Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 186 takich materiałów
    To miała być szybka naprawa, wyszło jak zawsze
    Silnik trochę się przytarł i teraz dymi przy odpalaniu, ale najważniejsze, że gruz dalej się odpycha. Pas przedni niedługo trzeba będzie wyklepać młotkiem bo kiedyś pocałowała latarnię i wygląda jak żul bez zęba. W niedalekiej przyszłości zrobimy też światła na pilota i pomalujemy ją farbą do płotu
    14 października 2023, 23:45 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    W momencie gdy ludzie nieustannie przekrzykują się w Internecie jaki napęd jest "lepszy" - ja po prostu jadę na tor i dobrze się bawię.

    Polecam to każdemu bez względu na markę auta i to po której stronie ma napęd, bo każdy jeden daje mnóstwo frajdy z jazdy.
    6 września 2023, 12:08 przez nitro2112 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    Z jakim silnikiem kupić Volvo XC60? – Planujesz zakup nowego samochodu i interesuje Cię model nie tylko wygodny i komfortowy, ale przede wszystkim bezpieczny, ekonomiczny i niezawodny? Volvo XC60 na pewno okaże się świetnym wyborem! Dlatego sprawdź koniecznie, co to za auto i jakie są jego wersje. Jakie Volvo XC60 będzie dla Ciebie odpowiednie?
Czym wyróżnia się Volvo XC60?
Czy warto poznać Volvo XC60 i przyjrzeć mu się bliżej? To oczywiście pytanie retoryczne… Nie od dziś wiadomo, że Szwedzi są mistrzami w tym, co robią! Volvo to auto prestiżowe i bardzo komfortowe, a model Volvo XC60 zawsze będzie doskonałym wyborem!
Volvo XC60 to najlepiej sprzedający się samochód premium na świecie i najpopularniejszy SUV premium w Polsce. Ten dynamiczny i wyrafinowany model klasy średniej, może pochwalić się nie tylko bogatym i luksusowym wyposażeniem. Volvo XC60 jest dziś inteligentniejszy niż kiedykolwiek wcześniej, dzięki czemu zapewnia nam łączność zawsze i wszędzie, na każdym wyjeździe. Obsługa systemu operacyjnego Android Automotive OS. nie sprawia żadnych trudności nawet najmniej doświadczonym kierowcom. Najważniejsze funkcje znajdują się bowiem w wygodnych i bardzo intuicyjnych miejscach, co sprawia, że są one oczywiste nawet dla tych, którzy z takimi rozwiązaniami nie mieli jeszcze do czynienia. Volvo XC60 charakteryzuje się również wysoką ochroną i poziomem bezpieczeństwa, co potwierdzają najwyższe oceny w niezależnych rankingach i testach.
Jakie są wersje Volvo XC60? Z jakim silnikiem Volvo wybrać?
Volvo XC60 to model o charakterze terenowym, który dostarczy zarówno sportowych doznań, jak i świetnie się sprawdzi w roli wygodnego auta rodzinnego, albowiem sprzyja on rodzinnym wyjazdom i wycieczkom. Jest to zasługa dużej przestrzeni pasażerskiej i pojemnego bagażnika, który pomieści niemal wszystko. Pasażerowie podróżują na bardzo wygodnych, podgrzewanych siedzeniach, w przestronnym, luksusowym wnętrzu, albowiem jak na markę premium przystało, Volvo XC60 zachwyca najwyższej jakości wykończeniem dostępnym w wersji skórzanej, drewnianej, w wersji aluminium lub wykończonej materiałem.
Volvo XC60 to mocny punkt w ofercie marki. To 5-osobowe auto występuje z napędem na wszystkie osie lub z napędem na przód. Mamy też do wyboru 6-biegową skrzynię manualną lub 8-biegowy automat. Volvo XC60 dostępne jest również w kilku wersjach silnikowych, takich jak diesel, napęd benzynowy lub hybrydowy.
- Silniki benzynowe dla Volvo XC60 – dla Volvo XC60 dostępne są głównie 4-cylindrowe i 6-cylindrowe silniki benzynowe o pojemności 2-litrów z turbodoładowaniem pojedynczym lub wspomaganym kompresorem oraz jeden model 5-cylindrowy o pojemności 2,4-litra i mocy 254 KM z turbodoładowaniem. Wersje 6-cylindrowe dysponują wtryskiem pośrednim, układem rzędowym oraz pojemnością 3,2 lub 3,0.
- Silniki diesla dla Volvo XC60 – silniki diesla dla Volvo XC60 różnią się przede wszystkim pojemnością, albowiem do turbodiesli należą wyłącznie modele o pojemności 2,0 i 2,4. Wersje 2-litrowe mogą być 4-cylindrowe i 5-cylindrowe, natomiast jednostki o pojemności 2,4 to warianty 5-cylindrowe w układzie rzędowym, z 1 lub 2 turbosprężarkami. Każdy z turbodiesli 2-litrowych dla Volvo XC60 posiada też wyłącznie napęd przedni, a wersje 2,4 tylko napęd na cztery koła. Największą zaletą modeli 2-litrowych jest ekonomiczne spalanie na poziomie ok. 8,3 - 9,5 litra na 100 km.
- Silniki hybrydowe dla Volvo XC60 – Dla tego modelu Volvo dostępny jest również silnik hybrydowy T8 Twin Engine, przy czym wariant 2-litrowy wspomagany jest jednostką elektryczną o mocy 87 KM. Moc całego układu wynosi 407 KM.

    Planujesz zakup nowego samochodu i interesuje Cię model nie tylko wygodny i komfortowy, ale przede wszystkim bezpieczny, ekonomiczny i niezawodny? Volvo XC60 na pewno okaże się świetnym wyborem! Dlatego sprawdź koniecznie, co to za auto i jakie są jego wersje. Jakie Volvo XC60 będzie dla Ciebie odpowiednie?

    Czym wyróżnia się Volvo XC60?

    Czy warto poznać Volvo XC60 i przyjrzeć mu się bliżej? To oczywiście pytanie retoryczne… Nie od dziś wiadomo, że Szwedzi są mistrzami w tym, co robią! Volvo to auto prestiżowe i bardzo komfortowe, a model Volvo XC60 zawsze będzie doskonałym wyborem!

    Volvo XC60 to najlepiej sprzedający się samochód premium na świecie i najpopularniejszy SUV premium w Polsce. Ten dynamiczny i wyrafinowany model klasy średniej, może pochwalić się nie tylko bogatym i luksusowym wyposażeniem. Volvo XC60 jest dziś inteligentniejszy niż kiedykolwiek wcześniej, dzięki czemu zapewnia nam łączność zawsze i wszędzie, na każdym wyjeździe. Obsługa systemu operacyjnego Android Automotive OS. nie sprawia żadnych trudności nawet najmniej doświadczonym kierowcom. Najważniejsze funkcje znajdują się bowiem w wygodnych i bardzo intuicyjnych miejscach, co sprawia, że są one oczywiste nawet dla tych, którzy z takimi rozwiązaniami nie mieli jeszcze do czynienia. Volvo XC60 charakteryzuje się również wysoką ochroną i poziomem bezpieczeństwa, co potwierdzają najwyższe oceny w niezależnych rankingach i testach.

    Jakie są wersje Volvo XC60? Z jakim silnikiem Volvo wybrać?

    Volvo XC60 to model o charakterze terenowym, który dostarczy zarówno sportowych doznań, jak i świetnie się sprawdzi w roli wygodnego auta rodzinnego, albowiem sprzyja on rodzinnym wyjazdom i wycieczkom. Jest to zasługa dużej przestrzeni pasażerskiej i pojemnego bagażnika, który pomieści niemal wszystko. Pasażerowie podróżują na bardzo wygodnych, podgrzewanych siedzeniach, w przestronnym, luksusowym wnętrzu, albowiem jak na markę premium przystało, Volvo XC60 zachwyca najwyższej jakości wykończeniem dostępnym w wersji skórzanej, drewnianej, w wersji aluminium lub wykończonej materiałem.

    Volvo XC60 to mocny punkt w ofercie marki. To 5-osobowe auto występuje z napędem na wszystkie osie lub z napędem na przód. Mamy też do wyboru 6-biegową skrzynię manualną lub 8-biegowy automat. Volvo XC60 dostępne jest również w kilku wersjach silnikowych, takich jak diesel, napęd benzynowy lub hybrydowy.

    - Silniki benzynowe dla Volvo XC60 – dla Volvo XC60 dostępne są głównie 4-cylindrowe i 6-cylindrowe silniki benzynowe o pojemności 2-litrów z turbodoładowaniem pojedynczym lub wspomaganym kompresorem oraz jeden model 5-cylindrowy o pojemności 2,4-litra i mocy 254 KM z turbodoładowaniem. Wersje 6-cylindrowe dysponują wtryskiem pośrednim, układem rzędowym oraz pojemnością 3,2 lub 3,0.

    - Silniki diesla dla Volvo XC60 – silniki diesla dla Volvo XC60 różnią się przede wszystkim pojemnością, albowiem do turbodiesli należą wyłącznie modele o pojemności 2,0 i 2,4. Wersje 2-litrowe mogą być 4-cylindrowe i 5-cylindrowe, natomiast jednostki o pojemności 2,4 to warianty 5-cylindrowe w układzie rzędowym, z 1 lub 2 turbosprężarkami. Każdy z turbodiesli 2-litrowych dla Volvo XC60 posiada też wyłącznie napęd przedni, a wersje 2,4 tylko napęd na cztery koła. Największą zaletą modeli 2-litrowych jest ekonomiczne spalanie na poziomie ok. 8,3 - 9,5 litra na 100 km.

    - Silniki hybrydowe dla Volvo XC60 – Dla tego modelu Volvo dostępny jest również silnik hybrydowy T8 Twin Engine, przy czym wariant 2-litrowy wspomagany jest jednostką elektryczną o mocy 87 KM. Moc całego układu wynosi 407 KM.

    25 kwietnia 2023, 12:31 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    "Wyjechałem z drogi podporządkowanej na drogę z pierwszeństwem. Koleś mercedesem jechał bardzo szybko. Pomimo że jechał bardzo szybko wyprzedził mnie dopiero ok 100 m od skrzyżowania.
    Zajechał drogę i gwałtownie zahamował. Jechałem z córką która miała ciasto na kolanach, po za hamowaniu miała na stopach. Wysiadłem mu powiedzieć jaki jest durny...
    Koleś wysiadł zrobił zdjęcie, powiedział mi że mnie zniszczy i kopnął w przedni zderzak. Wsiadł do samochodu i długo nie odjeżdżał. Po chwil zjechał na pobocze-parking pod sklepem i pozwolił się ominąć. W momencie kiedy go omijałem postanowił mnie zepchnąć z drogi uszkadzając mi zderzak drzwi błotnik i felgę. Sprawa trafiła do sądu i dzięki nagraniom został ukarany manatem 500 złotych i 0 punktów karnych."

    2020 Giżycko
    18 kwietnia 2023, 19:34 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Toyota Supra 500+ znowu jest czerwona! Zleciała okleina, a wleciało skrzydło i przedni splitter. Obie rzeczy są z carbonu i obie zrobiliśmy sami. Drugich takich nie ma na całym świecie. Samo zaprojektowanie i wykonanie splittera zajęło – uwaga – 250 roboczogodzin! Czemu to taki czasochłonny proces? Bo postawiliśmy na najwyższą jakość, wyjątkowy rodzaj carbonu, a przede wszystkim odwzorowaliśmy w 100 proc. fabryczne, oryginalne mocowania. Dzięki temu wszystko pasuje idealnie i jest plug & play. Każdy da radę zamontować to sam, przy użyciu najprostszych narzędzi.

    PS: Jeżeli chcielibyście zamówić takie skrzydło lub splitter do swojej Supry, napiszcie do Łukasza na Instagramie: @lukaszbak_ca​roseria

    Lista dotychczasowych modyfikacji:
    1. Down pipe: TurboWorks
    2. GPF Bypass: Milltek
    3. Usunięcie błędów ze sterownika i pierwsze strojenie: Synek Tune
    4. Dolot i filtr powietrza: Eventuri by PG Performance
    5. Felgi: Japan Racing Wheels SL01 (19x10,5 tył i 19x9,5 przód)
    6. Opony: Vredestein Wintrack Pro (zima) oraz Vorti R+ (lato) w rozmiarze 275/35 R19 oraz 305/30 R19
    7. Pierwsza modyfikacja sterownika silnika: Synek Tune
    8. Zawieszenie: KW V3 (obniżone o 2 cm względem serii)
    9. Chłodnica intercoolera: Forge Motorsport
    10. Oklejenie auta: Małachowski Projekt oraz Wrapster
    11. Modyfikacje turbosprężarki: Perun Turbo
    12. Finalne strojenie silnika: Maciek Stelmaszuk, Strojenia.pl
    13. Strojenie zawieszenia: Bartek Czwartosz, racing.pl
    14. Hamulce: WRK Brakes
    15. Układ wydechowy: Kamil Kopeć, ArcHouse
    16. Pakiet aero: Caroseria Carbon

    Osiągi:
    Moc: 570 KM (seria: 340 KM)
    Moment obrotowy: 700 Nm (seria: 500 Nm)
    0-100: 4 sek. (seria: 4,3 sek.)
    0-200: ca. 11,8 sek. (seria: 16,7 sek.)
    100-200: 7,8 sek. (seria: 12,8 sek.)
    30 listopada 2022, 14:03 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Agresja drogowa na Wisłostradzie. Kierowcy ciężarówek zajechali drogę autorowi nagrania, a jeden z nich uszkodził auto.
    "Zablokowali mnie bo nie mógł mnie wyprzedzić , wkurzył się bo jechałem powoli i mnie na CB radiu zwyzywał a ja się nie odzywałem i to go rozwścieczyło do tego stopnia że zerwał mi antenę podrapał nią błotnik lewy przedni oraz pękła obudowa lusterka "
    W dniu dzisiejszym (tj 16.11.2022) zdarzenia zostanie zgłoszone na Policję
    15.11.2022 ok 19:00 - Warszawa - Wisłostrada
    17 listopada 2022, 11:02 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    2008 Dodge Viper SRT-10 ACR – Samochód sportowy produkowany pod amerykańską marką Dodge w latach 1991–2017. Chrysler rozpoczął prace nad Viperem pod koniec 80. Nadwozie samochodu zaprojektował Tom Gale. Premiera Vipera odbyła się w 1991 roku. Czwarta generacja Vipera (ZB II) została zaprezentowana po raz pierwszy na North American International Auto Show w 2007 roku. SRT-10 ACR (American Club Racer) to torowa wersja czwartej generacji Vipera. Intencją było stworzenie szybkiego, zwinnego i lekkiego pojazdu, który będzie dopuszczony do ruchu drogowego. Przedni splitter z włókna węglowego, przednie kanapy i regulowane tylne skrzydło z włókna węglowego sprawiły, że samochód lepiej pokonywał zakręty i generował siłę docisku 454 kg przy prędkości 240 km/h. Zastosowanie włókna węglowego wraz z minimalistycznym wnętrzem spowodowały, że SRT-10 ACR jest o 36 kg lżejszy od standardowego SRT-10. Samochód napędzany jest przez 8,4-litrowe V10 o mocy 600 KM oraz momencie obrotowym 759 Nm co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 296 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 3,8 sekundy.
    Samochód sportowy produkowany pod amerykańską marką Dodge w latach 1991–2017. Chrysler rozpoczął prace nad Viperem pod koniec 80. Nadwozie samochodu zaprojektował Tom Gale. Premiera Vipera odbyła się w 1991 roku. Czwarta generacja Vipera (ZB II) została zaprezentowana po raz pierwszy na North American International Auto Show w 2007 roku. SRT-10 ACR (American Club Racer) to torowa wersja czwartej generacji Vipera. Intencją było stworzenie szybkiego, zwinnego i lekkiego pojazdu, który będzie dopuszczony do ruchu drogowego. Przedni splitter z włókna węglowego, przednie kanapy i regulowane tylne skrzydło z włókna węglowego sprawiły, że samochód lepiej pokonywał zakręty i generował siłę docisku 454 kg przy prędkości 240 km/h. Zastosowanie włókna węglowego wraz z minimalistycznym wnętrzem spowodowały, że SRT-10 ACR jest o 36 kg lżejszy od standardowego SRT-10. Samochód napędzany jest przez 8,4-litrowe V10 o mocy 600 KM oraz momencie obrotowym 759 Nm co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 296 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 3,8 sekundy.
    Peugeot 208 GTi – Samochód osobowy klasy miejskiej produkowany przez francuską markę Peugeot od 2012 roku. Samochód został zaprezentowany po raz pierwszy podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2012 roku. 208 zastąpił w ofercie model 207 produkowany od 2006 roku. Na tle poprzednika, 208 zyskało inne, bardziej krągłe proporcje nadwozia. To właśnie w tym modelu po raz pierwszy zastosowano też awangardowy projekt deski rozdzielczej wyróżniający się wysuniętymi zegarami względem kierownicy – tzw. i-Cockpit. 
W 2013 roku do gamy 208 wprowadzono wersję GTi i Urban Soul. 208 GTi napędzane jest przez turbodoładowany silnik 1,6 THP o mocy 200 KM. W lutym 2015 roku samochód przeszedł face lifting. Zmiany objęły głównie pas przedni - zmieniono wkłady lamp, reflektorów i zderzaków. We wnętrzu pojawił się nowy wyświetlacz systemu multimedialnego o przekątnej 7-cali i nowe listwy dekoracyjne.
    Samochód osobowy klasy miejskiej produkowany przez francuską markę Peugeot od 2012 roku. Samochód został zaprezentowany po raz pierwszy podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2012 roku. 208 zastąpił w ofercie model 207 produkowany od 2006 roku. Na tle poprzednika, 208 zyskało inne, bardziej krągłe proporcje nadwozia. To właśnie w tym modelu po raz pierwszy zastosowano też awangardowy projekt deski rozdzielczej wyróżniający się wysuniętymi zegarami względem kierownicy – tzw. i-Cockpit.
    W 2013 roku do gamy 208 wprowadzono wersję GTi i Urban Soul. 208 GTi napędzane jest przez turbodoładowany silnik 1,6 THP o mocy 200 KM. W lutym 2015 roku samochód przeszedł face lifting. Zmiany objęły głównie pas przedni - zmieniono wkłady lamp, reflektorów i zderzaków. We wnętrzu pojawił się nowy wyświetlacz systemu multimedialnego o przekątnej 7-cali i nowe listwy dekoracyjne.
    6 września 2022, 21:10 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Toyota Supra Mk3 – Supra to sportowy samochód osobowy produkowany przez japoński koncern Toyota w latach 1978-2002 oraz ponownie od 2019 roku. Pierwsza Supra została w dużej mierze na wersji liftback Toyoty Celici. Trzecią generację Supry wprowadzono do sprzedaży w lutym 1986 roku, na rynku japońskim zrezygnowano z nazwy Celica XX. Była to już zupełnie nowa konstrukcja niespokrewniona z Celicą. Oba modele stały się różnymi konstrukcjami, Celica otrzymała napęd przedni, w Suprze zaś pozostawiono napęd tylny. Do napędu został użyty 3-litrowy silnik R6 w wersji wolnossącej 7M-GE oraz od 1987 turbodoładowanej 7M-GTE. Moc pierwszego wynosi 203 KM, zblokowany był on z 5-biegową skrzynią manualną o oznaczeniu W58. Silnik turbo osiąga moc 233 KM i moment obrotowy 334 Nm, silnik połączono z 5-biegową ręczną skrzynią biegów o kodzie R154. W 1989 jej moc została podniesiona do 234 KM, moment obrotowy zaś do 344 Nm. W przypadku obu jednostek można było opcjonalnie zamówić 4-biegowy automat A340E.
    Supra to sportowy samochód osobowy produkowany przez japoński koncern Toyota w latach 1978-2002 oraz ponownie od 2019 roku. Pierwsza Supra została w dużej mierze na wersji liftback Toyoty Celici. Trzecią generację Supry wprowadzono do sprzedaży w lutym 1986 roku, na rynku japońskim zrezygnowano z nazwy Celica XX. Była to już zupełnie nowa konstrukcja niespokrewniona z Celicą. Oba modele stały się różnymi konstrukcjami, Celica otrzymała napęd przedni, w Suprze zaś pozostawiono napęd tylny. Do napędu został użyty 3-litrowy silnik R6 w wersji wolnossącej 7M-GE oraz od 1987 turbodoładowanej 7M-GTE. Moc pierwszego wynosi 203 KM, zblokowany był on z 5-biegową skrzynią manualną o oznaczeniu W58. Silnik turbo osiąga moc 233 KM i moment obrotowy 334 Nm, silnik połączono z 5-biegową ręczną skrzynią biegów o kodzie R154. W 1989 jej moc została podniesiona do 234 KM, moment obrotowy zaś do 344 Nm. W przypadku obu jednostek można było opcjonalnie zamówić 4-biegowy automat A340E.
    5 września 2022, 22:00 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lamborghini Aventador LP750-4 SV – Supersamochód klasy wyższej produkowany przez włoską markę Lamborghini od 2011 roku. Aventador został zaprezentowany publicznie 28 lutego 2011 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, pięć miesięcy po pierwszej prezentacji w Sant’Agata Bolognese. Samochód stworzono jako następcę dla produkowanego przez dziesięć lat modelu Murcielago i zarazem nowy sztandarowy samochód Lamborghini na rok 2011. Podobnie jak w przypadku wcześniejszych modeli Lamborghini, nazwa nawiązuje do rytualnych walk byków – korridy. Samochód dzieli nazwę z wielokrotnie zwyciężającym hiszpańskim bykiem. W marcu 2015 roku podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie została zaprezentowana wersja LP750-4 SV. Od wersji LP700-4 różni się mocą silnika, która wynosi 750 KM. Poprzez zastosowanie włókien węglowych udało się zredukować masę o 50 kg do 1575 kg. Zmianie uległa również stylistyka nadwozia - zmieniony został przedni splitter, zmodyfikowano dyfuzor, zamontowano spoiler, węglowo-ceramiczne hamulce oraz lżejsze felgi. Wszystkie zmiany skróciły czas przyspieszenia 0–100 km/h z 2,9 sekundy w wersji LP700-4 do 2,8 sekundy. Prędkość maksymalna wciąż utrzymana jest na poziomie 350 km/h, lecz siła docisku wzrosła o 180%.
    Supersamochód klasy wyższej produkowany przez włoską markę Lamborghini od 2011 roku. Aventador został zaprezentowany publicznie 28 lutego 2011 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, pięć miesięcy po pierwszej prezentacji w Sant’Agata Bolognese. Samochód stworzono jako następcę dla produkowanego przez dziesięć lat modelu Murcielago i zarazem nowy sztandarowy samochód Lamborghini na rok 2011. Podobnie jak w przypadku wcześniejszych modeli Lamborghini, nazwa nawiązuje do rytualnych walk byków – korridy. Samochód dzieli nazwę z wielokrotnie zwyciężającym hiszpańskim bykiem. W marcu 2015 roku podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie została zaprezentowana wersja LP750-4 SV. Od wersji LP700-4 różni się mocą silnika, która wynosi 750 KM. Poprzez zastosowanie włókien węglowych udało się zredukować masę o 50 kg do 1575 kg. Zmianie uległa również stylistyka nadwozia - zmieniony został przedni splitter, zmodyfikowano dyfuzor, zamontowano spoiler, węglowo-ceramiczne hamulce oraz lżejsze felgi. Wszystkie zmiany skróciły czas przyspieszenia 0–100 km/h z 2,9 sekundy w wersji LP700-4 do 2,8 sekundy. Prędkość maksymalna wciąż utrzymana jest na poziomie 350 km/h, lecz siła docisku wzrosła o 180%.