Czwarta generacja Mark II, z pierwszej połowy lat 80. Najmocniejsza opcja silnikowa, to wolnossący R6 1G-GEU 2.0L 160 KM 181 Nm, swego czasu zaawansowany technologicznie silnik na tle japońskiej konkurencji, który w Japonii otrzymał nagrodę JSME Medal for New Technology. Silnik ten tworzony był przy współpracy z Yamahą.
Samochód sportowy zza wschodniej granicy. Silniki 2.8 V6 turbo 360/420KM 520/600Nm; 3.5 V6 300KM 410Nm umieszczone centralnie, skrzynia automatyczna 6b, RWD. Masa 1100kg, przyspieszenie 0-100km/h w 3.8s, prędkość maksymalna 250km/h
Mój popi#$*alacz, czyli e46 kompocik (compact)... Mimo, że z wyglądy nawet mnie odpycha, został kupiony przez napęd (RWD), a cel mogę powiedzieć z dumą zrealizowany, bo świetnie mi się nim jeździ... mimo nie dużego silnika (1.8 116KM)
Zdjęcie z początku stycznia...
Dziewiąta i ostatnia generacja Mark II produkowana w latach 2000-2004 (w nadwoziu sedan, gdyż kombi przetrwało jako Mark II Blit do 2007 r.). Samochód wychodził w wersjach AWD i RWD, ze skrzynią manualną i automatyczną. Gama silników (wszystkie R6) : 2.0L 1G-FE (160 KM), 2.5L 1JZ-GE (200 KM), 2.5L 1JZ-FSE (200 KM) oraz 2.5L turbo 1JZ-GTE (280 KM). Dzisiaj, z racji napędu i silników, często używany do driftu, głównie w Japonii.