Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 115 takich materiałów
    15 czerwca 2014, 13:03 przez ~bobrzan | Do ulubionych | Skomentuj
    QUAD AL – Cztery silniki lotnicze z czasów drugiej wojny światowej, osadzone na podwoziu, które kiedyś zaczynało jako skromny Fiat Topolino? Brzmi nierealnie, ale właśnie taki, pasujący dokładnie do opisu potwór przez kilkanaście lat okupował w Księdze Rekordów Guinnessa miejsce dla najmocniejszego samochodu z silnikami tłokowymi.
Cała akcja zaczęła się gdzieś w Stanach Zjednoczonym w latach sześćdziesiątych od Jima Lytle'a, który pracował przy budowie wszelkiego typu hot rodów i dragsterów. Jeden z jego znajomych naszkicował pewnego razu samochód z ustawionymi obok siebie parami czterema silnikami lotniczymi, a Lytle doszedł do wniosku, że to da się i trzeba zbudować. Zwłaszcza, że takie silniki kosztowały wówczas dosłownie grosze. Machinę nazwano Quad Al.
Lytle nabył cztery jednostki V12 Allison, których produkcję zakończono w 1947 roku. Każda z nich mierzyła po 28 litrów pojemności i produkowała jakieś trzy tysiące koni mechanicznych w fabrycznej formie. Razem 12000 KM! Silniki osadzono na czymś, co było kiedyś małym Fiatem, a projekt wspomogły zakłady Cal Automotive (kabina kierowcy z włókien szklanych), Moon (specjalne zbiorniki paliwa) oraz Champion (osprzęt silników). Maszyna mogła pochwalić się 96 rurami wydechowymi, ośmioma oponami i planowanym napędem na wszystkie koła. Marzeniem konstruktora było wystawienie pojazdu do wyścigów na krótkim dystansie.
Problemy pojawiły się przy temacie sprzęgieł i skrzyń biegów, które należało zbudować na specjalne zamówienie po kosztach, którym Lytle nie mógł sprostać. Nieukończony Quad Al został sprzedany w 1965 roku razem z zaprojektowaną dla niego lawetą, z którą ważył ponad cztery tony. Od tego czasu zmieniał właścicieli kilka razy, ale o ukończeniu ze względu na konieczne do tego wydatki nie było już mowy. Po śmierci Lytle'a samochód został rozmontowany.
    Cztery silniki lotnicze z czasów drugiej wojny światowej, osadzone na podwoziu, które kiedyś zaczynało jako skromny Fiat Topolino? Brzmi nierealnie, ale właśnie taki, pasujący dokładnie do opisu potwór przez kilkanaście lat okupował w Księdze Rekordów Guinnessa miejsce dla najmocniejszego samochodu z silnikami tłokowymi.
    Cała akcja zaczęła się gdzieś w Stanach Zjednoczonym w latach sześćdziesiątych od Jima Lytle'a, który pracował przy budowie wszelkiego typu hot rodów i dragsterów. Jeden z jego znajomych naszkicował pewnego razu samochód z ustawionymi obok siebie parami czterema silnikami lotniczymi, a Lytle doszedł do wniosku, że to da się i trzeba zbudować. Zwłaszcza, że takie silniki kosztowały wówczas dosłownie grosze. Machinę nazwano Quad Al.
    Lytle nabył cztery jednostki V12 Allison, których produkcję zakończono w 1947 roku. Każda z nich mierzyła po 28 litrów pojemności i produkowała jakieś trzy tysiące koni mechanicznych w fabrycznej formie. Razem 12000 KM! Silniki osadzono na czymś, co było kiedyś małym Fiatem, a projekt wspomogły zakłady Cal Automotive (kabina kierowcy z włókien szklanych), Moon (specjalne zbiorniki paliwa) oraz Champion (osprzęt silników). Maszyna mogła pochwalić się 96 rurami wydechowymi, ośmioma oponami i planowanym napędem na wszystkie koła. Marzeniem konstruktora było wystawienie pojazdu do wyścigów na krótkim dystansie.
    Problemy pojawiły się przy temacie sprzęgieł i skrzyń biegów, które należało zbudować na specjalne zamówienie po kosztach, którym Lytle nie mógł sprostać. Nieukończony Quad Al został sprzedany w 1965 roku razem z zaprojektowaną dla niego lawetą, z którą ważył ponad cztery tony. Od tego czasu zmieniał właścicieli kilka razy, ale o ukończeniu ze względu na konieczne do tego wydatki nie było już mowy. Po śmierci Lytle'a samochód został rozmontowany.
    11 kwietnia 2014, 2:37 przez nombre87 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    autogen.pl

    Zestaw – Mercedes Sprinter, Audi A3, Quad ATV Aplinus 150ccm.
    Mercedes Sprinter, Audi A3, Quad ATV Aplinus 150ccm.
    16 marca 2014, 11:52 przez Jemirr01 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Quad turbo – zgadniecie co to za "furka"?
    Zgadniecie co to za "furka"?
    26 lutego 2014, 14:56 przez Zielin_PL (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Quad mojego kolegi – Chińska 150 ale nieźle targa
    Chińska 150 ale nieźle targa
    20 lutego 2014, 20:45 przez ~psycho | Do ulubionych | Skomentuj
    Na działce za domem
    17 lutego 2014, 17:08 przez glodnalisa (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Quad 600 – Mój projekcik
Resztę znajdziecie w źródle.
    Mój projekcik
    Resztę znajdziecie w źródle.
    Kolejny ciekawy quad – A tutaj ten większy
Ciekawostką jest to że ten normalnie ma napęd na 6 kół. Z tego co zauważyłem no to gąsienice się bez problemu ściągają po czym po prostu przykręca się koła na czterech śrubach. W tej metalowej skrzynce między gąsienicami jest schowany napęd do trzeciej pary kół.
    A tutaj ten większy
    Ciekawostką jest to że ten normalnie ma napęd na 6 kół. Z tego co zauważyłem no to gąsienice się bez problemu ściągają po czym po prostu przykręca się koła na czterech śrubach. W tej metalowej skrzynce między gąsienicami jest schowany napęd do trzeciej pary kół.
    9 lutego 2014, 9:08 przez Dzela (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własna galeria

    Quad na gąsienicach – Ciekawa zabawka napotkana kilka dni temu w Norwegii.
Obok stał jeszcze jeden większy, jeśli chcecie to mogę dodać zdjęcia.
    Ciekawa zabawka napotkana kilka dni temu w Norwegii.
    Obok stał jeszcze jeden większy, jeśli chcecie to mogę dodać zdjęcia.
    8 lutego 2014, 17:43 przez Dzela (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło:

    Własne

    Taki tam quad –
    2 lutego 2014, 17:45 przez Pluton (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)