraz automatyczną skrzynią biegów z trybem sekwencyjnym. Przy projektowaniu pojazdu użyto nowej płyty podłogowej znanej z Toyoty Crown. Podstawowym źródłem napędu został nieco zmodyfikowany silnik R6 3.0 2JZ-GE o mocy 231 KM i maksymalnym momencie obrotowym 305 Nm znany z pierwszej generacji. Na rynek USA przygotowano także wersję GS 400 (UZS160) wyposażoną w silnik V8 4.0 1UZ-FE o mocy 304 KM i momencie obrotowym 420 Nm. Oba modele dostępne były z 5-biegową skrzynią automatyczną, GS 400 dodatkowo wyposażony był w przyciski do zmiany biegów zamontowane na kole kierownicy, w GS 300 rozwiązanie to pojawiło się dopiero w 2001 roku. W roku 2000 przeprowadzono facelifting modelu, zmodernizowana wersja oferowana była na rynku USA jako rocznik 2001. Była to jedyna większa modernizacja drugiej generacji Lexusa GS. W 1998 Lexus GS zdobył tytuł "Import Car of the Year" w rankingu magazynu Motor Trend.
    9 kwietnia 2022, 20:23 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Aston Martin DBR1 – DBR1 był samochodem wyścigowym produkowanym przez Astona Martina od 1956, przeznaczonym do Mistrzostw Świata Samochodów Sportowych. Powstało tylko 5 egzemplarzy. Samochód najbardziej znany jest ze zwycięstwa 24h Le Mans w 1959 roku. Jest jednym z zaledwie trzech samochodów w latach 50., które w tym samym roku wygrały zarówno Mistrzostwa Świata Samochodów Sportowych, jak i Le Mans (pozostałymi są Ferrari 375 Plus w 1954 i Ferrari 250TR w 1958). DBR1 posiada sześciocylindrowy silnik o pojemności 2,9 l, który wytwarzał moc 255 KM. W sierpniu 2017 DBR1/1 został sprzedany za rekordową światową cenę za samochód brytyjskiej produkcji - 22,555,000$.
    DBR1 był samochodem wyścigowym produkowanym przez Astona Martina od 1956, przeznaczonym do Mistrzostw Świata Samochodów Sportowych. Powstało tylko 5 egzemplarzy. Samochód najbardziej znany jest ze zwycięstwa 24h Le Mans w 1959 roku. Jest jednym z zaledwie trzech samochodów w latach 50., które w tym samym roku wygrały zarówno Mistrzostwa Świata Samochodów Sportowych, jak i Le Mans (pozostałymi są Ferrari 375 Plus w 1954 i Ferrari 250TR w 1958). DBR1 posiada sześciocylindrowy silnik o pojemności 2,9 l, który wytwarzał moc 255 KM. W sierpniu 2017 DBR1/1 został sprzedany za rekordową światową cenę za samochód brytyjskiej produkcji - 22,555,000$.
    Daewoo Espero − samochód osobowy klasy średniej produkowany pod południowokoreańską marką Daewoo w latach 1990 − 1999. Pojazd konstrukcyjne bazuje na rozwiązaniach podwoziowych Opla Ascony. Samochód zaprojektowany został z myślą o rodzinach średniej wielkości, cechował się aerodynamicznym nadwoziem (opór powietrza Cx=0,29) zaprojektowanym przez studio Bertone. Projekt ten początkowo był skierowany dla Citroëna, lecz Francuzi nie byli nim zainteresowani. Został on jednak zaakceptowany przez południowokoreański koncern Daewoo i zaprezentowany w sierpniu 1990 roku.
    Nazwa Espero pochodzi z języka hiszpańskiego i oznacza czekam. Na rynkach hiszpańskojęzycznych był oferowany pod nazwą aranos.
    28 marca 2022, 9:20 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Simca Aronde – francuski samochód osobowy średniej klasy produkowany przez przedsiębiorstwo Simca w latach 1951-1964. Łącznie wyprodukowano około 1,4 mln sztuk. Karoseria, inspirowana wzorcami amerykańskimi, została zaprojektowana przez René Dumas. Pierwsze egzemplarze zostały sprzedane wybranym klientom już na wiosnę 1951, jednak właściwa premiera auta miała miejsce jesienią 1951 podczas salonu w Paryżu. Simca Aronde ustanowiła pięć rekordów międzynarodowych na torze w Montlhéry w sierpniu 1952 podczas serii przejazdów (razem ponad 50 000 km) z przeciętną prędkością 117 km/h. Aronde to po francusku jaskółka.
    23 września 2018, 21:46 przez kjkibi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)