Tym oto autem, Rickard Rydell, sprzedawca kwiatów spod Sztokholmu, ścigał się w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych w 1994r. Auto budziło sensację z powodu nadwozia kombi, którego raczej nie spotykało się na żadnych wyścigach (wszystkie auta tej serii wyścigów były zbudowane w oparciu o produkowane seryjnie, przeważały więc sedany). Niedługo potem zmieniono regulamin wykluczający kombiaki z zawodów i Rydell przesiadł się do sedana serii 850, którym ścigał się do roku 1997. Po mistrzostwo British Touring Car Championship sięgnął dopiero w roku 1998, już na nowym wozie, Volvo S40 i było to największe i jedyne takie osiągnięcie tego kierowcy w tym cyklu zawodów. Swoją drogą, to musiało ciekawie wyglądać, mknąca po torze wyścigówka kombi.
850 Estate posiadał 2-litrowy, 5-cio cylindrowy silnik o 4 zaworach na cylinder i mocy 280 KM/8500 obr/min., napęd jak w aucie seryjnym, na przednie koła.
Użytkownicy. Wiem, że wielu z was zna się dobrze na motoryzacji. To tez mam pytanie. Jestem szczęśliwym posiadaczem Volvo S40 z 1997 od jakiegoś miesiąca. Jest to moje pierwsze auto, więc nie jestem jeszcze do końca w temacie. Wiec pytanie moje czy mogę do niego wstawić po liftingowe lampy? Czy będą potrzebne jakieś dodatkowe modyfikacje? Z góry dzięki za odpowiedź!