Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 43 takie materiały
    Michelin PLR – Ten przedziwny samochód został stworzony w 1972 roku przez Michelin i służył do… testowania opon ciężarowych. W latach 70-tych Michelin było właścicielem Citroena, dlatego by skonstruować ten specjalny pojazd wykorzystano jeden z modeli tego producenta, a dokładniej DS-a. Musiał on jednak przejść diametralne przeróbki, aby powstał wehikuł, który widzimy na zdjęciach. PLR (Poids Lourd Rapide) mierzył 7,3 m długości, 2,5 m szerokości oraz 1,56 m wysokości. Wykorzystano w nim dwie 5,7-litrowe jednostki V8 Citroena. Jedna z nich, zasilała 6 tylnych kół, a druga służyła jako napęd umieszczonej na pokładzie maszyny przeznaczonej do testowania opon dla ciężarówek. Taki ekwipunek na pokładzie poskutkował wysoką masą ponad 10 000 kg. Maksymalna prędkość jaką PLR mógł uzyskać wynosiła 180 km/h. Testy opon z udziałem tego modelu odbywały się na francuskim torze testowym. Obecnie pojazd znajduje się w muzeum Michelin w Clermont-Ferrand we Francji.
    Ten przedziwny samochód został stworzony w 1972 roku przez Michelin i służył do… testowania opon ciężarowych. W latach 70-tych Michelin było właścicielem Citroena, dlatego by skonstruować ten specjalny pojazd wykorzystano jeden z modeli tego producenta, a dokładniej DS-a. Musiał on jednak przejść diametralne przeróbki, aby powstał wehikuł, który widzimy na zdjęciach. PLR (Poids Lourd Rapide) mierzył 7,3 m długości, 2,5 m szerokości oraz 1,56 m wysokości. Wykorzystano w nim dwie 5,7-litrowe jednostki V8 Citroena. Jedna z nich, zasilała 6 tylnych kół, a druga służyła jako napęd umieszczonej na pokładzie maszyny przeznaczonej do testowania opon dla ciężarówek. Taki ekwipunek na pokładzie poskutkował wysoką masą ponad 10 000 kg. Maksymalna prędkość jaką PLR mógł uzyskać wynosiła 180 km/h. Testy opon z udziałem tego modelu odbywały się na francuskim torze testowym. Obecnie pojazd znajduje się w muzeum Michelin w Clermont-Ferrand we Francji.
    12 grudnia 2017, 17:06 przez ~RAFIK3001 | Do ulubionych | Skomentuj
    Vincent Series A Rapide – Brytyjskie litrowe V2 z 1939. Mimo wieku osiągi są dość współczesne, motocykl wyciąga prawie 180 km/h.
    Brytyjskie litrowe V2 z 1939. Mimo wieku osiągi są dość współczesne, motocykl wyciąga prawie 180 km/h.
    Aston Martin Rapide –
    15 października 2014, 17:19 przez mepsfiu (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nowy Aston Martin Lagonda – Następca futurystycznej limuzyny Astona z lat '70 i '80. Moim zdaniem mistrzowski popis stylistów Astona. Świetny, agresywny i elegancki jednocześnie design, który w końcu wnosi powiew świeżości do gamy AM. Wg. mnie wygląda o wiele lepiej od modelu Rapide, który na dobrą sprawę jest tylko rozciągniętym DB9.
    Następca futurystycznej limuzyny Astona z lat '70 i '80. Moim zdaniem mistrzowski popis stylistów Astona. Świetny, agresywny i elegancki jednocześnie design, który w końcu wnosi powiew świeżości do gamy AM. Wg. mnie wygląda o wiele lepiej od modelu Rapide, który na dobrą sprawę jest tylko rozciągniętym DB9.
    8 września 2014, 23:15 przez Ltvnsky (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nowy Aston Martin Vanquish oraz Rapide S – 6-litrowy silnik V12 zamontowany w obydwu modelach generuje teraz do 568 KM. Napęd przekazywany jest na tylną oś dzięki nowej, 8-stopniowej przekładni automatycznej, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,8 sekundy.
    6-litrowy silnik V12 zamontowany w obydwu modelach generuje teraz do 568 KM. Napęd przekazywany jest na tylną oś dzięki nowej, 8-stopniowej przekładni automatycznej, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,8 sekundy.
    Lagonda Rapide – Sportowy samochód osobowy produkowany przez brytyjską firmę Lagonda w latach 1961–1964. Dostępny był jako 4-drzwiowy sedan. Do napędu użyto silnika DOHC R6 o pojemności czterech litrów. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową manualną bądź 3-biegową automatyczną skrzynię biegów. Samochód został zastąpiony przez Astona Martina Lagondę.

Silnik:

-R6 4,0 l (3996 cm³), 2 zawory na cylinder, DOHC
-Układ zasilania: gaźnik
-Średnica × skok tłoka: 96,00 mm × 92,00 mm
-Stopień sprężania: 8,25:1
-Moc maksymalna: 239 KM (176 kW) przy 5000 obr/min
-Maksymalny moment obrotowy: 359 N•m przy 4000 obr/min
    Sportowy samochód osobowy produkowany przez brytyjską firmę Lagonda w latach 1961–1964. Dostępny był jako 4-drzwiowy sedan. Do napędu użyto silnika DOHC R6 o pojemności czterech litrów. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową manualną bądź 3-biegową automatyczną skrzynię biegów. Samochód został zastąpiony przez Astona Martina Lagondę.

    Silnik:

    -R6 4,0 l (3996 cm³), 2 zawory na cylinder, DOHC
    -Układ zasilania: gaźnik
    -Średnica × skok tłoka: 96,00 mm × 92,00 mm
    -Stopień sprężania: 8,25:1
    -Moc maksymalna: 239 KM (176 kW) przy 5000 obr/min
    -Maksymalny moment obrotowy: 359 N•m przy 4000 obr/min
    1 lipca 2014, 15:44 przez skota741 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Samochód testowy Michelin #1 – „Krocionóg”, „stonoga” czy „Yellow Submarine na kołach” to najpopularniejsze określenia, jakie stosowano wobec pojazdu Michelin PLR (Poids Lourd Rapide). To niezwykłe auto zostało zbudowane przez Citroena w 1972 roku na zlecenie producenta opon samochodowych Michelin.

Ten dziwoląg powstał w jednym celu – by testować zużycie opon do samochodów ciężarowych przy dużej prędkości, bez podejmowania ryzyka jazdy w takich warunkach prawdziwą ciężarówką. Opona podlegająca badaniu mieściła się w kabinie pojazdu.

Samochód mierzył 7,27 m długości, 2,45 m szerokości i 1,56 m wysokości. Koła i piasty zapożyczono od Citroena H Van, a zmodyfikowane nadwozie pochodzi z Citroena DS Safari. 

Samochód miał słynne hydropneumatyczne zawieszenie.Za napęd posłużyły dwie 350-ki V8 Chevroleta o pojemności 5,7 l. Jedna jednostka napędzała wóz, a druga była odpowiedzialna za maszynę służącą do testowania opon. Podobno wóz był w stanie osiągnąć 180 km/h, co przy całkowitej wadze 9 ton (dokładnie 9150 kg) stanowiło niezły rezultat. Prędkość maksymalna na torze testowym wynosiła 155 km/h.

Oryginalnego Citroena DS/Michelin  można podziwiać w muzeum Michelina w Clermont-Ferrand we Francji.
    „Krocionóg”, „stonoga” czy „Yellow Submarine na kołach” to najpopularniejsze określenia, jakie stosowano wobec pojazdu Michelin PLR (Poids Lourd Rapide). To niezwykłe auto zostało zbudowane przez Citroena w 1972 roku na zlecenie producenta opon samochodowych Michelin.

    Ten dziwoląg powstał w jednym celu – by testować zużycie opon do samochodów ciężarowych przy dużej prędkości, bez podejmowania ryzyka jazdy w takich warunkach prawdziwą ciężarówką. Opona podlegająca badaniu mieściła się w kabinie pojazdu.

    Samochód mierzył 7,27 m długości, 2,45 m szerokości i 1,56 m wysokości. Koła i piasty zapożyczono od Citroena H Van, a zmodyfikowane nadwozie pochodzi z Citroena DS Safari.

    Samochód miał słynne hydropneumatyczne zawieszenie.Za napęd posłużyły dwie 350-ki V8 Chevroleta o pojemności 5,7 l. Jedna jednostka napędzała wóz, a druga była odpowiedzialna za maszynę służącą do testowania opon. Podobno wóz był w stanie osiągnąć 180 km/h, co przy całkowitej wadze 9 ton (dokładnie 9150 kg) stanowiło niezły rezultat. Prędkość maksymalna na torze testowym wynosiła 155 km/h.

    Oryginalnego Citroena DS/Michelin można podziwiać w muzeum Michelina w Clermont-Ferrand we Francji.
    1 czerwca 2014, 14:34 przez KamilPsk (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    Profiauto

    Aston Martin Rapide S –
    8 marca 2014, 20:00 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj