Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 90 takich materiałów
    Druga część opowieści o tym jak Mercedes, Audi i BMW wprowadzili swoje auta do klasy kompakt.

    Ta historia zaczęła się w latach 90'tych, gdzie trzy niemieckie marki premium postanowiły wprowadzić swoje modele, na rynek aut kompaktowych. Tak, chodzi o Audi, BMW i Mercedes'a. Te marki podeszły do tego tematu z różnych stron i przy okazji zrobiły sobie rywalizację o to, kto jest: NAJ... o tym zrobiłem już odcinek i jeśli go nie widziałeś, to znajdziesz go na moim kanale.

    Dzisiejszy odcinek opowiada o dalszych losach naszych bohaterów, gdzie każda z marek przygotowała drugą, jak i trzecią generację swoich modeli. Dodatkowo każdy z nich przybrał barwy wojenne, aby pokazać rywalom, że...
    - JA JESTEM KRÓLEM!

    Więc Audi zmieniło się w RS3, a pod maskę powędrował silnik, który... (to dowiesz się z tego odcinka). BMW znowu wypuściło swojego kompakta czyli M2, który zamiast w wersji hatback, był... (to także dowiesz się z tego odcinka). No a Mercedes wysłał swoją nową A-klasę do zakładów AMG, gdzie włożyli do niej... (to także dowiesz się z tego odcinka).
    - ZOBACZ ODCINEK

    Film ma prawie 25 minut, więc warto zaopatrzyć się w kanapki czy termos z herbatą. I pamiętaj, że nie będzie tak normalnie, ale...

    Z innej PERSPEKTYWY
    Historia o tym, jak to było z kompaktowymi modelami od Audi, BMW i Mercedes'a.
    - Czyli narodziny oraz wojna pomiędzy: Audi S3, Mercedesem A 210 Evolution, a BMW 325Ti Compact.

    Dawno dawno temu... no może nie tak dawno bo w latach 80. samochody klasy kompakt, kupowało się głównie ze względów oszczędnościowych. Jeśli kogoś nie było stać na auto klasy średniej, jak choćby Passata, to wybierał model mniejszy czyli kompaktowego Golfa.

    W latach 90. coś się zmieniło, ponieważ trzy prestiżowe niemieckie marki postanowiły zmienić ten trend. Każda z tych marek chciała, aby kompaktowe modele nabrały innego charakteru...

    - Stały się premium.

    Dlatego każda z tych marek przygotowała na swój sposób, swojego drogiego i wypasionego kompakta, a że to były marki niemieckie, to przy okazji zrobili sobie rywalizację między sobą o to, kto jest najmocniejszy czy najszybszy.

    - Dzięki temu dziś mamy takie potwory jak: Audi RS3, BMW M2 czy Mercedes A45 AMG.

    Tylko do w/w modeli samochodów wrócimy w drugiej części (tak, tak będą dwie), bo dzisiaj poznasz nieopowiedzianą jeszcze, historię o narodzinach Audi A3, BMW 3 compact oraz Mercedesie klasy A.

    - Kto z nich był najlepszy? Kto został pośmiewiskiem?

    Odpowiedzi na te oraz inne pytania, poznasz w tym odcinku Luźnych Ciekawostek Motoryzacyjnych czyli LCM. Będzie o autach... będzie o narodzinach... będzie o rywalizacji... ale najważniejsze, że będzie...

    Z innej Perspektywy.
    Na ulicznym torze w belgijskim Chimay, kierowca Audi RS3 przestrzelił zakręt i z prędkością 200 km/h przeleciał przez powierzchnię nieutwardzoną, a następnie zaorał ziemię uderzając w bandę. Widząc poniższe nagranie, które przedstawia moment wypadku i jak prezentuje się Audi po dzwonie można byłoby zakładać jedynie najgorszy scenariusz. Na szczęście kierowca wygrał drugie życie i wyszedł z tego bez szwanku.
    12 października 2017, 12:29 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    22 września 2017, 15:15 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Do porównania użyto najnowszego RS3, które teraz może się pochwalić mocą 400 KM, zamiast 367. Z racji mocy i suchych faktów, zdecydowanie jest faworytem tego pojedynku. Drugi pod względem mocy jest Mercedes-AMG A45, mogący się pochwalić 381 KM. Kolejny jest Focus posiadający 350 KM jednak, warto zwrócić uwagę, że posiada on manualną skrzynię biegów. Civic Type R obecnej generacji został wzmocniony do 320 KM, tutaj zaś mamy do czynienia z napędem jedynie na koła przednie, co na starcie dość mocno utrudni rywalizację. Najmniejszą mocą może się pochwalić Golf R "zaledwie" 310 KM, ale za to napęd na 4 koła. Jak oceniacie kolejność na mecie?
    23 sierpnia 2017, 16:56 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    13 sierpnia 2017, 13:16 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Gosia wraca do Audi – Seria TCR Germany to jedna z najciekawszych serii wyścigowych tego sezonu. W stawce każdorazowo mierzy się ponad 40 kierowców o bardzo różnym stopniu doświadczenia.
TCR Germany to otwarte mistrzostwa Niemiec jednak błędem byłoby postrzeganie tych zawodów jedynie przez pryzmat tego jednego kraju – zawodnicy pochodzą z 13 krajów, a rundy odbywają się nie tylko na niemieckich torach. W kalendarzu znalazł się także austriacki Red Bull Ring oraz holenderski Zandvoort. Wysoki poziom i prawdziwe sportowe emocje, których przy tak mocno obsadzonej stawce nigdy nie brakuje, przysparzają serii TCR Germany coraz więcej zainteresowania kibiców.
Zandvoort to bardzo ciekawy obiekt – położony tuż przy plaży więc często trzeba się liczyć z piaskiem nawiewającym na tor. Dodatkowym urozmaiceniem są duże różnice wzniesień, co wymaga od kierowców dobrej znajomości toru. Pogoda zmienia się tutaj bardzo szybko.
Jedyną reprezentantką Polski w TCR Germany jest Gosia Rdest. Jest to jej pierwszy sezon w otwartych mistrzostwach. Gosia startuje samochodem Audi RS3 LMS. Jest to również pierwszy rok, w którym samochody Audi biorą udział w wyścigach serii TCR więc teamy wciąż uczą się jak najlepiej wykorzystać możliwości maszyny.
    Seria TCR Germany to jedna z najciekawszych serii wyścigowych tego sezonu. W stawce każdorazowo mierzy się ponad 40 kierowców o bardzo różnym stopniu doświadczenia.
    TCR Germany to otwarte mistrzostwa Niemiec jednak błędem byłoby postrzeganie tych zawodów jedynie przez pryzmat tego jednego kraju – zawodnicy pochodzą z 13 krajów, a rundy odbywają się nie tylko na niemieckich torach. W kalendarzu znalazł się także austriacki Red Bull Ring oraz holenderski Zandvoort. Wysoki poziom i prawdziwe sportowe emocje, których przy tak mocno obsadzonej stawce nigdy nie brakuje, przysparzają serii TCR Germany coraz więcej zainteresowania kibiców.
    Zandvoort to bardzo ciekawy obiekt – położony tuż przy plaży więc często trzeba się liczyć z piaskiem nawiewającym na tor. Dodatkowym urozmaiceniem są duże różnice wzniesień, co wymaga od kierowców dobrej znajomości toru. Pogoda zmienia się tutaj bardzo szybko.
    Jedyną reprezentantką Polski w TCR Germany jest Gosia Rdest. Jest to jej pierwszy sezon w otwartych mistrzostwach. Gosia startuje samochodem Audi RS3 LMS. Jest to również pierwszy rok, w którym samochody Audi biorą udział w wyścigach serii TCR więc teamy wciąż uczą się jak najlepiej wykorzystać możliwości maszyny.
    Znalezione skradzione RS3! – Znaleziono skradziony samochód.

Silnik na chodzie,cały poobijany i brak tylnich lamp
    Znaleziono skradziony samochód.

    Silnik na chodzie,cały poobijany i brak tylnich lamp
    15 lipca 2017, 0:15 przez Mafy116 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Facebook

    Najlepsze silniki roku 2017 – Uroczystość ogłoszenia zwycięzców plebiscytu "International Engine of the Year 2017" (najlepszy międzynarodowy silnik roku) odbyła się podczas wystawy branżowej Engine Expo. Oto lista zwycięzców w 12 kategoriach. Gratulujemy!

- NAGRODA GŁÓWNA
Ferrari 3.9 V8 biturbo
liczba punktów: 251
zastosowanie: Ferrari 488 GTB/Spider

- najlepszy nowy silnik
Honda/napęd hybrydowy z 3.5 V6 benzyna
liczba punktów: 143
zastosowanie: Honda/Acura NSX

- najlepszy silnik w kategorii ekologia
Tesla/napęd elektryczny pełny
liczba punktów: 202
zastosowanie: Tesla S oraz Tesla X

- najlepszy silnik elektryczny
Tesla/napęd elektryczny pełny
liczba punktów: 325
zastosowanie: Tesla S oraz Tesla X

- najlepszy silnik sportowy
Ferrari 3.9 V8 biturbo
liczba punktów: 247
zastosowanie: Ferrari 488 GTB/Spider

- kategoria pojemności do 1L
Ford jednostka 999 ccm EcoBoost
liczba punktów: 254
zastosowanie: Ford Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Grand C-Max, Mondeo, EcoSport

- kategoria pojemności 1-1,4L
Grupa PSA silnik 1.2 PureTech
liczba punktów: 239
zastosowanie: Peugeot 208, 308, 2008, 3008, 5008; Citroen C3, C3 Picasso, C4, C4 Cactus, C4 Picasso/Grand Picasso; DS3, DS4

- kategoria pojemności 1,4-1,8L
BMW układ hybrydowy plug-in
liczba punktów: 157
zastosowane: BMW i8

- kategoria pojemności 1,8-2L
Porsche 2.0 turbo
liczba punktów: 182
zastosowanie: Porsche 718 Boxster, 718 Cayman

- kategoria pojemności 2-2,5L
Audi 2.5 TFSI
liczba punktów: 357
zastosowanie: Audi RS3, TT RS

- kategoria pojemności 2,5-3L
Porsche 3.0 turbo
liczba punktów: 310
zastosowanie: Porsche 911 Carrera, 911 Carrera 4, 911 Carrera S, 911 Carrera 4S, Carrera GTS

- kategoria pojemności 3-4L
Ferrari 3.9 V8 biturbo
liczba punktów: 345
zastosowanie: Ferrari 488 GTB/Spider

- kategoria pojemności powyżej 4L
Ferrari 6.3 V12
liczba punktów: 203
zastosowanie: Ferrari F12, F12 tdf

Przypominam, że tytuł najlepszego silnika zdobywały między innymi silniki 1.4 TSI z koncernu VW, czy 1.0 Ecoboost Forda. Tym razem po raz drugi z rzędu zwyciężyło Ferrari!
    Uroczystość ogłoszenia zwycięzców plebiscytu "International Engine of the Year 2017" (najlepszy międzynarodowy silnik roku) odbyła się podczas wystawy branżowej Engine Expo. Oto lista zwycięzców w 12 kategoriach. Gratulujemy!

    - NAGRODA GŁÓWNA
    Ferrari 3.9 V8 biturbo
    liczba punktów: 251
    zastosowanie: Ferrari 488 GTB/Spider

    - najlepszy nowy silnik
    Honda/napęd hybrydowy z 3.5 V6 benzyna
    liczba punktów: 143
    zastosowanie: Honda/Acura NSX

    - najlepszy silnik w kategorii ekologia
    Tesla/napęd elektryczny pełny
    liczba punktów: 202
    zastosowanie: Tesla S oraz Tesla X

    - najlepszy silnik elektryczny
    Tesla/napęd elektryczny pełny
    liczba punktów: 325
    zastosowanie: Tesla S oraz Tesla X

    - najlepszy silnik sportowy
    Ferrari 3.9 V8 biturbo
    liczba punktów: 247
    zastosowanie: Ferrari 488 GTB/Spider

    - kategoria pojemności do 1L
    Ford jednostka 999 ccm EcoBoost
    liczba punktów: 254
    zastosowanie: Ford Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Grand C-Max, Mondeo, EcoSport

    - kategoria pojemności 1-1,4L
    Grupa PSA silnik 1.2 PureTech
    liczba punktów: 239
    zastosowanie: Peugeot 208, 308, 2008, 3008, 5008; Citroen C3, C3 Picasso, C4, C4 Cactus, C4 Picasso/Grand Picasso; DS3, DS4

    - kategoria pojemności 1,4-1,8L
    BMW układ hybrydowy plug-in
    liczba punktów: 157
    zastosowane: BMW i8

    - kategoria pojemności 1,8-2L
    Porsche 2.0 turbo
    liczba punktów: 182
    zastosowanie: Porsche 718 Boxster, 718 Cayman

    - kategoria pojemności 2-2,5L
    Audi 2.5 TFSI
    liczba punktów: 357
    zastosowanie: Audi RS3, TT RS

    - kategoria pojemności 2,5-3L
    Porsche 3.0 turbo
    liczba punktów: 310
    zastosowanie: Porsche 911 Carrera, 911 Carrera 4, 911 Carrera S, 911 Carrera 4S, Carrera GTS

    - kategoria pojemności 3-4L
    Ferrari 3.9 V8 biturbo
    liczba punktów: 345
    zastosowanie: Ferrari 488 GTB/Spider

    - kategoria pojemności powyżej 4L
    Ferrari 6.3 V12
    liczba punktów: 203
    zastosowanie: Ferrari F12, F12 tdf

    Przypominam, że tytuł najlepszego silnika zdobywały między innymi silniki 1.4 TSI z koncernu VW, czy 1.0 Ecoboost Forda. Tym razem po raz drugi z rzędu zwyciężyło Ferrari!
    21 czerwca 2017, 17:15 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (8)