Szukaj
Znalazłem 384 takie materiały
Koleś po wszystkim uciekł. Wiedząc że mam kamerkę nawet gościa nie goniłem, od razu pojechałem na komendę, pokazałem filmik i zgłosiłem kolizję. Co zabawne, gość z uszkodzonego Audi również udał się na ten sam komisariat (był przede mną), jednak nie był w stanie podać szczegółów innych niż marka i kolor samochodu oraz oczywiście lokalizacji. Jednym słowem pomogłem rozwiązać dwie sprawy za jednym zamachem. Policjant ocenił, że zdarzenie będzie rozpatrzone jako dwie oddzielne kolizje (za każdą mandat + punkty). Naruszenia w postaci wyprzedzenia na skrzyżowaniu, przejściu dla pieszych albo jazda po pasie dla rowerów zostaną „wchłonięte” przez mandat za kolizję. Od momentu kolizji do wyjścia z posterunku minęło ok. 2 godziny.
W wyniku zdarzenia w moim samochodzie uszkodzony został zderzak, felga i lewy tylny błotnik. Zgłosiłem to do ubezpieczyciela (dając namiary na numer zgłoszenia na policji itd.), szkodę zlikwidowałem bezgotówkowo w ASO (ponad 5k za wymianę felgi, lakierowane zderzaka i błotnika). Do tego dostałem samochód zastępczy. Nie wiem natomiast jak (i czy w ogóle) szkodę zlikwidował Pan z Audi.
Na pewno znajdą się osoby które powiedzą „mogłeś puścić głupszego”. Otóż tym razem nie puściłem, a zaprosiłem na zajęcia. Lekcja kosztowała go najprawdopodobniej regres za koszt naprawy uszkodzeń + wynajem samochodu zastępczego, (bo przecież uciekł z miejsca zdarzenia), mandat i punkty karne. Zakładam że suma summarum wyszło nie więcej niż 10 tysięcy złotych.
Film wrzucam jako pokaz braku umiejętności odpuszczenia. Co zabawne jechałem akurat na gokarty gdzie mogłem właśnie tak się pozderzać. Tyle tylko, że było taniej, bezpieczniej i bezstresowo. Przesłałem Ci oba klipy, dotniesz jak uważasz. Możesz wrzucić mój opis do filmu, po to w sumie go napisałem.
PS. W liście od Policji dostałem imię i nazwisko gościa. W mieście pod takimi danymi znalazłem radcę prawnego i stomatologa więc w sumie byłem i nie byłem zaskoczony rozwojem wypadków. Z perspektywy czasu nie wiem jednak czy bym chciał pisać oświadczenie z kimś kto nie widział zagrożenia w wyprzedzaniu na środku skrzyżowania i przejścia dla pieszych. Nie wiem jednocześnie, czy taka lekcja coś pomoże.
Pozdrawiam
ps. już niebawem akademia jazdy po polsku, czy mklr ma jakiś pomysł na dołączenie sie do projektu > ?
------------------------------------
Zapraszamy do naszego warsztatu:
Tel. 576570302
V8 Customs Polska
----------------------------------
Zapraszamy do naszego warsztatu:
Tel. 576570302
V8 Customs Polska
#carporn #bmwe46 #bmwmpower #dustdezign #v8customs #bioxyd #dustdezign #stance #stancenation #psdays #psdays2022 #ultrace #raceism
PS: Jeżeli chcielibyście zamówić takie skrzydło lub splitter do swojej Supry, napiszcie do Łukasza na Instagramie: @lukaszbak_caroseria
Lista dotychczasowych modyfikacji:
1. Down pipe: TurboWorks
2. GPF Bypass: Milltek
3. Usunięcie błędów ze sterownika i pierwsze strojenie: Synek Tune
4. Dolot i filtr powietrza: Eventuri by PG Performance
5. Felgi: Japan Racing Wheels SL01 (19x10,5 tył i 19x9,5 przód)
6. Opony: Vredestein Wintrack Pro (zima) oraz Vorti R+ (lato) w rozmiarze 275/35 R19 oraz 305/30 R19
7. Pierwsza modyfikacja sterownika silnika: Synek Tune
8. Zawieszenie: KW V3 (obniżone o 2 cm względem serii)
9. Chłodnica intercoolera: Forge Motorsport
10. Oklejenie auta: Małachowski Projekt oraz Wrapster
11. Modyfikacje turbosprężarki: Perun Turbo
12. Finalne strojenie silnika: Maciek Stelmaszuk, Strojenia.pl
13. Strojenie zawieszenia: Bartek Czwartosz, racing.pl
14. Hamulce: WRK Brakes
15. Układ wydechowy: Kamil Kopeć, ArcHouse
16. Pakiet aero: Caroseria Carbon
Osiągi:
Moc: 570 KM (seria: 340 KM)
Moment obrotowy: 700 Nm (seria: 500 Nm)
0-100: 4 sek. (seria: 4,3 sek.)
0-200: ca. 11,8 sek. (seria: 16,7 sek.)
100-200: 7,8 sek. (seria: 12,8 sek.)
Data na nagraniu jest zła.
2. Odstępy. Po to je trzymamy, by w razie niebezpieczeństwa nie hamować gwałtownie, tylko mieć czas na reakcję. W razie przejazdu pojazdu uprzywilejowanego nie szukać miejsca, tylko sprawnie zjechać na bok. Nie wciskajmy się w czyjś bezpieczny odstęp.
PS. Ciekawe ile sekund zaoszczędzili wyprzedzając pasem awaryjnym.
Apel do motocyklistów:
Nawet jeżeli wyprzedzanie w podobnych miejscach byłoby dozwolone, zastanówmy się dwa razy czy jadąc z podobną jak na nagraniu prędkością dajemy jakąkolwiek szansę innym kierującym, na zauważenie naszego manewru. Nie zapominajmy, że w każdym momencie jakiś pojazd może zechcieć wyjechać, skręcić, zawrócić, spośród ciągnącego się korka - jedźmy z wyobraźnią!
PS. Motocyklista na szczęście przeżył
Bądźcie czujni i ostrożni.
Niewyobrażalne w erze budowy samochodów 478 KM i jeszcze bardziej potworne 576 Nm maksymalny moment obrotowy, zapewniają zapierające dech w piersiach osiągi, które popychają każdego pilota do granic możliwości. Pejzaż dźwiękowy jest ogłuszający, a różne filmy w sieci pokazują, że pojazdem należy cieszyć się ostrożnie i że każdy powinien wejść z szacunkiem. 1254 kg pustej masy zrobić szaleństwo stosunek mocy do masy 2,62 kg/PS a przyspieszenie od 0 do 100 kilometrów na godzinę odbywa się w czystym mniej niż cztery sekundy. Tak więc supersportowy samochód to coś tylko dla ekspertów za kierownicą, a nie dla początkujących!: