Pierwsze wrażenia po obejrzeniu Ducati Diavel V4, Multistrady V4 Rally, Monstera SP, Streetfightera SP oraz Panigale V4R. Garść informacji o osiągach i wyposażeniu.
Supersamochód skonstruowany i produkowany przez brytyjską firmę Jaguar w latach 1992-1994. W roku 1984 po prezentacji Ferrari 288 GTO zaczęto prowadzić pracę nad super-szybkim Jaguarem, którego nazwano roboczo "220", gdyż prędkość w milach jaką zakładano, że osiągnie będzie równa 220 mph czyli 352 km/h. Nad samochodem pracowano w weekendy i nazwano go później projekt "Sobota". Samochód prototypowy miał zostać wyposażony w silnik o pojemności 6,2 l V12 o mocy 507 KM i momencie obrotowym 542 Nm. Jednak Jaguar miał problemy z emisjami spalin i ówczesnymi normami, a silnik V12 odrzucono. W wersji produkcyjnej zostało użyte 3,5-litrowe V6 z samochodu Rover Metro 6R4 rally razem z dwoma turbosprężarkami. Silnik ten generuje moc 542 KM i moment obrotowy 645 Nm. XJ220 był najszybszym samochodem na świecie. W 1992 roku na owalnym torze o długości 12,5 km w Nardò we Włoszech kierowca wyścigowy Formuły 1 Martin Brundle, prowadząc XJ220 osiągnął prędkość maksymalną 347,4 km/h, co przekłada się na prędkość na prostej drodze równą około 357 km/h. Jesienią 1993 roku na tym samym torze tytuł najszybszego samochodu zdobył McLaren F1 osiągając 371,4 km/h.
Grupa A w rajdach WRC sprawiła że na drogach zaczęło się pojawić tak zwane HIPER HOT HATCHE, czyli auto kompaktowe z kosmiczną technologią. Super mocne silniki, napęd na 4 koła i nadwozie nadęte do granic możliwości. Takie była Lancia Delta HF Integrale, Ford Focus RS Coswort czy VW Golf Rally. No i właśnie ten ostatni producent stworzył kompakta, który miał kosmiczną technologię, ale opakował go w grzeczne nadwozie i w ten sposób dostaliśmy HIPER HATCHA, którego można określić: SLIPER. I nie jest to GOLF VR6