Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 83 takie materiały
    W tym odcinku dowiesz się czemu poszycia progów w grupie VAG rdzewieją. Jakie są błędy konstrukcyjne. Omówimy również konserwację profili zamkniętych
    10 maja 2023, 22:15 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Tak się omija progi zwalniające w pierwszej stolicy Polski #Gniezno
    5 listopada 2022, 19:53 przez motokiller10 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    Toyota GT86 – Sportowe coupe produkowane przez japońską markę Toyota od 16 marca 2012 roku wraz z bliźniaczą odmianą - Subaru BRZ, od której różni się jedynie kilkoma detalami. Nazwa GT86 nawiązuje do Toyoty AE86 produkowanej w latach 80. Prototyp Toyoty GT86 – model FT-86 zadebiutował na Tokyo Motor Show 2009. FT-86 Concept został zaprojektowany w europejskim studiu Toyoty ED2 mieszczącym się w Nicei. Styliści inspirowali się stylizacją prototypu Toyoty FT-HS, który zadebiutował na targach Detroit Auto Show 2007. Kilka miesięcy po rozpoczęciu produkcji Toyota dodała możliwość kupienia GT86 ze specjalnym pakietem aerodynamicznym, składającym się z dużego tylnego spoilera, przeprojektowanego zderzaka oraz nowych nakładek na progi. Jak zapewnia producent, akcesoria te znacząco poprawiają docisk auta do nawierzchni. Do napędu GT86 został użyty dwulitrowy silnik Boxer 6M. Silnik ten wytwarza moc 200 KM i moment obrotowy 205 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 226 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 7,6 sekund ze  skrzynią manualną, a z automatyczną w 8,2 sekundy.
    Sportowe coupe produkowane przez japońską markę Toyota od 16 marca 2012 roku wraz z bliźniaczą odmianą - Subaru BRZ, od której różni się jedynie kilkoma detalami. Nazwa GT86 nawiązuje do Toyoty AE86 produkowanej w latach 80. Prototyp Toyoty GT86 – model FT-86 zadebiutował na Tokyo Motor Show 2009. FT-86 Concept został zaprojektowany w europejskim studiu Toyoty ED2 mieszczącym się w Nicei. Styliści inspirowali się stylizacją prototypu Toyoty FT-HS, który zadebiutował na targach Detroit Auto Show 2007. Kilka miesięcy po rozpoczęciu produkcji Toyota dodała możliwość kupienia GT86 ze specjalnym pakietem aerodynamicznym, składającym się z dużego tylnego spoilera, przeprojektowanego zderzaka oraz nowych nakładek na progi. Jak zapewnia producent, akcesoria te znacząco poprawiają docisk auta do nawierzchni. Do napędu GT86 został użyty dwulitrowy silnik Boxer 6M. Silnik ten wytwarza moc 200 KM i moment obrotowy 205 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 226 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 7,6 sekund ze skrzynią manualną, a z automatyczną w 8,2 sekundy.
    24 sierpnia 2022, 18:23 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mercedes-Benz 300 SL Gullwing – Pierwszą generację Mercedesa SL zaprezentowano po raz pierwszy w lutym 1954 roku podczas salonu motoryzacyjnego International Motor Sports Show w Nowym Jorku. Samochód otrzymał kod fabryczny W198 dla wersji coupe i W121 dla odmiany roadster. Samochód był lepiej znany pod nazwą 300 SL Gullwing. Pierwowzorem 300 SL był wprowadzony dwa lata wcześniej sportowy Mercedes 300 S, z którego przejęto nowoczesny silnik wyposażony we wtrysk paliwa oraz przestrzenną ramę o skomplikowanej konstrukcji, którą spawano z rurek o niewielkiej średnicy. Mimo nie najlepszej sytuacji finansowej, w 1954 roku Mercedes postanowił wprowadzić do produkcji seryjną wersję tego samochodu. 300 SL początkowo był uznawany za auto sportowe. Brał udział w wyścigach na torze w Le Mans, Norymberdze i Carrera Panamericana Mexico. Samochód wyposażony jest w podnoszone do góry drzwi oraz płaską karoserię z podkreślonymi wcięciami. Drzwi o niezwykłej w latach 50. konstrukcji, otwierające się do góry razem z fragmentami dachu, kształtem przypominające nieco skrzydło, zapewniły mu po angielsku potoczną nazwę Gullwing, która przylgnęła historycznie do tego modelu. Powodem zastosowania takiego rozwiązania nie były wcale względy natury estetycznej. Aby zapewnić odpowiednią sztywność nadwozia, samochód miał bardzo wysokie progi i zastosowanie klasycznie otwieranych drzwi przestało wchodzić w rachubę – konstruktorzy zdecydowali się zatem na drzwi otwierane do góry. Gullwing napędzany jest przez sześciocylindrowy silnik M186 o pojemności 3 l. Silnik generuje moc 220 KM i moment obrotowy 275 Nm dzięki czemu samochód przyspiesza do 100 km/h w 8,8 sekund i osiąga prędkość maksymalną 260 km/h. Wyprodukowano łącznie 3258 egzemplarzy.
    Pierwszą generację Mercedesa SL zaprezentowano po raz pierwszy w lutym 1954 roku podczas salonu motoryzacyjnego International Motor Sports Show w Nowym Jorku. Samochód otrzymał kod fabryczny W198 dla wersji coupe i W121 dla odmiany roadster. Samochód był lepiej znany pod nazwą 300 SL Gullwing. Pierwowzorem 300 SL był wprowadzony dwa lata wcześniej sportowy Mercedes 300 S, z którego przejęto nowoczesny silnik wyposażony we wtrysk paliwa oraz przestrzenną ramę o skomplikowanej konstrukcji, którą spawano z rurek o niewielkiej średnicy. Mimo nie najlepszej sytuacji finansowej, w 1954 roku Mercedes postanowił wprowadzić do produkcji seryjną wersję tego samochodu. 300 SL początkowo był uznawany za auto sportowe. Brał udział w wyścigach na torze w Le Mans, Norymberdze i Carrera Panamericana Mexico. Samochód wyposażony jest w podnoszone do góry drzwi oraz płaską karoserię z podkreślonymi wcięciami. Drzwi o niezwykłej w latach 50. konstrukcji, otwierające się do góry razem z fragmentami dachu, kształtem przypominające nieco skrzydło, zapewniły mu po angielsku potoczną nazwę Gullwing, która przylgnęła historycznie do tego modelu. Powodem zastosowania takiego rozwiązania nie były wcale względy natury estetycznej. Aby zapewnić odpowiednią sztywność nadwozia, samochód miał bardzo wysokie progi i zastosowanie klasycznie otwieranych drzwi przestało wchodzić w rachubę – konstruktorzy zdecydowali się zatem na drzwi otwierane do góry. Gullwing napędzany jest przez sześciocylindrowy silnik M186 o pojemności 3 l. Silnik generuje moc 220 KM i moment obrotowy 275 Nm dzięki czemu samochód przyspiesza do 100 km/h w 8,8 sekund i osiąga prędkość maksymalną 260 km/h. Wyprodukowano łącznie 3258 egzemplarzy.
    Subaru WRX STI – Samochód sportowy o nadwoziu sedan produkowany przez japońską markę Subaru od 2014 roku, po raz pierwszy zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles pod koniec 2013 roku. WRX jest mocniejszą oraz agresywniejszą odmianą czwartej generacji Imprezy w wersji sedan. W stosunku do Imprezy IV zastosowano zupełnie nowy zderzak przedni, nakładki na progi oraz tylny zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem, zmieniono także m.in. reflektory, które zaczerpnięte zostały z modelu Levorg, a także zwiększono rozstaw osi pojazdu. We wnętrzu pojazdu zmienione zostały fotele oraz zestaw wskaźników, a na szczycie konsoli środkowej umieszczono ciekłokrystaliczny wyświetlacz nawigacji satelitarnej. W styczniu 2014 roku podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowana została najmocniejsza wersja - WRX STI. Samochód napędzany jest silnik B4 turbo o pojemności 2,5 l, który wytwarza moc maksymalną 305 KM i moment obrotowy 407 Nm. Prędkość maksymalna WRX STI wynosi 255 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 5,2 sekundy.
    Samochód sportowy o nadwoziu sedan produkowany przez japońską markę Subaru od 2014 roku, po raz pierwszy zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles pod koniec 2013 roku. WRX jest mocniejszą oraz agresywniejszą odmianą czwartej generacji Imprezy w wersji sedan. W stosunku do Imprezy IV zastosowano zupełnie nowy zderzak przedni, nakładki na progi oraz tylny zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem, zmieniono także m.in. reflektory, które zaczerpnięte zostały z modelu Levorg, a także zwiększono rozstaw osi pojazdu. We wnętrzu pojazdu zmienione zostały fotele oraz zestaw wskaźników, a na szczycie konsoli środkowej umieszczono ciekłokrystaliczny wyświetlacz nawigacji satelitarnej. W styczniu 2014 roku podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowana została najmocniejsza wersja - WRX STI. Samochód napędzany jest silnik B4 turbo o pojemności 2,5 l, który wytwarza moc maksymalną 305 KM i moment obrotowy 407 Nm. Prędkość maksymalna WRX STI wynosi 255 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 5,2 sekundy.
    24 czerwca 2022, 21:40 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Tak się progi naprawia w Golfie IV
    22 maja 2022, 23:31 przez ~Andrzej123 | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    YouTube

    Mercedes-Benz SL65 AMG Black Series – Samochód sportowy klasy średniej produkowany pod niemiecką marką Mercedes-Benz w latach 1954−2020, został zaprezentowany po raz pierwszy w lutym 1954 roku. Piątą generację SL zaprezentowano po raz pierwszy w październiku 2001 roku. Technicznie SL (R230) spokrewniony jest z Klasą S (W220) oraz coupe serii CL (C215). W każdym z tych trzech luksusowych samochodów zastosowano podwozie o niemal jednakowej konstrukcji, w bogatszych wersjach wyposażeniowych montowane jest hydrauliczne zawieszenie Active Body Control. Każde z aut wykorzystuje podobny układ napędowy. Wersje przygotowane przez AMG różnią się od modeli seryjnych, nie tylko silnikami, ale też wyglądem zewnętrznym. Zaopatrzone są w inne: zderzaki i progi, zapewniające lepszą dynamikę, wzory felg aluminiowych, lampy tylne oraz inny układ wydechowy. Wersja SL65 AMG Black Series napędzana jest sześciolitrowym V12 Twin-turbo o mocy 670 KM i momencie obrotowym 1000 Nm. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 3,8 sekund, a prędkość maksymalna samochodu jest ograniczona elektronicznie do 320 km/h.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany pod niemiecką marką Mercedes-Benz w latach 1954−2020, został zaprezentowany po raz pierwszy w lutym 1954 roku. Piątą generację SL zaprezentowano po raz pierwszy w październiku 2001 roku. Technicznie SL (R230) spokrewniony jest z Klasą S (W220) oraz coupe serii CL (C215). W każdym z tych trzech luksusowych samochodów zastosowano podwozie o niemal jednakowej konstrukcji, w bogatszych wersjach wyposażeniowych montowane jest hydrauliczne zawieszenie Active Body Control. Każde z aut wykorzystuje podobny układ napędowy. Wersje przygotowane przez AMG różnią się od modeli seryjnych, nie tylko silnikami, ale też wyglądem zewnętrznym. Zaopatrzone są w inne: zderzaki i progi, zapewniające lepszą dynamikę, wzory felg aluminiowych, lampy tylne oraz inny układ wydechowy. Wersja SL65 AMG Black Series napędzana jest sześciolitrowym V12 Twin-turbo o mocy 670 KM i momencie obrotowym 1000 Nm. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 3,8 sekund, a prędkość maksymalna samochodu jest ograniczona elektronicznie do 320 km/h.
    Maserati Levante GTS – Samochód osobowy SUV klasy wyższej produkowany pod włoską marką Maserati od 2016 roku. Zapowiedź pierwszego w historii samochodu Maserati z podwyższonym prześwitem została przedstawiona już w 2003 roku, kiedy to producent zaprezentował prototyp Kubang GT Wagon Concept. Kolejną studyjną wizję przedstawiono 8 lat później, jesienią 2011 roku, kiedy to producent ponownie użył nazwy Kubang dla bliskiego produkcyjnej formie prototypu zapowiadającego dużego SUV-a klasy wyższej. Maserati Kubang miało ostatecznie trafić do sprzedaży w bliskiej prototypowi formie w połowie 2013 roku. We wrześniu 2012 roku oficjalnie potwierdzono, że samochód otrzyma inną nazwę - nie Kubang, lecz Levante. Z kolei w marcu 2014 roku producent ogłosił, że premiera samochodu została przełożona co najmniej na 2015 rok. Ostatecznie, prezentacja seryjnego Maserati Levante odbyła się w połowie lutego 2016 roku, zapowiadając przedstawienie samochodu dla światowej publiczności na marzec tego samego roku, kiedy to odbywa się coroczne Geneva Motor Show. Samochód otrzymał zupełnie nowy projekt nadwozia w stosunku do prototypu Kubang z 2011 roku, wyróżniając się dużą atrapą chłodnicy z przodu i charakterystycznymi, wąskimi i zarazem podłużnymi reflektorami. Jednocześnie, Levante utrzymano w podobnym kierunku stylistycznym, co przedstawione kilka lat wcześniej sedany Ghibli i Quattroporte. W listopadzie 2018 roku Maserati przedstawiło sportową odmianę Levante GTS, która wyróżnia się specjalnym pakietem stylistycznym ze spojlerami i nakładkami na progi, a także mocniejszym silnikiem V8 o pojemności 3,8 l, który wytwarza moc 550 KM i 550 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu Levante GTS osiąga prędkość maksymalną 291 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 4,2 sekundy.
    Samochód osobowy SUV klasy wyższej produkowany pod włoską marką Maserati od 2016 roku. Zapowiedź pierwszego w historii samochodu Maserati z podwyższonym prześwitem została przedstawiona już w 2003 roku, kiedy to producent zaprezentował prototyp Kubang GT Wagon Concept. Kolejną studyjną wizję przedstawiono 8 lat później, jesienią 2011 roku, kiedy to producent ponownie użył nazwy Kubang dla bliskiego produkcyjnej formie prototypu zapowiadającego dużego SUV-a klasy wyższej. Maserati Kubang miało ostatecznie trafić do sprzedaży w bliskiej prototypowi formie w połowie 2013 roku. We wrześniu 2012 roku oficjalnie potwierdzono, że samochód otrzyma inną nazwę - nie Kubang, lecz Levante. Z kolei w marcu 2014 roku producent ogłosił, że premiera samochodu została przełożona co najmniej na 2015 rok. Ostatecznie, prezentacja seryjnego Maserati Levante odbyła się w połowie lutego 2016 roku, zapowiadając przedstawienie samochodu dla światowej publiczności na marzec tego samego roku, kiedy to odbywa się coroczne Geneva Motor Show. Samochód otrzymał zupełnie nowy projekt nadwozia w stosunku do prototypu Kubang z 2011 roku, wyróżniając się dużą atrapą chłodnicy z przodu i charakterystycznymi, wąskimi i zarazem podłużnymi reflektorami. Jednocześnie, Levante utrzymano w podobnym kierunku stylistycznym, co przedstawione kilka lat wcześniej sedany Ghibli i Quattroporte. W listopadzie 2018 roku Maserati przedstawiło sportową odmianę Levante GTS, która wyróżnia się specjalnym pakietem stylistycznym ze spojlerami i nakładkami na progi, a także mocniejszym silnikiem V8 o pojemności 3,8 l, który wytwarza moc 550 KM i 550 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu Levante GTS osiąga prędkość maksymalną 291 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 4,2 sekundy.
    McLaren 675LT – McLaren przedstawił model 675LT na Geneva Motor Show w lutym 2015 roku. Jest topowym, wyczynowym wariantem McLarena 650S. Samochód zyskał dedykowany zestaw zderzaków, nakładek na progi, spojlerów oraz alufelg. Pod kątem technicznym samochód wyposażono w wzmocniony silnik V8 Twin-turbo o pojemności 3,8 l, który generuje moc maksymalną o 25 KM większą od standardowego 650S - 675 KM oraz maksymalny moment obrotowy o 20 Nm większy od 650S - 700 Nm. Samochód zyskał też 30% nowych komponentów o obniżonej masie, przekładając się za niższą wagę pojazdu, dzięki czemu prędkość maksymalna wynosi 330 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 2,9 sekund.
    McLaren przedstawił model 675LT na Geneva Motor Show w lutym 2015 roku. Jest topowym, wyczynowym wariantem McLarena 650S. Samochód zyskał dedykowany zestaw zderzaków, nakładek na progi, spojlerów oraz alufelg. Pod kątem technicznym samochód wyposażono w wzmocniony silnik V8 Twin-turbo o pojemności 3,8 l, który generuje moc maksymalną o 25 KM większą od standardowego 650S - 675 KM oraz maksymalny moment obrotowy o 20 Nm większy od 650S - 700 Nm. Samochód zyskał też 30% nowych komponentów o obniżonej masie, przekładając się za niższą wagę pojazdu, dzięki czemu prędkość maksymalna wynosi 330 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 2,9 sekund.