Szukaj
Znalazłem 126 takich materiałów
Są to auta tworzone według klasycznej idei Rat Rodding-u. Bazą do tego typu aut powinno być auto produkowane w latach 20-40, produkcji praktycznie dowolnej (chociaż najczęściej są to pojazdy amerykańskie), lub jego imitacją/repliką. Auto powinno charakteryzować się:
- Dużym i mocnym silnikiem (często przerobionym, lecz w granicach tuningu z epoki).
- Napędem na tylną oś
- Utwardzonymi i obniżonymi zawieszeniami
- Szerszymi i często większymi kołami z tyłu.
-Przelotowym wydechem (często osobnym dla każdego cylindra)
- Stylizacją z epoki. Urwane osłony silnika, brak szyb, urwane błotniki, odcięty dach, zdemolowane wnętrze.
Lotus Seven – mały, lekki, dwumiejscowy samochód sportowy o prostej konstrukcji, produkowany przez brytyjską firmę Lotus. Z uwagi na konstrukcję i właściwości często zwany "motocyklem na czterech kołach". Każda z jego wersji cechowała się bardzo dobrym przyspieszeniem i doskonałym prowadzeniem. Niski opór powietrza zawdzięcza niewielkiej wysokości, płaskiej i małej szybie przedniej oraz kształtowi karoserii.
Osiągi
Przyspieszenie 0-80 km/h: 5,1 s
Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,1 s
Czas przejazdu pierwszych 400 m: 15,5 s
Czas przejazdu pierwszego kilometra: 29,8 s
Prędkość maksymalna: 166 km/h
Materiały w drodze niebawem zaczynam :D
Na podstawie zdjęć można stwierdzić, że ktoś w zbudowanie repliki angielskiego super samochodu włożył sporo pracy i pieniędzy. Niestety nie znajdziemy w nim oryginalnego silnika budowanego przez BMW czy zawieszenia. Sam pojazd został zbudowany na bazie bliżej nieokreślonego modelu Audi, z którego pozostały niektóre elementy wnętrza, zawieszenie i 2,7 litrowy silnik o mocy ok 200 KM.
Wiecej inf na: http://www.motoweek.pl/replika-mclarena-f1-z-polski/59705/
31 lat temu Maciej Stawowiak i Ryszard Żyszkowski jako pierwsza polska załoga zdobyli punkty w klasyfikacji generalnej Rajdowych Mistrzostw Świata. Dokonali tego podczas Rajdu Portugalii- "zabójcy samochodów", jadąc polskim Polonezem. Ich wyczyn udało się powtórzyć dopiero 29 lat później Krzysztofowi Hołowczycowi który zapunktował w WRC podczas Rajdu Polski jadąc Fordem Focusem RS-WRC.
FSO Polonez 2000 Rally debiutował w 1978 roku, w kilka miesięcy po oficjalnym rozpoczęciu produkcji seryjnego Poloneza 1500. Zaprojektowany w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Samochodów Osobowych przy FSO którego dyrektorem był wówczas PRLowski playboy Andrzej "Czerwony Książę" Jaroszewicz. Swój światowy debiut samochód miał podczas Rallye Monte Carlo 1979 w którym wystartowały dwa wyczynowe Polonezy 2000 Rally pomalowane w barwy Wolf-Racing granat-czerwień oraz jeden zbliżony do seryjnego. Do końca rajdu Andrzej Jaroszewicz notował czasy w pierwszej 20tce, niestety próba ataku na pierwszą dziesiątkę skończyła się błędem i wypadkiem. Polonez Jaroszewicza uderzył w skałę i stracił koło. Mimo to okaleczony samochód dotarł do mety, poniósł jednak ciężkie straty.
Niestety były to już ostatnie chwile kiedy klasyczne tylnonapędowe samochody miały coś do powiedzenia, a przeciwko polskiemu auto sprzysięgło się wiele innych czynników. Zespół FSO wycofał się z WRC w 1983 roku z przyczyn finansowych (z braku funduszy i tak startował tylko w 2- 3 rajdach na sezon) lecz Polonez 2000 Rally i Turbo dominowały w bloku wschodnim aż do końca swej kariery, często bijąc sprowadzane z zachodu maszyny.
W zależności od wersji rajdowe Polonezy 2000 dysponowały mocą od 170 do 400KM. Kłowa skrzynia biegów pozwalała na błyskawiczną zmianę biegów bez użycia sprzęgła, zaś z czasem w nadwoziu coraz więcej elementów wykonywano z lekkich tworzyw. Na krótkich przełożeniach nawet 170 konny Polonez 2000 Rally przyspieszał od 0-100km/h w mniej niż 6 sekund. Samochód wykorzystywał m.in. zaciski i wentylowane tarcze hamulcowe z Porsche 911 RS.
W roku 78 nie posiadający jeszcze homologacji Polonez otrzymywał ostatnie numery startowe. Wbrew przepisom polscy sędziowie pozwalali rajdówce FSO startować wbrew kolejności przed najwolniejszymi autami ale i tak Polonez na odcinku wyprzedzał po kilkanaście samochodów. I w latach 80tych choć w Polsce pojawiały się szybkie zachodnie rajdówki, Polonez często dopędzał je na odcinkach.
Po zakończeniu kariery modeli 2000, FSO reprezentowały jeszcze A i Ngrupowe Polonezy 1600 "Gravel Champion" i 1.5C Turbo "Żelazny Deszcz" do roku 1990 kiedy zlikwidowano FSO SPORT. Fabryczna dokumentacja została zniszczona w 1990 bądź za rządów Daewoo które prowadziło politykę niszczenia wszelkich śladów intelektualnego potencjału fabryki.
Następcą Poloneza 2000 Rally i 2000 Turbo miał być FSO Oberek. Lżejszy, mocniejszy, krótszy, szerszy, z niezależnym zawieszeniem i centralnie umieszczonym silnikiem.
W roku 2009tym Piotr Zaleski wystartował 150 konną repliką Poloneza 2000Rally w historycznej edycji rajdu Monte Carlo. Na odcinkach wyprzedzał po kilkanaście samochodów, a podczas próby wyścigowej na lodowym torze uzyskał 9 czas pokonując m.in wiele Porsche 911.
W 2010tym roku Tomasz Myszkier dwa razy z rzędu na Polonezie 2000wygrał klasę HS podczas GSMP Sopot ,a w klasyfikacji generalnej pokonał wiele samochodów nowszej generacji, m.in. Escort Cosworth, BMW M3, Seat Leon Supercopa.