Szukaj
Znalazłem 105 takich materiałów
Samochód oparto na skróconej płycie podłogowej Sierry 4x4. Przystosowano do niej nadwozie Escorta MkV odpowiednio zmodyfikowane przez Karmanna. Pierwsze 2500 egzemplarzy powstało w celu uzyskania homologacji pozwalającej na start w rajdach Grupy A FIA. W serii tej zastosowano turbosprężarkę Garett T3/T04B, silniki w nią wyposażone charakteryzowały się dużą turbodziurą. W drugiej serii Escorta użyto mniejszej turbiny Garett T25, co pozwoliło zniwelować niekorzystne zjawisko. Z zewnątrz samochód wyróżniał się dużym spojlerem na klapie bagażnika.
Wersja drogowa '92
Silnik:
•R4 2,0 l (1993 cm³), 4 zawory na cylinder, DOHC
•Turbodoładowanie Garett T3/T04B
•Układ zasilania: elektroniczny wtrysk paliwa Marelli-Weber
•Stopień sprężania: 8,0:1
•Średnica cylindra × skok tłoka: 90,80 × 76,95 mm
•Moc maksymalna: 227 KM (167 kW) przy 6250 obr/min
•Maksymalny moment obrotowy: 304 N•m przy 3500 obr/min
Osiągi:
•Przyspieszenie 0-60 mph: 6,2 s
•Przyspieszenie 0-100 mph: 17,4 s
•Prędkość maksymalna: 220 km/h
Wersja rajdowa
Jak drogowa, z wyjątkiem:
•Turbodoładowanie Garrett T35, ciśnienie doładowania 3 bary, zwężka 34 mm
•Moc maksymalna: 315 KM przy 6250 obr/min
•Maksymalny moment obrotowy: 450 N•m przy 5000 obr/min
•Skrzynia biegów: 7-biegowa w układzie H (MS93)
•Zmodernizowany układ zawieszenia i hamulcowy (przystosowane do rajdów)
•Masa własna: 1230 kg
Pewne jest, że Peugeot 205 T16 to zabawka dla naprawdę bogatych chłopców. Ceny tej wersji zaczynają się od 70 tysięcy euro.