Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 177 takich materiałów
    Historia BMW – Historia BMW 

„Freude am Fahren”, czyli „radość z jazdy” – tak brzmi firmowe motto BMW. Gdyby niemiecka marka chciała reklamować się takim sloganem niecałe sto lat temu, brzmiałby on raczej: „radość z lotu”. Początkowo bowiem zajmowała się produkcją samolotów.

W 1913 roku Karl Friedrich Rapp założył firmę Rapp Motorenwerke AG. Trzy lata później przedsiębiorstwo przejął Gustav Otto, producent aeroplanów oraz silników lotniczych i zmienił jego nazwę na Bayerische Flugzeugwerke AG, czyli Bawarskie Zakłady Lotnicze. W 1917 roku firmę przekształcono w spółkę akcyjną Bayerische Motoren Werke GmbH, a kilka miesięcy później dołączył do niej Austriak Franz Josef Popp. To on nadal jej nazwę BMW, która obowiązuje do dziś. Z tamtego okresu pochodzi również obecne logo marki - kręcące się śmigło samolotu na niebieskim tle symbolizującym niebo. Barwy te znajdują się również na fladze Bawarii, w której od początku mieści się siedziba BMW.
Po pierwszej wojnie światowej produkcja samolotów została w Niemczech zabroniona na mocy Traktatu Wersalskiego. Otto zamknął zakłady lotnicze i przerzucił się na wytwarzanie podzespołów do lokomotyw. W 1919 roku w BMW powstaje również pierwszy projekt motocyklowego silnika. Cztery lata później gotowy jest już cały pojazd na dwóch kółkach, model R32.
W roku 1928 BMW kupuje markę Dixi produkującą samochody na licencji brytyjskiego Austina Seven, a w roku 1933 powstają pierwsze auta według autorskich projektów niemieckich inżynierów – I6, 327, 328 i 335. W czasie drugiej wojny światowej w fabryce bawarskiej firmy znów wytwarzane są silniki lotnicze, a także motocykle – wszystko na potrzeby armii III Rzeszy.
Sytuacja BMW po zakończeniu wojny była fatalna – bombardowania niemal doszczętnie zniszczyły zakłady w Monachium. Stanąć na nogi firmie pomogło pozwolenie na przeprowadzanie napraw pojazdów amerykańskiego wojska w mieście Allach. W kolejnych latach wytwarzała ona również części do maszyn rolniczych i rowery, a w roku 1948 wznowiła produkcję motocykli.
Na początku lat pięćdziesiątych w BMW powstają pierwsze powojenne samochody – modele 501 i 502. W roku 1955 z fabryki w Monachium wyjeżdża Isetta, maleńkie auto na trzech kołach, którego zaskakująco dobre wyniki sprzedaży uratowały kondycję finansową niemieckiej marki. Komercyjnego sukcesu Isetty nie powtórzył na przykład model 507 zaprezentowany w roku 1956. 

Roadster uznawany za motoryzacyjne dzieło sztuki okazał się niewypałem z ekonomicznego punktu widzenia. W 1961 roku marka przedstawiła model 1500, który zapoczątkował jej nową erę ugruntowaną później przez takie auta, jak 2000 CS, czy serie New Sixes i New Class. Te ostatnie stworzyły podwaliny pod obecne nazewnictwo modeli BMW. New Sixes to przodek dzisiejszej serii 3, a New Class – serii 7.
Na początku lat dziewięćdziesiątych firma rozpoczęła współpracę z Rolls-Roycem, który stał się jej własnością w roku 1998. Wcześniej BMW walczyło o brytyjską markę z Volkswagenem. Dopiero w 2003 roku Bawarczycy nabyli prawa do wzoru charakterystycznej osłony chłodnicy zwieńczonej figurką „Ducha Ekstazy" oraz logo RR. Obecnie do BMW należy również Mini. Firma posiada też prawa do Triumpha wycofanego z rynku w 1984 roku.
W latach 1994-2000 do BMW należeli także Rover i Land Rover. Pierwsza z marek została sprzedana brytyjskiemu konsorcjum Phoenix Venture Holdings. Land Rover trafił natomiast do koncernu Ford. Od 2005 roku BMW jest właścicielem teamu Formuły 1 BMW-Sauber F1, w którym kierowcą jest pierwszy Polak na torach wyścigowej ekstraklasy, Robert Kubica. Oprócz samochodów niemieckiej marki, sukcesy sportowe odnoszą również motocykle. Maszyny BMW sześciokrotnie wygrywały Rajd Dakar.
    Historia BMW

    „Freude am Fahren”, czyli „radość z jazdy” – tak brzmi firmowe motto BMW. Gdyby niemiecka marka chciała reklamować się takim sloganem niecałe sto lat temu, brzmiałby on raczej: „radość z lotu”. Początkowo bowiem zajmowała się produkcją samolotów.

    W 1913 roku Karl Friedrich Rapp założył firmę Rapp Motorenwerke AG. Trzy lata później przedsiębiorstwo przejął Gustav Otto, producent aeroplanów oraz silników lotniczych i zmienił jego nazwę na Bayerische Flugzeugwerke AG, czyli Bawarskie Zakłady Lotnicze. W 1917 roku firmę przekształcono w spółkę akcyjną Bayerische Motoren Werke GmbH, a kilka miesięcy później dołączył do niej Austriak Franz Josef Popp. To on nadal jej nazwę BMW, która obowiązuje do dziś. Z tamtego okresu pochodzi również obecne logo marki - kręcące się śmigło samolotu na niebieskim tle symbolizującym niebo. Barwy te znajdują się również na fladze Bawarii, w której od początku mieści się siedziba BMW.
    Po pierwszej wojnie światowej produkcja samolotów została w Niemczech zabroniona na mocy Traktatu Wersalskiego. Otto zamknął zakłady lotnicze i przerzucił się na wytwarzanie podzespołów do lokomotyw. W 1919 roku w BMW powstaje również pierwszy projekt motocyklowego silnika. Cztery lata później gotowy jest już cały pojazd na dwóch kółkach, model R32.
    W roku 1928 BMW kupuje markę Dixi produkującą samochody na licencji brytyjskiego Austina Seven, a w roku 1933 powstają pierwsze auta według autorskich projektów niemieckich inżynierów – I6, 327, 328 i 335. W czasie drugiej wojny światowej w fabryce bawarskiej firmy znów wytwarzane są silniki lotnicze, a także motocykle – wszystko na potrzeby armii III Rzeszy.
    Sytuacja BMW po zakończeniu wojny była fatalna – bombardowania niemal doszczętnie zniszczyły zakłady w Monachium. Stanąć na nogi firmie pomogło pozwolenie na przeprowadzanie napraw pojazdów amerykańskiego wojska w mieście Allach. W kolejnych latach wytwarzała ona również części do maszyn rolniczych i rowery, a w roku 1948 wznowiła produkcję motocykli.
    Na początku lat pięćdziesiątych w BMW powstają pierwsze powojenne samochody – modele 501 i 502. W roku 1955 z fabryki w Monachium wyjeżdża Isetta, maleńkie auto na trzech kołach, którego zaskakująco dobre wyniki sprzedaży uratowały kondycję finansową niemieckiej marki. Komercyjnego sukcesu Isetty nie powtórzył na przykład model 507 zaprezentowany w roku 1956.

    Roadster uznawany za motoryzacyjne dzieło sztuki okazał się niewypałem z ekonomicznego punktu widzenia. W 1961 roku marka przedstawiła model 1500, który zapoczątkował jej nową erę ugruntowaną później przez takie auta, jak 2000 CS, czy serie New Sixes i New Class. Te ostatnie stworzyły podwaliny pod obecne nazewnictwo modeli BMW. New Sixes to przodek dzisiejszej serii 3, a New Class – serii 7.
    Na początku lat dziewięćdziesiątych firma rozpoczęła współpracę z Rolls-Roycem, który stał się jej własnością w roku 1998. Wcześniej BMW walczyło o brytyjską markę z Volkswagenem. Dopiero w 2003 roku Bawarczycy nabyli prawa do wzoru charakterystycznej osłony chłodnicy zwieńczonej figurką „Ducha Ekstazy" oraz logo RR. Obecnie do BMW należy również Mini. Firma posiada też prawa do Triumpha wycofanego z rynku w 1984 roku.
    W latach 1994-2000 do BMW należeli także Rover i Land Rover. Pierwsza z marek została sprzedana brytyjskiemu konsorcjum Phoenix Venture Holdings. Land Rover trafił natomiast do koncernu Ford. Od 2005 roku BMW jest właścicielem teamu Formuły 1 BMW-Sauber F1, w którym kierowcą jest pierwszy Polak na torach wyścigowej ekstraklasy, Robert Kubica. Oprócz samochodów niemieckiej marki, sukcesy sportowe odnoszą również motocykle. Maszyny BMW sześciokrotnie wygrywały Rajd Dakar.
    17 stycznia 2014, 17:13 przez AwesomeMuscule (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Honda CBR 600 RR – Wersja limitowana, malowanie typowo zimowe.
    Wersja limitowana, malowanie typowo zimowe.
    12 stycznia 2014, 11:00 przez damien26 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    BMW RR –
    30 grudnia 2013, 16:14 przez Chlodny (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    17 grudnia 2013, 19:53 przez ~dawid360 | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    A który do ciebie pasuje ? – Mi
S 1000 RR
    Mi
    S 1000 RR
    30 listopada 2013, 22:57 przez 1234bmw1234 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    UWAGA! – UWAGA! Skradziono motocykle!

 Wiadomość od Przemysława Zielińskiego:

 UWAGA!!!!!! PROSZE O POMOC!!!
 W nocy z 15-16 listopada prawdopodobnie ok.godz.02.30 z garażu przy posesji w Tczewie/Rokitki skradzino 7 motocykli nastepujących marek:
 1.BMW S1000 RR zółty r.prod.2010
 2.Yamaha R1 szara r.prod.2012
 3.Yamaha R6 niebieska r.prod.2013
 4.Yamaha R6 czerwona r.prod.2011
 5.Honda CBR 1000RR r.prod.2009 (wersja torowa)
 6.Kawasaki Z1000SX zielono-czarna r.prod.2011
 7.Kawasaki zx10R Ninja zielona r.prod.2006
 Proszę wszystkich znajomych i braci motocyklistów,zawodników WMMP,kolegów z SD.Jeżeli ktokolwiek coś słyszał lub widziało kontakt z policją lub bezpośrednio ze mną.
 Prosimy też byście udostępniali tego posta, ponieważ bardzo nam zależy, aby ta informacja dotarła do jak największej ilości osób. 
 Będziemy wdzięczni za każdą pomoc.
 ZA POMOC W ODNALEZIENIU B.WYSOKA NAGRODA PIENIĘŻNA!
 TEL.604-458-371 LUB e-mial przemozet01@wp.pl


 Udostępniajcie! Wszelka forma pomocy jest bezcenna!
    UWAGA! Skradziono motocykle!

    Wiadomość od Przemysława Zielińskiego:

    UWAGA!!!!!! PROSZE O POMOC!!!
    W nocy z 15-16 listopada prawdopodobnie ok.godz.02.30 z garażu przy posesji w Tczewie/Rokitki skradzino 7 motocykli nastepujących marek:
    1.BMW S1000 RR zółty r.prod.2010
    2.Yamaha R1 szara r.prod.2012
    3.Yamaha R6 niebieska r.prod.2013
    4.Yamaha R6 czerwona r.prod.2011
    5.Honda CBR 1000RR r.prod.2009 (wersja torowa)
    6.Kawasaki Z1000SX zielono-czarna r.prod.2011
    7.Kawasaki zx10R Ninja zielona r.prod.2006
    Proszę wszystkich znajomych i braci motocyklistów,zawodników WMMP,kolegów z SD.Jeżeli ktokolwiek coś słyszał lub widziało kontakt z policją lub bezpośrednio ze mną.
    Prosimy też byście udostępniali tego posta, ponieważ bardzo nam zależy, aby ta informacja dotarła do jak największej ilości osób.
    Będziemy wdzięczni za każdą pomoc.
    ZA POMOC W ODNALEZIENIU B.WYSOKA NAGRODA PIENIĘŻNA!
    TEL.604-458-371 LUB e-mial przemozet01@wp.pl


    Udostępniajcie! Wszelka forma pomocy jest bezcenna!
    20 listopada 2013, 17:29 przez Lukasz73 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    UWAGA! SKRADZIONO MOTOCYKLE! – Wiadomość od Przemysława Zielińskiego:

UWAGA!!!!!! PROSZE O POMOC!!!
W nocy z 15-16 listopada prawdopodobnie ok.godz.02.30 z garażu przy posesji w Tczewie/Rokitki skradzino 7 motocykli nastepujących marek:
1.BMW S1000 RR zółty r.prod.2010
2.Yamaha R1 szara r.prod.2012
3.Yamaha R6 niebieska r.prod.2013
4.Yamaha R6 czerwona r.prod.2011
5.Honda CBR 1000RR r.prod.2009 (wersja torowa)
6.Kawasaki Z1000SX zielono-czarna r.prod.2011
7.Kawasaki zx10R Ninja zielona r.prod.2006
Proszę wszystkich znajomych i braci motocyklistów,zawodników WMMP,kolegów z SD.Jeżeli ktokolwiek coś słyszał lub widziało kontakt z policją lub bezpośrednio ze mną.
Prosimy też byście udostępniali tego posta, ponieważ bardzo nam zależy, aby ta informacja dotarła do jak największej ilości osób. 
Będziemy wdzięczni za każdą pomoc.
ZA POMOC W ODNALEZIENIU B.WYSOKA NAGRODA PIENIĘŻNA!
    Wiadomość od Przemysława Zielińskiego:

    UWAGA!!!!!! PROSZE O POMOC!!!
    W nocy z 15-16 listopada prawdopodobnie ok.godz.02.30 z garażu przy posesji w Tczewie/Rokitki skradzino 7 motocykli nastepujących marek:
    1.BMW S1000 RR zółty r.prod.2010
    2.Yamaha R1 szara r.prod.2012
    3.Yamaha R6 niebieska r.prod.2013
    4.Yamaha R6 czerwona r.prod.2011
    5.Honda CBR 1000RR r.prod.2009 (wersja torowa)
    6.Kawasaki Z1000SX zielono-czarna r.prod.2011
    7.Kawasaki zx10R Ninja zielona r.prod.2006
    Proszę wszystkich znajomych i braci motocyklistów,zawodników WMMP,kolegów z SD.Jeżeli ktokolwiek coś słyszał lub widziało kontakt z policją lub bezpośrednio ze mną.
    Prosimy też byście udostępniali tego posta, ponieważ bardzo nam zależy, aby ta informacja dotarła do jak największej ilości osób.
    Będziemy wdzięczni za każdą pomoc.
    ZA POMOC W ODNALEZIENIU B.WYSOKA NAGRODA PIENIĘŻNA!
    16 listopada 2013, 23:14 przez wrobelw (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło:

    Ścigacz.pl

    CBR RR –
    12 listopada 2013, 19:08 przez Chlodny (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Rolls-Royce Wraith – 115 stronicowy katalog poświęcony RR Wraith w twardej oprawie
    115 stronicowy katalog poświęcony RR Wraith w twardej oprawie
    2 listopada 2013, 14:43 przez taszar (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Honda Civic VIII Mugen RR – Całkiem niezły Civic
    Całkiem niezły Civic
    7 października 2013, 17:18 przez Terek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj