Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 5 takich materiałów
    PZInż. Lux - Sport – Polski samochód z okresu międzywojennego, w niczym nie ustępujący najnowocześniejszym przedwojennym konstrukcjom.
    Polski samochód z okresu międzywojennego, w niczym nie ustępujący najnowocześniejszym przedwojennym konstrukcjom.
    PZInż. Typ 405 - Polskie V8 – Silnik zaprojektowany w 1936r, chłodzony cieczą o pojemności 3888cm³ i mocy 95KM. Miał służyć do napędu luksusowej limuzyny "Lux Sport", a po niewielkich zmianach lekkiego czołgu pływającego "PZInż. 130" i "4TP". Powstało kilka egzemplarzy prototypowych, z czego dziś wiadomo mi o trzech istniejących egzemplarzach. Jeden z nich w zeszłym roku przeszedł remont, w związku z czym miejmy nadzieję, że w końcu usłyszymy bulgot polskiego V8.
    Silnik zaprojektowany w 1936r, chłodzony cieczą o pojemności 3888cm³ i mocy 95KM. Miał służyć do napędu luksusowej limuzyny "Lux Sport", a po niewielkich zmianach lekkiego czołgu pływającego "PZInż. 130" i "4TP". Powstało kilka egzemplarzy prototypowych, z czego dziś wiadomo mi o trzech istniejących egzemplarzach. Jeden z nich w zeszłym roku przeszedł remont, w związku z czym miejmy nadzieję, że w końcu usłyszymy bulgot polskiego V8.
    Polska Motoryzacja: PZInż Lux Sport – Rok 1935
Luksusowy samochód osobowy opracowany przez zespół polskich konstruktorów, któremu w latach 30. przewodził inż. Zygmunt Okołów. Niezależne zawieszenie o dwóch wahaczach poprzecznych przy każdym z kół, automatyczne smarowanie odpowiednich elementów podwozia, hydrauliczne amortyzatory podwójnego działania czy układ resorujący składający się z czterech długich drążków skrętnych, umożliwiających regulację
prześwitu w zakresie 180-230 mm z poziomu kabiny pasażerskiej były autorskimi pomysłami polskich inżynierów i dziś nie zaskakują, ale w latach 30. były innowacyjne. Silnik V8 o pojemności 3888 cm3 rozwijał moc 96 KM. Skrzynia biegów pozwalała na zmianę przełożeń bez użycia sprzęgła, które było wykorzystywane tylko podczas ruszania. Pod koniec lat 30. zapadła decyzja o rozpoczęciu produkcji, jednak II wojna światowa przekreśliła te plany. Zespół podwozia można dziś oglądać w Muzeum Techniki w Warszawie.
    Rok 1935
    Luksusowy samochód osobowy opracowany przez zespół polskich konstruktorów, któremu w latach 30. przewodził inż. Zygmunt Okołów. Niezależne zawieszenie o dwóch wahaczach poprzecznych przy każdym z kół, automatyczne smarowanie odpowiednich elementów podwozia, hydrauliczne amortyzatory podwójnego działania czy układ resorujący składający się z czterech długich drążków skrętnych, umożliwiających regulację
    prześwitu w zakresie 180-230 mm z poziomu kabiny pasażerskiej były autorskimi pomysłami polskich inżynierów i dziś nie zaskakują, ale w latach 30. były innowacyjne. Silnik V8 o pojemności 3888 cm3 rozwijał moc 96 KM. Skrzynia biegów pozwalała na zmianę przełożeń bez użycia sprzęgła, które było wykorzystywane tylko podczas ruszania. Pod koniec lat 30. zapadła decyzja o rozpoczęciu produkcji, jednak II wojna światowa przekreśliła te plany. Zespół podwozia można dziś oglądać w Muzeum Techniki w Warszawie.
    31 lipca 2014, 17:51 przez pawel694 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    PZinż . Lux-Sport -jest czego żałować – Polska limuzyna z okresu międzywojennego, gdyby nie wybuch wojny, mogłaby wejść do produkcji i zwojować świat, pod wieloma względami była lepsza od ówczesnej konkurencji.
    Polska limuzyna z okresu międzywojennego, gdyby nie wybuch wojny, mogłaby wejść do produkcji i zwojować świat, pod wieloma względami była lepsza od ówczesnej konkurencji.
    22 stycznia 2014, 18:18 przez Ltvnsky (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Lux Sport – PZInż. Lux Sport to luksusowy samochód osobowy opracowany przez zespół polskich konstruktorów pod przewodnictwem inżyniera Zygmunta Okołówa w 1935 roku. Innowacyjne rozwiązania zastosowane przy budowie auta wyprzedzały współczesność o kilka lat.

Ramowa konstrukcja podwozia, niezależne zawieszenie o dwóch wahaczach poprzecznych przy każdym z kół, hydrauliczne amortyzatory podwójnego działania czy układ resorujący składający się z czterech długich drążków skrętnych, umożliwiających regulację prześwitu w zakresie 180-230 mm z poziomu kabiny pasażerskiej były autorskimi pomysłami polskich inżynierów.

Zaawansowane rozwiązania, takie jak automatyczne smarowanie odpowiednich elementów podwozia, regulowane zawieszenie czy hydrauliczne hamulce bębnowe, to owoc prac naukowców z Polski.Auto napędzane było za pomocą nowoczesnej jednostki V8 o pojemności 3888 cm³ osiągającej maksymalną moc 96 KM (przy 3600 rpm). Silnik chłodzony cieczą, zasilany był za pomocą dwugardzielowego gaźnika dolnossącego. Ważący 260 kg motor umieszczono z przodu, wzdłużnie i sprzężono z niezwykle nowoczesną, sterowaną elektromagnetycznie przekładnią planetarną typu Cotal o czterech biegach do przodu i wstecznym, służącą jednocześnie za sprzęgło. Kompletny prototyp ważył 1200 kg. Moment obrotowy przekazywany był na tylne koła. Maksymalna prędkość jazdy wynosiła 135 km/h.
    PZInż. Lux Sport to luksusowy samochód osobowy opracowany przez zespół polskich konstruktorów pod przewodnictwem inżyniera Zygmunta Okołówa w 1935 roku. Innowacyjne rozwiązania zastosowane przy budowie auta wyprzedzały współczesność o kilka lat.

    Ramowa konstrukcja podwozia, niezależne zawieszenie o dwóch wahaczach poprzecznych przy każdym z kół, hydrauliczne amortyzatory podwójnego działania czy układ resorujący składający się z czterech długich drążków skrętnych, umożliwiających regulację prześwitu w zakresie 180-230 mm z poziomu kabiny pasażerskiej były autorskimi pomysłami polskich inżynierów.

    Zaawansowane rozwiązania, takie jak automatyczne smarowanie odpowiednich elementów podwozia, regulowane zawieszenie czy hydrauliczne hamulce bębnowe, to owoc prac naukowców z Polski.Auto napędzane było za pomocą nowoczesnej jednostki V8 o pojemności 3888 cm³ osiągającej maksymalną moc 96 KM (przy 3600 rpm). Silnik chłodzony cieczą, zasilany był za pomocą dwugardzielowego gaźnika dolnossącego. Ważący 260 kg motor umieszczono z przodu, wzdłużnie i sprzężono z niezwykle nowoczesną, sterowaną elektromagnetycznie przekładnią planetarną typu Cotal o czterech biegach do przodu i wstecznym, służącą jednocześnie za sprzęgło. Kompletny prototyp ważył 1200 kg. Moment obrotowy przekazywany był na tylne koła. Maksymalna prędkość jazdy wynosiła 135 km/h.
    11 marca 2013, 18:18 przez skota741 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj

    1