Szukaj
Znalazłem 149 takich materiałów
Kompozytowe panele nadwozia są wykonane z włókien węglowych, Kevlaru, Nomexu, wzajemnie ze sobą posklejanych żywicą epoksydową. Mimo zastosowania lekkich materiałów samochód ma znaczną masę wynoszącą 1620 kg w wersji GT. Wynika to z napędu na cztery koła. Pod nadwoziem znajduje się rurowa rama przestrzenna, do której zamocowano silnik. Silnik to 3.5 L jednostka V12 z 4 turbosprężarkami japońskiej firmy IHI wytwarzająca moc 560 KM. Centralny silnik zamontowany jest wzdłużnie. Napęd jest przekazywany na obie osie (4x4). Samochód ma bardzo dobre hamulce. Przy prędkości ponad 100 km/h potrafi się zatrzymać po niespełna 34 metrach. W 1992 roku zaprezentowano bardziej radykalną odmianę tego modelu, noszącą nazwę EB 110 SS (SuperSport). Moc wzrosła do 611 KM i prędkość maksymalna mocniejszej wersji wynosiła ponad 350 km/h. Od 1991 do 1992 EB110 był najszybszym produkowanym seryjnie samochodem świata do momentu zaprezentowania McLarena F1.
# http://www.fakt.pl/Opuszczona-kolekcja-starych-samochodow,artykuly,184864,1.html
# https://www.google.pl/maps/@52.100289,20.655778,3a,75y,34.14h,83.15t/data=!3m4!1e1!3m2!1sbfxmIT2oHOdFWdWUfGBlkw!2e0!6m1!1e1
# http://www.motore.pl/2012/reportaze/opuszczona-kolekcja-tabencki/
# ciekawy cytat artykułu http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=8333.0