Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 106 takich materiałów
    Peugeot 205 T16 – Kiedyś rajdowa grupa B. Które autko ma dzisiaj tak dobry dostęp do silnika!?
    Kiedyś rajdowa grupa B. Które autko ma dzisiaj tak dobry dostęp do silnika!?
    23 lutego 2013, 8:57 przez sphinx1969 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Escort 1700t – Po wprowadzeniu modelu Escort Mk3 w 1980 roku, Ford Motorsport podjął się rozwoju tylno napędowego samochodu z turbodoładowanym silnikiem, który mógłby startować w rajdach Grupy B. Opracowywany pojazd otrzymał nazwę Escort RS 1700T. Nad rozwojem tego projektu opiekę sprawował John Wheeler. Standardowy Escort Mk3 został przebudowany pod silnik turbo Transaxle (układ transaxle – skrzynia biegów zintegrowana z mechanizmem różnicowym).  W 1982 roku powyższy projekt powinien zostać homologowany do Grupy B, jednakże został on odstawiony na rzecz nowego projektu pod nazwą RS 200. Zdecydowano, że w nowym samochodzie bezwzględnie należy zamontować napęd na cztery koła, co pomoże nawiązać walkę z dominującymi w grupie modelami takimi jak Audi Quattro.

Większość z wyprodukowanych 18 sztuk została rozbita, jednak kilka prototypów z dopuszczeniem do ruchu ulicznego istnieje do dzisiaj. Natomiast większość z wyprodukowanych silników w celu homologacji posłużyła w późniejszym okresie przy budowie RS 200.

Nadwozie: Coupe
Motor
Liczba i rodzaj cylindrów: R4
Ładowanie Turbo
Pojemność skokowa (cm ³): 1700
Moc (w KM): 160(wersja drogowa) – ~300(wersja rajdowa)
Felgi i opony
Przód: 230/45 VR16
Tył: 275/40 VR16
Masa własna (ISO, w kg): 900
Produkcja: 1981
    Po wprowadzeniu modelu Escort Mk3 w 1980 roku, Ford Motorsport podjął się rozwoju tylno napędowego samochodu z turbodoładowanym silnikiem, który mógłby startować w rajdach Grupy B. Opracowywany pojazd otrzymał nazwę Escort RS 1700T. Nad rozwojem tego projektu opiekę sprawował John Wheeler. Standardowy Escort Mk3 został przebudowany pod silnik turbo Transaxle (układ transaxle – skrzynia biegów zintegrowana z mechanizmem różnicowym). W 1982 roku powyższy projekt powinien zostać homologowany do Grupy B, jednakże został on odstawiony na rzecz nowego projektu pod nazwą RS 200. Zdecydowano, że w nowym samochodzie bezwzględnie należy zamontować napęd na cztery koła, co pomoże nawiązać walkę z dominującymi w grupie modelami takimi jak Audi Quattro.

    Większość z wyprodukowanych 18 sztuk została rozbita, jednak kilka prototypów z dopuszczeniem do ruchu ulicznego istnieje do dzisiaj. Natomiast większość z wyprodukowanych silników w celu homologacji posłużyła w późniejszym okresie przy budowie RS 200.

    Nadwozie: Coupe
    Motor
    Liczba i rodzaj cylindrów: R4
    Ładowanie Turbo
    Pojemność skokowa (cm ³): 1700
    Moc (w KM): 160(wersja drogowa) – ~300(wersja rajdowa)
    Felgi i opony
    Przód: 230/45 VR16
    Tył: 275/40 VR16
    Masa własna (ISO, w kg): 900
    Produkcja: 1981
    6 lutego 2013, 0:49 przez FordBoy (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Czyli grupa rajdowa w akcji
    5 lutego 2013, 18:49 przez dziurka08 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Rajdowa wersja... – Wersja Mercedesa 300 SEL
    Wersja Mercedesa 300 SEL
    31 stycznia 2013, 15:02 przez romeciak777 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Przejściówka – Też może być rajdowa
    Też może być rajdowa
    10 września 2012, 20:58 przez Bandzior (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Rajdowa Rapidka – taką ciekawostkę znalazłem. A miałem malować na czerwono.
    Taką ciekawostkę znalazłem. A miałem malować na czerwono.
    13 sierpnia 2012, 19:09 przez orwo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Polski Fiat – Nie jeden go na ulicy widział i uznał za złom, ale mało kto wie jaka ma Historie rajdową i osiągnięcia...
    Nie jeden go na ulicy widział i uznał za złom, ale mało kto wie jaka ma Historie rajdową i osiągnięcia...
    4 sierpnia 2012, 15:45 przez Bandzior (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Legendy rajdów – Ferrari 288 GTO. To model stworzony aby uzyskać homologację na wersję rajdową, która ścigałaby się w Grupie B. Niestety taka wersja nigdy nie powstała, ale pomyślcie co by było gdyby...
    Ferrari 288 GTO. To model stworzony aby uzyskać homologację na wersję rajdową, która ścigałaby się w Grupie B. Niestety taka wersja nigdy nie powstała, ale pomyślcie co by było gdyby...
    24 czerwca 2012, 10:27 przez olszu98 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ford RS200 Kolejna legenda rajdowa – Ford RS200 to 2-drzwiowe, sportowe auto produkowane od 1984 do 1986 roku. Ten samochód startował w słynnej rajdowej grupie B, gdzie występowały również klasyki typu Audi Sport Quatrro S1, Lancia Stratos czy też Peugeot 205 T16. Niestety kariera rajdowa RS200 zakończyła się zanim jeszcze na dobre się zaczęła. Kierowcy nie radzili sobie z 500 KM pod maską, w aucie które waży nieco ponad 1000 kg i dochodziło do tragicznych wypadków.
Odmiana cywilna wyprodukowana w ilości 200 sztuk posiadała silnik o mocy 230 KM.
    Ford RS200 to 2-drzwiowe, sportowe auto produkowane od 1984 do 1986 roku. Ten samochód startował w słynnej rajdowej grupie B, gdzie występowały również klasyki typu Audi Sport Quatrro S1, Lancia Stratos czy też Peugeot 205 T16. Niestety kariera rajdowa RS200 zakończyła się zanim jeszcze na dobre się zaczęła. Kierowcy nie radzili sobie z 500 KM pod maską, w aucie które waży nieco ponad 1000 kg i dochodziło do tragicznych wypadków.
    Odmiana cywilna wyprodukowana w ilości 200 sztuk posiadała silnik o mocy 230 KM.
    3 maja 2012, 13:09 przez hicube (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Gdyby to powstało 5 lat temu to może dzisiaj mielibyście nowego rajdowego mistrza Polski :D

    Akademia rajdowa – Crusar4Rally Kids!
    Ponieważ szkoły doskonalenia techniki jazdy przeznaczone są dla osób już posiadających prawo jazdy, większość kierowców rajdowych rozpoczyna swoją opowieść słowami gdy byłem mały, ukradkiem podbierałem tacie samochód i upalałem na parkingu pod blokiem. Stworzyliśmy coś, czego dotąd jeszcze nie było: Corollę o wyglądzie WuRCa, która dzięki podzespołom z seryjnego samochodu i najmniejszym dostępnym na rynku fotelom kubełkowym, stanie się treningówką dla… dzieci od 10 do 16 roku życia
    19 kwietnia 2012, 16:53 przez arko1233 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj