Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 115 takich materiałów
    Wlepka - Zawór EGR – Układ recyrkulacji spalin EGR został wprowadzony w połowie lat dziewięćdziesiątych na skutek zaostrzania norm emisji spalin. Ma za zadanie wprowadzić część spalin do układu dolotowego, w celu dopalenia węglowodorów. Dzięki wprowadzeniu do cylindra mieszanki uboższej w tlen, zmniejsza się także emisję tlenków azotu (NOx). W efekcie w kolektorze dolotowym, gdzie kiedyś było tylko powietrze lub mieszanka paliwowo-powietrzna, mamy także spaliny. To w połączeniu z doprowadzonym odpowietrzeniem skrzyni korbowej (odmą) i przenoszącą się tą drogą „mgiełką olejową” powoduje, że kolektor dolotowy po pewnym czasie pokrywa się smołowatą mazią. Zapycha się też sam zawór EGR. Zasada działania systemu recyrkulacji spalin polega na wprowadzeniu określonej ilości gazów wydechowych, z powrotem do komory spalania silnika. Odbywa się to właśnie za pośrednictwem zaworów recyrkulacji spalin, wyposażonych w czujniki temperatury. W silnikach benzynowych powtórnemu „dopaleniu” podlega do 25 proc. objętości spalin w temperaturze ok. 600 st. C, natomiast w dieslach może być ich nawet dwukrotnie więcej. Zdecydowana większość aut wyposażonych w zawory EGR, ma tzw. zewnętrzne układy recyrkulacji. Na czym polega ich działanie? Spaliny wydostające się z kolektora wydechowego kierowane są do układu ssącego, ten ostatni zaś „transportuje” je z powrotem do komory silnika, gdzie ulegają powtórnemu spaleniu. Zawory recyrkulacji spalin, podobnie jak inne podzespoły w samochodzie, ulegają uszkodzeniom. Najczęściej dochodzi do ich zatkania, na skutek gromadzącego się nagaru lub sadzy. Rzadziej natomiast za niedomagania zaworów EGR odpowiadają rozszczelnione przewody doprowadzające spaliny do komory silnika. Niesprawny zawór EGR można wymienić (profilaktycznie powinno się to robić po przebiegu ok. 50 tys. km) lub wyczyścić z nagromadzonych zanieczyszczeń. W pierwszym przypadku musimy liczyć się z wydatkiem nawet ponad tysiąca złotych, w drugim zapłacimy nawet pięciokrotnie mniej. Fachowcy odradzają jednak regeneracji ze względu na krótkotrwałą poprawę parametrów pracy silnika. Aby zaoszczędzić na wymianie zaworu EGR, wielu właścicieli samochodów wyposażonych w system recyrkulacji spalin (szczególnie starszej generacji), decyduje się na zablokowanie ich przepływu. Operacja jest prosta: na zawór zakładana jest uszczelka uniemożliwiająca recyrkulację gazów wydechowych. Specjaliści przestrzegają jednak przed tego typu zabiegami w nowych autach: zaślepienie zaworu EGR powoduje bowiem niekontrolowany wzrost temperatury spalin, co w konsekwencji skutkuje poważnym uszkodzeniem tego ostatniego.

O zablokowaniu zaworu EGR bedzie z następnym obrazkiem.
    Układ recyrkulacji spalin EGR został wprowadzony w połowie lat dziewięćdziesiątych na skutek zaostrzania norm emisji spalin. Ma za zadanie wprowadzić część spalin do układu dolotowego, w celu dopalenia węglowodorów. Dzięki wprowadzeniu do cylindra mieszanki uboższej w tlen, zmniejsza się także emisję tlenków azotu (NOx). W efekcie w kolektorze dolotowym, gdzie kiedyś było tylko powietrze lub mieszanka paliwowo-powietrzna, mamy także spaliny. To w połączeniu z doprowadzonym odpowietrzeniem skrzyni korbowej (odmą) i przenoszącą się tą drogą „mgiełką olejową” powoduje, że kolektor dolotowy po pewnym czasie pokrywa się smołowatą mazią. Zapycha się też sam zawór EGR. Zasada działania systemu recyrkulacji spalin polega na wprowadzeniu określonej ilości gazów wydechowych, z powrotem do komory spalania silnika. Odbywa się to właśnie za pośrednictwem zaworów recyrkulacji spalin, wyposażonych w czujniki temperatury. W silnikach benzynowych powtórnemu „dopaleniu” podlega do 25 proc. objętości spalin w temperaturze ok. 600 st. C, natomiast w dieslach może być ich nawet dwukrotnie więcej. Zdecydowana większość aut wyposażonych w zawory EGR, ma tzw. zewnętrzne układy recyrkulacji. Na czym polega ich działanie? Spaliny wydostające się z kolektora wydechowego kierowane są do układu ssącego, ten ostatni zaś „transportuje” je z powrotem do komory silnika, gdzie ulegają powtórnemu spaleniu. Zawory recyrkulacji spalin, podobnie jak inne podzespoły w samochodzie, ulegają uszkodzeniom. Najczęściej dochodzi do ich zatkania, na skutek gromadzącego się nagaru lub sadzy. Rzadziej natomiast za niedomagania zaworów EGR odpowiadają rozszczelnione przewody doprowadzające spaliny do komory silnika. Niesprawny zawór EGR można wymienić (profilaktycznie powinno się to robić po przebiegu ok. 50 tys. km) lub wyczyścić z nagromadzonych zanieczyszczeń. W pierwszym przypadku musimy liczyć się z wydatkiem nawet ponad tysiąca złotych, w drugim zapłacimy nawet pięciokrotnie mniej. Fachowcy odradzają jednak regeneracji ze względu na krótkotrwałą poprawę parametrów pracy silnika. Aby zaoszczędzić na wymianie zaworu EGR, wielu właścicieli samochodów wyposażonych w system recyrkulacji spalin (szczególnie starszej generacji), decyduje się na zablokowanie ich przepływu. Operacja jest prosta: na zawór zakładana jest uszczelka uniemożliwiająca recyrkulację gazów wydechowych. Specjaliści przestrzegają jednak przed tego typu zabiegami w nowych autach: zaślepienie zaworu EGR powoduje bowiem niekontrolowany wzrost temperatury spalin, co w konsekwencji skutkuje poważnym uszkodzeniem tego ostatniego.

    O zablokowaniu zaworu EGR bedzie z następnym obrazkiem.
    21 lutego 2013, 0:56 przez JerekPL (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Co tu dużo pisać sm prosta droga i odcięcie fajnie sobie pomykają
    20 lutego 2013, 21:52 przez matimz125sm (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    PlastiDip – Mało kto o tym wie ato niezła prosta i tania opcja zamiast malowania lub obklejania

PlastiDip to alternatywa dla 
oklejania samochodu folią oraz malowania! Po prostu malujesz samochód tą gumą w płynie, a jeśli znudzi Ci się kolor, to zrywasz powstałą powłokę. Lakier pokryty PlastiDip nie zostanie uszkodzony, nie wyblaknie i nie odejdzie wraz ze zrywaniem gumy. Samochód przed malowaniem nie wymaga większych przygotowań. Wystarczy go dobrze umyć i wysuszyć. Nie trzeba odtłuszczać lakieru.
    Mało kto o tym wie ato niezła prosta i tania opcja zamiast malowania lub obklejania

    PlastiDip to alternatywa dla
    oklejania samochodu folią oraz malowania! Po prostu malujesz samochód tą gumą w płynie, a jeśli znudzi Ci się kolor, to zrywasz powstałą powłokę. Lakier pokryty PlastiDip nie zostanie uszkodzony, nie wyblaknie i nie odejdzie wraz ze zrywaniem gumy. Samochód przed malowaniem nie wymaga większych przygotowań. Wystarczy go dobrze umyć i wysuszyć. Nie trzeba odtłuszczać lakieru.
    11 lutego 2013, 15:03 przez arko1233 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (12)
    I kretyn co rozbije auto
    11 lutego 2013, 13:22 przez pawel28089 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Śliczna prosta BM'ka –
    18 stycznia 2013, 15:11 przez xXxBlachaxXx (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Generator HHO – Szukałem w sieci informacji na temat tego urządzenia, ale gdzie można znaleźć więcej znawców i fanów motoryzacji niż tutaj ?? Co sądzicie o tym urządzeniu ?? Macie może jakieś doświadczenie z tym urządzeniem ?? 
Według sprzedających pozwala zaoszczędzić do 75 % paliwa, pasuje do wszystkich silników i jest nieszkodliwy a nawet poprawia osiągi. 
Podchodzę do tego sceptycznie ale przy dzisiejszych cenach paliw mniejsze spalanie o 1 litr na 100km to dużo.
 Zasada działania jest prosta woda poprzez elektrolizę zostaje rozłożona na wodór i tlen a jak wiadomo jest to mieszanka piorunująca 5 razy bardziej wybuchowa od benzyny..... Dodam jeszcze że w Kanadzie radiowozy posiadają taką instalacje.
    Szukałem w sieci informacji na temat tego urządzenia, ale gdzie można znaleźć więcej znawców i fanów motoryzacji niż tutaj ?? Co sądzicie o tym urządzeniu ?? Macie może jakieś doświadczenie z tym urządzeniem ??
    Według sprzedających pozwala zaoszczędzić do 75 % paliwa, pasuje do wszystkich silników i jest nieszkodliwy a nawet poprawia osiągi.
    Podchodzę do tego sceptycznie ale przy dzisiejszych cenach paliw mniejsze spalanie o 1 litr na 100km to dużo.
    Zasada działania jest prosta woda poprzez elektrolizę zostaje rozłożona na wodór i tlen a jak wiadomo jest to mieszanka piorunująca 5 razy bardziej wybuchowa od benzyny..... Dodam jeszcze że w Kanadzie radiowozy posiadają taką instalacje.
    18 stycznia 2013, 20:32 przez SamsonS4 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (10)
    Święta Prawda – Cytat autora:
"śmiejcie się lub nie, ale fiat 125 to jest prawdziwy samochód. żadnych shitowskich materiałowych foteli, ciasnoty, że o wieśniackich tablicach (które mają tyle światełek, że prędzej im do promu kosmicznego niż do normalnej fury) nie wspomnę. prosta linia, zajebiste, skórzane miękkie fotele, oryginalna decha rozdzielcza (kojarzycie? taka z poziomym prędkościomierzem) i silnik. tak, k***a, silnik. zrobiłem Wam nawet zbliżenie, żebyście mogli obczaić co i jak. zasiadasz w takiej furze i czujesz, że jedziesz. motor pracuje, wiesz że prowadzisz maszynę. a nie, jadę w samochodzie i przyciszam muzykę, żeby usłyszeć czy coś tam pracuje czy przypadkiem nie zostawiłem silnika skrzyżowanie wcześniej. 
powiadam Wam, jaram się tą furą i mimo, że żadna blachara na mnie w tym samochodzie nie poleci to chciałbym kiedyś założyć przeciwsłoneczne okulary, otworzyć szybę, wystawić łokieć i przejechać się nocą po mieście Fiatem 125p."
    Cytat autora:
    "śmiejcie się lub nie, ale fiat 125 to jest prawdziwy samochód. żadnych shitowskich materiałowych foteli, ciasnoty, że o wieśniackich tablicach (które mają tyle światełek, że prędzej im do promu kosmicznego niż do normalnej fury) nie wspomnę. prosta linia, zajebiste, skórzane miękkie fotele, oryginalna decha rozdzielcza (kojarzycie? taka z poziomym prędkościomierzem) i silnik. tak, k***a, silnik. zrobiłem Wam nawet zbliżenie, żebyście mogli obczaić co i jak. zasiadasz w takiej furze i czujesz, że jedziesz. motor pracuje, wiesz że prowadzisz maszynę. a nie, jadę w samochodzie i przyciszam muzykę, żeby usłyszeć czy coś tam pracuje czy przypadkiem nie zostawiłem silnika skrzyżowanie wcześniej.
    powiadam Wam, jaram się tą furą i mimo, że żadna blachara na mnie w tym samochodzie nie poleci to chciałbym kiedyś założyć przeciwsłoneczne okulary, otworzyć szybę, wystawić łokieć i przejechać się nocą po mieście Fiatem 125p."
    23 grudnia 2012, 9:02 przez Bandzior (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (9)
    Źródło:

    dudek.fotolog.pl

    Mała prosta zagadka – z jakiego to filmu
    Z jakiego to filmu
    18 listopada 2012, 22:32 przez Konto usunięte | Do ulubionych | Skomentuj (8)
    Autosan H-09 – Przez Ruskich chwalony za prostą i niezawodną konstrukcję. Polakom nie przypadł do gustu bo był za głośny w środku.

Kawał naszej motoryzacji który do dzis wozi pasażerów
    Przez Ruskich chwalony za prostą i niezawodną konstrukcję. Polakom nie przypadł do gustu bo był za głośny w środku.

    Kawał naszej motoryzacji który do dzis wozi pasażerów
    1 listopada 2012, 15:14 przez hicube (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Prosta Moto Zagadka – Z czego to budziki?
    Z czego to budziki?
    16 października 2012, 14:39 przez Konto usunięte | Do ulubionych | Skomentuj (10)